Cum s-au cunoscut Homo Sapiens si Omul de Neanderthal. Descoperire de exceptie facuta intr-o pestera

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2016, 2:46 Magazin

Scheletul unei femei, care a trait in urma cu circa 50.000 de ani, intr-o pestera din Siberia, reprezinta prima dovada a unei incrucisari intre Omul de Neanderthal si un reprezentant al speciei Homo Sapiens, scrie Descopera, citata de Mediafax.

Testele efectuate pe ADN-ul prelevat din ramasitele osoase au aratat ca individul de sex feminin prezenta gene ale omului modern. Aceasta este o descoperire extrem de importanta, deoarece se credea ca procesul a avut loc mai tarziu cu cateva zeci de mii de ani.

Oamenii de stiinta stiau inca din anul 2010 ca aproximativ 4% din populatia actuala a Globu Neanderthal lui prezinta gene ale Omului de Neanderthal. Aceasta mostenire genetica, despre care se presupune ca afecteaza anumite zone ale sistemului imunitar, reprezinta cea mai buna dovada a incrucisarii celor doua specii.

Ultimul studiu care a vizat acest subiect a fost coordonat de cercetatorii din cadrul Institutului Max Planck din Leipzig, Germania. Scopul analizelor a fost de a identifica daca genele arhaice au fost transmise, intr-adevar, ambelor specii. Rezultatele au aratat ca reprezentantii europeni ai speciei Neanderthal nu prezentau ADN caracterstic omului modern, pe cand indivizii identificati in Muntii Altai aveau astfel de gene.

Numai 4%? (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:01)

quietguy58 [utilizator]

Pai pe omul de Neanderthal il intilnesc in fiecare zi in transportul in comun. Prea putin 4%.