Cum s-au cunoscut Homo Sapiens si Omul de Neanderthal. Descoperire de exceptie facuta intr-o pestera

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2016, 2:46 Magazin

Scheletul unei femei, care a trait in urma cu circa 50.000 de ani, intr-o pestera din Siberia, reprezinta prima dovada a unei incrucisari intre Omul de Neanderthal si un reprezentant al speciei Homo Sapiens, scrie Descopera, citata de Mediafax.

Testele efectuate pe ADN-ul prelevat din ramasitele osoase au aratat ca individul de sex feminin prezenta gene ale omului modern. Aceasta este o descoperire extrem de importanta, deoarece se credea ca procesul a avut loc mai tarziu cu cateva zeci de mii de ani.

Oamenii de stiinta stiau inca din anul 2010 ca aproximativ 4% din populatia actuala a Globu Neanderthal lui prezinta gene ale Omului de Neanderthal. Aceasta mostenire genetica, despre care se presupune ca afecteaza anumite zone ale sistemului imunitar, reprezinta cea mai buna dovada a incrucisarii celor doua specii.

Ultimul studiu care a vizat acest subiect a fost coordonat de cercetatorii din cadrul Institutului Max Planck din Leipzig, Germania. Scopul analizelor a fost de a identifica daca genele arhaice au fost transmise, intr-adevar, ambelor specii. Rezultatele au aratat ca reprezentantii europeni ai speciei Neanderthal nu prezentau ADN caracterstic omului modern, pe cand indivizii identificati in Muntii Altai aveau astfel de gene.

Citeste pe Stirile ProTV

Un indian a cunoscut o romanca pe net, s-a indragostit de ea si a cerut-o de sotie. Ce facut tanara dupa ce a primit inelul

Dragostea n-a fost doar oarba, ci si paguboasa pentru un barbat stabilit in Dubai, caruia i-a furat inima o tanara olteanca. Credul, omul a cerut-o de nevasta si i-a facut daruri scumpe, dar ea era interesata numai de portofelul barbatului.

Numai 4%? (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:01)

quietguy58 [utilizator]

Pai pe omul de Neanderthal il intilnesc in fiecare zi in transportul in comun. Prea putin 4%.