Serviciul Public de Ocupare va avea un Call center la care somerii vor putea suna pentru a afla ce locuri de munca sunt oferite in zona in care locuiesc sau de ce acte au nevoie pentru indemnizatia de somaj. Acest serviciu urmeaza sa fie infiintat printr-un proiect european de peste 10 milioane de lei.

Serviciul de Call center al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca ar putea fi functional din luna mai a anului viitor, informeaza Mediafax.

Totodata, prin serviciul de Call center vor putea fi obtinute si informatii despre locurile de munca disponibile la nivel european, prin reteaua Eures.

Managerul de proiect Elena Baboi a precizat ca initiativa a fost scrisa inca din 2008, cand au inceput sa apara primele efecte ale crizei economice.

In total vor fi instruite 250 de persoane, care vor fi pregatite pentru a-i orienta pe someri inainte ca acestia sa ajunga la sediile agentiilor de ocupare.

Proiectul se va derula in parteneriat cu Asociatia Telefonul Copilului, care va pune la dispozitia personalului ANOFM expertiza pe care a acumulat-o in acest domeniu si asistenta tehnica de care va fi nevoie.

Proiectul se va derula pana in februarie 2013 si are o valoare totala de 10.174.508 de lei, din care 7.630.880 reprezinta valoarea asistentei nerambursabile.