Dependenta de masina ne face obezi

de Cristian Orgonas     khris
Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:01 Actualitate | Esenţial

Statisticile privind obezitatea la romani sunt alarmante. Conform rapoartelor OMS, Romania este pe locul trei in Europa in privinta obezitatii la copii, astfel ca 70% dintre copii romani au probleme cu greutatea. Potrivit Federatiei Romane de Diabet, Nutritie si Boli Infectioase, un roman din patru este obez, iar fiecare al doilea roman este supraponderal, scrie Cristian Orgonas, pe blogul lui.

Cum am ajuns aici? Ne-am obisnuit sa calatorim tot mai mult cu masina, nu pe jos sau cu bicicleta,  ne-am obisnuit sa mancam tot mai des mancare tip 'fast food', sa nu mai facem sport pentru ca nu mai avem timp, sa ne petrecem toata ziua in fata calculatorului, iar orele de sport din scoli sunt optionale pentru majoritatea elevilor.

Toata aceasta stare de inactivitate fizica se traduce printr-o greutate mai mare, printr-o stare generala de sananate mai proasta si la urma urmei, prin mai multi bani cheltuiti de stat pentru tratarea bolilor specifice obezitatii. Pe scurt, cand vine vorba despre obezitate, ne putem compara fara probleme cu americanii.

Ce trebuie sa facem pentru a remedia situatia? Profesorul de planificare urbana al Universitatii Rutgers, New Jersey, John Pucher, a realizat un studiu legat de obezitate al carui concluzii sunt extrem de interesante.

Astfel, in tarile in care locuitorii obisnuiesc sa se plimbe mult pe jos si/sau cu bicicleta, ponderea obezilor in totalul populatiei este mult mai mica in comparatie cu tarile in care sportul presupune deplasarea de la usa casei la masina, de la masina la birou si invers. Studiul intreg poate fi citit aici. De remarcat faptul ca doar 2-3 ore de sport usor pe saptamana imbunatatesc semnificativ starea de sanatate a unei persoane.

Citeste restul articolului si comenteaza pe Khris, un 'blog cu atitudine'.


Citeste mai multe despre   






















2049 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Sanatatea, bine-cuvantata sanatate (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:13)

    Free Face [anonim]

    Daca va uitati la cati 'potentiatiori de gust' (de parca mancarea de la mama natura nu ar avea gust bun), coloranti si conservanti precum sarea nitrica sunt in produsele din supermarket-uri s-ar putea sa va minunati.
    Da, lipsa de miscare este o cauza, dar nu singura.
    Acum probabil ca vor sari cei care au interese sa isi vanda marfa toxica sa spuna ca nu este asa!
    Este mult mai eficient economic vorbind sa produci plastic decat mancare naturala. Am ajuns ca in filmul cela cu Louis De Funes cand constata ca al lui concurent face toate produsele alimentare din petrol.
    Am preluat din vest tot ce e mai rau. Ba am ajuns si piata de desfacere pentru mizeria lor!
  • +7 (7 voturi)    
    pai (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:21)

    Mazeta [utilizator]

    eu as merge mai mult cu bicicleta, dar daca Bucurestiul a devenit o uriasa parcare de masini eu ce sa fac? dupa mine ar trebui inchis traficul de masini (cu exceptia celor de transport in comun, a salvarii si a pompierilor) pe axul central Unirii-Aviatorilor. Atunci sa vezi ce s-ar inmulti biciletele, trotinetele si pietonii. Dar deh.. cu un ex-premier dealer de masini si cu primari cocalari.. e greu.

    P.s. mai tineti minte cand era blocata Piata Universitatii? nu au trecut decat 17 ani.
    • +3 (3 voturi)    
      oameni nu sunt cocalarii?? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:38)

      make21 [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Dc s-a face un sondaj pt asa ceva cati bucuresteni crezi ca ar fi de acord???Eu zic ca mai mult de 15-20% nu o sa fie .Deci nu e de vina primarul ci oamenii care traiesc acolo
      • +3 (5 voturi)    
        cred (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:22)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui make21

        ca nici 5% n-ar vota ce am zis eu, ca masina este un drog si oamenii sunt, cum zice titlul articolului, dependenti. Nu imi fac iluzii ca oamenii ar fi atrasi prea mult de perspectiva unei artere verzi prin centrul Bucurestiului, cu mega-parcari la marginea orasului, foarte aproape de statii de metrou, RATB etc. Totusi, cred ca opinia publica ar putea fi treptat educata. Si aici autoritatile ar trebui sa aiba un rol.

        Deci sunt de acord cu premisa ta, nu si cu concluzia. Asa putem face un sondaj si printre elevi. Cati ar dori mai putine ore si mai multa vacanta? sau printre romani: cati ar fi de acord cu expluzarea tiganilor?
    • +1 (1 vot)    
      erratum (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:47)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      19 ani, credeam ca suntem in 2007, ce trece vremea :)
    • +2 (6 voturi)    
      Nope. (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:10)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Am masina, am si bicicleta. Merg cat de mult pot cu bicicleta. Problema e ca nu poti merge cu ea in costum si cand ploua/ninge sau e foarte cald. De aceea exista masina.
      Nu poti merge la cumparaturi cu bicicleta/RATB. Nu poti duce copilul de 3 luni cu bicicleta\RATB etc. Nu merg cu trenul, tramvaiul, autobuzul etc.
      Pana cand transportul in comun nu devine civilizat (aer conditionat, fara ingramadeala) nu il voi folosi. In ultimii 3-4 ani am fost cu metroul de cateva ori la concerte..E un mijloc de transport groaznic de aglomerat si fara oxigen. Pur si simplu nu e o alternativa.
      Merg doar cu masina si bicicleta. Nu sunt nici macar supraponderal.
      • +1 (3 voturi)    
        Ba bineinteles ca poti (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:22)

        Idioteque [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Altii prin lume fac asta in fiecare zi, dar v-ati invatat voi prea comozi:

        http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1433/PreviewComp/SuperStock_1433R-944811.jpg

        http://letsgorideabike.files.wordpress.com/2009/07/oma-003.jpg

        http://image03.webshots.com/3/2/78/47/5127847fzGVVTEUTu_ph.jpg
      • +3 (5 voturi)    
        yeah (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:40)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Nu sunt absurd, masinile au rolul lor, pe care l-ai expus foarte bine, dar nu se poate sa nu fii de acord ca se face abuz de ele. Una e sa bei o bere si alta o naveta. Sigur ca ar trebui sa existe o retea extinsa de metrou; sigur ca ar trebui sa fie tramvaie, troleibuze,metrouri care sa vina dupa ceas, la intervale de cel mult 3-5minute; sigur ca ar trebui sa fie mai multe trenuri si pt mai multe destinatii.Cum putem face asta?

        Dupa mine exista o singura solutie: privilegierea transportului in comun, a biciclistilor si a pietonilor la nivel national. Esti liber sa ai masina, dar trebuie sa fii dispus sa platesti de x ori mai mult transportul privat, sa platesti scump pt parcarea in bucuresti si ieftin la marginea lui, sa astepti in trafic etc. Boieria costa!
        • +1 (1 vot)    
          Masina. (Miercuri, 30 septembrie 2009, 16:03)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

          Caz concret: lucrez in Bucuresti intr-o zona in care nu exista transport in comun si trebuie sa vin la costum. Singura solutie este masina.
          De acord taxati masinile cu motoare mari, taxati motoarele diesel personale care polueaza enorm, dar pentru un transport civilizat trebuie scumpite biletele. Pur si simplu e inadmisibil sa fii in UE si sa nu ai aer conditionat sau caldura in tramvaie, autobuze, metrou etc.
          Daca am o masina mica cu motor de 1, 1.2, 1.4 nu vad de ce sa platesc din moment ce poluez de 10 ori mai putin ecat un Diesel 1.7, 1.8, 1.9 etc
          • 0 (0 voturi)    
            Bucuresti, transport comun (Miercuri, 30 septembrie 2009, 17:46)

            AsmVax [anonim] i-a raspuns lui anonim

            Sa inteleg ca locuiesti singur in acea zona?
            Daca mai locuiesc si alti oameni ar trebui sa aiba toti masini sau sa fie someri?
  • +1 (5 voturi)    
    Alimentatia e de vina in primul rand. (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:26)

    anonim [anonim]

    Se mananca mult si prost, bucataria romaneasca e una e exceselor in grasimi animale, oua, carne, mamaliga, paine si alcool. Pe afara oamenii grasi sunt cei saraci care mananca ieftin si prost. La noi burtile dicteaza.
    • -2 (2 voturi)    
      interesant (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:37)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      studiul zicea ca aia care se dau cu masina is mai grasi ;)). cred ca somalezii aia care nu au auzit de mincare, ce sa mai zic de masina, nu se califica nici la saraci si grasi nici la bogati si grasi :))
  • +3 (3 voturi)    
    Unde sa faci sport ? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 12:51)

    Cosmin [anonim]

    Sunt curios: unde sa faci sport ? Sa luam Bucurestiul ca exemplu, care ar trebui sa stea foarte bine la capitolul sali de sport.
    De curand toate liceele si scolile generale isi inchid curtile in afara orelor de program, desi au paza si monitorizare video. Deci terenurile de fotbal, volei si baschet de acolo nu pot fi folosite.

    Terenurile de tenis si fotbal private stau ceva mai bine, dar si astea sunt complet insuficiente pentru populatie.
    Baschet si volei cred ca sunt maxim 6 terenuri utilizabile public in capitala, din care unul singur privat. Restul (cele publice) sunt fie derapanate fie special gandite pentru copii din ciclul primar.
    Liceele tin curtile inchise si salile de sport nu se inchiriaza.
    Deci unde se poate face sport pana la urma, intr-un oras cu o populatie de peste doua milioane de locuitori ?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu-i numai Bucurestiul (Miercuri, 30 septembrie 2009, 16:20)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui Cosmin

      De acord ca Bucurestiul a devenit o imensa parcare pe unde nu te prea poti strecura cu bicicleta. Dar ia sa vedem ce se intampla in multele orase mai mici, relativ aerisite: aceeleasi mentalitati, de a merge cu masina si pana la chioscul din colt. Ne plangem ca n-avem unde sa facem sport, ca nu-s sali, ca noi vrem terenuri de tenis si altele. Luati-va fratilor biciclete si mergeti pe ele ! In tarile cele mai dezvoltate din Europa, circa jumatate din populatie merge la scoala si la servici cu bicicleta. Noua ne scade prestigiul daca mergem pe bicicleta...
  • +4 (4 voturi)    
    Banii cheltuiti de stat cu sanatatea? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:00)

    ac [utilizator]

    Ma pufneste si risul. Statul roman doar colecteaza. Pacientii platesc (aproape) tot. Nu stiu pentru ce colecteaza, pentru sedii de marmura, licitatii pentru hai-sa-cumparam-aspirina-cu-0.003-si-vindem-cu-1.5.
  • +1 (1 vot)    
    singura cauza (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:16)

    Vlad [anonim]

    Sunt de acord ca aceasta dependenta de masina ajuta la a fi obez, dar nu este singura cauza nici pe departe.
    Eu spre exemplu sunt dependent de masina, din cauza timpului, cand imi mai ramane cate putin o mai iau si pe jos, dar se intampla rar. Totusi nu sunt obez, ba chiar am un BMI sub cel recomandat. In plus mancarea nu a fost niciodata o problema dpdv. financiar. Ceva tot fac eu diferit de nu am aceasta problema.
  • +3 (3 voturi)    
    Studiile astea sunt aiurea. (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:26)

    AlinN [anonim]

    Daca mergi pe jos consumi 125calorii/ora. Daca intre micul dejun si pranz iti iei o gustarica de la Mac inseamna 1500cal. Deci da, este bine sa mergi pe jos dar in conditiile in care mananci cantitati umane de mancare. Daca esti stresat, nu mananci la ore fixe, cum vezi o saormerie o faci sa puna anuntul "inchis 3 saptamani pentru aprovizionare" dupa ce faci comanda, si atunci cand iti savurezi saorma mai smulgi din sold si piciorul vanzatorului si din greseala il mananci, mici sanse sa te ajute renuntarea la masina la slabit.
    • 0 (2 voturi)    
      Calorii (Miercuri, 30 septembrie 2009, 13:40)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Si cand stai in masina consumi calorii, chiar si cand dormi consumi calorii. Problema e cate bagi in tine, nu cate arzi.
      • 0 (0 voturi)    
        pai exact (Miercuri, 30 septembrie 2009, 17:05)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        asta spune si Alin, dle anonim.
  • -1 (3 voturi)    
    Nu se contrazic rapoartele astea? (Miercuri, 30 septembrie 2009, 17:28)

    andrei [anonim]

    obezitate=papa multa=non saracie

    Potrivit UNICEF: 1.600.000 de romani traiesc in saracie crunta, 350.000 sunt copii.

    http://stirileprotv.ro/stiri/social/unicef-1-600-000-de-romani-traiesc-in-saracie-crunta-350-000-sunt-copii.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version