Letonia: Dupa Sputnik, autoritatile suspenda 6 luni televiziunea ruseasca RTR

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 7 aprilie 2016, 21:44 Actualitate | Internaţional

Autoritatile letone au anuntat joi ca au suspendat pentru sase luni difuzarea emisiunilor televiziunii rusesti RTR, pentru "incitare la ura" si declaratii anti-ucrainene, scrie AFP.

"Apreciem ca ura si (...) discursul de ura nu pot fi justificate de dreptul la libertatea de expresie", a declarat presedintele arbitrului audiovizualului (NEPLP), Aija Dulevska, intr-un comunicat.

Aceasta decizie intervine la o saptamana dupa inchiderea in Letonia a site-ului local al Sputnik, controlat de Kremlin si acuzat de Riga ca ar fi un "instrument de propaganda" in aceasta tara baltica unde minoritatea rusa reprezinta circa un sfert din populatia de doua milioane de oameni.

NEPLP a acuzat in special doua emisiuni, difuzate in ianuarie si in iulie 2015, reprosand vehicularea de sentimente anti-ucrainene si informatii false legate de minoritatea rusa din Letonia.

Kievul si Occidentul acuza Moscova ca recurge la un "razboi informational" destinat in special sa justifice interventia sa in Ucraina.


Citeste mai multe despre   









1629 vizualizari
  • +7 (9 voturi)    
    Bravo lor! (Joi, 7 aprilie 2016, 22:03)

    Soljenitin [utilizator]

    Curaj si determinare - bravo letonilor!
    Demonstreaza ca teoria "might is right" este gresita si ca atitudinea corecta trebuie sa fie mai presus de muschii fara creier!

    Bravo lor!
  • +6 (8 voturi)    
    stiu ca e imposibil (Joi, 7 aprilie 2016, 22:12)

    rov [utilizator]

    dar rusia de azi ar trebui izolata precum coreea de nord
  • -5 (5 voturi)    
    TOTUSI CENZURA (Joi, 7 aprilie 2016, 22:15)

    carmaxsim [utilizator]

    As vrea ca in state sa inchida cineva un post
    • 0 (0 voturi)    
      dA (Vineri, 8 aprilie 2016, 21:39)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui carmaxsim

      Se poate, desi un pic diferit: faimosul si controversatul Al-jazeera, care oricum in varianta sa pt America se va inchide la 30 aprilie, nu a fost preluat de principalii operatori de televiziune din SUA, cum ar fi Comcast sau DirecTV.
      Motivatia a fost ca nu e nevoie de un nou canal de stiri pe o piata care era deja saturata. Dar era si amintirea faptului ca inainte cu cativa ani (Al jazeera America a fost fondata in 1996), postul demonizase razboiul din Golf.
      De asemenea, pe satelitul Galaxy 19, unde sunt majoritatea programelor FTA in America de Nord (unde se gaseste si TVR Int), a transmis o perioada Al-Jazeera America in clar, apoi a fost codat, a reaparut necodat acum cateva luni iar in prezent deja a incetat emisia.
      Oricum postul e controversat, au avuit loc mai multe procese intentate corespondentilor sai pentru legaturi cu teroristi. Mai multe detalii pe Wikipedia.
      • 0 (0 voturi)    
        TOTUSI CENZURA (Duminică, 10 aprilie 2016, 23:31)

        carmaxsim [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

        DEMOCRATIE NENE


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version