CASS de 5,5% pentru persoanele care nu sunt salariate, au stabilit Comisiile de buget-finante

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:09 Actualitate | Esenţial

Comisiile reunite de buget-finante au votat vineri, in unanimitate, un amendament propus de deputatul PNL Daniel Chitoiu, prin care si persoanele care nu sunt salariate, dar au obligatia de a-si asigura sanatatea, sa achite tot 5,5%, ca si restul angajatilor, informeaza NewsIn.

In textul initial al Legii bugetului, pentru anul 2010 cotele de contributii la asigurarile sociale de sanatate (CASS), prevazute de Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabilesc astfel: 5,5% pentru cota datorata de angajat; 5,2% pentru cota datorata de angajatori.

Deputatul PNL Daniel Chiritoiu a propus un procent de 5,5% si pentru persoanele care nu sunt salariate. Astfel, categoria persoanelor care nu sunt salariate, dar au obligatia potrivit legii sa-si asigure sanatatea, trebuie sa comunice direct casei de asigurari alese veniturile in vederea calcularii si achitarii cotei de 5,5%, iar nu de 6,5% cum este prevazut in prezent.

De asemenea, pentru anul 2010, pentru lucratorii migranti care isi pastreaza domiciliul sau resedinta in Romania, contributia lunara la fond se calcuzeaza prin aplicarea cotei de 5,5% la veniturile obtinute din contractele incheiate cu un angajator strain, amendament introdus de Chitoiu.

Parlamentarii comisiilor reunite de buget-finante au parcurs vineri aproximativ 250 de amendamente, dintre care doar cateva admise. Dezbaterea s-a oprit la articolul 10 din Legea bugetului si va fi reluata sambata dimineata, incepand cu ora 10.00.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Alerta intr-un oras din Romania, dupa moartea unui tanar purtator de HIV. Cel putin 38 de tinere sunt suspecte

Autoritatile sanitare din Romania au aflat ca un tanar, purtator de HIV, a intretinut relatii sexuale neprotejate cu mai multe femei. Baiatul a murit acum 4 zile si surse medicale vorbesc despre un cerc de suspecti format din 38 de persoane.








39985 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    CAS (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:31)

    Lu [anonim]

    Bre oameni buni, nu vorbeasc astia de azi dimineata de CAS? adica asigurari sociale, si nu CASS, adica as sociale de sanatate? Cine face confuzii, eu sau voi?
    N.R. Multumim, am corectat.
    • +3 (3 voturi)    
      asta e un timpit care nu stie legile (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 10:06)

      emigrantul [anonim] i-a raspuns lui Lu

      Ma refer la legile si tatatele internationale, incluzind si cele din EU. Mai nea caisa deputatul Daniel, pune minuta matale si citeste inainte sa spui stfel de aberatii ca Romanica este membra EU si semnatara la muuuuuuuuulte tratate internationale, daca nu stiai si dubla taxare nu merge chiar daca stai in cap si tu si toti deputatii aia fara minte si cei de la hotnews care va publica aberatiile. Asa cum s-a explicat si aici de unii f corect, domiciliul fscal detrmina asta si deci poti fi resident in Romanica dar cu domiciliul fiscal acolo unde muncesti si acolo dai toate darile, stai linistit si nu mai ABERA. (bineinteles doar daca vrei o pensie privata in orice tara de pe glob sau o asigurare medicala internationala, etc... astea sunt separate la dorinta fiecaruia si nu pot fi oligatorii, altfel pierdeti iar la CEDO si va faceti de KAKAO.
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:34)

    YO [anonim]

    SA TRAITI MULT SI BINEEE...
  • +3 (5 voturi)    
    sanatate (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:47)

    superior [utilizator]

    oricum va fi 5,5 din ce se declara, cum toate taxele impig firmele mai mult sau mai putin justificat sa micsoreze salariile "pe hartie" pentru taxe mai mici. Din nefericire oricat ai cotiza prin taxe la doctor "tot atat te costa" fie mergi la spita fie esti impins la cabinet. Cel mai bine este sa fii sanatos chiar daca bagi banii in sistem... trebuie gandit ca ma bine sa existe acolo doctori instruiti sa te poata "repara" in caz de necesitate decat sa te gandesti ca platesti ca sa beneficiezi de servicii de bani investiti.
  • +2 (2 voturi)    
    muncitor migrant? (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:12)

    alien [anonim]

