Ministrul Educatiei Daniel Funeriu a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 4 aprilie 2011, 9:38 Actualitate | Esenţial

Daniel Funeriu
Foto: HotNews.ro
Guvernul a decis saptamana trecuta uniformizarea salariilor in invatamant, astfel incat cei care au castigat in  instanta majorarea salariilor cu 50% sa nu beneficieze de aceste sume, a anuntat premierul Emil Boc. Coalitia se reuneste astazi pentru a discuta aceasta masura. Ministrul Educatiei Daniel Funeriu raspunde la intrebarile cititorilor HotNews.ro.

Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu HotNews.ro realizat de Dan Tapalaga.

Nota redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate.
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.00 si realizata de Dan Tapalaga.​


Citeste mai multe despre   






















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

7671 vizualizari

  • intrebare (Luni, 4 aprilie 2011, 10:03)

    bogdan [anonim]

    De ce nu este permis ca profesorul sa-si negocieze salariul cu scoala?

    Cum sperati sa atrageti tineri in invatamant cu salarii de 700 lei/luna (in care sunt inclusi si banii de naveta)?

    De ce singurul criteriu real de "performanta" in invatamant il reprezinta vechimea, chiar si dupa noua lege?
    Multumesc!
    • salarii debutant (Luni, 4 aprilie 2011, 15:36)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan

      Sunt primul care afirma ca salariul de angajare pentru cadrele didactice este scazut. Din pacate acesta este nivelul pe care Romania si-l poate permite azi. Pentru a avea performanta in educatie avem nevoie de cadre didactice:

      -bine formate
      -corect selectate
      -corect rasplatite.

      Legea educatiei nationale are in vedere o componenta importanta legata de formarea cadrelor didactice si de selectarea lor. In ceea ce priveste salarizarea este limpede ca salariul la intrare in sistem trebuie crescut. Ca masura stimulativa, in noua lege a educatiei este specificat faptul ca in ultimii ani de studii cei care se pregatesc sa devina cadre didactice pot primi o bursa a carei cuantum este egal cu salariul unui profesor debutant.

      In ceea ce priveste naveta, aceasta trebuie platita de colectivitatile locale, nu din veniturile cadrelor didactice.

      Dupa noua lege exista o componenta legata si de performanta, fie ca ea este legata de excelenta fie ca ea este legata de rezultate bune in ceea ce priveste incluziunea sociala.
  • intrebari (Luni, 4 aprilie 2011, 10:05)

    andu d. [anonim]

    domnule ministru, cateva intrebari scurte:
    1. felicitari pentru masurile luate in legatura cu granturile CNCS, sunt un pas corect pe calea cea buna. Insa cum va puteti asigura ca o noua guvernare, de alta culoare politica, nu le va schimba peste un an, doi?
    ///
    3. totusi, cum puteti continua reforma inceputa fara un bun suport financiar? Anul acesta alocarea bugetara pt educatie a fost mult sub cei 6% legali! Cu rezistenta profesorilor, cu salarii mici, nu cred ca se va reusi ceva. Stiti vorba aceea, cu forta nu faci nimic? In consecinta, care e perspectiva din punct de vedere salarial pt. profesori?
    succes!(editat de HotNews.ro)
    • CNCS (Luni, 4 aprilie 2011, 15:27)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andu d.

      1) Va multumesc pentru aprecierea legata de Consiliul National al Cercetarii Stiintifice. Singurul criteriu in alegerea membrilor a fost competenta stiintifica. Cred ca rezultatele se vad in noile pachete de informatii, dar nu trebuie sa neglijam nici munca facuta de vechiul consiliu, caruia ii multumesc. Ma indoiesc ca un alt ministru va schimba un consiliu care isi castiga respectabilitatea prin lucruri bine facute.
      2) Bugetul cercetarii a crescut cu peste 40% in acest an fata de bugetul pe 2010.

      Este important ca acest buget sa fie alocat transparent si pe baza de calitate stiintifica, de aceea am introdus principiul evaluarii proiectelor de catre evaluatori din strainatate.
  • Cum comentati? (Luni, 4 aprilie 2011, 10:11)

    Lu [anonim]

    Dle ministru,
    cum comentati afirmatiile lui Cristian Preda referitoare la proiectul de lege privind salarizarea profesorilor în 2011, postate pe blogul sau la adresa:
    http://cristianpreda.ro/2011/04/03/forma-si-reforma/
    si preluate de mai toata presa?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 15:39)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lu

      Dl Preda comenteaza documente incomplete sau variante preliminare. Documentele reale vor fi afisate pe pagina web a ministerului la finalizarea lor. Se poate spune orice pe documente in lucru. Nu e cazul sa comentez mai mult.
  • Uniformizarea salariilor (Luni, 4 aprilie 2011, 10:30)

    Claudiu Popa [anonim]

    Buna ziua,
    Personal, eu cand aud de uniformizare ma cam ingrijorez. Tin sa precizez ca nu lucrez in invatamant dar ma intereseaza situatia lui. Vreau sa va adresez doua intrebari si anume:
    - Puteti sa prezentati o analiza de impact clara si precisa (nu vorbe cum ca efortul bugetar ar fi de aproximativ 500 mil euro) din care sa rezulte efortul bugetar in cazul cresterii salariilor personalului didactic conform legii?
    - Ati putea sa-mi comunicati care ar fi venitul maxim impozabil al unui profesor cu definitivatul luat si cu rezultate remarcabile in invatamant (copii la olimpiade, lucrari stiintifice etc).
    Va multumesc
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 15:44)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Claudiu Popa

      1) aceasta lege stabileste, pentru fiecare functie didactica nivelul de salarizare unitar la nivelul tarii. Altfel spus, doua cadre didactice vor avea, pentru munca egala, exact acelasi salariu indiferent de judetul in care se afla.

      2) nivelul pentru fiecare functie didactica in urma aplicarii legii este identic cu nivelul pus in plata in primele luni ale anului 2011 pentru majoritatea covarsitoare a cadrelor didactice.

      3) Aceasta lege este strict pentru anul 2011.

      4) venitul depinde de vechime, diferitele sporuri si alte elemente proprii fiecarui cadru didactic. Salariul conform noii legi este identic cu cel pus in plata pentru majoritatea cadrelor didactice in primele luni ale anului. Daca ne transmiteti situatia dvs exacta putem sa va spunem si suma.
  • Norme de aplicare ale LEN (Luni, 4 aprilie 2011, 10:44)

    Ivanu [utilizator]

    Buna ziua,

    Cand vor fi gata normele de aplicare ale Legii Educatiei?
    In acest moment sunt inca multe neclaritati legate de aplicarea legii si cred ca acestea ar trebui rezolvate urgent astfel incat urmatorul an universitar sa inceapa fara profesorii care trebuie sa se pensioneze si in acelasi timp cu un numar suficient de cadre didactice si conducatori de doctorat.
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 15:48)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ivanu

      Se lucreaza la normele de aplicare. Multe sunt in stadii de finalizare avansate, unele chiar si in procedura de transparenta decizionala (in dezbatere publica). Asa cum prevede legea ele vor fi gata in 8 luni de la data de intrare in vigoare a legii. In invatamantul preuniversitar au fost implicate peste 1400 de cadre didactice si metodologiile se discuta la nivelul intregii tari. Suntem, de exemplu, in etapa de finalizare a metodologiei de clasificare a universitatilor, a carei dezbatere publica a fost lansata acum 10 zile impreuna cu reprezentantii Asociatiei Universitatilor Europene.
  • Intrebari (Luni, 4 aprilie 2011, 10:49)

    Maria [anonim]

    Buna ziua!
    1. Cand se va ieftini si accelera modul de echivalare a diplomelor obtinute in strainatate? Cu acces la internet se pot culege toate informatiile necesare pt echivalarea studiilor si noi sa platim doar taxa de dosar. De ce este nevoie de toata maculatura care trebuie tradusa si legalizata si care costa extrem de mult? Este atat de absurd sa dau la tradus in loc sa-mi traduc singura toate documentele din moment ce am studiat 7 ani intr-o limba straina.
    2. Noua lege este bine venita. Ce sustinere aveti la nivel de judete? Cu aproximatie, care este procentul la nivel national ce sustine demersul pe care l-ati inceput? (ma refer la cei care lucreaza in domeniu).
    Numai bine!
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 15:51)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Maria

      1) Noua lege prevede proceduri simplificate pe care le vom pune in practica cel tarziu pana la inceputul anului universitar 2011-2012.

