Cum ar putea arata Bucurestiul - Centru cultural si sala de spectacole la Hanul Gabroveni. Cladirea veche va fi restaurata
Hanul Gabroveni de pe strada Lipscani este in aceeasi situatie. De ani de zile sta in paragina, adapostind caini si oamenii strazi. De-a lungul timpului au existat proiecte de restaurare, insa nu s-a concretizat nimic. Pana anul trecut cand Ministerul Culturii a obtinut pentru restaurarea cladirii o finantare de 2,5 milioane de euro prin Mecanismului Financiar Spatiul Economic European.
Ordinul Arhitectilor din Romania in parteneriat cu Ministerul Culturii si Centrul de Proiecte Culturale al Primariei Municipiului Bucuresti – ArCuB au organizat in aceasta toamna un concurs de proiecte pentru restaurarea cladirii si construirea unui nou edificiu pe parcela de langa. La concurs au participat 42 de proiecte, castigatorul fiind anuntat chiar inainte de Craciun. Vezi aici proiectul castigator (link). Conform proiectului, hanul va fi restaurat, iar pe terenul liber de langa se va ridica o constructie noua. Cladirea veche va adaposti ArCuB, spatii comerciale si un centru cultural, iar cea noua va fi o sala de spactacole. Autorii proiectului sunt: arh. Adina Ionita, arh. Flaviu Barbacaru, arh. Mihai Opreanu si ing. Stefan Lichwar.
Urmatorul pas este ca ArCuB sa semneze un contract cu castigatorii concursului pentru continuarea proiectului. “Trebuie semnat un contract cu castigatorii concursului. Intre timp vom pregati si licitatiile pentru alegerea constructorului si a firmei care va consolida hanul. Din fonduri europene vom plati restaurarea hanului, iar pentru ridicarea constructiei de langa, se angajeaza sa plateasca Primaria Capitalei. Speram ca pana in 2011 sa fie gata”, ne-a declarat Mihaela Paun, directoarea ArCuB.
Istoric Hanul Gabroveni
Pana la inceputul secolului al 19-lea, in zona Curtii Domnesti erau, inca din secolele 15-17, locuinte ale orasenilor. In perioada anilor 1802-1804 orasul trece printr-o perioada de dezvoltare comerciala. Ca urmare apare si Hanul Gabroveni. Se pare ca aceasta cladire aduce in peisajul orasului pentru prima data elementul “pasaj”, potrivit informatiilor de pe site-ul www.hanulgabroveni.ro. La parter se aflau pravalii pentru vanzarea cu amanuntul a produselor textile. Accesul in acest culoar lung de aproape 50 metri in fata pravaliilor boltite se facea doar pe la capetele lui prin portile din stejar masiv inchise cu feronerie de fonta. Catre mijlocul secolului 19 cladirea se afla intr-una din perioadele sale de maxima prosperitate si faima negustoreasca. Si dupa razboi cladirea si-a pastrat partial caracterul comercial. In 1968 si ulterior s-au intreprins diverse studii pentru restaurarea si refunctionalizarea complexului arhitectural, studii si intentii care nu s-au materializat.
Despre Bucuresti, majoritatea oamenilor ar spune ca este un oras trist, murdar, dezordonat. Spatiile publice or nu exista, or sunt lipsite de viata. Orasul colcaie de terenuri lasate in paragina, strazile apartin masinilor, nu oamenilor. Realitatea este dezamagitoare, insa de idei nu ducem lipsa. Iar daca ar fi puse in practica, probabil, Bucurestiul s-ar putea compara cu orice alt oras european civilizat. HotNews.ro va prezinta o serie de proiecte concepute de arhitecti si de studentii Universitatii de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu”. Implementate, aceste ideii ar putea da o alta fata Capitalei. Vezi cum ar putea arata orasul tau!

Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
Tare mi-asi dori sa vad centrul istoric refacut aievea si nu numai pe machete, Succes.
Nu sunt tare la initiale asa ca m-ati lasat bujbei cu institutiile amintite.
Multumesc.
Intai reparam fatadele,
apoi observam ca vrem termopane, asa ca stricam fatadele ca sa punem termopane. Pe urma observam ca ne trebuie parcari asa ca daramam cladirile cu termopane cu tot pentru a construi parcari. Apoi construim din nou cladirile si le punem termopane. Apoi asfaltam strazile. Pe urma ne dam seama ca sistemul de canalizare este o ruina asa ca ne apucam sa stricam strazile ca sa punem canalizare. Dupa asta asfaltam din nou strazile dar ne dam seama ca avem prea multe cabluri pe stalpi. Ne gandim ca ce ar fi sa le bagam prin pamant. Mai stricam o data strazile ca sa punem tevi prin pamant. Apoi asfaltam strazile din nou dar ne dam seama ca tevile pentru cabluri sunt prea subtiri si nu incap toate cablurile, asa ca lasam cablurile tot pe stalpi dar din 20 in 20 de metri avem cate o tzeava goala care iese din pamant. In fine, capacele de la canalizari ajung sa fie la vreo 30 cm deasupra asfaltului si masinile trebuie sa faca slalom printre ele. Pentru a remedia problema mai asfaltam o data strada dar intre timp observam ca prin aceasta operatiune am ingropat niste case. Nu-i nimic, le facem scari la case ca sa poata sa "urce" locatarii in strada... Si pentru a separa cele doua sensuri de mers construim un zid pe mijlocul strazii, dar ne sar oamenii in cap ca nu mai pot trece de pe o parte pe cealalta... Asadar ne hotaram sa construim pasarele pe deasupra soselei din 20 in 20 de metri. Observam ca nu mai avem bani asa ca trebuie sa cerem de la UE. Angajam niste specialisti in domeniu care sa le explice la europeni de ce avem nevoie de inca 50 miliarde de euro... Observam ca nu mai avem cu ce sa platim specialistii... Ne imprumutam de la FMI ca sa putem plati "salariile" dar intram in criza guvernamentala... mai departe stiti si voi...
Autor principal: SC META CONCEPT DESIGN SRL cu arh. Adina Ioniţă
Coautori: arh. Flaviu Barbacaru, SC ASCO CONSTRUCŢII SRL, ing. Ştefan Lichwar
Expert monumente: arh. Mihai Opreanu
Coautori: arh. Flaviu Barbacaru, SC ASCO CONSTRUCŢII SRL, ing. Ştefan Lichwar
Expert monumente: arh. Mihai Opreanu
Intrebati va rog oameni cunoscatori precum Andrei Pippidi, Adrian Majuru sau Radu Oltean, si nu mai perpetuati aceasta confuzie...
Lasati Hanul Gabroveni in pace, daca tot nu-l refaceti.
Cladirea asta, Hanul Teodoraki sau Pasagiul Comercial, merita si ea sa-si recapete identitatea.
Am trecut acum citiva ani prin centrul comercial/istoric al Belgradului, domnule jos palaria, si sarbii erau dupa razboi, bani putini, dar ce inseamna sa ai vointa, sa fii gospodar, etc .