    Ce inseamna exact a fi muncitor migrant care isi pastreaza resedinta in Romania? Ca traiesti in Romania dar lucrezi pt o companie din afara? Sau ca traiesti/lucrezi in afara cateva luni?
    • +6 (6 voturi)    
      muncitor migrant (Vineri, 8 ianuarie 2010, 23:16)

      adi [anonim] i-a raspuns lui alien

      Adica daca mergi cu un contract afara (determinat sau nedeterminat ca perioada) si iti pastrezi domiciiul stabil in Romania (si nu il muti acolo) - vei plati aici 5.5% din veniturile de acolo. Problema care se pune e aceea ca va fi dubla impozitare - pentru ca si in tarile din afara ca au echiv nistru de CASS aceasta se aplica automat la angajat si angajator ( nu ai optiune sa nu il platesti). Asa ca vor plati oamenii aia de doua ori - odata CASSul din tara unde lucreaza si CASS-ul de 5.5% de la noi. O chestie de genul aceasta insa este imorala - caci ilegala nu mai pot sa spun ca e din moment ce va fi lege care o proununta.
    • 0 (0 voturi)    
      Domiciliul fiscal (Vineri, 8 ianuarie 2010, 23:32)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui alien

      de obicei, daca esti 183 de zile din an in tara X si in restul timpului prin alte tari, aceasta dintai te va taxa pt veniturile globale (desigur exista tratate pt evitarea dublei impozitari).

      Deci daca lucrezi mai putin de 6 luni in strainatate, tu poti pastra domiciliul fiscal in Romania.
      • +1 (1 vot)    
        What if (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:49)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui soferul

        Dacă lucrezi în străinătate mai mult de 183 de zile (calendaristice presupun, căci zile de muncă sunt aproape* 52*5 = 260 în an - *fără zile legale de sărbătoare) înseamnă că automat pierzi domiciliul fiscal (adică dpdv al taxelor) în România? Sau este necesar să faci demersuri în acest sens?

        Mulțumesc,
        Adrian
  • +1 (5 voturi)    
    Taxe pe spaga (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:28)

    cornel [anonim]

    Mai bine ar pune taxe pe spaga si nesimtirea medicilor
    si ar avea bani la bugetul sanatatii
    • +3 (3 voturi)    
      Binemeritata (Vineri, 8 ianuarie 2010, 23:32)

      Costel [anonim] i-a raspuns lui cornel

      Mai Cornele, tu crezi ca exista vre-un roman atat de tampit sa dea spaga unui doctor care nu o merita? Sunt atatea transferuri de la un doctor la altul in spitale sa ramai stupefiat. Si akolo, cine nu are habar de meserie ramane cu salariul de la stat. Spune saru-mana ca ai cui sa ii dai spaga, ca daca nu s-ar da, doctorii adevarati i-ai gasi prin Paris unde nu ai avea acces nici daca vinzi tot ce ai. Mai grav ca cei cu adevarat buni se apropie de pensionare si generatiile din urma nu prea merita spaga (sunt copii de bani gata care nu prea au habar ce e aia medicina, dar sunt doctori).
  • 0 (0 voturi)    
    6,5 -> 5,5 -> 6,5 -> 5,5 ... parca-i brasoveanca (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:58)

    RM [anonim]

    domnule Daniel Chitoiu, ce bine era sa fi observat ca si la anul 2009 trebuia sa existe acest amendament!
    Avocatii ar fi trebuit sa fie mai atenti si sa atentioneze asupra acestei inechitati la inceputul lui 2009, mai ales ca sunt chiar in categoria cu pricina.
  • -2 (2 voturi)    
    ras, plans, baliga de manz (Vineri, 8 ianuarie 2010, 23:22)

    Alex [anonim]

    toata lumea incearca sa se eschiveze de plata taxelor si impozitelor pe venit, iar apoi, aceeasi majoritate, injura ca nu sunt drumuri, medicamente in spitale si, culmea, cresc taxele ptr. fraierii care platesc.

