UPDATE: Inca un reactor nuclear din Japonia cu probleme la sistemul de racire. Exista riscul unei noi explozii

de Red. Stiri     HotNews.ro
Duminică, 13 martie 2011, 2:45 Actualitate | Internaţional

Inca un reactor al centralei nucleare Fukushima 1 are probleme la sistemul de racire, a anuntat in noaptea de simbata spre duminica (duminica dimineata in Japonia) un inalt oficial nipon, citat de Kyodo si Reuters. Operatorul centralei, Tokyo Electric Power (TEPCO), a anuntat ca va incepe eliberarea aburului pentru a micsora presiunea din reactorul nr. 3 al centralei.

Yukio Edano, purtator de cuvint al guvernului japonez, a declarat la televiziunea de stat ca reactorul nr. 3 "este in pericol", dar au loc operatiuni de eliberare a aburului.

Operatiunea de la reactorul 3 are loc dupa ce simbata s-a produs o explozie la reactorul nr. 1 al centralei Fukushima 1. Ca urmare a exploziei, autoritatile au inregistrat o crestere a radioactivitatii in zona, aproximativ 140.000 de persoane fiind evacuate pe o raza de 20 de km in jurul centralei.

Guvernul japonez - citat de Kyodo si agentiile internationale de presa - sustine ca nivelul radiatiilor este scazut, dat fiind ca nici explozia de simbata si nici operatiunile controlate de eliberare a aburului pentru scaderea presiunii nu au dus la eliberarea de substante radioactive si nu au afectat miezul reactorului.

Prin contrast, agentia japoneza pentru siguranta nucleara - citata de Kyodo - sustine insa ca numarul persoanelor expuse la un nivel crescut de radiatii ar putea ajunge la 160.

Ora 14.51: Aproape doua milioane de gospodarii au ramas fara surse de incalzire si aproximativ 1,4 milioane nu au apa curenta, relateaza Reuters. Potrivit agentiei de stiri Kyodo aproximativ 300.000 de persoane au fost evacuate la nivel national.
Ora 14.40: Franta a recomandat cetatenilor sai sa paraseasca regiunea Tokyo, invocand riscul de noi cutremure si incertitudinea cu privire la centralele nucleare.
Ora 14.28: Premierul a aprobat suspendarea prin rotatie a furnizarii de energie electrica incepand de luni, pentru a evita avariile imprevizibile.
Ora 14.10: Tokyo Electric a anuntat ca pana de curent este planificata sa dureze pana la sfarsitul lunii aprilie, informeaza agentia Kyodo.
Ora 13.30: Papa Benedict al XVI-lea a laudat "curajul si demnitatea" cu care japonezii fac fata tragediei.
Ora 11.00: Autoritatile japoneze au evacuat peste 180.000 de persoane din zona centralei Fukushima, care s-au alaturat celor peste 450.000 de evacuati imediat dupa cutremur.
Ora 09.30: Guvernul japonez nu exclude riscul unei noi explozii la centrala nucleara Fukushima ca urmare a acumularii de hidrogen la reactorul 3, relateaza AFP. "Nu putem exclude posibilitatea ca o explozie sa se produca la reactorul 3 ca urmare a acumularii de hidrogen", a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Yukio Edano.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

11359 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Informarea populatiei asupra energeticii nucleare (Duminică, 13 martie 2011, 8:42)

    hotnewsfil [utilizator]

    Propun comentatorilor din familia 'Hotnews' sa declansam un studiu concis, pe intelesul tuturor, privind energetica nucleara, motivul principal, pe plan mondial, al dezvoltarii 'peste noapte a acestei surse de energie electrica.
    Sa prezentam avantajele si dezavantajele principale ale acestei surse, comparativ cu cele ale termocentralelor elecrice clasice (cele pe combustibili conventionali- carbune, pacura, gaz metan), luand in considerare atat costul investitiilor si al cheltuielilor anuale,cat si implicatiile asupra mediului, pe termen mediu si lung. In acest sens, trebue sa se tina seama si de cheltuielile privind depozitarea 'definitiva' a deseurilor puternic radioactive, precum si costurile dezactivarii radioactive integrale a tuturor componentelor centralelor nuclearo-electrice, dupa epuizarea duratei de viata a acestora.
    Trebue sa explicam filierele nucleare principale si motivele adoptarii unueia sau alteia de catre diverse tari. Sa aratam de ce Romania a ales sa fie independenta energetica, adoptand filiera CANDU -cu uraniu natural si apa grea, sa aratam care sunt asemanarile dintre aceasta filiera si cea a reactoarelor de la Cernobal- ambele cu 'tuburi de presiune', nu cu 'vas de presiune', precum si deosebirile importante - moderator apa grea, vs. grafit, sa aratam ca lipsa anvelopei pentru partea nucleara a permis imprastierea masiva a radiatiilor in urma accidentului de la Cernobal, sa aratam ca filiera de la Cernobal mai este in functiune in state ce au facut parte din URSS.
    Sa aratam cat de rapid s-a dezvoltat energetica nucleara dupa 1973, cu exemple din tarile cele mai dezvoltate in domeniu (Franta, SUA, Germania, Suedia, Anglia, etc.), motivele pentru care unele au stopat dezvoltarea si altele au fost neviute sa continue (Franta).
    Sa analizam ce s-a intamplat in Japonia (cum este posibil ca si la japonezi sa 'cada' sursa de rezerva pentru alimentarea sistemului de racire a reactoarelor in faza de oprire fortata -grupuri Diesel); dar bateriile?
    • +2 (2 voturi)    
      Pai daca totul a fost inundat de mega-tzunami (Duminică, 13 martie 2011, 14:44)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      normal ca au 'cazut'.
  • -1 (1 vot)    
    Cooling problems at Unit 3 (Duminică, 13 martie 2011, 9:20)

    Alex [anonim]

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I_Nuclear_Power_Plant

    Cooling problems at Unit 3

    Early on March 13, an official of the Japan Nuclear and Industrial Safety Agency told a news conference that the emergency cooling system of Unit 3 had failed, spurring an urgent search for a means to supply cooling water to the reactor vessel in order to prevent a meltdown of its reactor core.[61]

    At 7:30 JST, TEPCO prepared to release radioactive steam, indicating that "the amount of radiation to be released would be small and not of a level that would affect human health".[62]

    At 12:33 JST on March 13, it was reported that Secretary Edano said "it was 'highly possible' a partial meltdown was underway" in Unit 3. The six other active Fukushima 1 and 2 reactors would be venting radioactive gas to reduce pressure.[63] The Post[who?] blamed the hydrogen explosion in Unit 1 on the lack of electrical power to the plant, which disabled a safety device that ignites hydrogen gas before it builds to a dangerous level.
  • -8 (12 voturi)    
    in pericol (Duminică, 13 martie 2011, 11:55)

    Mazeta [utilizator]

    asa cum japonezii au parte mereu de cutremure, romanii sunt blestemati cu conducatori ticalosi. asa cum japonezii fac de mici pregatire anti-seismica, noi ar trebui sa ne pregatim impotriva unor lepre precum ceausecu, iliescu, basescu & co.
    • +5 (5 voturi)    
      breaking news... (Duminică, 13 martie 2011, 14:34)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      prezinta-te la vot cand sunt alegeri daca nu-ti convine situatia....nu mai sta si te plange...japonezii fac fata cu demnitate unei situatii de dezastru iar romanii se plang si cand nu e cazul ...suntem o natie de victime? asta depinde de fiecare...am avut ceva mici indundatii si daca te uitai la TV parca era sfarsitul lumii...cateva case de chirpici inmuiate de apa....oare ce ar mai fi daca am avea o situatie ca in Japonia? Da, stim de pe acum , Basescu e de vina....el e de vina ca romanii sunt betivi, nu sunt solidari, fura, mint....asta suntem si ne place sa dam vina pe altii....
      Ai uitat sa-l mentionezi pe Constantinescu in enumerarea catastrofelor de politicieni...stii tu ala pe care l-a infrant securitatea lui Ilici...cea care incearca acum fara prea mare succes sa revina prin orice mijloc la putere....
  • 0 (0 voturi)    
    sa incerc o explicatie (Duminică, 13 martie 2011, 12:39)

    marian_c [anonim]

    Cauza este oricum căderea sistemului de răcire.
    Exista sisteme de rezerva pentru răcire care au "căzut" si ele. Nu înțeleg de ce.

