Proiectul Legii educatiei intra in dezbatere publica. Emil Boc: Curicula scolara se va reduce cu 25%

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 17 martie 2010, 20:40 Actualitate | Esenţial

Proiectul de lege privind educatia nationala a fost discutat si avizat de Guvern, intr-o prima lectura, urmand sa fie prezentat in dezbatere publica pentru o perioada de doua saptamani, la finalul careia acesta va reveni la Guvern, pentru aprobare, Executivul urmand sa-l trimita apoi la Parlament, in vederea dezbaterii si adoptarii, a anuntat premierul Emil Boc.
  • Numarul orelor de studiu se va reduce, la fel si curicula scolara
In invatamantul preuniversitar, volumul de informatii va fi redus cu 25%, astfel incat profesorii vor avea mai mult timp pentru a adapta predarea la caracteristicile elevilor, a afirmat premierul Emil Boc miercuri, la Iasi, unde Guvernul a dezbatut, in prima lectura, proiectul Legii educatiei nationale.

"Actuala programa este supraincarcata, iar copiii alearga ca niste robotei. Prin noua lege va fi redusa cu aproximativ 25%, prin eliminarea datelor care nu sunt necesare, iar profesorii vor avea la dispozitie 25% din timp pentru a adapta predarea in functie de caracteristicile elevului - cu cei mai buni sa profeseze un nivel avansat, cu ceilalti un nivel adecvat", a precizat premierul, potrivit Mediafax.

De asemenea, proiectul propune reducerea numarului maxim de ore de curs pe saptamana, de la 25 la 20 la scoala primara si de la 30 la 25 la gimnaziu si liceu.
  • Invatamantul obligatoriu va fi de zece clase
"In privinta invatamantului preuniversitar, grupa pregatitoare devine obligatorie si va purta denumirea de clasa pregatitoare. In acest context, invatamantul obligatoriu este de zece clase: clasa pregatitoare plus noua clase. Acest invatamant obligatoriu se incheie cu o evaluare nationala transcurriculara" - a explicat premierul, potrivit Agerpres.
  • Programul «scoala dupa scoala» pentru profesorii disponibilizati
Seful Executivului a mentionat ca, prin viitoarea lege, se vor introduce si ore de 'scoala dupa scoala', in care elevii sunt indrumati de profesori la efectuarea temelor, acest concept conducand si la diminuarea somajului in sector.

"Pentru cadrele didactice nu inseamna ca ele automat pleaca in somaj. Ele vor fi prinse in programul de pregatire 'scoala dupa scoala'. Domnul ministru (Daniel Funeriu - n.r.) a avut grija ca in cadrul normei didactice, in cadrul orelor obligatorii pe care trebuie sa le presteze profesorul pe saptamana sa se poata norma si ore din programul 'scoala dupa scoala''" - a spus Boc.
  • Un sfert din senatele universitatilor va fi reprezentat de studenti
"Senatul universitar este ales prin vot direct si secret de catre toate cadrele didactice si cercetatorii din universitate, iar studentii isi aleg proprii reprezentanti. Ponderea studentilor in senat este de minimum 25% din totalul membrilor senatului, realizand un echilibru intre cadrele didactice si studenti", a spus Boc, potrivit Agerpres.

De asemenea, proiectul de lege propune clasificarea universitatilor si ierarhizarea programelor de studii. "De asemenea sporeste autonomia universitara, concomitent cu intarirea raspunderii publice", a mentionat premierul.

Proiectul Legii educatiei urmeaza sa fie supus dezbaterii publice, dupa care Executivul il va adopta si il va inainta Parlamentului spre dezbatere si aprobare.


Citeste mai multe despre   






















5958 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    La "scoala dupa scoala" (Miercuri, 17 martie 2010, 21:46)

    Alpha [anonim]

    cu profi suplinitori de nota 2-4 sa-ti DAI TU COPII ,eu ii educ singur ca am studii superioare ,intreprinderea unde am lucrat a-ti distrus-o prin specialistii partidelor ce a-ti condus-o de 20 ani,asa ca ,sa ma platiti sa facem cu copii lectiile !
    Ce ,pe noi inginerii,cand a-ti inchis intreprinderile ne-ati angajat dupa program undeva ? Avem si noi studii superioare si suintem mai buni ca multi din "gastile"voastre de guvernanti !!
    • +1 (1 vot)    
      Observatie (Miercuri, 17 martie 2010, 22:27)

      Duhu [anonim] i-a raspuns lui Alpha

      Daca faci lectiile cu copiii,opreste-te imediat!In cele sase randuri incropite cu chiu cu vai ai comis un numar incredibil de greseli,de ortografie,de sintaxa si de logica.
    • +1 (1 vot)    
      Offf!!! (Miercuri, 17 martie 2010, 22:41)

      Gimmy [anonim] i-a raspuns lui Alpha

      Inca un inginer caruia i-a intrat in cap ca e 'telectual!..

      Uite care-i treaba, tov'ule!

      Scrii ca o cizma: asta inseamna ca ori esti intoxicat (cu alcool, cu ce-i avea si tu prin casa sau la punctul termic unde joci table cu fochistul) ori esti din lotul celor care au terminat liceul la seral cu diploma de academician in buzunar.

      Talica esti exemplul viu, irefutabil (stai ca nu te-njura nimeni!) al esecului sistemului educational de factura comunista!
      Talica esti motivul pentru care daca Funeriu nu exista, trebuia inventat si instalat la Ministerul Educatiei!

      Intr-un cuvant, talica esti cauza si scopul legii Funeriu!

      Pentru ca accidente... ingineresti de teapa dumitale nu trebuie sa se mai repete, altfel ne ducem dracu cu totii!

      No!.. acum ca te-oi fi ostenit de-ajuns cu atata lectura, meri de te recompenseaza: ia o mana de fan, o gura de graunte, ceva acolo!
      Le meriti!
    • 0 (0 voturi)    
      Draga Alpha (Joi, 18 martie 2010, 18:07)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui Alpha

      Sigur ca nu-ti dai tu copiii la programul scoala dupa scoala ca ai studii superioare. Atentie numai la gramatica, si sa nu-i inveti pe copiii tai tot asa: ati si nu a-ti, ca sa dau un exempu elocvent si repetat in textul tau.
    • 0 (0 voturi)    
      calitatea profesorilor la scoala dupa scoala (Joi, 18 martie 2010, 22:22)

      iri [anonim] i-a raspuns lui Alpha

      daca ii inveti sa scrie cu greseli ca tine,nu prea o sa aiba rezultate bune...si mai spui ca ai studii superioare...dar de ce nu stii sa scrii, ai lipsit in clasa I sau de vina sunt tot "dastepti" ca tine?!
  • -1 (1 vot)    
    Scoala dupa scoala (Miercuri, 17 martie 2010, 23:32)

    Geo [anonim]

    Are dreptate Alpha in privinta profesorilor repetenti,de note sub 5 care ne educa copiii,ce lucruri bune pot invata elevii de la ei si mai dorim calitate in invatamant !
    Se poate mari norma saptamanala a profesorilor de la 18 la 22 de ore,cate 1 ora in fiecare zi,pot primi si ceva in plus la salariu ca si asa aveau promisa si legiferata o majorare de 50 % a salariului si se poate renunta aproape la toti suplinitorii repetenti DACA VREM CALITATE IN INVATAMANT
    O alta problema nerezolvata este cea a MEDITATIILOR care influenteaza negativ nivelul invatamantului,copiii nostri fiind chemati la meditatii daca vor nota mare,ptr.ca : 10 este nota lui Dumnezeu,9 a profesorului si 8 a elevului care vine la meditatie.Daca nu credeti ce am spus va rog intrebati-va colegii !
    Exista foarte multe materii "de umplutura"in programele elevilor fara legatura cu necesitatile si realitatile zilei,ca sa nu mai vorbim de faptul ca,noi parintii ne intrebam ptr.ce RO scoate pe banda rulanta studenti prin toate facultatile existente care in proportie de peste 80 % devin imediat dupa absolvire SOMERI,dupa tot efortul nostru ca parinti.Guvernantii nu sunt in stare sa limiteze locurile din facultati la o cifra de scolarizare cat mai aproape de nevoile de viitor ale tarii ?
    Asa ca d-lor profesori NU MAI STATI cu MAINILE intinse si cu BUZUNARELE deschise ptr.bani de meditatii ci faceti-va treaba constiincios in timpul orelor fara sa fiti ironici cu copiii nostri ptr.ca CULEGETI ce SEMANATI !
  • 0 (0 voturi)    
    Legea educatiei (Joi, 18 martie 2010, 9:29)

    Lucifer [anonim]

    Exista undeva publicat acest nou proiect al Legii Educatiei?
    Si eu am copil si chiar ma intereseaza in mod deosebit.
    • 0 (0 voturi)    
      Aici (Joi, 18 martie 2010, 18:10)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Lucifer

      Chiar pe site-ul hotnews, de exemplu aici:
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7045964-ministrul-educatiei-daniel-funeriu-elevii-trebuie-asimileze-placere-informatii-nu-fie-robotei.htm

      E un link de 1 Mb in partea de sus a paginii
  • 0 (0 voturi)    
    1000 (Joi, 18 martie 2010, 12:17)

    parapetu' [anonim]

    de critici,toate verulente si neavenite pentru un lucru care, in sfirsit,se intimpla;pina acum,abrambureala de ''reforma'' s-a rezumat la schimbarea celor agreati la a lua malai pentru manualele scrise intr-o totala necunostinta a principiilor de psihopedagogie;nimeni nu a avut curajul sa se atinga de structura programei,de nr.de ore,de modul de predare,tocmai din motive electorale.Si cind in sfirsit se incearca o traba serioasa,dincolo de necesarul electoral de-a mentine locuri de munca si discipline de studiu nefolositoare (ca doar,ce sa faci cu profii?),apar tot felul de neaveniti care-si dau cu parerea,unii pusi de partidul ''jos basescu'',altii din interesul propriului loc de munca sau din motive de deficitara intelegere a procesului in sine;lasati-i sa zica si voi,cei abilitati,faceti ce trebuie!
  • 0 (0 voturi)    
    melaniacoman.finantare.ro (Joi, 18 martie 2010, 13:15)

    melania [anonim]

    Sper ca noul proiect de lege sa fie ca lumea.