    ati inteles paradoxul?

    daca am plati toti putin, nu ar fi nevoie sa plateasca putini mai mult!
    • -1 (5 voturi)    
      si medicii? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 0:14)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      inteleg ca toata lumea se eschiveax, dar medicii care iau mii de eur/luna spaga (la negru) nu trebuie sa plateasca taxe si impozite
    • +1 (1 vot)    
      ? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 10:38)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Tu chiar ai senzatia ca banii se duc unde trebuie? Esti naiv!
  • +8 (8 voturi)    
    Daniel Chitoiu (Vineri, 8 ianuarie 2010, 23:39)

    nea caisa [anonim]

    are mintea odihnita. Deci dupa dumnealui un roman care a fost respins de tara, caruia tara nu-i ofera nimic si care a trebuit sa plece in straini pentru un loc de munca trebuie sa plateasca o contributie pentru un serviciu inexistent? Ma refer aici la asistenta medicala.

    http://www.machiavelli.ro/personalitati.php?pers_id=347

    poate-i comunica oamenii ce parere au ca el pare cam rupt de relaitate saracutul.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 12:07)

      nelkes [utilizator] i-a raspuns lui nea caisa

      Si mie mi se pare aberant sa platesti 2 asigurari medicale: una in tara straina in care lucrezi(pentru ca esti obligat prin contract) si a doua in tara,desi tu nu beneficiezi de serviciile de asigurare de sanatate din Romania!

      Chiar e aberant!
      In Franta se plateste 13% pentru asigurare medicala de baza, plus asigurare medicala complementara(care iti acopera toate cheltuielile in cazul unui accident/boala) , si mai platim si 5.5 % in Romania, un total de aproape 20 % numai pentru asigurarea de sanatate???
      Mi se pare cam mult :(
  • +4 (4 voturi)    
    "asigurari OBLIGATORII"??? (Vineri, 8 ianuarie 2010, 23:56)

    ion voicu [anonim]

    eu nu inteleg cum vine chestia asta oameni buni. pai nu e treaba ta unde te duci si ce faci atunci cind esti bolnavior?
    exista clinici particulare, nu vad de ce te poate obliga cineva sa platesti o asigurare care e oricum frectie la picior de lemn...
    • +2 (4 voturi)    
      UK (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:50)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ion voicu

      În UK, ca self-employed, plăteam asigurări sociale din clasa II parcă. Nu existau opțiuni.

      Adrian
  • +8 (8 voturi)    
    cass, pentru ce? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 0:24)

    stupidu [utilizator]

    domnilor, eu pina anul trecut am fost un angajat cu salriul mult peste medie din care mi-ati retinut CASS. In aceasta situatie am fost incepind din anul 2000. Nu am avut nici o treaba cu medicul de familie, care momentan teoretic se afla in alt judet, nici nu stiu daca mai traieste, nu l-am vizitat de 10 ani, am si o asiurare medicala facultativa, prefer sa apelez la ea in cazul unor probleme. Mama mea beneficiaza de asiguarile de stat (lucreaza in invatamint) dar de fiecare data daca a avut probleme am apelat la servicii din domeniul privat (banuiesc ca stiti si dumneavoastra motivele). intrebarea mea este de ce nu ne lasati pe noi sa decidem unde platim cass? statul este cel mai prost administrator. Eu chiar produc bani atita timp cit lucrez, asa ca daca eu ma duc la un medic de familie si stau la coada pentru ca in fata mea mai sint 10 elevi catre vor sa-si faca rost de scutire nu ma avantajeaza, asa cum nici statul nu e avantajat!!!!!
    • +7 (7 voturi)    
      Păi ai spus chiar tu :D (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:51)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

      Statul este cel mai prost administrator. Adevărat. Foarte adevărat. Mult prea adevărat :D

      Mulțumesc,
      Adrian
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 8:04)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

      asigurarile de stat deconteaza serviciile medicale acordate unui foarte mare numar de cetateni care platesc CASS putin sau deloc (puradeii, copiii boschetarilor si amarastenii din satele Moldovei, spre pilda); eu platesc 400 RON lunar CASS desi n-am fost la doctor de vreo 20 de ani, iar cand ma duc tot la privat apelez; asta e socialismul, ce sa-i faci.
      • -1 (3 voturi)    
        da - dar daca ai un cancer??? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 11:15)

        mike [anonim] i-a raspuns lui srpc

        eu zic sa nu mai bateti campii mai!!!


        tu platesti 400 RON???
        si te lauzi ca mergi la privat sa iti faci analizele sau tratamentul de gripa ???