      2) In ceea ce priveste noua lege sunt convins ca pe masura ce se vad efectele benefice sustinerea va creste. Nimic din ceea ce a prezis opozitia ca se va intampla rau nu s-a adeverit. Chiar saptamana trecuta am primit felicitari de la sindicate pe tema articolului 253, care a stabilizat pe post peste 3000 de cadre didactice care au obtinut note mari la titularizare in anii trecuti, dar nu au obtinut si postul aferent.
  • Întrebare (Luni, 4 aprilie 2011, 10:51)

    mgabi [anonim]

    Felicitări pentru multe din măsurile luate recent. Aș vrea să ridic o problemă. Eu sunt conferențiar universitar și, dacă posturile nu erau blocate, probabil aș fi fost profesor universitar. Conform criteriilor în vigoare, evaluarea pentru avansare se face pentru ultimii cinci ani. Însă, datorită blocării posturilor eu nu mai pot include ”în ultimii cinci ani” calitatea de director de grant deoarece, din cauza acestei situații, au trecut șase ani de când am fost director de grant.Se va ține cont la avansări de perioada în care posturile au fost blocate ?
    Apoi, când vor apărea noile criterii de avansare ?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 15:54)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mgabi

      Din punctul meu de vedere ar trebui luate in considerare rezultatele obtinute in urma derularii unui grant si nu doar castigarea unuor granturi. CNATDCU recent numit va stabili exact criteriile, dar va asigur ca selectia va fi justa si nu se va mai putea ajunge profesor universitar cu o opera stiintifica de slaba calitate.
  • Invatamantul superior (Luni, 4 aprilie 2011, 10:55)

    A.Matei [anonim]

    Referitor la reforma invatamantului superior va supun atentiei urmatoarele subiecte din care puteti prelua cateva in interviul Dvs.
    1. In mediul academic se vehiculeaza frecvent sintagma ”comasare”. Care este punctul de vedere al ministerului cu privire la acest subiect si cum se va realiza practic acest lucru daca luam in considerare ca universitatile mici sunt polivalente: stiinte exacte, inginerie, umaniste, economice. In integrum acest lucru pare imposibil de realizat avand in vedere ca universitatile mari sunt mult mai concret orientate dpdv al domeniilor majore acoperite.
    2. Mecanismul de ocupare a posturilor in inv. superior aflat in dezbatere la prevede indeplinirea unor criterii minimale dpdv stiintific al candidatului. Avand in vedere vizibilitatea scazuta a cercetarii stiintifice romanesti la nivel mondial, care sunt argumentele forurilor abilitate ca aceasta masura va stimula cresterea calitatii actului de cercetare, avand in vedere viziunea guvernului de uniformizare a salarizarii.
    ////(editat de HotNews.ro)
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 15:57)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui A.Matei

      1) Sunt un adept al fuziunii universitatilor pentru a concentra resursa financiara si resursa umana. Legea nu obliga universitatile sa fuzioneze ci le incurajeaza. Deja, cum este cazul la Timisoara, unele universitati au inceput procedurile de fuziune. Fuziunile trebuie sa se realizeze in jurul universitatilor puternice, asa cum vor rezulta ele in urma procesului de evaluare prevazut de lege.

      2) in ceea ce priveste salarizarea in invatamantul superior, in special din fonduri legate de cercetare, exista posibilitatea legala a platii in functie de performanta.
  • nu inteleg nimic (Luni, 4 aprilie 2011, 11:00)

    Gigel Militaru [anonim]

    din povestea asta si am discutat cu doi juristi de la Edu Cer. Inteleg asa:

    - s-a dat o lege de marire a salarilor profesorilor. Pubicata in Monitorul Oficial.

    - aplicarea ei a fost aminata printr-o ordonanta de urgenta a guvernlui Tariceanu.

    - Ordonanta de urgenta a fost gasita nelegala (anticonstituionala) de CCR in cadrul unor procese ale sindicatelor si deci nu mai exista.

    - legea de marire a salarilor din 2008 nu a fost inca abrogata de nici o alta lege.

    Din acest motiv, daca nu exista nici o alta lege si ordonanta de urgenta care a blocat aplicarea legii este ilegala se impun doua intrebari:

    1) Nu ar trebui ca toti profesorii din tara sa aiba uniform salariile marite retroactiv incepind cu data de la care ordonanta Tarcieanu a fost declarata anticonstitutionala?

    Pentru ca nefiind blocata si nici abrogata legea de marire a salariilor profesorilor promulgata si publicata in MO in 2008 este in vigoare si azi.

    2) Nu exista un conflict juridic intre o noua lege (chiar si intre fosta lege de marire a salariilor profesorilor) si legea salarizarii unitare?
  • Buna ziua (Luni, 4 aprilie 2011, 11:05)

    Ramo [anonim]

    Locuiesc in Ilfov.De curand in curtea gradinitei si scoalii din Popesti Leordeni s-au amenajat tarcuri ptr cainii comunitari.Cand am intrebat educatoarea de ce aduc acesti caini in gradinita mi-a raspuns ca e ordin de la inspectorat.Intrebare:

    Ati dat dvs sau inspectoratul ordin ca sa se amenajeze aceste tarcuri in gradinite si scoali?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:01)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ramo

      Recent am avut o discutie pe aceasta tema cu dl inspector Protiuc. La gradinita 1, la scoala 3 si la gradinita 3 din Popesti-Leordeni au fost construite de catre primarie tarcuri de 4 m2 si au fost aduse custi fara instiintarea inspectoratului sau acordul consiliului de administratie al scolilor. In urma discutiei dl inspector a dispus inlaturarea acestora.
  • Buna ziua ! (Luni, 4 aprilie 2011, 11:06)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    D-le Ministru!
    Doresc sa infiintez o gradinita privata.
    Salariile personalului didactic trebuie sa se inscrie in grila celor de la stat?

    Va multumesc.
  • Intrebari (Luni, 4 aprilie 2011, 11:08)

    Margicu [anonim]

    1) Care este motivatia pe care tinerii trebuie sa o gaseasca intr-o cariera de profesor. Exista state (putine) in care motivatia poate fi financiara, exista altele in care postul garantat compenseaza salariul redus. In timpul administratie dumneavoastra a avut loc atat reducrea salariului cat si cresterea precaritatii corpului didactic, de ce ar mai alege cineva catedra?