    Multe dintre cele propuse nu sunt noi, insa pare-mi-se ca exista si idei bune.

    NU SUNT DE ACORD cu clasa aia pregatitoare - copiii au nevoie de cat mai mult timp liber inainte de a fi inregimentati in scoala. Anul al saptelea mi se pare cel mai important dintre cei asa-zisi "7 ani de-acasa".

    Cat despre calitatea profesorilor - care calitate? Pot sa va vorbesc pana se aburesc geamurile de proasta calitate a profilor. Despre faptul ca a fi profesor inseamna a iti asuma un apostolat. Da' cui dracului ii mai pasa de chestia asta???

    Cat despre curricula - eu m-as concentra pe a-i invata pe copii sa citeasca si sa socoteasca... sa le cultiv vocabularul si capacitatea de gandire.

    Investitia in educatie este una pe termen lung - le spun intotdeauna celor din jur ca input-ul intra in sistem la 3 ani (sau la 7) si iese la 20. Devine cu adevarat productiv la 25. Sistemul educational trebuie sa se adapteze si sa sustina aceasta investitie. Sau sa moara.

    Si daca educatie nu e, atunci ce e?

    Melania
  • 0 (0 voturi)    
    Legea invatamantului (Joi, 18 martie 2010, 13:31)

    G [anonim]

    Daca nu aveti despre ce sa discutati,discutati despre legea invatamantului,dar degeaba.prin iunie-iulie cand se va schimba guvernul,noul ministru va inventa alte prostii ca sa aveti despre ce sa va amagiti ca se vor aplica vreodata in tara asta de impotenti politic.
    • 0 (0 voturi)    
      Aveti o suferinta. (Joi, 18 martie 2010, 18:22)

      mafalda [anonim] i-a raspuns lui G

      Nasol pentru dumneavoastra. Legea asta o sa fie adoptata si se va aplica.

      P.S. Nu are cine sa doboara guvernul anul asta, opozitia are alte prioritati
  • 0 (0 voturi)    
    proiect k\lege invatamant (Vineri, 19 martie 2010, 10:30)

    carmen [anonim]

    din cauza cresterii numarului de elevi ce vor invata intr-o scoala,cred eu ca va fi mare aglomeratie.
    se va invata din nou in 3 schimburi,se vor scurta poate orele...nu cred ca este o idee buna
    as vrea sa vad daca dintre materiile ce se invata acum se va renunta la cele care chiar sunt inutile
    de exemmpu,dupa parerea mea sunt prea multe 2 limbi straine din care dupa 7-8 ani elevul nu cunoaste nici una suficient de bine
    apoi mai sunt materii optionale(acum) care mai de care mai ciudate...
  • 0 (0 voturi)    
    chiar e nevoie de o noua lege? (Luni, 29 martie 2010, 14:07)

    parinte [anonim]

    n-ar fi mai simplu sa se diminueze volumul de materie - care frizeaza absurdul - fara sa mai facem atatea modifcari in fiecare an incat bulversam in primul rand copii?
  • 0 (0 voturi)    
    profesori slab pregatiti? si parinti nepasatori (Marţi, 30 martie 2010, 21:17)

    dana [anonim]

    Nu as spune ca avem cadre didactice slab pregatite. Majoritatea sunt bine pregatite, acum ca exista si unii mai putini capabili....ca peste tot. Si credeti-ma multe din tarile pe care le considerati a fi foarte bune din punct de vedere educational, au profesori mult mai slabi decat ai nostri , doar ca tehnologia si posibiliatea materiala de a cumpara diverse materiale atractive pentru copii sunt mai crescute decat la noi. La noi nu se finanteaza educatia, doar lovim in profesori. Acum, cum sa ii inveti pe copii daca scolile au materiale vechi?Aceasta daca le mai au si nu esti obligat ca prof sa i le cumperi tu din salariul de 500 de lei. Si sa nu uitam ca acesti copii au si parinti, si poate multi dintre noi acordam prea putin timp educatiei copilului nostru. Minunile nu se intampa in sala de clasa ci in familie.
  • 0 (0 voturi)    
    Titularizarea (Duminică, 23 mai 2010, 10:10)

    mirabela [anonim]

    Nu sunt de acord cu desfiintarea titularizarii in invatamant. Ce se intampla invatatorii titulari, trecuti de 50 de ani si care au doar studii medii? E o mare prostie sa-si piarda locurile de munca dupa atatia ani de vechime in invatamant pentru ca nu au urmat o facultate.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri