Scurtmetraje Arthouse, Focus Tarile Nordice si Semaine de la Critique la Next 2016

de D.S.     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2016, 11:19

Junun, regia Paul Thomas Anderson
Cea de-a zecea ediție a Festivalului Internațional de Film Next (7-11 aprilie) aduce pe ecran cele mai interesante scurtmetraje nordice ale ultimilor ani și, în premieră în România, cel mai nou film în regia lui Paul Thomas Anderson.

Arthouse Shorts prezintă scurtmetraje regizate de cineaști consacrați (printre numele incluse în selecția edițiilor precedente se numără Claire Denis, Mike Leigh și David Cronenberg) ale căror filme sunt prea sonore pentru a fi incluse în competiție, dar prea bune ca să lipsească din festival.

Anul acesta highlight-ul secțiunii este Junun, un mediu-metraj documentar în regia lui Paul Thomas Anderson (nominalizat la 6 Oscaruri pentru producții precum There Will Be Blood, Magnolia și Boogie Nights). Anderson, care a regizat și o serie de videoclipuri de-a lungul timpului, îl are ca personaj principal în Junun pe muzicianul Jonny Greenwood, care călătorește în Rajahstan pentru a cânta alături de muzicieni indieni.
„Un film care ne transportă chiar acolo în cameră, trăind și respirând o experientă artistică singulară”, a scris despre Junun David Rooney de la prestigioasa publicație Hollywood Reporter.

Selecția este completată de noul scurtmetraj al lui Denis Cote, Excursions și de scurtmetrajul Take What You Can Carry, în regia lui Matt Porterfield.  Premiat la Berlinale și la Festivalul Internațional de Film de la Locarno, Excursions prezintă povestea Claudiei și a lui Martinho, doi ghizi turistici din Lisabona ale căror vieți singuratice se vor intersectă datorită unui concert de jazz. Prezentat la rândul său la Berlinale, Take What You Can Carry este portretul unei tinere exuberanțe a cărei imagine se conturează prin intermediul locurilor în care trăiește și a persoanelor care îi sunt apropiate.
Scurtmetrajele din secțiunea Arthouse Shorts vor fi proiectate luni, 11 aprilie, la Elvire Popesco, începând cu ora 20.30.

Focusul de anul acesta al Festivalului Internațional de Film Next pune în lumina reflectoarelor producția de scurtmetraj din Țările Nordice printr-o selecție a celor mai inedite și reprezentative filme regizate de cineaști scandinavi. Selecția a fost realizată de Massimiliano Nardulli, unul dintre cei trei selecționeri Next, în colaborare cu Jukka-Pekka Laakso, directorul Festivalului Internațional de Film de la Tampere, care este și membru al juriului Competiției Internaționale.

În programul Focus: Tările Nordice regăsim Syndromeda, un scurtmetraj care prezintă un personaj captiv între vis și realitate, A Simple Life, care examinează impactul tehnologiei asupra unui cuplu de vârstă mijlocie, Artun, care spune povestea unui băiat aflat în căutarea primului sărut, și Say Yes and Dance, un film al cărui personaj principal este un șomer care merge la un interviu de angajare pentru un job pe care nu-l dorește.
Scurtmetrajele nordice se văd sâmbătă, 9 aprilie, de la ora 18.30, la Cinema Elvire Popesco.

Festivalul Internaţional de Film NexT este un eveniment organizat de Societatea Culturală NexT, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Institutului Cultural Român, Uniunii Cineaștilor din România și al Programului Europa Creativă - Sub-Programul MEDIA al Uniunii Europene.

Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

145 vizualizari