    2) Romania sufera astazi de o discriminare crancena a populatiei rurale din punctul de vedere al accesului la educatie. Nu credeti ca ultimele masuri vor scadea si mai mult calitatea scolii de la sat, in conditiile in care ea oricum era un dezastru?
  • Intrebari pentru d-l ministru D.Funeriu (Luni, 4 aprilie 2011, 11:10)

    Teofilia Pasculescu [anonim]

    1. Când se vor aplica prevederile din Legea Educatiei privitoare la autonomia scolara, în special cele referitoare la noile consilii de administrație ale școlilor, ca sa putem vorbi de o autentică descentralizare?
    2. De ce in unele județe se prelungeste activitatea unor persoane care depașesc 65 de ani, încălcându-se prevederile legii, în detrimentul a mii de tineri dornici de afirmare ?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:02)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Teofilia Pasculescu

      1) la inceputul noului an scolar
      2) in functie de fiecare caz in parte se ia o decizie la nivelul inspectoratului.
  • Conditii pt a deveni conducator de doctorat (Luni, 4 aprilie 2011, 11:15)

    popescu aurel [anonim]

    Care sunt noile conditii pt a deveni conducator de doctorat. Are vreo legatura cu vechimea in invatamint, de gradul didactic, care este evaluarea in cadrul invatamintului artistic (teatru, film, conservator, arte plastice) avind in vedere ca aici se asimileaza activitatea profesionala (filme, piese de teatru, compozitii, spectacole - concerte)?
    Cum se rasfringe vechimea in munca a unora ce au , de exemplu, 35 de ani in cimpul muncii si doar 20 in invatamint la salariile pt acelasi grad didactic?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:04)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui popescu aurel

      pentru conducere de doctorat este nevoie de obtinerea abilitarii. Vechimea nu mai este o conditie. Abilitarea tine cont doar de calitatea stiintifica a candidatului.
  • salarii (Luni, 4 aprilie 2011, 11:16)

    eusebiu [anonim]

    domnule ministru, am castigat si eu si cei 3500 de salariati, colegi din judet procesele pe legea 221, majorarea de 33 %, pana la 31 dec. 2009. legal, prin legea 330, salariul de la 1 ian 2010, trecut in cartea de munca, trebuie sa fie egal cu cel de la 31 dec.2009, deci majorat cu 33%. nu-mi fac probleme, daca nu veti recunoaste dumneavoastra asta , o va face o instanta, din tara sau una europeana.asta inseamna, cel putin pana la legea pe care o pregatiti,(care nu are efect pentru perioada 1 oct. 2008-data aparitiei noii legi) salariul de baza majorat(si ulterior micsorat cu 25%, apoi majorat cu 15%).

    intrebarile mele avand in vedere cele de mai sus:

    1. recunoasteti, macar personal, justetea celor de mai sus? -vreau un respuns direct si sincer, nu formulari dupa care sa va ascundeti, asa cum procedati de obicei(si nu o spun ca sa va jignesc).
    2. v-ati gandit ca prin legea pe care o pregatiti veti putea modifica si prevederile pentru intervalul 1 oct. 2008 pana la aparitia legii?( cu ordonanta 41 discutia e mai lunga, ma indoiesc ca inalta curte va face prosti 90% din judecatorii curtilor de apel care au dat sentinte pana in 31 dec. 2009 si vor da dreptate celorlalti 10%).
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:05)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui eusebiu

      1) Singura opinie care este opozabila este decizia instantelor. Astept decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

      2) Legea nu dispune decat pentru viitor.
  • al 13 -lea salariu (Luni, 4 aprilie 2011, 11:16)

    anonim [anonim]

    buna ziua, sunt asistent universitar in universitatea pe care o veti vizita aceasta saptamana. doresc sa stiu ce sa intamplat cu al 13-lea salariu aferent anului 2009, care din motive dubioase sau obscure, nu a fost acordat in conditiile in care unele cadre obtin salarii chiar fabuloase in comparatie cu asistentii.

    va multumesc
  • Fuzionarea universităţilor (Luni, 4 aprilie 2011, 11:19)

    domu [anonim]

    Domnule Ministru, e adevărat zvonul cu privire la fuzionarea unor Universităţi neperformante. Exemplu: Universitatea din Alba Iulia cu Universitatea Babeş Bolyai, şamd?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:07)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui domu

      Este strict decizia celor doua universitati. Ministerul incurajeaza fuziunea universitatilor. Exista dispozitii explicite in legea educatiei.
  • invatamantul superior (Luni, 4 aprilie 2011, 11:26)

    Ioana [anonim]

    Cand se vor debloca posturile din invatamantul superior?
  • incompatibilitatile (Luni, 4 aprilie 2011, 11:27)

    alecu [anonim]

    In parlament avem exact tot atatia incompatibili ca si inainte desi legea educatiei a intrat deja in vigoare. Stiu ca nu este treaba Dvs, insa puteti explica scurt care ar fi pasii necesari pentru a rezolva aceasta, pentru a forta rectorii parlamentari sa renunte la una dintre functii? Fiindca este evident ca de buna voie nu vor face nici unul nimic (vezi si cazul Severin) care sunt institutiile abilitate sa ia masuri si care sunt aceste masuri?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:08)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alecu

      ANI este singura institutie care are atributii in ceea ce priveste regimul incompatibilitatilor.
  • 5 intrebari (Luni, 4 aprilie 2011, 11:29)

    Andrei [anonim]

    ///
    4.aveti de gand pentru viitor sa OBLIGATI liceele si facultatile la examene de admitere, indiferent de conditiile existete (asa cum este formulata actuala lege a invatamantului)? Eu cred ca asta e principala masura de reforma.
    5.cum vedeti viitorul invatamantului in Romania: invatamant de masa pentru multi absolventi de studii superioara (cum este acum) sau invatamant concentrat pe elite: cu putini absolventi de studii superioare (cum era inainte de 1989?)(editat de HotNews.ro)
  • camere de supraveghere (Luni, 4 aprilie 2011, 11:31)

    andu2 [utilizator]

    1.de ce nu se monteaza camere de supreveghere in clase pentru ca directorul sa monitorizeze activitatea didactica? in plus, exista o gramada de probleme din cauza violentei verbale si fizice in scoli din cauza lipsei de supraveghere. ca parinte , daca am suspiciuni despre activitatea copilului meu la scoala, de ce nu pot cere o verificare cu ajutorul video ? ///
    2 unde va putem scrie sau sesiza diverse probleme, blogul dvs e neactualizat de la alegeri.(editat de HotNews.ro)
  • Buna ziua, (Luni, 4 aprilie 2011, 11:33)

    Miclea [utilizator]

    In primul rand, as vrea sa va multumesc pentru efortul depus pentru legea educatiei!

    In al doilea rand, ma intereseaza echivalarea diplomelor obtinute in strainatate, in particular la nivelul doctorat. Pe pagina Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor http://www.cnred.edu.ro/ se gasesc pasii necesari pentru echivalarea doctoratului, printre care cerinte de genul: "toate actele de studii trebuie să fie vizate cu Apostila de la Haga", "Teza de doctorat în original – tipărită şi în format electronic securizat (CD Read Only sau DVD Read Only);", "Rezumatul tezei de doctorat în limba română", etc.
    Intrebarea mea: chiar e necesara o astfel de procedura? Nu se poate simplifica si accelera aceasta echivalare?
  • hotnews funeriu (Luni, 4 aprilie 2011, 11:39)

    Remus [anonim]

    1) Care ar fi viitorul Romaniei tinand cont de invatamantul de la ora actuala?
    2) Ce profesor intreg la minte isi mai da interesul pentru copiii acestia?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:10)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Remus

      1) tocmai pentru ca avem nevoie de un invatamant de calitate sunt necesare schimbarile propuse de noua lege a educatiei.

      2) Sunt necesare eforturi sustinute din partea statului pentru a-i atrage pe tineri inspre cariera didactica. Sper ca acest lucru sa se produca in acelasi timp cu iesirea din criza.
  • Formare continua (Luni, 4 aprilie 2011, 11:43)

    Carmen Butnaru [anonim]

    D-le ministru,

    In urma cu 4 ani am absolvit un colegiu universitar (studii superioare de scurta durata). Ma intereseaza completarea studiilor, numai ca pentru aceasta sunt obligata sa refac practic anul 2 si 3. Se va putea si la noi in viitorul apropiat sa avem posibilitatea continuarii studiilor prin acumularea de credite transferabile, astfel incat sa nu mai fim nevoiti sa reluam niste cursuri deja absovite si pe care multi nu vor sa le echivaleze?

    Carmen Butnaru
  • Reducerea salariilor - solutia corectă? (Luni, 4 aprilie 2011, 11:47)

    Viorel Semeniuc [anonim]

    1. Guvernul doreste sa inlature inechitatile din sistem, stabilind o noua grila unica de salarizare in invatamant. Probabil ca dupa ce va intra in vigoare aceasta noua grila discriminarile vor disparea, cel putin pentru un timp.
    Cu toate acestea statul, ca si garant al aplicarii corecte si egale a legii, fara privilegii sau discriminari, cum are de gand sa corecteze inechitatile pe care le-a tolerat pana in prezent? Este clar ca banii obtinuti de profesori prin hotarari judecatoresti nu-i mai poate lua înapoi, insa restul profesorilor, cei care nu s-au adresat instantei, lor cum le va fi reparat prejudiciul suferit prin tratament discriminatoriu? Starea de fapt din prezent nu poate fi imputata profesorilor, nici celor care au apelat la justitie şi nici celor care nu au facut-o, era de datoria statului roman sa asigure toate conditiile pentru o remuneratie corectă, egală, nediscriminatorie!
    Deci: profesorii care au fost platiti mai prost vor primi vre-o compensatie ?
    2. Asa zisa (sub)finantare "per capita" generaza un fenomen ingrijorator: scolile au ca obiectiv principal sa mentina sau chiar sa creasca numarul de elevi inscrisi, profesorii fiind tentati/sfatuiti sa fie mai ingaduitori si sa acorde note mai mari elevilor!
    Ce face concret ministerul pentru asigurarea calitatii invatamantului si controlul evaluarii elevilor?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:12)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Viorel Semeniuc

      1) Legea nu prevede scaderea salariilor.
      2) Finantarea "per capita" nu a dus la subfinantare. Toate judetele tarii, atat in 2010 cat si in 2011 (in afara de Suceava si Botosani unde au existat sentinte) s-au incadrat in buget.
  • nivel calitativ (Luni, 4 aprilie 2011, 11:53)

    Ciprian Cucu [anonim]

    Întrebarea mea este legată de următoarea situație: există în mediul universitar ideea că nu putem să „picăm” studenții (sau să-i exmatriculăm în cazuri grave de conduită) pentru că studenții ar pleca de la „noi” la altă universitate (privată) și noi am pierde finanțarea adusă de studentul respectiv (fie de la stat, fie din taxa plătită direct).

    Această reticență la evaluarea coerentă a studenților a dus la eliminarea oricăror limite în multe facultăți și la situații în care studenții sunt promovați fără a avea cunoștințe minimale în domeniu.

    Întrebarea este deci:
    Cum vedeți această situație și care ar putea fi mecanismele prin care s-ar asigura un sistem de evaluare corect și coerent și nu unul în care profesorii „trag de studenți”, trec cu vederea lipsurile și promovează la grămadă?

    Ca o completare, aș dori să precizez că unul din indicatorii de calitate în mediul universitar (pe care l-am descoperit colaborând la un dosar de acreditare) era legat de procentul de promovabilitate. Acest indicator avea doar o limită minimă (nu mai știu care), spunând că promovabilitatea trebuie să fie peste un anumit procent.

    Credeți că există o relație directă între procentul de promovabilitate și calitatea educației?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:14)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian Cucu

      Sunt de acord ca finantarea universitatilor per student a fost o mare eroare si a dus exact la fenomenul pe care l-ati semnalat. De aceea Legea Educatiei Nationale 1/2011 introduce finantarea muultianuala per grant de studii. Altfel spus chiar daca studentul nu promoveaza un an universitatea nu va pierde finantarea.
  • Lipsa transparentei (Luni, 4 aprilie 2011, 12:07)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    Site-ul edu.ro nu contine informatii pertinente la zi. Unde este Metodologia de evaluare pentru clasificarea universităţilor şi ierarhizarea programelor de studii, "lansata" in dezbatere publica (???), CNATDCU nu are site propriu in care sa fie postate cv-urile membrilor comisiilor, la fel CNCS, etc.

    Fara transparenta deplina nu puteti convinge personalul din sistem sa fie de partea reformei.
  • Diplome si Granturi (Luni, 4 aprilie 2011, 12:08)

    Donobog [utilizator]

    Sugestie: Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor ar trebui sa recunoasca automat diplomele obtinute in universitati din top 500 mondial. Actuala formula de recunoastere e inactuala. De fapt, pentru a evita birocratia, universitatile romanesti ar trebui sa faca aceasta recunoastere direct, fara implicarea CNRED.

    1) Au membrii CNATDCU dreptul de a participa la noua sesiune de grantare CNCS?

    2) Daca da, au toti membrii noului CNATDCU din diaspora diplomele recunoscute de catre CNRED?
  • ELI si Universitatea Spiru Haret (Luni, 4 aprilie 2011, 12:23)

    zone [utilizator]

    1. Care este stadiul proiectului ELI - are acesta sanse reale de realizare (finantare, infrastructura, management, resurse umane)?
    2. Aveti de gand - dincolo de vorbe, sa reglementati situatia aberanta a fabricii de diplome Spiru Haret? Cu sute de mii de absolventi de facultati si extrem de slab pregatiti? E o rusine.
  • lamuriri (Luni, 4 aprilie 2011, 12:31)

    nelu [anonim]

    Domnule ministru
    Ce se intampla cu profesorii platiti cu salarii mult mai mari decat restul judetelor printr-un proiect pilot inceput in anul 2004 in 9 judete Iasi, Neamt. Dolj ,Harghita, Bacau,etc si incheiat in anul 2007, si acestia au ramas cu salariile mari chiar daca proiectul pilot s-a terminat, comparativ cu celelalte judete defavorizate, vor fi si ei platiti unitar?
  • Structura ciclului primar extins (Luni, 4 aprilie 2011, 12:35)

    Bogdan Pisai [anonim]

    1) De ce se fac *acum* concedieri - vizand nu numai cadrele in prag de pensionare - in invatamantul preuniversitar (clasele I-IV) - in conditiile in care din 2012 se va adauga clasa 0 (grupa pregatitoare) si deci va fi nevoie de cadre ?
    2) Se vizeaza "spargerea" ciclului 0 (grupa pregatitoare) + I-IV in doua parti - eventual cu cadre pregatite diferit pentru grupele de copii de 6-8 ani in raport cu cele de 9-10 ani ?
  • Despre implementare (Luni, 4 aprilie 2011, 12:38)

    Magda [anonim]

    D-le Ministru: sa faci o lege este relativ usor. Sa o treci prin parlament este un risc enorm. Sa o implementezi este aproape o imposibiltate. Avand in vedere acestea imi puteti va rog raspunde:
    1. Cum aveti de gand sa implementati noua lege avand in vedere ca ministerul are resurse limitate? Va ganditi sa creati o agentie populata si cu experti externi ca in toate tarile UE care fac astfel de reforme?
    2. In fruntea cercetarii ati adus un membru Adastra cu bune rezultate. L-ati lasat insa la pusculita cu bani pe d-ul Curaj (fiind mai nou pe aceste meleaguri n-ati apucat sa-l cunoasteti, noi insa il stim ce poate si ce pret are). Cand intentionati sa evaluati cercetarea din tara si oficiul de la Bruxelles?
    Va multumesc.
  • Cum se stimuleaza performanta? (Luni, 4 aprilie 2011, 12:40)

    Justin Puscasu [anonim]

    1. Cum stimuleaza noua lege a educatiei perormanta in randul cadrelor didactice?
    2. Cum comentati faptul ca un cadru didactic din invatamantul superior care a obtinut diploma de doctor inainte de 01-01-2010 beneficiaza de sporul de doctorat (15%) inclus in salariul de baza, iar un alt cadru didactic, cu aceeasi vechime si pregatire, dar care a obtinut diploma de doctor dupa 01-01-2010 nu mai are acest spor?
  • Intrebare (Luni, 4 aprilie 2011, 12:44)

    grigore [anonim]

    Legislatia existenta (legi organice ce nu pot fi modificate prin OG-uri) si acum si anul trecut prevede ca salariul de concediu reprezinta media salariilor pe ultimile trei luni. Deci salariul pe lunile de concediu in iulie si august 2010 ar fi trebuit sa fie media salariilor pe lunile aprilie, mai si iunie cand nu au fost micsorate cu 25%. Dar, cum s-au calculat aceste salarii in invatamant: s-a facut media pe ultimile trei luni si s-a taiat 25%. Clar de tot , si pentru nea Gheorghe, ilegal. Unii din profesori au dat statul in judecata si binenteles ca au castigat. Marea majoritatea, educata in vremea lui Ceausescu, s-a lasat balta. Intrebarea mea este urmatoarea: veti corecta si aceasta situatie, in care profesorii care au dat statul in judecata urmeaza sa-si ia drepturile de concediu dupa lege si nu dupa muschii ministerului?????
  • iNTREBARE (Luni, 4 aprilie 2011, 12:51)

    AliALI@BABA.RO [anonim]

    1. De ce nu se aplica nicaieri prevederile legii cu privire la nepotism? La ASE s-a intrunit senatul pentru a "interpreta corect" prevederile, si, ca urmare a acestor interpretari, nu s-a modificat nimic! Nu este afectat nimeni! De ce?

    2. Vi se pare normal ca noile conditii CNCSIS sa faca referire EXCLUSIV la activitatea cercetatorului DIN STRAINATATE? Pai suntem cercetatori straini sau romani? Daca cineva are toate acele criterii, tinand seama de ce conditii ii asigurati dvs., a plecat de mult din tara!
  • dezbatere Ponta si Crin (Luni, 4 aprilie 2011, 13:05)

    lala [anonim]

    Buna ziua, domnule ministru. Saptamana trecuta am vazut in presa ca le ati lansat o invitatie celor doi lideri ai opozitiei la o dezbatere pe tema salariilor din invataman. De ce credeti ca cei doi lideri nu au dat niciun raspuns la invitatia dumneavoastra ?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:32)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lala

      Imi reiterez invitatia catre dl Antonescu si dl Ponta sa discutam public, la orice televiziune doresc ei, tema educatiei. Nu au raspuns pentru ca incearca si acum sa faca ceea ce au facut de multi ani: sa "fenteze" orice discutie pe fond. As vrea sa-mi amintiti ce a ramas, ca realizare, in aproape 20 respectiv 10 ani de activitate politica, in urma d-lui Antonescu a d-lui Ponta. In afara de vorbe nimic. Prin populismele lor arata ca nu au invatat nimic din aceasta criza economica si ca nu au curajul unor discutii pe fond.
  • Intrebare (Luni, 4 aprilie 2011, 13:09)

    Anuta [anonim]

    De ce se acorda prelungire de activitate unor cadre didactice pentru a ramane inspectori sau directori?
  • diaspora (Luni, 4 aprilie 2011, 13:12)

    alinaT [anonim]

    Domnule Ministru, in textul publicat pe uefiscdi.ro intitulat “pentru o noua viziune..” se spune ca, citez “Pe termen scurt, ne aşteptăm ca banii publici din cercetare să ajungă (1) la cercetătorii şi grupurile de excelenţă din ţară şi (2) la cercetătorii din străinătate, cu accent pe diaspora românească..”
    1) Ce se intelege prin “cercetătorii din străinătate” ? Cum sa intelegem ponderea cetatenilor straini, cetatenilor romani si a celor de orgine romana nascuti in strainate? Nu ar trebui sa aiba importanta unde isi platesc acestia taxele, avand in vedere ca vorbim de “bani publici “ ?
    2) Oare suntem obligati, cei din Romania, sa includem in echipa un cercetator din diaspora ca sa ne crestem sansele de success ??
  • invatamantul superior... (Luni, 4 aprilie 2011, 13:22)

    neutrino [utilizator]

    Domnule ministru,
    precizez ca locuisc momentan in Germania si doresc sa ma intorc in tara sa particip la competitia CNCSIS ce tocmai a inceput.
    As avea cateva intrebari referitoare la invatamantul superior.

    1) am o diploma de doctorat obtinuta in Germania (anul trecut) si as dori daca ministerul imi recunoaste diploma si daca nu, ce ar trebui sa fac pentru aceasta echivalare tinand cont ca termenul este foarte scurt pentru criteriile CNCSIS

    2) pana cand preconizati ca vor ramane inghetate posturile din invatamantul superior (as dori o estimare temporala)?

    Va multumesc.
  • Echivalarea studiilor prin lege (Luni, 4 aprilie 2011, 13:25)

    ioan [anonim]

    De ce un profesor cu grad didactic I care a absolvit Institutul (3 ani) trebuie sa mai faca inca un an pentru a obtine licenta, in conditiile in care actualii absolventi fac tot 3 ani?
    De ce un profesor titular care a decis la un moment sa plece din invatamant, nu se poate intoarce la catedra in aceleasi conditii?

    Felicitari pentru reforma educatiei.Sper sa va reuseasca.
  • deblocare posturi asistenti universitari (Luni, 4 aprilie 2011, 13:34)

    razvan [anonim]

    Buna ziua
    domnule ministru, cand se vor debloca posturile in invatamant, ma refer in special la cele de asistenti universitari
    o alta intrebare este cum se vor ocupa posturile de asistenti universitari, deoarece noua lege prevede ca cei care se inscriu sa fie doctoranzi, iar prin pensionarea profesorilor si limitarea numarului de doctoranzi la 8/conducator va fi aproape imposibil inscrierea la doctorat in viitorul apropiat, o problema care se va regla probabil in 5 ani de zile
    va multumesc anticipat
  • Salarii și Spiru Haret (Luni, 4 aprilie 2011, 13:43)

    profesoraș [anonim]

    Am terminat Spiru Haret FR in 2007. Apoi am fost admis prin concurs (al șaptelea din 70 de candidați, la buget, cu nota 9.96) la un masterat în specialitate la Universitatea Bucuresti. Am absolvit acest masterat cu media anilor 9.12. Am obținut nota 10 la disertatie. De ce nu sunt lăsat să mă titularizez în învățământ conform art. 253, având în vedere că îndeplinesc toate condițiile instrucțiunii?
    Cum se va reglementa situația absolvenților USH cu diplome?

    ///

    De ce este blocat forumul edu și când va funcționa?(editat de HotNews.ro)
  • Raportul dintre uniformizarea salariilor si perfor (Luni, 4 aprilie 2011, 13:49)

    Ion Lucian [anonim]

    Buna ziua,

    In conditiile in care invatamantul vocational pierde teren permanent, in loc sa se dezvolte ca urmare a bazei formate prin programele europene TVET, ce prespective se ofera, din punct de vedere material cadrelor didactice care isi desfasoara activitatea in acest domeniu foarte apreciat in alte tari din UE? Este tipul de educatie care asigura absolventilor cunostintele necesare pentru a se putea angaja imediat, pe o piata in cautare de forta de munca calificata.

    Ce se intampla cu fondurile de reabilitare necesare finalizarii lucrarilor din atelierele scoala rurale, lucrari incepute cu mai bine de doi ani in urma si care bat pasul pe loc nedand posibilitatea de a se folosi echipamente didactice in valoare de milioane de euro?
  • clientelism academic (Luni, 4 aprilie 2011, 14:17)

    CMC [anonim]

    Cum explicati Proiectul de de Hotarare privind scoaterea la concurs a posturilor in invatamantul universitar, care lasa totul la latitudinea directorului de departament, tartorul traditional al celulei elementare de clientelism academic?
    Acesta poate sa nu scoata post la concurs si sa distribuie orele la plata cu ora catre clientela sau sa scoate posturi cu structura special conceputa pentru clientela.
    Este aceasta reglementare a procedurii, care se desfasoara la nivel de, o ingerinta in autonomia universitara? Mai ales ca multe universitati au metodologii mult mai cinstite, care se aplica insa tot clientelar.
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:25)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CMC

      tocmai pentru a nu avea fenomene de clientelism universitar comunitatea universitara trebuie sa trateze foarte atenta urmatoarele alegeri din universitati. Sunt un partizan convins al autonomiei universitare, iar daca o persoana a fost investita cu functia de director de departament este clar ca trebuie sa aiba pargiile de a conduce, iar selectia resursei umane este una dintre acestea. Exista mecanisme in metodologie care impiedica arbitrariul.
  • Spiru Haret (Luni, 4 aprilie 2011, 14:19)

    Ioana Pop [anonim]

    Dincolo de declaratiile intregii tari referitoare la fabrica de diplome Spiru Haret, as vrea sa intreb doar atat: Ce pot face absolventii ID care nu isi pot lua diploma, din cauza blocarii oricarui demers? Sunt convinsa ca sunt destui neica-nimeni care au luat diplome la foc automat, dar daca vrea cineva sa demonstreze ca merita aceasta diploma si mai ales ca o poate lua in orice alta institutie universitara din tara asta, ce poate face?Intreb in deplina cunostinta de cauza si dupa ce am incercat toate posibilitatile ce mi s-au permis de catre lege sau legiuitori...
  • Echivalarea studiilor ptr licitatii publice (Luni, 4 aprilie 2011, 14:23)

    Theodor STANESCU [anonim]

    Domnule Ministru,

    Dupa adoptarea cadrului Bologna si in invatamantul superior romanesc, in licitatii publice sunt punctate in mod diferentiat studiile superioare de lunga durata (diploma de licenta 3 ani) si studiile aprofundate (diploma de master - 1,5 - 2 ani) ale expertilor cheie.

    In lipsa unei metodologii uniforme de echivalare a Min Educatiei pentru diplomele obtinute inainte de adoptarea cadrului Bologna - specialistii cu experienta (experti cheie) care si-au completat studiile pana la sfarsitul anilor '90 sunt discriminati negativ - diplomele de inginer, studii cu durata de 5 ani, 6 zile pe saptamana fiind notate la fel cu diplomele de licenta - forma Bologna (3 ani, 5 zile pe saptamana), chiar daca exista o diferenta clara de pregatire.

    In tarile Uniunii Europene exista ordine ale Ministrului sau directive clare care remediaza aceste situatii in mod uniform. In Romania - recunoasterea nivelului studiilor incheiate inainte de anul 2000 este impiedicata de lipsa unor echivalentze in credite transferabile, cf Sistemului European de Credite Transferabile (care creeaza o baza comunca pentru recunoasterea formala a perioadelor de studii).

    Se pare ca in Romania ar fi doar 3 (trei) experti in recunoasterea nivelului diplomelor (ECTS / DS - dar pana acum nu am primit un raspuns clar de la d-lor.

    Cand preconizati sa fie rezolvata acesta problema in Romania ?

    Rezolvarea este de competenta Ministerului Educatiei sau exista alte institutii carora sa ne putem adresa (Justitie, etc.) ?

    Multumesc frumos,
    Theodor STANESCU
  • modificari legea educatiei (Luni, 4 aprilie 2011, 14:26)

    monel [anonim]

    domnule ministru,in aplicarea legii ati emis (ca instructiuni, ordin de ministru ???), doua "adrese" prin
    care, de fapt ati modificat legea. cum pentru asta era nevoie de un act normativ de aceiasi putere cu legea, cum credeti ca vor sta in fata controlului curtii de conturi actele emise de Dvs. 1. Vor fi ele valabile sau cineva va plati pentru amanarea platirii ca profesor pentru invatamantul primar a absolventilor colegiilor pedagogice, care au urmat studii superioare ? va fi valabila amanarea aplicarii modificarii normei pentru prof. cu gradul 1 si peste 25 de ani vechime pana la 1 sept.?
    2. neincluderea explicita a modului de decontare a navetei in textul legii (fostul art. 104 din legea 128) si reglementarea lui prin adresa ministerului , a facut multe primarii sa nu mai deconteze naveta. stiu ca va e greu sa modificati atat de repede legea (nu da bine), dar nu credeti ca aspectele mentionate necesita o reglementare legala?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:21)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui monel

      actele emise de minister sunt perfect legale si produc efecte.
  • Criterii promovare (Luni, 4 aprilie 2011, 14:33)

    Marian [anonim]

    Domnule ministru,

    Toti membrii CNATDCU indeplinesc criteriile de promovare pe care le vor scoate? Daca nu, ar cam trebui sa plece....
  • intrebari logice - solicit raspunsuri corecte (Luni, 4 aprilie 2011, 14:57)

    anonymus [anonim]

    1. De ce nu este posibil sa aplici pentru titlul de conferentiar/ profesor direct la CNATDCU fara sa treci prin filtrul universitatii ? Ar fi mult mai corect.
    Daca primesti titlul respectiv poti sa aspiri la o pozitie in propria universitate sau in alta universitate. Evident, ramane la latitudinea universitatii sa creeze sau nu postul. Este absurd ca seful de departament sau universitatea sa iti interzica obtinerea unui titlu stiintific.

    2. Ce se intampla cu cei care sunt deja pe posturi de conferentiar sau profesor ? Nu ar trebui si dumnealor filtrati ? Asa ar fi corect.
  • Calitate (Luni, 4 aprilie 2011, 15:12)

    Molnar Levente [anonim]

    1 Cand mai cereti parerea oamenilor din domeniu despre modalitatea de a spori calitatea in invatamant. Daca vreti parerea mea va rog sa-mi scrieti un e-mail sau vorbim saptamana asta la Timisoara

    2. Cum credeti ca pot tinerii sa publice articole ISI si carti in strainatate cu salariile mizerabile pe care le au?
  • Intrebare (Luni, 4 aprilie 2011, 15:15)

    POPA S. [anonim]

    Domnule Ministru,
    - Ce trebuie sa faca un profesor (gr.1 peste 25 ani vechime) care a absolvit o facultate de 3 ani din cadrul Univ.Bucuresti in perioada 1981-1984 iar acum doreste sa urmeze un cursurile unui master?
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:21)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui POPA S.

      sa se inscrie la o universitate care il accepta la un program de master in functie de conditiile specifice autonomiei universitare.
  • Fonduri europene (Luni, 4 aprilie 2011, 15:22)

    vic [anonim]

    Domnule Ministru,
    stiiti cum sunt folosite fondurile europene in Programul de Burse Postdoctorale?Sunt institutii de cercetare sau de invatamant superior din tara unde directorii de program sunt academicieni,rectori sau alti factori de decizie din institutiile respective care castiga sume de ordinul miilor de euro numai pentru ca sunt "sefi",impactul stiintific si economic in ultima instanta se reduce cel putin la momentul actual "hemoragia de cercetatori"in UE.In numele transparentei de care dati dovad, publicati pe site-ul ministerului pe care il conduceti, persoanele care conduc acaste PROIECTE,sumele castigate lunar prin aceasta noua "inginerie financiara"
    Va mutumesc!
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:20)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vic

      Modul in care vechea conducere a ministerului a inteles ceea ce inseamna "postdoc" e total eronat. El a fost corectat in legea educatiei nationale iar de acum inainte prevederile din lege vor prima. Sunt de acord ca trebuie respectata transparenta.
  • cateva intrebari / opinii invatamant universitar (Luni, 4 aprilie 2011, 15:25)

    dora [anonim]

    Domnule Ministru,

    In legatura cu invatamantul universitar:

    a)cum credeti ca se va implementa prevederea privind
    doctoratul in cotutela pentru cei de peste 65 ani si
    limitarea la 70 ani pentru conducatorii de doctorat ?
    Tendinta pe care o observ este ca persoanele mai sus
    vizate fac adesea presiuni care se manifesta prin cererea
    de a lua pe numele altui conducator de doctorat (mai tanar)
    doctoranzi pe care de fapt sa ii coordoneze tot dansii,
    fenomenul ducand si la o oarecare subordonare a celui mai tanar.
    Nu ar trebui specificata clar in regulamentele de aplicare a
    legii interzicerea unor astfel de "delegari" ? Si
    totodata sa se simplifice procesul de acordare a dreptului
    de conducere de doctorat cadrelor didactice care indeplinesc
    un set de criterii (de exemplu daca indeplinesc
    criteriile utilizate de CNCSIS, sa devina automat conducator
    de doctorat). Ar fi benefica existenta acestora la
    momentul noii sesiuni de admitere din septembrie.

    b) Ce masuri se pot lua pentru ca acea cotutela in cazul celor
    peste 65 de ani sa nu degenereze intr-o forma mascata de
    exploatare a colegilor mai tineri ? In general ce masuri se pot
    lua pentru evitarea unui fenomen real si anume incercarea
    unora, care in general nu indeplinesc
    criterii de tipul celor discutate mai sus sa-si subordoneze
    in colectivele lor cadre didactice bine pregatite si care de
    altfel au demonstrat prin realizarile lor ca pot dezvolta
    independent colective in care sa functioneze reguli
    noi, specifice mediului academic la care tindem, cel putin in
    vorbe, cu totii.

    c) In incheiere va propun cateva modificari ale legii,
    partial legate de cele de mai sus. Nu cred ca este cazul
    sa facem discriminari pe criterii de varsta in problema
    conducerii de doctorat, ci eventual ar trebui stabilit un
    set de criterii de tipul celor de la CNCSIS si sa se verifice
    periodic indeplinirea lor - pot exista surprize ca
    persoane de peste 70 ani sa le indeplineasca si ar fi pacat ca
    acestia sa nu poata c
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:18)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui dora

      puteti consulta art. 289 alin. 4 din legea educatiei si gasiti acolo reglementarea respectiva. Nerespectarea legii este pedepsita foarte aspru. Ministerul a transmis universitatilor norme explicite de aplicare a acestui articol. O remarca generala: un cadru didactic universitar care accepta un astfel de aranjament are un comportament in afara unui comportament academic.
  • Dreptul de libera practica pentru psihopedagogi (Luni, 4 aprilie 2011, 15:25)

    Cris [anonim]

    Domnule ministru,

    1. Ce se intampla cu proiectului înaintat de Colegiul Psihologilor din România privind aprobarea HGR de modificare şi completare a HGR nr. 788/2005 referitor la dreptul de liberă practică în psihopedagogie specială a tuturor absolvenţilor de psihopedagogie specială, inclusiv a promoţiilor de după 2004.

    Obţinerea dreptului de liberă practică corespunde şi strategiilor guvernamentale privind creşterea numărului de persoane care activează în sectorul privat. În aceste condiţii blocarea accesului la dreptul de liberă practică în psihopedagogie specială a absolvenţilor de după 2004 poate constitui un act discriminatoriu, atât în raport cu absolvenţii de psihopedagogie specială din promoţiile precedente anului 2004, cât şi în raport cu absolvenţii specializării psihologie.

    2. Cand va fi aprobat si cand va intra in vigoare?
    Multumesc
  • transferari (Luni, 4 aprilie 2011, 15:31)

    Carmen Amza [anonim]

    Bună ziua!

    Mă bucur că s-a ivit această posibilitate deoarece doream să mă adresez direct ministerului.

    1.V-aş întreba ce se întâmplă cu un titular dacă, negâsind catedre titularizabile, se transferă pe ore netitularizabile? Îi mai sfătuiţi ca anul trecut să se transfere?
    Au dispărut catedre ale unor persoane care s-au pensionat şi s-au regăsit doar ore netitularizabile.
    2. Cum vi se pare faptul că, deşi se vorbeşte despre performanţă, se punctează doar o activitate de acelaşi fel şi nu toate activităţile. Mă refer la orele ţinute în cadrul comisiilor metodice.
    Cel care ţine o singură activitate este punctat la fel cu cel care poate să fi ţinut 5 activităţi.
    Vă mulţumesc!
  • lege (Luni, 4 aprilie 2011, 15:38)

    gh [anonim]

    Domnule ministru, am cautat in lege un articol care sa oblige profesorul sa treaca notele obtinute la examenele sustinute in invatamantul superior in registrul de evidenta al Secretariatului institutiei.
    Sunt studenti in anii teminali care, desi au sustinut examenele la timp, nu au trecute notele, lasand loc celor mai diverse situatii ( chiar de santaj ).
    S-a gandit cineva ca si studentii sunt niste copii carora le stricam sufletele?
    INTREBARE: este reglementata aceasta situatie?
  • Intrebare. Doresc raspuns da sau nu. (Luni, 4 aprilie 2011, 15:50)

    pascu [anonim]

    Intr-o universitate unde sotul este rector sotia poate fi cadru didactic????
  • Biblioteci Centrale Universitare (Luni, 4 aprilie 2011, 15:54)

    Mihaela [anonim]

    Domnule ministru, ce se intimpla cu cele patru Biblioteci Centrale Universitare din tara, niste constructii ale anilor '50, ramase din punct de vedere institutional, organizatoric si al mentalitatilor - in anii '50. Nu aveti in vedere o reorganizare a acestor institutii anchilozate, al caror loc este, de fapt, in Universitati? Serviciile lor sint jalnice, dar salariile, comparativ cu ale multor categorii din invatamint sint mai mult decit decente? O reforma a oricarui sistem de invatamint nu poate avea loc fara biblioteci performante.
  • intrebari - doresc raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:03)

    sam [anonim]

    1. De ce nu este posibil sa aplici pentru titlul de conferentiar/ profesor direct la CNATDCU fara sa treci prin filtrul universitatii ? Ar fi mult mai corect.

    Daca primesti titlul respectiv poti sa aspiri la o pozitie in propria universitate sau in alta universitate. Ramane la latitudinea universitatii sa creeze sau nu postul. Este absurd ca seful de departament sau universitatea sa iti interzica obtinerea unui titlu stiintific.

    2. Ce se intampla cu cei care sunt deja pe posturi de conferentiar sau profesor ? Nu ar trebui si dumnealor filtrati ?
  • examen bac -discipline tehnice (Luni, 4 aprilie 2011, 16:07)

    ALINA [anonim]

    disciplinele tehnice nu se gasesc in examenele de bac nici in aceasta lege noua.elevii fac multe ore de specialitate si ar fi putut sa faca fata mai bine la bac.
    -se poate introduce o proba scrisa la bac la discipline tehnice?
  • absolventii spiru haret (Luni, 4 aprilie 2011, 16:08)

    lili 10 [anonim]

    Ministerul Educatiei recunoaste diplomele absolventilor inmatriculati in anul I in perioada 2005-2008 (promotiile 2008 si 2009) la formele de invatamant ID si FR, datorita noii Legi a Educatiei, . Cu toate acestea, sute de absolventi nu au primit inca diploma de licenta. Ce vina au ei daca atunci cand s-au inscris li s-a spus ca facultatea aest acreditata
    • raspuns (Luni, 4 aprilie 2011, 16:36)

      Daniel Funeriu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lili 10

      Sunt foarte multe intrebari pertinente carora nu am avut timpul fizic sa le raspund. Voi incerca sa le raspund in zilele urmatoare.

      Inceea ce priveste situatia celor care au finalizat studii la forme de invatamant neacreditate, legea educatiei prevede elaborarea unei metodologii pentru regflementarea situatiei, la propunerea ARACIS si cu avizul Consiliului National al Rectorilor. Astept in curand propunerea ARACIS pentru a avansa acest dosar, ramas nerezolvat de cel putin 7 conducatori ai ministerului.
  • cercetarea umanista, Academia Romana (Luni, 4 aprilie 2011, 16:31)

    Cornelia [anonim]

    Domnule Ministru,

    As dori sa va intreb care este viziunea Dvs asupra cercetarii umaniste in urmatorii ani, cu privire speciala la cercetarea din cadrul Academiei Romane? Concret, inca nu stim daca vom fi preluati in cadrul unei directii speciale in cadrul Ministerului Educatiei, vom functiona in continuare sub egida Academiei Romane sau vom fi preluati de universitati. As vrea sa va intreb daca intentionati, concret, sa treceti la evaluarea intregii cercetari dupa acelasi sistem aplicat universitatilor (comisii mixte, formate din specialisti recunoscuti din tara si straintatate, pondere minim 50%) si cand va avea loc acest proces. Cum putem scapa de persoanele care, desi pensionare (cercetatori, contabili), unele fara nici un rezultat notabil in cariera, continua sa ramana pe post, blocand si afectand destinul unui intreg institut?
    Cu multumiri si cu urari de a ramane tare!
  • Un particular (Luni, 4 aprilie 2011, 16:31)

    bran [utilizator]

    Cred ca sunt prea multe gradatii de merit in sistemul de invatamant preuniversitar. Cei mai multi sunt directorii care iau aceste gradatii de merit. De ce nu se da gradatie de merit numai profesorilor cu rezultate deosebite gen olimpiade nationale si internationale , pe o perioada de un an ? Perioada propusa pentru gradatie de 4 sau 5 ani mi se pare foarte mare!
  • imaprtirea pe criterri etnice (Luni, 4 aprilie 2011, 16:37)

    s [anonim]

    ati putea sa explicati situatia universitatilor in care exista o pondere mai mare de persone de diferite etnii in situatia cand aceastea doresc infiintarea de sectii(departamente) noi cu predare exclusiva in limba acelei etnii. ce se va din punct de vedere logistic, cu baza materiala, respectiv predarea cursurilor, seminariilor, etc. ce se va intampla daca nu exista persoane abilitate pentru unele materii? le va putea tine o alta ? de ex . daca nu exista cadru didactic pentru matematici aplicate il va tine cel de gemetrie descriptiva?
  • lamuriri intregire norma didactica (Luni, 4 aprilie 2011, 16:44)

    Dragulin Luiza [anonim]

    Buna ziua !
    As dori niste lamuriri in leg. cu urmatoarea problema: sunt titulara pe disciplina fizica, in 2 unit. scolare, am depus pe 15. martie 2011, o cerere de intregire a normei didactice, prin transfer pentru restrangere de activitate, in una din scoli,pe a doua specializare(chimie). Cererea mea nu a fost aprobata, si am primit doar completare pentru 1 an scolar. Am cerut acest lucru in baza art .6 (1),art 15(3), art 18 (4) din metodologia de misc. a personalului didactic in vigoare. Precizez ca am dubla specializare fizica-chimie. In urma acestui refuz de intregire a normei ( ceea ce presupune si schimbarea actului de numire pe post) din statutul de titular in 2 scoli, am ramas cu statutul de titular doar pe 9 ore ( 8 T.C.+1) de fizica, cand de fapt trebuia sa mi se aprobe cererea de intregire de norma, cu ore de chimie, fiind a doua specializare.Am facut 2 contestatii, dar la nici una nu mi s-a raspuns. Am fost informata ca nu aveam nici un drept sa fac contestatie la aceasta solutie data de C.A. al inspectoratului, intrucat in calendarul miscarii nu apare perioada de contestatie pentru aceasta etapa a miscarii. Insa art 18 din Legea 128 /1997 privind statutul personalului didactic imi confera acest drept.
    Intrebarea mea justifificata se refera la temeiul legal pentru care nu a fost aprobata cererea mea.
    Multumesc pentru eventualele lamuriri.
    Cu respect, Dragulin Luiza
  • recunoasterea vechimii (Luni, 13 iunie 2011, 15:18)

    Popa Maria [anonim]

    Sunt licentiata in biblioteconomie din 2010 si de la studii medii I A am fost trecuta la bibliotecar III st. superioare, ramanand cu acelasi salar, desi am 20 de ani vechime la acest locul de munca.
    Trecerea la o alta treapta se poate face doar in 3 ani, iar eu peste 3 ani voi fi pensionata de varsta (60 ani). De ce nu m-i se recunoasc studiile conform vechimii, cu marirea salariala de 20% cum a fost pana in anul acesta?
    In cazul meu cand mai pot avansa la treapta I, desi acolo am fost inainte de a ma perfectiona profesional superior?
  • definitivat 2012 (Joi, 27 octombrie 2011, 1:54)

    un debutatnt [anonim]

    D-le ministru,sunt absolvent Spiru 2009,studii 5 ani,F.R-autorizate partial.Doresc sa va semnalez faptul ca majoritatea universitatilor centre de examen definitivat imi resping dosaul,ignorand ordinul dvnr.5262/2011.
    Va rog sa-mi spuneti parerea dvs.Termenul limita pentru depunerea dosarelor este 31.10.2012.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă