Cum s-au cunoscut Homo Sapiens si Omul de Neanderthal. Descoperire de exceptie facuta intr-o pestera

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2016, 2:46 Magazin

Scheletul unei femei, care a trait in urma cu circa 50.000 de ani, intr-o pestera din Siberia, reprezinta prima dovada a unei incrucisari intre Omul de Neanderthal si un reprezentant al speciei Homo Sapiens, scrie Descopera, citata de Mediafax.

Testele efectuate pe ADN-ul prelevat din ramasitele osoase au aratat ca individul de sex feminin prezenta gene ale omului modern. Aceasta este o descoperire extrem de importanta, deoarece se credea ca procesul a avut loc mai tarziu cu cateva zeci de mii de ani.

Oamenii de stiinta stiau inca din anul 2010 ca aproximativ 4% din populatia actuala a Globu Neanderthal lui prezinta gene ale Omului de Neanderthal. Aceasta mostenire genetica, despre care se presupune ca afecteaza anumite zone ale sistemului imunitar, reprezinta cea mai buna dovada a incrucisarii celor doua specii.

Ultimul studiu care a vizat acest subiect a fost coordonat de cercetatorii din cadrul Institutului Max Planck din Leipzig, Germania. Scopul analizelor a fost de a identifica daca genele arhaice au fost transmise, intr-adevar, ambelor specii. Rezultatele au aratat ca reprezentantii europeni ai speciei Neanderthal nu prezentau ADN caracterstic omului modern, pe cand indivizii identificati in Muntii Altai aveau astfel de gene.

Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre

Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.

​VIDEO Elon Musk a prezentat "tigle solare" gandite pentru acoperisurile caselor ecologice

​Elon Musk, carismaticul sef al Tesla Motors, a prezentat la Los Angeles tiglele care au panouri solare incorporate, ca parte a unei tendinte de diversificare a activitatilor companiilor conduse de celebrul antreprenor. Musk spune ca aceste tigle fac parte din "viitorul integrat" impreuna cu masina electrica si de bateria de perete Powerwall, viitorul in care casele pot deveni independente energetic.

​VIDEO Intre Dubai si Abu Dhabi s-ar putea construi un sistem ultra-rapid de transport Hyperloop, cu viteze maxime de peste 1.000 km/h

​Hyperloop One, una dintre cele doua companii care vor sa construiasca un sistem de transport prin tuburi speciale ce ar permite viteze de 1.000 km/h, a semnat o intelegere si va face un studiu de fezabilitate in Emiratele Arabe. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2017 si, daca rezultatul va fi pozitiv, calatoria de aproape 150 km dintre Dubai si Abu Dhabi ar putea dura 12 minute. Planurile cele mai optimiste implica si prelungirea liniei pana in Riad, dupa 2030. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional.
    Numai 4%? (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:01)

quietguy58 [utilizator]

Pai pe omul de Neanderthal il intilnesc in fiecare zi in transportul in comun. Prea putin 4%.