    Dar s-a întâmplat și răcirea reactorului a fost compromisă, s-a pierdut timp, iar în acel timp conținutul reactorului s-a încălzit suficient de mult și temperatura a fost suficient de mare încât zirconiul- prezent acolo ca protecție eficienta la temperaturi "normale" de funcționare...- sa intre într-o reacție chimica degajând hidrogen. Probabil ca hidrogenul si aburul au fost evacuate in exteriorul reactorului dar nu in atmosfera- sau nu înțeleg eu!. Hidrogenul si oxigenul constituite un amestec exploziv. Adică nu a explodat conținutul radioactiv, a explodat amestecul cu hidrogenul rezultat ca urmare a reacției data de căldura degajate.
    Dar ce este mai rău, dacă încălzirea conținutului reactorului continua, se ajunge la distrugerea reactorului făcut din otel foarte gros....un fel de "lava" fierbinte și radioactiva poate ajunge la apa (sau invers, apa ajunge la "lava") provocând o explozie mult mai serioasa si răspândind materialul radioactiv.
    • +2 (2 voturi)    
      Explicatia explicatiei (Duminică, 13 martie 2011, 15:54)

      sile [anonim] i-a raspuns lui marian_c

      "Exista sisteme de rezerva pentru răcire care au "căzut" si ele. Nu înțeleg de ce."

      Aparent sistemele de rezerva au inceput sa pompeze apa, dar pompele de evacuare s-au defectat din cauza unor pagube provocate de tsunami. Nu am mai multe detalii, asta e tot ce am gasit pana acum.
      • 0 (0 voturi)    
        Se prea poate... (Duminică, 13 martie 2011, 19:54)

        marian_c [anonim] i-a raspuns lui sile

        Atunci sa spun asa: nu prea înțeleg de ce au construit o centrala in care sistemul de răcire de rezerva poate fi afectat de tsunami.
        Nu de alta dar in Japonia, tsunami-ul nu este ca pe Dâmbovița, iar dacă la un reactor nuclear răcire nu e, multe se mai întâmpla...
  • +2 (2 voturi)    
    O singura data (Duminică, 13 martie 2011, 14:58)

    HESS [utilizator]

    Gresesti cu energia nucleara,o singura eroare sau un cataclism ajunge .Tot ce se castiga prin beneficiul ca energie ieftina se distruge intr-o secunda.Sa vedeti adevarul despre Cernobil.Ceeace nu s-a vazut si cunoscut.Vi-se face parul maciuca.Mii de oameni au murit acoperind reactorul.Daca nu faceau asta un sfert din Europa ar fi trebuit sa emigreze din cauza radiatiilor.
  • +2 (4 voturi)    
    mda... (Duminică, 13 martie 2011, 15:09)

    me [anonim]

    "Franta a recomandat cetatenilor sai sa paraseasca regiunea Tokyo, invocand riscul de noi cutremure si incertitudinea cu privire la centralele nucleare." -> pai exista riscul sa fim loviti de meteoriti, de radiatii gama, hipernove... hai sa parasim pamantul... francezii sunt la fel de cretini cum ii stim de obicei... eu personal la un cutremur major as prefera sa fiu in japonia decat in romania sau franta (sau marea majoritate a europei dealtfel).
    • -1 (1 vot)    
      Total de acord! (Duminică, 13 martie 2011, 18:35)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui me

      Romanii sunt cei mai destepti din aceasta Lume!
      Restul nici nu mai merita mentionati!
  • 0 (0 voturi)    
    Franta (Duminică, 13 martie 2011, 15:23)

    alter_ego [anonim]

    E grav ce se intampla acolo, dar nu pot sa nu remarc reactia Frantei.
    Cand toata lumea se ofera sa acorde ajutor Japoniei greu incercate, cand toti japonezii raman unde sunt pentru a evita haosul si deplasarile inutile, Franta recomanda cetatenilor sai sa paraseasca regiunea Tokio (sa mearga unde? si cu ce?) invocand riscul de noi cutremure si incertitudinea cu privire la centralele nucleare - deci creand panica suplimentara.
    Politica franceza dintotdeauna: curaj, barbatie, dorinta de a-i ajuta pe altii la greu.
    Pe cand noi experiente in atolul Mururoa?
    • +2 (2 voturi)    
      Corect, subscriu! (Duminică, 13 martie 2011, 19:29)

      WolfyTM [anonim] i-a raspuns lui alter_ego

      Din pacate politica externa a Frantei in ultimul timp este dezastru...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version