        Pai mai, daca ai o boala mai grava?
        Daca ai nevoie de o operatie pe inima, sau un cancer? Sau un diabet? Sau o hepatita C???

        Atunci ce faci?

        Iti spun eu, atunci asigurarea ta aia privata va fi exact zero - iti va fi respinsa din 100 de motive!
        Si clinica ai privata iti v-a spune frumos si politicos ca ei nu au posibilitatea sa te trateze si te va trimite la un spital de stat!!!

        Asculta-ma pe mine!!!! Am o asigurare privata de care voi nici nu ati visat in Romania.
        Totusi la un moment dat am ajus la concluzia ca tot mai bine la Romanica noastra!!!

        Cu toata spaga care o dai la doctori, cu toata nesimptirea lor..tot mai bine decat la privat, unde interesul primordial sunt banii...
        • +3 (3 voturi)    
          Nu te mai ratoi atat ca nu ai dreptate! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 16:35)

          Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui mike

          Chimioterapia se plateste. Medicamentele adiacente se platesc. In Spitale nu exista medicamente si multe din ele nu sunt nici macar subventionate. Transplantul se plateste. De ce crezi ca se duc atatea campanii pentru a dona bani pentru copiii cu leucemie sau cu probleme de inima? Stii din ai cui bani s-a facut sectia de operatii de inima pentru copii de la Marie Curie? Pe banii donati prin sms si pe alte cai. Multe operatii nu se pot face in Ro pentru ca nu exista echipamente. Trebuie sa mergi in Germania, Italia, Franta etc. Statul nu iti deconteaza asemenea cheltuieli: transport, cazare plus cheltuieli in spitalele straine. Cei care acced la asemenea bani sunt foarte putini si trec cu greu prin birocratia romana.
          Eu platesc de ani de zile asigurari aici, si ca salariat si ca pfa. Nu am fost niciodata internata in spital in ro. Am fost doar la dentist si la gineco si m-am dus in cabinete particulare. Iar medicamentele le-am luat la pret intreg.
          • 0 (0 voturi)    
            esti pe dinafara (Luni, 11 ianuarie 2010, 9:53)

            luci [anonim] i-a raspuns lui Mirela F

            si tot ce spui tu este dezinformare...
            nu toata lumea ajunge in germania si majoritatea se trateaza in romania si sunt boli precum cancerul hepatita c, etc, care costa enorm si pe care statul ti-l asigura gratuit sau aproape gratuit....
            400 de ron cu care se lauda unul mai sus, nu inseamana nimic pe langa costurile unui tratament pentru cancer...
            dar mai bine nu a-ti afla niciodata si, mai bine v-ati gandi la miile de romani care sunt nevoite sa faca astfel de tratamente..
    • -1 (1 vot)    
      Scoalabanilor.ro (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 10:50)

      Gabi [anonim] i-a raspuns lui stupidu

      foarte adevarat ceea ce ai scris......sentimentul de frustrare este mare , atunci cand nu poti decide Tu asupra banilor tai......o solutie pentru viitor va fi sa nu mai platim aceste contributii nici noi ca angajati dar nici angajatorul.......cum sa facem asta ? .....cel mai simplu ar fi sa avem active care sa ne asigure venituri si astfel sa nu mai depindem de sistemul de sanatate al statului
  • +4 (4 voturi)    
    oare cum? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 5:36)

    mos [anonim]

    da cine oare dintre cei care lucreaza in strainatate o sa mearga sa declare ca are salar de x sute de euro ca sa fie ''impozitat'' de 2 ori..... cind nu mai este de unde lua bani de la romanii care lucreza in tara luam de la fraierii care lucreaza afara, ca doar ei au de unde? nu? in nici un caz....daca nu beneficiez de servciile CASS de ce sa fiu obligat sa le platesc? s-o credeti voi.... demonstrati ca lucrez in strainatate si pina atunci.... mai vedem noi... adica nu platesc ceva de care nu beneficiez...
  • +2 (2 voturi)    
    cass (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 9:48)

    jean [anonim]

    Bun dar ce facem; pana la urma tot vom plati ceva de care nu beneficiem. Asta e ironia - nu suntem de acord da' nu ne asculta nimeni, si nu se ia atitudine macar de cei care au un cuvant de spus...(facut).
  • -3 (3 voturi)    
    asta e o ocazie unica!!! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 12:34)

    jog [anonim]

    sa auzi strigatul disperat al unei capuse !!!
    • -4 (4 voturi)    
      Despre CASS (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 15:03)

      mit21 [anonim] i-a raspuns lui jog

      Dupa nume acestea sunt asigurari SOCIALE de sanatate. Muncesti pe aiurea, platesti dar peste ceva ani, la batranete, cand ai nevoie societatea romaneasca trebuie sa te ajute, ca sigur nu te duci la spitalul sau clinica din tara unde ai lucrat. Daca societatea nu te ajuta se vor gasi destui care sa tipe ca esti abandonat (uitati-va la cei cu pensii de 2-5 lei. Dar cat au lucrat/cotizat in viata lor acestia?). Faptul ca statul este un prost manage...asta-i altceva!
      • +2 (2 voturi)    
        Inca un exemplu de taxa aiurea! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 18:28)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui mit21

        Cotizatiile pentru somaj. De ce sa dau 1% din salariu ca sa traiasca tiganii? Din salariul meu tin un somer. Luna de luna... Ce e corect in asta? Nu ma voi duce niciodata sa cer somaj, de ce sa platesc porcaria aia de contributie?

        Apoi de ce plateste angajatorul 0.75% din fondul de salarii la itm? Ca sa stea doamnele de acolo pe puf? Sa se uite in scarba la tine cand ceri un carnet de munca? Sa iti ceara copie de pe toate documentele de la facerea firmei si de la facerea angajatului pentru ca lor le e lene sa caute in arhiva? (le duci o data la firma noua, le duci la angajare, duci lunar state si alte situatii si le mai duci o data la sfarsit cand e sa iei adeverinta sau carnet de munca)

        De ce se plateste fond de garantare al creantelor salariale? Unde se duc banii si ce se face cu ei?

        De ce se plateste cci dar cand ai salariata insarcinata si vrei sa recuperezi banii pe care ii dai salariatei desi nu iti lucreaza fiindca are 126 de zile de medical stabilit prin lege, cei de la sanatate iti spun ca nu iti deconteaza pentru ca medicul nu a stampilat unde trebuie si nu e bun formularul de concediu?

        Sunt sute de taxe aberante in statul asta si nimeni nu isi pune intrebari.
  • 0 (0 voturi)    
    Guvernanti de 2 bani (Duminică, 17 ianuarie 2010, 13:01)

    ratzione [anonim]

    Uite cum statul roman face tot posibilul sa renuntam si la CETATENIA ROMANA!
    Cand vor veni cu propunerea ca si mortii vor trebui sa plateasca asigurari de sanatate?!!!
    Trist.....
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 8:54)

    ana [anonim]

    buna ziua tuturor.daca este cineva care cunoaste legile mai bine am o rugaminte mare de tot.in 2005 am avut un PFa functionat 1an ca nu a f profit si lam inchis.intrebarea mea este de ce dupa 5 ani imi vine cu penalizari ca am de plata...... cu ce sant eu de vina si de ce obligata sa le platesc lor niste bani care eu nu am avut nevoie de casa de sanatate eu in acel an nu am beneficiat de serviciile lor .si chear daca si in ziua de azi eu platesc chear daca sant asigurat prin firma unde lucrez.sant niste nenorociti tata l meu acum 8 luni a murit cu zile a cotizat si degeaba .


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri