Biletele RATB din hartie vor fi retrase din circulatie incepand din luna mai

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 7 aprilie 2011, 17:48 Actualitate | Esenţial

Biletele RATB din hartie vor fi retrase din circulatie, incepand din luna mai, calatorii putand sa utilizeze exclusiv cardurile Activ sau Multiplu, cu ajutorul carora Regia va avea informatii privind gradul de incarcare a vehiculelor, pe zone si intervale orare, anunta Mediafax.

RATB considera ca prin validarea celor doua tipuri de carduri va avea informatii relevante privind gradul de incarcare a vehiculelor, pe zone si intervale orare, indicator care contribuie la realizarea unui obiectiv major respectiv, adaptarea capacitatii de transport la cerintele publicului calator.

"Este momentul ca RATB sa-si uniformizeze sistemul de colectare a contravalorii titlurilor de transport, tinand cont de investitiile facute in sistemul automat de taxare. Doar in acest mod putem avea o imagine completa a utilizarii mijloacelor de transport in comun si a cererii de transport", a declarat Adrian Crit, directorul general RATB.

De asemenea, RATB va introduce, pana la sfarsitul anului, plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum si noi titluri de calatorie: "In momentul de fata se fac testari pentru lansarea in parteneriat cu BCR a unui card dual, card ce incorporeaza aplicatia de transport RATB (utilizand tehnologie contactless). Cardul va fi pus la dispozitia publicului calator dupa finalizarea testelor si punerea la punct a intregului sistem".

Un proiect similar a fost initiat si cu BRD pentru diversificarea ofertei de instrumente de plata a calatoriei, iar Regia isi manifesta dorinta de a incheia parteneriate similare si cu alte institutii financiare.


Citeste mai multe despre   






















​VIDEO / LIVE TEXT MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii HotNews.ro

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.
  • Intalnirea a inceput. Urmareste VIDEO in articol

2260 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Bani in plus (Joi, 7 aprilie 2011, 20:26)

    gigel [anonim]

    Ar fi ok daca RATB nu ar lua bani pe cartela de plastic.
    • -1 (1 vot)    
      alta idee (Joi, 7 aprilie 2011, 21:34)

      alt gigel [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Ar fi bine daca nu s-ar mai cheltuii bani deloc si am ramane ca acum 50 de ani? ca si atunci toate mergeau bine...
      • +2 (2 voturi)    
        pt alt gigel (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:49)

        zax [anonim] i-a raspuns lui alt gigel

        Decat sa cheltui bani farar rost, mai bine nu-i mai cheltui. Dar cineva trebuie sa-ia comisioane babane. UTI stie!!! Ti se pare ca in capitale ca Viena, Praga sau Budapesta se circula ca acum 50 de ani? Si aia au bilete de hartie si nu mai au problemele astea existentiale. Dar nu au nici comisioane, fraierii dreaq!
        Ce vor face cei care au drum prin buc. de 3-4 ori pe an? Dar turistii care vin o data si care (presupunand prin reducere la absurd ca le-ar placea jegul) ar dori sa revina? Cumpara plasticul, il incarca si apoi trebuie sa tina minte ca mai are 5,7 lei pe cardul kkcios al ratb-ului? Poate uita cardul acasa...
        Si inca o chestie: De ce trebuie sa stie ratb-ul ca tu, gigele, te-ai plimbat azi la ora 14,45 cu 66 de la cismigiu pana la obor ca sa-ti iei cartofi, ceapa si chiloti? Parca se cam incalca unele drepturi fundamentale , nu?
    • +3 (5 voturi)    
      nu doar asta (Joi, 7 aprilie 2011, 22:41)

      abc [anonim] i-a raspuns lui gigel

      In prezent RATB pastreaza in baza lor de date legatura dintre datele personale si cardul de calatorie. Cand cineva calatoreste cu autobuzul si foloseste cardul, atunci ratb cunoaste numele acelei persoane, CNP-ul si restul datelor personale. Am preferat sa folosesc bilete de hartie pentru ca este dreptul meu personal ca traseul pe care am mers intr-o anumita zi sa fie confidential. In mod normal datele mele personale trebuiau inscriptionate doar pe card, si nu sa ajunga in baza lor de date si sa mai si pastreze legatura intre datele personale si card. In mod legal cand cineva colecteaza datele personale ale altora trebuie sa ceara acceptul acelor persoane sub forma de semnatura. Eu in mod sigur n-o sa le dau semnatura pentru stocarea datelor mele personale, dar o sa le cer card pentru ca n-o sa am incotro(nu exista concurenti in transportul public).
      • +2 (4 voturi)    
        Ai dreptate! Securitatea e in viata (Joi, 7 aprilie 2011, 23:20)

        Afi [anonim] i-a raspuns lui abc

        Ai mare dreptate. Am circulat pe 3 continente pana acum, niciunde nu ti se cer datele personale ca sa mergi cu autobuzul, metroul sau tramvaiul! iti iei cate calatorii vrei, pe ce perioade vrei, doar dai banul. Nu am nimic de ascuns dar nu poti stii cine lucreaza pentru RATB, pentru primarie si se distreaza urmarindu-ne ca pe lemmings. E un Big Brother ingrijorator si nu am vazut nicio pozitie in presa legat de aceasta supraveghere.
        • 0 (0 voturi)    
          my fault (Vineri, 8 aprilie 2011, 17:10)

          abc [anonim] i-a raspuns lui Afi

          Vad ca RATB a scos recent si un card nenominal:

          http://card.ratb.ro/web/static/despre_sat_prezentare.html

          Ultima data cand am incercat sa-mi cumpar imi ceruse buletinul si n-am mai luat card. Se pare ca acum poti sa cumperi si fara sa dai datele personale.

          N-am verificat ca e asa cum zic pe siteul lor, sau daca e vreo restrictie daca nu dai datele personale.
      • +1 (1 vot)    
        de ce trebuie să ştie numele? (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:17)

        vic [anonim] i-a raspuns lui abc

        De ce nu folosesc cartele ca cele de la metrou?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:34)

        nim [anonim] i-a raspuns lui abc

        Din fericire validarea cardului nu e obligatorie daca ai abonament. Eu unul nu validez niciodata cardul si nici nu o voi face.
      • +2 (2 voturi)    
        urmarire (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:52)

        marie [anonim] i-a raspuns lui abc

        Daca ai abonament, desi se recomanda sa il validezi, nu esti obligat. In felul acesta, nu se poate sti pe unde ai fost.

        Problema mea e alta: cum procedeaza cei care sunt in trecere si au nevoie doar pentru o zi sa calatoreasca in Bucuresti?
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Joi, 7 aprilie 2011, 21:30)

    Reader [anonim]

    si cei care au nevoie sa mearga de la gara de nord pana in militari de 2-3 ori pe an ce vor face? inca un plastic in portofel?
    • +2 (2 voturi)    
      haha (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:38)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui Reader

      da... inca o data Romania surprinde Europa :)

      suntem mai destepti ca altii, ce atatea bilete , ca doar tata safta de la Cocorastii Mizli stie sa dea cu cardul pe scanner si sa citeasca display-ul ;) (bine-inteles, o data la 1 an cand vine la "wellness")
  • +1 (1 vot)    
    vrajeala (Joi, 7 aprilie 2011, 21:31)

    merlin [anonim]

    inca o afacere in folosul cuitrebuie pe bani publici si in dispret fata de oameni; daca cineva din afara Bucurestiului vine cu treaba (si sunt atatia care vin la un spital, la o institutie cu o treaba...) si circula cu RATB trebuie sa plateasca si plasticul; sau daca eu circul cu metroul, iar cu RATB de cel mult 5 ori pe an, trebuie sa umblu cu plasticul dupa mine...
  • +1 (1 vot)    
    turstii, cei din Provincie ce solutii au? (Joi, 7 aprilie 2011, 21:54)

    ovidiu [anonim]

    In cazul asta vizitatorilor Bucurestiului le va fi destul de greu sa poata circula cu RATB-ul.
    • +1 (1 vot)    
      GRATIS! (Joi, 7 aprilie 2011, 23:07)

      cetateanul infuriat [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      cred ca le ramane solutia sa calatoreasca gratis. si daca are cineva ceva de comentat, ar fi frumos sa le luam cu totii apararea... la asa conditii de incalcare a drepturilor noastre cetatenesti, asa reactie!
    • +2 (2 voturi)    
      taxiul (Joi, 7 aprilie 2011, 23:44)

      me [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      Pe sefii RATB nu i-a dus mintea sa se gandeasca si la turisti sau la cei din provincie. Probabil singura lor grija la vremea respectiva a fost sa-si traga un comision cat mai mare din contractul de implementare a noilor carduri. Nu s-au gandit ca oamenii care vin nu le trebuie poate decat 2 calatorii, la care pretul o sa ajunga 14lei(10 lei pe plastic + 4 lei calatoriile). Ce-or fi zis, taranii din provincie sa vina cu bani de taxi :)
  • -1 (1 vot)    
    Plastic (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:40)

    Ratb-ist [anonim]

    Mi-am luat astazi un plastic pentru RATB. Nu mi-am dat numele asa cum scrie mai sus, iar cardul a costat 3.75 ron, nu 10. Nu e abonament, am pus pe el cati bani am vrut. Mie mi se pare o idee buna.
    • +1 (1 vot)    
      ?? (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:53)

      zax [anonim] i-a raspuns lui Ratb-ist

      De ce sa tin blocati 3 sau 5 sau 25 de lei pentru 2 saptamani sau poate pentru 3 luni? primesc vreo dobanda de la ratb ca se foloseste de banii mei in timpul asta?
  • +3 (3 voturi)    
    o varianta (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:16)

    Geo [anonim]

    Nu-mi convine ca cineva sa aiba acces la datele mele personale si pe deasupra sa mai aiba posibilitatea de a ma verifica pe unde merg.

    O modalitate sa zicem prin care nu esti vazut zilnic este sa ai abonament pe care sa-l validezi doar odata pe luna. Nu e nevoie de mai mult. Din cand in cand mai "apari" cand iti verifica controlorii cardul.
  • +1 (1 vot)    
    Abuz (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:58)

    George [anonim]

    Cred ca este un abuz sa ma obligi sa iau card in locul biletelor de hartie, asa cum sunt peste tot in tarile civilizate. Eu circul doar de doua ori pe luna cu RATB si nu vad de ce as cheltui mai multi bani decat trebuie. Ar fi cazul sa se ceara si parerea calatorilor inainte de a lua o astfel de masura abuziva!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi