Ministrul Agriculturii: La tara, crasma e plina, dar nu gasesti pe nimeni sa sape gradina pentru 100 de lei

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 19 aprilie 2011, 13:42 Actualitate | Esenţial

Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, declara, intr-un interviu pentru Mediafax ca intr-o tara cu potentialul agricol al Romaniei este o anomalie sa rabzi de foame, dar, la tara, crasma e plina de dimineata pana seara si nu gasesti pe nimeni sa-ti sape gradina pentru masa si 100 de lei pe zi.

"Orice om din Romania, la potentialul pe care il are, nu trebuie sa rabde de foame. Este o anomalie sa rabzi de foame, si iar revin la chestiune ca mai zilele trecute, inainte ca presedintele sa iasa public, discutam cu un prieten de-al meu, trecand printr-o comuna in care de dimineata de la opt si pana seara la zece crasma e plina. Deci, crasma e plina. Daca te duci la Ianova dau acum un exemplu locul unde sta mama si unde merg si eu de vreo 40 de ani, sa cauti pe cineva sa sape in gradina pentru o suta de lei pe zi plus masa, nu gasesti. Dar la birt e prezenta lumea", declara Valeriu Tabara in interviu.

El a precizat ca sustine punctul de vedere al presedintelui Traian Basescu referitor la faptul ca in Romania se lucreaza putin.

"Din pacate, eu as spune ca in Romania se lucreaza cel mai putin si sustin punctul de vedere al presedintelui, nu pentru a ma asocia cu dansul. Ganditi-va ca incepem ziua, saptamana de lucru luni la amiaza si o terminam poate joi la amiaza, nu vineri la amiaza", a afirmat Tabara.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

3943 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Lenea (Marţi, 19 aprilie 2011, 13:56)

    Constantin [anonim]

    Asta este cheia ce trebuie s-o-nvarti pentru a-l pune la roman la treaba, numai ca cei care sunt la conducere acum abia au descoperit-o si o arata cu degetul, pana sa-i invete spilul s-o-ntoarca o sa mai treaca doua, trei legislaturi.
  • -10 (10 voturi)    
    absurd (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:02)

    ady [anonim]

    lipsa de imaginatie si multa demagogie pe paine....
  • +5 (5 voturi)    
    pai si ce-i de facut? (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:02)

    ngi [anonim]

    ti-ai pus intrebarea DE CE?
  • -5 (9 voturi)    
    in Ro se lucreaza putin??? (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:05)

    dudu [anonim]

    "eu as spune ca in Romania se lucreaza cel mai putin ... Ganditi-va ca incepem ziua, saptamana de lucru luni la amiaza si o terminam poate joi la amiaza, nu vineri la amiaza", a afirmat Tabara"
    wtf??? S-a obisnuit sa isi faca autocritica si atat, ca pe vremuri... Poate la ei acolo la guvern se freaca menta in stilul asta de care vorbeste dansul. Oamenii care tin pe umeri kk asta de tara lucreaza mai mult decat o fac europenii in toate tarile Europei de vest... Lucreaza mult si degeaba, ca sa-i tina pe trantorii astia din guvern in spate. Pana or sa plece si ultimii "fraieri" sa lucreze pentru britanici sau pentru nemti sau italieni, iar in Ro o sa fie pustiu ca in orasele fantoma din filmele western...
    Rusine, am ajuns bataie de joc pentru toate tarile Europei de vest, se uita la noi cu scarba si dispret. De-a lungul intregii istorii aia saracii s-au omorat sa aiba urmasii o tara libera, iar urmasii isi bat joc de ea... Ce-as mai umple puscariile cu "dragii nostri guvernanti"....
    • +11 (11 voturi)    
      Ti-a luat D-zeu mintile? (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:38)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui dudu

      De "trantorii"din guvern nu vei scapa niciodata,indiferent ca-i PDL,PSD sau PNL.Tie-ti mananca din punga nu trantorii din guvern,ci trantorii care nu vor sa munceasca,care le place sa stea acasa pe banii tai.Sa stii ca orice guvern cand face promisiuni,face pe munca ta.Inseamna ca va lua mai mult de la cei care muncesc ca sa dea la trantori.Dar observ ca-ti place asta ,asa ca nu are rost sa comentezi.Tu esti suparat pe guvern ca este obligat sa guverneze dupa niste legi date de Tariceanu si Nastase.Orice lege a incercat guvernul actual,parlamentul prin PSD si PNL nu au votat.Asa ca ai de platit dupa legile populiste ale lui Iliescu-Ponta-Antonescu.Cum gandesti ,asa traiesti.
  • -3 (13 voturi)    
    banii (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:06)

    valahul [anonim]

    Oamenii de la tara au inteles ca nu banii aduc fericirea.
    Ei nu au nevoie de bani ca noi ca sa fie fericiti, nici de TV, masina scumpa sau casa mare. Isi dau seama ca astea sint desertaciuni.
    • +9 (9 voturi)    
      Cati ani ai, mic naiv dragalas? (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:29)

      Jose Armando [anonim] i-a raspuns lui valahul

      "nici de TV"

      Da, pentru ca audiente Andreei Marin ii faceau grupul fanilor Carturesti. Iar la telenovele si OTV neam de neam bucolico mioritic nu s-au uitat cu milioanele. Parol.
    • +2 (4 voturi)    
      subscriu (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:35)

      andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui valahul

      perfecta dreptate. orasenii au probleme existentiale date de goana dupa mai bine.

      cind vine insa vorba de cedare a unui metru de pamint multor sateni li se scoala instinctul de proprietari si incep sa isi dea cu topoarele in cap.
    • +2 (2 voturi)    
      asa..... (Marţi, 19 aprilie 2011, 17:31)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui valahul

      lor le trebuie doar alcool...si pomeni electorale! Ei nu au nevoie de posesii materiale.. doar bautura sa curga... ma lasi?!
    • +2 (2 voturi)    
      pentru valahul (Marţi, 19 aprilie 2011, 22:27)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui valahul

      Dar ce le aduce fericirea? Bautura, nu?
  • +14 (14 voturi)    
    Are dreptate (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:06)

    Nae [anonim]

    Valeriu Tabara are multa dreptate. Aceasta este realitatea satului romanesc actual, unde multe gospodarii au curtile pietruite cu pavelele din canalele de irigatii, grajdurile podite cu banda transportoare sustrasa de la intreprinderile din zona si patulele cu porumb sustras de la cei care si-au insamantat totusi ogorul.
    Pacat !
  • +6 (8 voturi)    
    Generalizam...dar nu dam solutii (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:07)

    Chiar Eu [utilizator]

    "in Romania se lucreaza cel mai putin ... Ganditi-va ca incepem ziua, saptamana de lucru luni la amiaza si o terminam poate joi la amiaza, nu vineri la amiaza"
    Depinde unde lucrezi...la privat lucrezi de nu te vezi cu program de la 9-6 cel putin; la stat poate ca lucrezi mai putin. Sa nu generalizam.
    Si exemplul cu sapa e si adevarat si trist in acelasi timp. In secolul 21 tot la sapa ne intoarcem?
    • +10 (10 voturi)    
      Daca atata stiu. (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:45)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Problema este ca acei care nu stiu altceva decat sa dea cu sapa,sau obisnuit cu lenea si nu-i mai poti scoate la treaba.Toti vor un servici cu masina la scara ,cu secretara,nu conteaza ca nu stiu nici-o meserie sau ca nu stiu sa scrie si sa citeasca.Ai vazut vre-un reporter sa-l intrebe pe vre-o unul ce meserie stie?Nu.Pentru-ca nici repoerterii respectivi nu-si prea stiu meseria si le este teama sa nu se intoarca intrebarea.Sunt prea multi cei care primesc pomana sociala si nu mai vor sa munceasca,pentru-ca,asa cum spui si tu munca-i pentru tractoare.Si ei nu stiu sa conduca tractoare.Poate halbele spre gura.
    • +5 (5 voturi)    
      Mai greu cu computerul la prasit (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:46)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Sau cu pixul. Inteleg ca orice taran de la noi vrea sa rezolve problemele globale in dialog la carciuma dar munca pamantului, chiar in Franta si Germania, se face direct cu sapa.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu se face cu sapa... (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:21)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

        agricultura in Germania si Franta. Nici nu cred ca multi oameni din tarile astea stiu cum arata o sapa.
  • +18 (18 voturi)    
    Doamne cata dreptate are ...... (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:13)

    SHEAPA [utilizator]

    Si credeti-ma ca vorbesc din experiente personale: ai mei parinti au o bucata de teren de vreo 2000mp intr-un sat din Oltenia.

    Vor sa faca treaba, pentru ca le e drag acolo, dar la varsta lor (peste 70 de ani) nu mai pot duce .... si cu toate astea taica-miu trebuie sa se urce pe scara sau prin copaci sa taie crengile toamna si primavara, maica-mea are mainile pline de bataturi din cauza sapei si a greblei ....

    DE CE? Pentru ca au cutreierat doua sate in apropiere si nu a vrut NIMENI sa vina sa munceasca, pe 1 milion, un milion si jumatate pe zi.

    ACEST ESTE CAZ REAL! La fel si cu cositul fanului de pe parcela! NIMENI nu-l vrea, pe langa banii pentru cosit!!!

    Va rog, sa nu mai aud ca se moare de foame in ROmania! Este o nesimtire sa spui asa ceva in aceasta tara!

    Imi cer scuze pentru ton, dar este frustrant!
    • -6 (8 voturi)    
      ??? (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:45)

      andrew [anonim] i-a raspuns lui SHEAPA

      Am si eu o intrebare pentru toti filozofii de pe aici si pentru ministru.
      Asa se intelege agricultura europeana?
      Asta ati vazut voi in vest ? agricultura pe 2 ha si plata cu ziua a 50 de euro pentru niste produse care apoi se strica in hambare.

      Alooo agricultura trebuie sa devina o industrie nu aici e buba ca stau oamenii in crasma si nu lucreaza la sapa cu ziua.
      Daca ar veni la sapa pe 100 lei si la strans fan pentru un porumb de calitate proasta ce jumatate se strica iar restul e folosit pentru porcul de craciun si 10 gaini s-ar rezolva ceva? Nimic.

      Ceea ce trebuie facut e agricutura performanta pe suprafete mari cu tehnica agricola, n-ai nevoie de sapa, pornesti de la 50-100 ha in sus minim si ai tot lantul alimentar.
      Nu pui porumb si apoi te langi ca n-arecine il sapa si de vandut nu se vinde.
      Nu nene pui porumb cu care hranesti gainile din ferma de gaini si tu vinzi produsul finit (ciocanel, ficatel etc. ),iar restul porumbului il folosesti fie produse derivte etc.
      • +7 (7 voturi)    
        calculelele (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:19)

        cipax [utilizator] i-a raspuns lui andrew

        2000mp inseamna 0,2 ha; in principiu ai dreptate, cred ca pe oameni mai usor i-ai angaja in agricultura decat sa-i platesti cu ziua. Asta insa nu scuza faptul ca, desi toti se plang ca nu au bani, nu vor sa munceasca de nici un fel.
        Vina la tara si cersesc din poarta in poarta dar daca-i zici sa-ti sparga niste lemne te injura!!
    • +3 (3 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Marţi, 19 aprilie 2011, 17:35)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui SHEAPA

      astfel de exemple pot da si eu si nu numai.
      solutia e simpla. emigranti din china. sa vezi ce fericiti ar fi oamenii aia sa munceasca pt 30usd pe zi + o masa!
      Unii ca ei nici nu viseaza la asa lux!
    • -2 (2 voturi)    
      Ar fi bine sa mergi sa-i ajuti tu! (Marţi, 19 aprilie 2011, 17:51)

      leix [anonim] i-a raspuns lui SHEAPA

      Sunt pline orasele de demagogi ca tine - oamenii de la tara abia reusesc sa munceasca pamantul lor- ce sa mai lucreze la unul si la altul. Aia cu initiativa au plecat in tari straine - alungati de guvernarile proaste.
      Te miri ca ai tai nu au gasit pe cineva sa presteze pt. un milion juma - dar tu nu mergi, ci ii lasi pe batrani sa rupa coasa in brazda...
      Aia care mai lucreaza pe acolo isi rup coastele pt.ei - si nici nu au sansa sa primesca zilnic ca zilieri nici macar 50 de lei ca li se merite munca grea - ca tu uiti sa spui ca acei cosasi baga de pe la 5 dimineata pana apune soarele.
      Niste ipocriti astia ce ne conduc acum - macar aia rosii nu aruncau asa gulgute pe gura - si inca ceva la tara mai gasesti doar pensionari si batrani...tinerii au plecat de mult in alte tari - unde numai ei stiu cum isi rup spatele muncind.
      • +3 (3 voturi)    
        Cu mare drag ..... (Marţi, 19 aprilie 2011, 19:49)

        SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui leix

        Daca n-as fi la aproape 7000 Km departare .... singurul lucru cu care pot sa-i ajut pe ai mei este suportul financiar ..... dar vezi tu, ai mei nu au cum sa-l foloseasca, pentru ca nimeni nu vrea bani pentru munca, ci vor bani degeaba.

        Si va mai mirati ca diaspora a votat asa cum a votat!
        • 0 (0 voturi)    
          Votul e liber si sper sa ramana asa! (Marţi, 19 aprilie 2011, 21:56)

          leix [anonim] i-a raspuns lui SHEAPA

          Relax nu vrea nimeni bani degeaba in tara asta - ci doar sa fim apreciati si respectati...si poate mai mult ca oricand sa nu mai fim furati si sa nu mai avem parte de mincinosi la guvernare. Tu care spui ca esti la departare de tara ce spui de 10 Km de autostrada inaugurati intr-un an? Ce parere ai de cineva care numara voturile exponential prin Parlament? Ce spui de un ministru de la munca care isi avea sotia angajata la un ONG care lua bani chiar si de la bugetul statului? Ce spui de un ministru care stapaneste invatamantul dar nu are studii corelate in tara? Ce spui de unul care e la Interne si are bacul luat la 24 de ani si dupa devine genial si termina facultatile din 2 in 2 ani... si ma opresc aici fara sa incep sa spun de un prim-ministru care face legi neconstitutionale - desi era profesor de drept...si de o ministresa care cumpara o frunza si crede ca a rezolvat turismul. Si da sunt mult mai multi - si atentie cam aceleasi personaje le gasim si pe la cei din Opozitie. Si atunci tu vii si ne vorbesti de realitatile din tara si ne amentiti cu votul tau - nu ne miram de votul vostru - e optiunea voastra si noi suntem dispusi sa luptam pt. un vot liber - ci doar ne intrebam ce cautati voi acolo cand puteti veni sa ne predati cateva lectii despre cum sa ne castigam painea aici in tara.
    • +1 (1 vot)    
      AR FI BINE SA NE PREGATIM (Marţi, 19 aprilie 2011, 22:00)

      db [anonim] i-a raspuns lui SHEAPA

      sa facem fata la dat cu sapa si peste 70 de ani, sa stii! Uite, azi maine se face varsta minima de iesit la pensie la barbati de 70 de ani si atunci sa vedem! Deh, asta e lucrul la tara, faci bataturi, te zgarii, d-aia au facut un copil pe care l-au dat la carte, sa il scoata de la munca campului - multa si prost platita. Se mai intampla sa umbli mult sa cauti ajutor la lucru - majoritatea la tara sunt batrani si nu mai pot lucra si pentru altul, tinerii cauta sa-si gasesca de lucru tot anul, nu sezonier. Daca ai tai au peste 70 de ani, tu probabil ai in jur de 40. Mergi si ajuta-i, pastrati banii in familie! Iti prinde bine si tie aerul curat, miscarea, mai vezi si cat de greu este.
  • +12 (12 voturi)    
    Perfect adevarat (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:14)

    Danny [anonim]

    Stau la tara, si trebuie sa merg 20 de km dupa oameni ptr lucru, deoarece unde locuiesc eu nu se deranjeaza nimeni pentru o zi de lucru cu masa inclusa. Trebuie stirpata asistenta asta din partea statului.
  • -5 (11 voturi)    
    Un terminat (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:18)

    Catalin [anonim]

    Ziua de munca e 50-60 de lei si gasesti oameni. Iar in legatura cu ce zicea Basescu cu plugul in hectarul si jumate din gradina, l-as intreba: "care plug" ? Sa ari un pogon de pamant (o jumate de hectar) costa 400+ de RON. Iar sa cresti boi ca sa dai cu plugul, iti trebuie vreo 4000-5000RON ca sa cumperi boi, si apoi multi bani ca sa ii hranesti. Sa semeni pamantul te costa 400-500 de RON la hectar, poate chiar mai mult. De unde sa aiba taranii banii astia daca guvernul ii sugruma cu impozite si nu le mai da subventii ?

    Mi-e sila de ce se intampla, cum se pune vina pe oameni pentru ca o sleahta de prosti de dau in gropi nu stiu sa conduca tara. Macar, daca nu sunt in stare sa faca ceva util, sa recunoasca ca sunt prosti de dau un gropi. Oricum 90% din populatie stie asta.
    • +3 (5 voturi)    
      Mda (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:39)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Prietene ce faci tu pe pe jumatate de hectar se numeste hobby, nu agricultura. Se numea agricultura acuma cateva sute de ani cand nu se stia ce ii aia tractor. Acuma agricultura se numeste ce se face pe zeci, sau si mai bine sute de hectare. Suprafetele mai mici nu sunt altceva decat hobby. Pana nu o sa se inteleaga asta si la noi pana atunci tot o se ne plangem ca ii scump sa faci agricultura si nu se merita, mai bine stau la carciuma si beau
    • +3 (7 voturi)    
      Ia o lamaie pentru greata (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:51)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      Pentru prostie nu sunt insa lecuri. Cine vrea sa aiba pamant trebuie sa-l lucreze si nu sa ceara bani la stat pentru bautura. Daca nu poate sa-l vanda si sa-si vanda munca celor care stiu sa lucreze eficient. Vezi Porumboiu ce nu se plange cat de scumpi sunt boii (mai ales ca se gasesc gratis pe tot felul de postari) ci a realizat ferme ce sunt profitabile. Lenea la noi la tara este endemica. Sunt bani de bere dar nu sunt de semnite.
      • 0 (2 voturi)    
        Ai banii si afacerile lui Porumboiu ? (Marţi, 19 aprilie 2011, 19:53)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        ...sau esti un angajat oarecare, la o firma oarecare ? Sa inteleg ca de lenes ce esti nu ai reusit sa fii si tu bogat ?
  • -4 (8 voturi)    
    hahahaa (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:18)

    ngi [anonim]

    cat de limitat poti fi sa generalizezi ca incepem marti si terminam pe joi :))) tare silly acest Tabara

    o fi terminand el si cu gasca lui si .. la urma urmei, cine isi mai permite. dar sa generalizezi in halul asta.. sa se astepte sa-l ia lumea pe strada, in cel mai bun caz, la intrebari..
  • +4 (6 voturi)    
    La tara.... (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:22)

    Andradda [utilizator]

    Hmm...
    la tara nu se mai ocupa de agricultura decat batraneii care acum au peste 70 de ani.
    Ceausescu a distrus agricultura iar cei care acum s-au mutat la tara, din saracie, habar n-au cum se lucreaza pamantul.
  • +13 (13 voturi)    
    . (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:22)

    Ivanu [utilizator]

    Tata are un bar la sat si vinde bauturi alcoolice in cantitati enorme. Anul trecut au facut reporterii de la "Buna ziua Iasi" o incursiune in teren si, pretinzand ca sunt de la o firma si cauta oameni sa lucreze pamantul, au cautat muncitori. Din prima li s-a zis sa mearga in carciuma din centru insa acolo au fost refuzati pt ca ori nu erau multumiti oamenii de bani ori nu se coborau la nivelul respectiv: http://www.bzi.ro/reportaj-in-tara-nemuncii-foto-video-171569
  • -12 (14 voturi)    
    100 lei (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:25)

    ovi [anonim]

    Binenteles ca nu gasesti pe nimeni sa lucreze pamantul cu 100 de lei, deoarece statul a dorit sa impoziteze si banii acestia. Nu au decat sa vina sa lucreze pamantul/zi cei care au pus impozitul.
    • +9 (9 voturi)    
      Postacila (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:38)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui ovi

      Daca tu iti imaginezi ca taranul cind isi anjajeaza 3 ajutoare la munca cimpului pentru 2 zile se duce la primarie sa le faca contract de munca, atunci esti dus cu pluta....
      Sau daca tu crezi ca ala care refuza sa munceasca pt 100 RON/zi se gindeste ca vine statul si-i ia impozit, tot dus cu pluta esti.
    • +7 (7 voturi)    
      Si cam care ar fi suma (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:55)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui ovi

      pentru care domnii tarani s-ar deranja sa lucreze pamantul 100 de EUR pe zi ? Cam putin avand in vedere cat costa acum bauturile fine, poate 200 de EUR mai ales ca trebuie si ceva gustari dar cred ca nici 300 nu ajung ca si tigarile astea sunt scumpe. Tot mai bine stai, injuri guvernul si cu ceva noroc mai ciupesti ceva ajutoare de la stat, pomana la alegeri, ceva fonduri EU (ca sa nu-i concurezi).
  • +14 (14 voturi)    
    Pai si cine-i de vina? (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:26)

    bogdan [anonim]

    Cine a inventat pensia minima obligatorie si venitul minim garantat?

    Daca statul le da bani de tsuica pe degeaba, de ce sa se mai strofoace cu munca?

    Ia taiati aberatiile astea doua, sa vedeti cum se goleste crisma...
    • +5 (5 voturi)    
      munca (Marţi, 19 aprilie 2011, 16:09)

      George [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Cu totul de acord.
      Si parintii mei au fost in aceeasi situatie. Pur si simplu nu au gasit oameni care pe 50 de lei/zi plus masa si bautura sa munceasca o vie.
      Prefera sa ste acasa si sa pape: alocatia copiilor, diferitele tipuri de ajutoare sociale inventate de acest stat idiot care crede, si din nefericire se vede ca a si reusit, ca astfel are la dispozitie o masa de manevra politica.
      Cand o sa inceteze aceasta politica anti-munca de acordare a ajutoarelor sociale o sa inceapa si romanul sa munceasca.
      Dar imi este teama ca nu va inceta prea curand.
  • -1 (7 voturi)    
    explicatie (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:26)

    gimini [utilizator]

    Pai cred si eu ca nu gasesti, pentru ca toti sunt plecati in Italia si Spania. Cei care stau la birt sunt ori pensionari, ori care n-au nevoie de bani - nu ca ar sta in ajutoarele lor de rahat ci pentru ca le trimit rudele din strainatate 150-200 de euro, bani suficienti ca sa traiasca bine. Deci, de ce ar munci?
  • 0 (6 voturi)    
    asa deci.... (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:26)

    airamerica [utilizator]

    "unde merg si eu de vreo 40 de ani"....parca ai mai fost ministru candva.... nu mai tin minte, ce masuri ai luat?
    • +5 (5 voturi)    
      Masuri (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:56)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui airamerica

      Pai ce masuri s-ar putea lua pentru ca romanii sa nu mai fie lenesi? Sa li se dea prime sau amenzi?
  • +7 (7 voturi)    
    sunt (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:29)

    danandreipaval [utilizator]

    in total concordanta cu ce spune dnul ministru.
    Am casa la tara si e greu sa casesti oameni cu ziua.

    Iar daca ii gasesti cer foarte multi bai + mancare+bautura+tigari...

    Actuala politica a statului ii incurajeaza sa nu faca nimic si "sa ne dea primaru"
  • -9 (9 voturi)    
    crasma satului (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:30)

    mircea [anonim]

    Dl Valeriu cu dl Traian sa se prinda de dupa cap, si sa mearga la o crasma, pt ca la amandoi le place bautura. Am ajuns sa fim umiliti de conducatorii nostri. Pana unde va merge aceasta nesimtire!!!!
    • +1 (1 vot)    
      pai zi ca nu e asa! (Marţi, 19 aprilie 2011, 17:51)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      inteleg ca te simti!!!
      solutia e sa angajam chinezi ...oameni harnici si care viseaza locuri de munca cu 30usd pe zi :)
  • +2 (2 voturi)    
    Adevarat (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:33)

    catalin_mattei [utilizator]

    Este extrem de adevarat acest lucru si nu o spun din povesti ci din ce am trait la bunica mea. Dar aici e si vina autoritatilor care au dat ajutoare sociale fara sa il puna pe primitor sa presteze munci chit ca orasul, satul este plin de gunoaie, de santuri infundate.. este vina ca pamantul agricol nu a fost impozitat sau macar sa fie amendati cei ce nu il muncesc dar il au in exploatare.. sunt lucruri care se pot face.. de aceea astept nu lamentare si spunerea adevarului ci masuri de indreptare a acestor lucruri
  • -5 (9 voturi)    
    Exista si aomeni performanti! (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:40)

    Alin [anonim]

    Presedintele Roamniei, dl Traian Basescu, Conducatorul nostru Intelept, a afirmat de curand ca poporul roman este neperformant (probabil de aceea a trebuit sa suplimenteze Domnia-Sa voturile cu cele din strainatate, ca sa iasa iar presedinte).
    Oricum, singurii performanti dintre romani sunt oamenii Presedintelui Basescu si as exemplifica aici chiar cu fiicele Domniei-Sale: Ioana care a facut in scurt timp suficienti bani ca sa-si cumpere un apartament de 700.000 de euro (din vanzari anterioare), si EBA care duce pe dansa zilnic haine de 20.000 - 25.000 de euro facuti numai din salariul de europarlamentar si din vechea sa colaborare cu firma de iluminat public in Bucuresti, pe vrema cand tatal Domniei-sale era primar General al Capitalei!
    • 0 (0 voturi)    
      pentru Alin (Miercuri, 20 aprilie 2011, 12:24)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Gandeste de doua ori inainte de a scrie! Poate asa vei evita sa postezi prostii. Ai inceput cu o gogomanie. Poporul romanii cupride si pe romanii care lucreaza in strainatate! Mai departe ceea ce ai scris , nu comentez. Sunt informatii pe care le ai de la IREALITATEA. Eu nu cred aceste informatii.
  • +8 (8 voturi)    
    Absolut corect (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:43)

    Trojan.H [utilizator]

    Niciodata n-am vazut atitea paminturi nemuncite si circiumi pline. Am fost la tara la o ruda si am mai vorbit si eu cu unul cu altul la o bere. Oamenii primesc de la stat ( Statul lui Iliescu-Mafia) pensii inca de la 40 si ceva de ani, obtinute pe caz de boala!, altii au tot felul de ajutoare, astfel incit cu 5-600 de ron pot traii fara probleme. Mai muncesc cu ziua cind si cind daca mai au o cheltuiala in plus, au in curte citeva oratanii, vin, tuica si Hai Noroc!
    Astfel, Mafia ii prosteste cu citeva sute, ei zic mersi ca sunt relaxati iar voturile se duc unde trebuie. La fel se intimpla cu pensionarii si bugetarii. Sunt prostiti cu citeva sute, se duc la vot, iar Mafia isi trage miliardele. De euro. Cine sufera? Citiva fraieri de la privat. Pina cind, incet-incet, vor pleca toti.
  • +1 (3 voturi)    
    platiti saptamanal? (Marţi, 19 aprilie 2011, 14:56)

    lungu bogdan [anonim]

    da-ti-mi adresa ca vin eu sa va sap gradina la 100 lei/zi. sambata platiti dublu?
    • +1 (1 vot)    
      cat face pe zi (Marţi, 19 aprilie 2011, 17:20)

      manin [anonim] i-a raspuns lui lungu bogdan

      Am 6 ani de facultate, studii postuniversitare, doctorat si 30 de ani vechime. Salariul meu de baza este 100 de lei pe zi. Plata pe ora este 2-10 lei la zilieri. Cite ore au zilele Dlui nemultumit ca sunt crismele pline.
  • +1 (3 voturi)    
    ministru` agriculturii.... (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:10)

    capatu` satului [anonim]

    are dreptate, numai ca spune adevarul doar pe jumatate,

    in realitate, daca s`ar lucra toate terenurile patriei, aceasta ar duce la cresterea pierderilor proprietarilor de terenuri si nu la prosperitatea acestora;

    calculele elementare sunt foarte simple, Romania face parte din UE; in Franta, Germania, Olanda, Polonia si inclusiv Ungaria se dau subventii in agricultura superioare de departe celor acordate de supercompetentii din guvern (minim de 2 ori mai mari) - orice planta ai semana in Romania esti in pierdere fata de concurenta - binenteles prin casa poporului si pe la palatu` guvernului iarba creste in alte conditii ca pe terenurile patriei, sau poate la minister se consuma multe plate modificate genetic si asta este efectul principal, mintirea poporului;

    cum o sa recunoasca don ministru`ca minsteru` si guvernu` nu face nimik pt. agricultori, in afara de reclama la plante moduificate genetic - plante interzise in multe tari din Europa, dar foarte viabile pt. cultivat in Romania - oare cat oprimeste ministru de la producatorii de seminte modificate genetik ? sau poate banii sunt primiti direkt de catre partid - anu` viitor sunt alegeri......
  • -1 (1 vot)    
    demnitari de stat, preiau barfe de pe ulitasatului (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:18)

    fost particular si ceapist [anonim]

    actualul ministru al agriculturii,desi a ajuns prof univ,prin comportamentul lui in 20 de ani de politica de dupa "89, i se vad gravele lacune pe care le are ca pregatire in lidership: vorbeste parca are prune in gura, face gafe ca cea in care el anunta marirea preturilor,ce mai, probabil si-a facut cursurile de baza pe la seral sau ff.
    declaratia cu preturile la alimente la min agriculturii, similara cu cresterea euro la banca nationala.
    asa ca, demisia min agriculturii si pus la protectia consumatorului,sa scada preturile cu cat a zis ca cresc.
    fara a mai visa caii verzi pe pereti,de la altii,care la noi se adapteaza greu sau cu pierderi proprii inestimabile(70% importuri-valuta forte se duce afara,necompensata cu exprturi=>deficit bugetar->salarii taiate->pensii imposibil de platit->investitii proactive=0->faliment...)
    *pt distributia produselor agricole, sa ia ultima organizare din "89 a guvernului dascalescu: Ministru secretar de stat la Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare, sef al Departamentului pentru Contractarea, Achizitionarea si Pastrarea Produselor Agricole tov. Ion Albuletu, iar pt legume organizarea vestitei intreprinderi de stat: Legume si Fructe,sa.
    *pt desubordonarea statului si poporului roman fata de supermarketurile straine(peste 70% importuri), sa caute sa schimbe legislatia si cutumele primarilor de orase mari din ultimii 20 de ani,care le-au asigurat acestora conditii de asezare in localitati, contra unei simple chirii(plus spaga,de care fac vorbire la ue,cand ne critica cu coruptia), fara sa le impuna de a se aproviziona din productia agricola autohtona(offset agricol).
    *pt dinamizarea muncii la sat sa vina cu masuri legislative: nu se mai vinde alcool decat seara, inginerii agronomi , dr veterinari sa aiba facilitati pt a-si desfasura munca la sat, plan de productie pt cei care iau subventii,etc. actualmente, de bucurie ca nu mai exista repartitii obligatorii: umplu cluburile de fite sau se fac jurnalisti(e)
  • 0 (2 voturi)    
    trebuie legea satelor (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:20)

    cititor in crang [anonim]

    de ce nimeni nu vorbeste de situatia jalnica a agriculturii: dezorganizare, evaziune, contrabanda, specula, etc, care, pe fondul inflatiei si cresterilor preturilor cu procente formate din 2 cifre la pensii salarii si diminuate, poate conduce la criza alimentara= foamete?
    pt iesirea din impas trebuie infiintate uniunea nationala a cooperativelor de productie cu filiale in fiecare judet si intreprerinderile agricole de stat ambele cu planuri de productie, iar supermarket-urile, conform principiului offset-ului, sa fie obligate, prin lege, sa achizitioneze si sa vanda 51% alimente autohtone (la instalarea supermarket-urilor, primarii marilor orase s-au multumit cu chiria si spaga care au luat-o, spaga, pt care ne critica in permanenta occidentul)!
    ex de dezasortare agricola: se cultiva hamei pt bere. sa plante aiuristice si nu bumbac pt stofe, grau, porumb, floarea soarelui, sfecla de zahar pt alimente de baza!
    vezi, cat de jos suntem: ***.pesurse.com/#/2011/2/21/analiz-psd-privind-riscurile-unui-nou-acord-cu-fmi/
  • -2 (2 voturi)    
    fara barfe, a la babe pe ulita, la poarta (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:22)

