O companie japoneza a pus la punct distribuitoare "inteligente" de bauturi care utilizeaza tehnologii de recunoastere faciala pentru a recomanda consumatorului un anumit tip de bautura, scrie Reuters.

Acestea sunt legate la o retea Wimax si determina sexul si varsta utilizatorilor. Masinaria propune un anumit tip de bautura in functie si de ora din zi si de temperatura de afara.

"In cazul in care utilizatorul este de sex masculin, este probabil ca automatul sa recomande o cafea, din moment ce barbatii au tendinta de a prefera aceasta bautura. Daca utilizatorul este in varsta de cincizeci de ani, probabil ca masina va recomanda un ceai verde", a declarat un purtator de cuvant al JR East Water Business, care a instalat aceste automate inteligente.

"Ne-am gandit ca sunt mult mai distractive pentru consumatori si ca le-ar putea schimba obiceiurile lor de consum", a adaugat purtatorul de cuvant.

Pentru moment, aceste automate "inteligente" exista doar intr-o statie de metrou din Tokyo. Vanzarile sunt de trei ori mai mari decat la distribuitorii clasici.

Reteaua va fi extinsa treptat, iar societatea vrea sa instaleze 500 de astfel de aparate pana la inceputul anului 2011.