    satean [anonim]

    conducerea actuala, in afara de inginerii financiare, de partid, electorale, de perpetuare spre propriul castig, n-a facut ceva esential spre exemplu pt : agricultura, autostrazi,irigatii, masini agricole,etc.
    in fond, un partid politic, fata de stat, este un organ privat. abia, dupa castigarea alegerilor, statul cu legile lui inobileaza partidul trecandu-l de la privat la stat.
    ce te faci ca acestia de azi, desi au ajuns cum necum la conducerea statului, au ramas tot privati in interese?nu-i intereseaza bunul mers al statului pe absolut toate domeniile.
    pai de unde agricultura, cand ei lasa totul pe seama legii cererii si ofertei?
    aceasta actioneaza in sisteme structural definite, cu parghii materializate, prin legislatia statala.
    altfel, spontan, daca nu ne desfiintam "pana departe," trebuie sa treaca sute de ani pana legea cererii si ofertei sa ne faca agricultura rentabila si noi sa exportam alimente nu sa importam 70%.
    macar atata daca ramanea din vechiul regim de dinainte "90: interesul conducatorilor politici pt agricultura( nu mai vorbim de industrie), si era de ajuns!
  • 0 (0 voturi)    
    unde e raspunderea organelor de stat? (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:23)

    om de la oras [anonim]

    organele statului cu raspundere in domeniul alimentar incepand cu csat, presedintia, guvernul, oficiul pt protectia consumatorului, oficiul de preturi, organele speciale, cele judetene, sa nu-si fac datoria de indrumare si/sau control, putand duce pana la atingerea sigurantei nationale.
    astfel, samsarii marfurilor alimentare, cum au simtit ca bugetarilor li se returneaza 15% la salariul tarifar brut, pensionarilor militari, nu ca li se micsoreaza pensia, ci li se mareste, cum ca in trim IV a fost o mica crestere, hop si ei maresc intempestiv preturile la alimente cu procente aiuritoare: 15%, 30%, samd.
    cum mai nou toata lumea din conducerea tarii nu se pricepe ca pe vremuri la fotbal si la agricultura, ci la politica si la macroeconomie, ar fi cazul sa inceapa sa se priceapa la agricultura.
    asadar, de ce nimeni nu vorbeste de situatia jalnica a agriculturii: dezorganizare, evaziune, contrabanda, specula, etc, care, pe fondul inflatiei si cresterilor preturilor cu procente formate din 2 cifre la pensii salarii si diminuate, poate conduce la criza alimentara= foamete?
    pt iesirea din impas trebuie infiintata uniunea cooperativelor de productie cu filiale si plan de productie agricola pe fiecare judet!
  • -2 (2 voturi)    
    pt sate,demnitarii trebuie sa faca legi, nu barfe (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:32)

    duliu zamirescu [anonim]

    actualul ministru al agriculturii,desi a ajuns prof univ,prin comportamentul lui in 20 de ani de politica de dupa "89, i se vad gravele lacune pe care le are ca pregatire in lidership: vorbeste parca are prune in gura, face gafe ca cea in care el anunta marirea preturilor,ce mai, probabil si-a facut cursurile de baza pe la seral sau ff.
    declaratia cu preturile la alimente la min agriculturii, similara cu cresterea euro la banca nationala.
    asa ca, demisia min agriculturii si pus la protectia consumatorului,sa scada preturile cu cat a zis ca cresc.
    fara a mai visa caii verzi pe pereti,de la altii,care la noi se adapteaza greu sau cu pierderi proprii inestimabile(70% importuri-valuta forte se duce afara,necompensata cu exprturi=>deficit bugetar->salarii taiate->pensii imposibil de platit->investitii proactive=0->faliment...)
    *pt distributia produselor agricole, sa ia ultima organizare din "89 a guvernului dascalescu: Ministru secretar de stat la Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare, sef al Departamentului pentru Contractarea, Achizitionarea si Pastrarea Produselor Agricole tov. Ion Albuletu, iar pt legume organizarea vestitei intreprinderi de stat: Legume si Fructe,sa.
    *pt desubordonarea statului si poporului roman fata de supermarketurile straine(peste 70% importuri), sa caute sa schimbe legislatia si cutumele primarilor de orase mari din ultimii 20 de ani,care le-au asigurat acestora conditii de asezare in localitati, contra unei simple chirii(plus spaga,de care fac vorbire la ue,cand ne critica cu coruptia), fara sa le impuna de a se aproviziona din productia agricola autohtona(offset agricol).
    *pt dinamizarea muncii la sat sa vina cu masuri legislative: nu se mai vinde alcool decat seara, inginerii agronomi , dr veterinari sa aiba facilitati pt a-si desfasura munca la sat, plan de productie pt cei care iau subventii,etc. actualmente, de bucurie ca nu mai exista repartitii obligatorii: umplu cluburile de fite sau se fac jurnalisti(e)
  • 0 (2 voturi)    
    tov tabara a fost in industrie sau vaporean,de nu (Marţi, 19 aprilie 2011, 15:51)

    contaran [anonim]

    unde lucrai inainte de "90, de nu stii cine erau zilieri, la tara?
    daca nu stii, iti spun: majoritatea erau tigani. dar acum ei sunt cei mai emancipati. ii gasesti prin toate colturile europei, nu mai muncesc manual la camp, se ocupa cu expediente, fier vechi, sa,
    comanda-ti un studiu de resurse umane ale satului romanesc inainte si dupa revolutie.
    o alta problema: organizarea: cap-urile, ias-urile, smt-urile sma-urile au disparut.
    ce ati pus in loc, ca dumneata esti in noua politica din "90, daca nu mai de mult?
  • 0 (2 voturi)    
    In tara asta esti furat daca muncesti. (Marţi, 19 aprilie 2011, 16:07)

    mesteruvd [anonim]

    Cei care munceau pamantul in Romania au plecat din tara. De ce au plecat din tara? Au plecat ca erau furati.
    Mai bine iti omori timpul la carciuma decit sa muncesti pt. hoti. Daca nu muncesti zeci de ani nu mai muncesti nici pentru 100lei pe secunda. Cine sunt hotii???
  • 0 (0 voturi)    
    Asa-i! (Marţi, 19 aprilie 2011, 16:10)

    Mistretzu [anonim]

    Asa este, dar stiti de ce? Pentru ca exista interese... ale oamenilor care ne conduc. Taranii s-au obisnuit sa vanda pamantul si sa traiasca din banii luati, cel putin in jurul marilor orase... In al doilea rand nu exista impozite/amnezi pentru paantul nelucrat si poate nu in ultimul rand... de ce a fost pusa pe butuci Banca Agricola?! In concluzie, suntem toti de vina.
  • -1 (1 vot)    
    asa ministru (Marţi, 19 aprilie 2011, 16:12)

    red [anonim]

    asa ministru al agriculturii, asa agricultura. Acest om este in guvernul romaniei din 1990 si a avut ceva functii pe parcursul celor 20 de ani scursi.
    Chiar nu stiu sa fi facut ceva remarcabil, mi se pare asa un fel de hopa mitica, nu are pareri, nu se implica, sta deoparte ca daca nu te bagi sa faci ceva nu ai nici probleme. Mai bine taci si lasi sa vezi ce se intampla.
    In plus, afirmatia domnului cum ca munca incepe luni la pranz si se termina joi la pranz o fi valabila in cazul dansului, dar nu trebuie generalizat.
    Il invit sa munceasca cateva luni intr-o multinationala, pentru 100 lei pe zi, unde te exploateaza astia pana ramai lat.
  • -2 (4 voturi)    
    Multi comunisti in Romania (Marţi, 19 aprilie 2011, 16:48)

    jack al-II-lea [anonim]

    Multi au ramas la mentalitatile de acum 20 de ani, bag seama.

    1.de unde stiti voi care e pretu corect pentru o zi de munca? v-a soptit o viorea? sau cum? e cerere si oferta. platiti cit se cere

    2. in ce conditii se lucreaza? pun pariu ca daca te duci la munca la unii te ia de sclav. fa si aia, fa si aia, hai ca mai e 10 minute pina se intuneca mai taie si copacu ala.... pai normal ca nu iti vine nici dracu in conditiile astea.

    3. cine a ramas la sat? batrinii si copiii. restu sint in spania. atunci? de unde vreti munca?

    4. unii sint revoltati ca s-a introdus venitul minin. si? ce e rau in asta? aaa... nu mai sta nimeni la mina voastra... Nasol!

    5. am vazut oameni la tara care la 70 de ani faceau ture in juru meu, de harnici si muncitori ce erau. ala cu parintii batrini... nu sint batrinini ma... sint oraseni, asa sa le zici.

    6. unii sint nervosi ca omu isi vinde pamintul si dupa aia sta linistit. si ce-ati vrea? sa-l vinda pe o pereche de adidasi ca acum 20 de ani? s-au dus vremurile alea, buna dimineatza!

    de-aia nu merge tara asta... tot comunsti ati ramas, fratilor!
    • 0 (0 voturi)    
      bravo (Marţi, 19 aprilie 2011, 20:51)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui jack al-II-lea

      Excelent comentariu, Jack... de pus in rama. Ai plus de la mine.
    • 0 (0 voturi)    
      felicitari jack ! (Marţi, 19 aprilie 2011, 22:57)

      danarad [anonim] i-a raspuns lui jack al-II-lea

      singurul comentariu pertinent si la obiect ! restul comentariilor sint total pe linga subiect !
      cu cit te indepartezi de oras,cu atit satele sint mai goale,locuita de oameni in virsta, pensionari..de unde tineret,acesta a plecat in mare parte din tara..
    • 0 (0 voturi)    
      multumesc (Miercuri, 20 aprilie 2011, 10:04)

      jack al-II-lea [anonim] i-a raspuns lui jack al-II-lea

      pentru aprecieri :)
  • +2 (2 voturi)    
    Protectie sociala (Marţi, 19 aprilie 2011, 16:53)

    Mihai [anonim]

    Se trage de la protectie sociala excesiva si impozite mici pe case/terenuri, dar mari pe munca.
  • -1 (3 voturi)    
    barfe a la nebuna satului, din porumb! (Marţi, 19 aprilie 2011, 17:08)

    ghita a glanetasului [anonim]

    unde scrie ca daca matale ai o gradina la tara, sau m mult pamant, trebuie sa gasesti in satul respectivi oameni sa-ti lucreze tie?
    1. ai pamant, lucreazati-l cu familia ta, sau ia-l in portbagaj ,la oras!
    2.traim in globalizare. nu gasesti ajutoare in sat, importa forta de munca din alt sat, alt judet,sa, doar esti mare aproprietar funciar!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri