International Herald Tribune: Romania - tara in care ingrijirea medicala vine doar daca dai spaga

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 9 martie 2009, 15:00 Actualitate | Esenţial

Romania, tara balcanica saraca, cu 22 de milioane de locuitori, care a devenit membru al Uniunii Europene acum doi ani, se chinuie si acum sa eradicheze coruptia ce dateaza din perioada comunista, de pe vremea cand oamenii stateau la cozi imense pentru bunuri si servicii de stricta necesitate, scrie International Herald Tribune.

Potrivit publicatiei, romanii spun ca spaga este prezenta zilnic, peste tot, dar cele mai mari abuzuri sunt de departe cele din sistemul national de sanatate. Aici, mita a infectat sistemul intr-o proportie atat de mare, incat, in lipsa "atentiilor", medicii ii lasa uneori sa moara pe pacientii aflati in stare grava.

  • CE isi face griji, romanii recunosc ca mita e prezenta peste tot

Potrivit International Herald Tribune, Comisia Europeana este tot mai ingrijorata de faptul ca Romania, dar si alte tari proaspat admise in Uniunea Europeana, neglijeaza legile din blocul comunitar. CE a publicat, luna trecuta, un raport in care condamna Romania pentru faptul ca tergiverseaza reformele necesare pentru combaterea coruptiei. Si Transparency International a plasat Romania pe locul al doilea in topul celor mai corupte tari dintre cele 27 de state membre UE.

In Romania, scrie International Herald Tribune, numai in ultimii ani s-au confruntat cu acuzatii de coruptie un fost prim ministru, peste 1.100 de medici si profesori, 170 de ofiteri de politie si 3 generali.

Potrivit publicatiei, romanii spun ca ciubucul este prezent zilnic, peste tot, dar cele mai mari abuzuri sunt de departe cele din sistemul national de sanatate. Aici, mita a infectat sistemul intr-o proportie atat de mare, incat, in lipsa "atentiilor", medicii ii lasa uneori sa moara pe pacientii aflati in stare grava.

  • Barbatul de la Slatina, lasat sa moara pentru ca "nu era o urgenta"

Problemele din sistemul medical romanesc au iesit la iveala, inca o data, in ianuarie anul acesta, cand un barbat in varsta de 63 de ani a fost lasat sa moara de atac de cord pe holurile spitalului, fiind plimbat de la o sectie la alta. Mihaela Ionita, asistenta care l-a insotit de la o usa la alta, incercand sa gaseasca un doctor care sa ii acorde ajutor barbatului, crede ca medicii au refuzat sa il ingrijeasca din cauza ca "barbatul parea sarac si nu si-ar fi permis sa ofere doctorilor bacsis". Pozitia oficiala a spitalului a fost insa alta - Mihai Constantinescu nu parea sa fie un caz de urgenta.

Vasile Astarastoae, presedintele Colegiului Medicilor din Romania, care reprezinta 47.000 de doctori, da vina pe faptul ca medicii romani au un salariu lunar mediu echivalent cu 510 dolari.

"Oamenii nu vor sa mearga la un doctor care se gandeste "Cu ce o sa imi hranesc copiii sau de unde imi platesc chiria", spune Vasile Astarastoae. "Asa ca este vorba despre o intelegere tacita intre doctori si pacienti, in ceea ce priveste mita din sistem."

  • O spitalizare = trei sferturi din venitul lunar al familiei

In anul 2005, un studiu realizat de Banca Mondiala arata ca platile neoficiale ajung anual la circa 360 de milioane de dolari. In cazul unei boli care necesita spitalizare, pacientii platesc, de regula, ca mita, o suma echivalenta cu trei sferturi din venitul lunar al familiei.

Unii medici spun ca sistemul mitei este atat de adanc inradacinat, incat, atunci cand refuza sa primeasca bani de la un pacient, acesta ajunge sa traga concluzia ca boala sa este incurabila, negasind alta explicatie pentru faptul ca a fost refuzat.

Spre exemplu, un doctor roman a povestit pentru cotidianul strain ca un pacient a vrut sa ii ofere o excursie in Dubai, insa a refuzat oferta.

  • Spitalele fac schimb de "liste de tarife"

Mita are si regulile ei nescrise. Daca pentru o operatie de apendicita, pacientul scoate din buzunar "doar" echivalentul a 127 de dolari, pentru o operatie pe creier, "costurile suplimentare" din spital ajung pana la aproape 6.400 de dolari. Informatiile privind sumele care trebuie bagate in buzunarele doctorilor sau asistentelor circula de la un om la altul, si au ajuns chiar sa fie publicate pe blog-uri si web site-uri, noteaza International Herald Tribune.

Victor Alistar, directorul Transparency International Romania, spune ca spitalele publice romanesti fac chiar schimb uneori de "liste de plati suplimentare", pentru a se asigura ca "tarifele" sunt aceleasi.

  • "Cazul Sebastian Lungu"

Jurnalistii de la International Herald Tribune au stat de vorba cu parintii micutului Sebastian Lungu, oameni a caror viata s-a schimbat radical din cauza problemelor din sistemul medical romanesc. In rau.

"Cazul Sebastian Lungu" a tinut prima pagina a ziarelor din tara la sfarsitul anului 2007. Parintii copilului i-au acuzat de neglijenta pe medicii de la Spitalul Municipal din Bucuresti, unde s-a nascut micutul. Mama copilului a acuzat faptul ca a fost lasata nesupravegheata in timpul travaliului timp de mai bine de 40 de minute, iar micutul Sebastian s-a sufocat, la nastere, cu cordonul ombilical, ceea ce i-a provocat handicapuri multiple.

In urma anchetei facute de Colegiul Medicilor Bucuresti, doctorul care ar fi trebuit sa o asiste la nastere pe mama copilului a fost suspendat din activitate timp de un an, iar medicul care era de garda in acea noapte a fost suspendat timp de 6 luni, iar Ministerul Sanatatii a promis sa suporte integral costurile tratamentului in strainatate al copilului.

Alina Lungu, mama micutului, isi spune povestea in International Herald Tribune. Femeia in varsta de 30 de ani isi aminteste ca a respectat toate indicatiile pentru a avea un copil sanatos: s-a hranit sanatos, a inotat zilnic si i-a "bagat in buzunar" medicului ginecolog echivalentul a 255 de dolari inainte de a naste. Ea a platit si unei asistente 32 de dolari pentru a avea asigurata o injectie pentru anestezie.

Numai ca, in ziua in care ea trebuia sa nasca, medicul ei ginecolog nu si-a facut aparitia. Dupa 12 ore de travaliu, femeia a nascut nesupravegheata, cu toate ca era internata in spital. In cele din urma, un doctor care a venit sa o vada a constatat ca micutul se sufocase la nastere cu cordonul ombilical, ceea ce i-a provocat handicapuri multiple. Dupa nastere, Sebastian Lungu nu vedea, nu auzea si nu se putea hrani decat printr-un furtun.
  • Cine da mai mult?

Alina Lungu si sotul ei, Ionut, au ajuns acum la concluzia ca banii pe care i-au dat ei cadrelor medicale nu au fost suficienti pentru a le atrage atentia acestora: "Doctorii s-au obisnuit atat de mult sa primeasca bani de la pacienti incat trebuie sa platesti mai mult decat ceilalti daca vrei sa beneficiezi de atentia medicilor.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4872 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    spitale private (Luni, 9 martie 2009, 15:08)

    Alex [anonim]

    si o sa vezi cat de bine o sa mearga spitalele private in romania , sunt mai "ieftine" si mult mai umane decat unul de stat
    • +1 (3 voturi)    
      Spitalele private=mita legalizata (Luni, 9 martie 2009, 16:08)

      RA [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Spitalele si policlinicile private s-au dezvoltat cu sprijinul medicilor spagari sau altfel spus cu mita bolnavilor. In oradea de exemplu daca mergi la urgenta pentru o entorsa de glezna urmatoarea consultatie se face la Policlinica Pelican unde au cabinete majoritatea medicilor din Judetean. Evidenta ca consultatia de la policlinica costa. Si asa impreuna cu realitatile redate si in articolul de mai sus am ajuns sa avem spitale si policlinici private care au capusat sistemul public. Intr-o clinica privata nu se cheltuieste mai mult pentru un bolnav dar spre deosebire de cel public aici exista interesul sa mearga lucrurile.
      Sistemul mitei din Romania oriunde ar fi el, s-a dezvoltat pe baza superficialitatii interesate a funcitonarilor (a se citit angajatul l-a stat) in indeplinirea sarcinilor de serviciu. Astfel pentru ca un vames sa-si faca treaba (nu neaparat o ilegalitate) trebuia sa primeasca mita. In loc sa contestam superficialitatea functionarului l-am tolerat si incurajat cu mita si am crescut boala numita "spaga", "mita" care s-a rapandit precum cancerul.

      Sa da-i unui doctor pentru ca te-a ajutat intr-o problema de sanatate, e un gest discutabil, dar sa da-i ca sa nu te lase sa mori este o lipsa umanitate din partea doctorului care primeste. Rusine sa ne fie si sa le fie, daca mai exista asa ceva in Romania...
    • +1 (1 vot)    
      O solutie... (Marţi, 10 martie 2009, 10:10)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Cand am citit tilul articolului " Romania - tara in care ingrijirea medicala vine doar daca dai spaga", ma gandeam ca este vorba despre serviciile de ambulanta. Daca era asa, solutia, cel putin din punctul meu de vedere, era simpla: TE IEI TU SI TE DUCI FRUMUSEL LA DOCTOR. S-a intamplat acum 2 ani jumate ca am suferit o fractura deschisa, curgea sange din mine si incepuse sa mi se faca sete de la cat sange se scursese din mine. Dar desi am sunat la 112 dupa ambulanta, masina a venit dupa 40 min. Si sunt intr-un oras resedinta de judetz. Ma gandeam sa ma sui intr-un taxi, dar ii nenoroceam masina taximetristului...
      Asa ca, daca vreti sa aveti parte de ingrijire, cel mai bine e sa mergeti voi la spitale sa va cautati de sanatate, ca daca stai dupa ambulanta, s-ar putea sa mori cu zile.
      Insa, cand am ajuns la urgenta, m-au consultat din cap pana in picioare. Am fost multumit. N-am dat spaga.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu trebuie data spaga! (Luni, 9 martie 2009, 15:10)

    worker [anonim]

    Trebuie aplicat numai sistemul din Marea Britanie: primul venit- primul servit si cind se termina fondurile pe luna in curs se inchide spitalul / dispensarul. La noi onor ministerul sanatatii plateste medicii la plan: cu cit mai multi pacienti consultati cu atit mai multi bani dati spitalului / dispensarului. Si asa ajung medicii sa vada pacisntii superficial, directorii de spitale sa se imbogateasca cu jonglerii finanfiare iar medicii de familie sa-si vinda unul altuia listele de pacienti. Halooo! Domnu ministru - nu ne mai tratati ca pe niste vite care trebuie sa dea laptele dupa plan!
    • +1 (1 vot)    
      nu doar in Ro (Marţi, 10 martie 2009, 0:50)

      Petre [anonim] i-a raspuns lui worker

      Mda, sa vezi matale cum te consulta si prin Europa - sa luam Germania de ex ... Ti-e rau, mergi la nena doctorul, te asculta 2-3 minute dupa care te da pe mana asistentelor. Testele pe care ar trebui sa le faci le programeaza cand mai e loc - peste o saptamana, doua, noua .... Daca nu iti convine, iti recomanda cu zambetul pe buze sa cauti alt doctor :-). Si toate astea in conditiile in care te-ai dus la el nu pentru un consult de rutina, ci pentru ca iti era rau in momentul ala! Da, nu se da spaga - dar sistemul e la fel de bolnav. Interesul e sa consulte cat mai multi pacienti pe minut, ca sa incaseze primele de la asigurari. Ba unii nici nu te mai invita personal la consultatie - dupa ce au rezultatele la 2-3 teste, iti dau consultii prin ... telefon! Ce sa te asculte, sa te pipaie s.a.m.d. Nici nu se pune problema.
      Cele mai bune pana la urma sunt sistemele de genul "non-profit". Englezii au asa ceva, si mi se pare pana acum a fi cel mai bun sistem. Personalul e plait corect, tot profitul este rreinvestit.
      • 0 (0 voturi)    
        Same shit (Marţi, 9 martie 2010, 21:27)

        Ioan [anonim] i-a raspuns lui Petre

        In Canada e la fel de rau.
        Mergi la doctor, sta 3 minute cu tine si te da afara. de multe ori "n-ai nimic".
        daca ai avut o operatie, te trimite in aceeasi zi acasa.
        Ca sa vezi un specialist astepti intre 3 luni si 2 ani!
        daca ai o urgenta, ai pus-o. Asteptarea dureaza intre 9 si 14-15 ore.
        Multi au murit in alile de asteptare.
        Acum cateva luni o gravida a murit cu copil cu tot asteptand in sala de urgenta a spitalului...

        Sincer, as vrea sa dau spaga sa ma vada si pe mine cineva repede si asa cum trebuie.
  • +4 (4 voturi)    
    Spaga (Luni, 9 martie 2009, 15:11)

    gogu [anonim]

    Pai asa e.
  • -1 (3 voturi)    
    NUMAI atunci cand se discuta de FMI ! (Luni, 9 martie 2009, 15:13)

    - [anonim]

    Faceti statistica aparitiilor acestor asa-zise "critici" si veti vedea
  • +3 (3 voturi)    
    trist (Luni, 9 martie 2009, 15:15)

    adi [anonim]

    foarte trist
  • 0 (0 voturi)    
    New York Times (Luni, 9 martie 2009, 15:17)

    end3r [utilizator]

    Articolul a aparut pentru prima oara in New York Times:
    http://www.nytimes.com/2009/03/09/world/europe/09bribery.html?_r=1
    • 0 (0 voturi)    
      NYT si IHT (Luni, 9 martie 2009, 17:24)

      corbul [anonim] i-a raspuns lui end3r

      cele 2 ziare sunt cam unul si acelasi lucru. IHT foloseste coresp NYT, este parte a aceleiasi compani cu NYT dar are sediul la Paris si e dedicat restului lumii, in timp ce NYT se concentreaza pe US
  • +3 (5 voturi)    
    Da asa este (Luni, 9 martie 2009, 15:17)

    cris [anonim]

    Pe mine ma distreaza faptul ca se plang atata de salariile mici. Sa stiti ca in invatamant un debutant are 700 RON fara sporuri. Cat despre sporuri singurul pe care il stiu e cel de dirigentie parca 5 sau 10%. Fara spor de stres, de cap, de limbi straine, etc....
    Profesorii nu cer bani ca sa-i invete carte pe copii. Alesii nostrii insa au nevoie de prosti pe banda rulanta caci prostii pot fi manipulati si condusi(divide et impera).
    • 0 (8 voturi)    
      pt cris (Luni, 9 martie 2009, 15:32)

      m [anonim] i-a raspuns lui cris

      in loc sa va ocupe atat capra vecinului, mai bine ati face front comun cu medicii, avand in vedere ca singurul scop al conducerii e sa distruga intelectualitatea acestei tari. stati linistit, nici medicii n-au spor de stress, desi nu cred ca se compara conditiile de lucru. un profesor debutant vine dupa o facultate de 3 ani, un medic cam dupa 9 ani minim, dar nici o problema puteti face fara problema medicina si sa vedem daca va mai "distreaza" atat plangerile medicilor.
    • +2 (4 voturi)    
      lasa ca nici cu profii nu mi-e rusine... (Luni, 9 martie 2009, 15:34)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui cris

      Ca daca nu te duci la pregatire nu predau nimic la scoala.
      Asa ca si ei isi scot spaga(ca si in cazul medicilor, evident doar cine poate).

      Acum nu inteleg invidia ta, e normal ca n-o sa ceara spaga tot cat ceri tu pentru o nota mai buna (doh, cand te opereaza pe creier nu prea mai ai chef de negocieri!).

      Romania e tara spagarilor, TOTI care pot sa ia spaga o fac!
    • +3 (3 voturi)    
      as este ... (Luni, 9 martie 2009, 15:52)

      meme [anonim] i-a raspuns lui cris

      ... asa este ... intr-adevar ... Dar nici pe medici, nici pe profesori nu ii OBLIGA nimeni sa activeze in sistemul public.
      Sistemul privat abia asteapta !
  • +4 (4 voturi)    
    Arta de a da spaga (Luni, 9 martie 2009, 15:20)

    b09d4n [utilizator]

    Faptul ca TREBUIE sa dai spaga este o certitudine. Acum se pune accentul pe CUM si CAT.

    In vina colectiva am dezvoltat o adevarata arta in a da spaga.

    Desi platesc lunar o suma fabuloasa pentru Contributia de Asigurari de Sanatate eu am ales un spital privat pentru o interventie chirurgicala. Am primt chitanta si posibilitatea de a deconta la firma de asigurari cu care compania noastra a incheiat contract. Mai departe probabil firma de asigurari recupereaza banii de la stat.
  • +3 (5 voturi)    
    criminali (Luni, 9 martie 2009, 15:24)

    flip pripas [anonim]

    cred ca in curand o sa veem la stiri:
    medicul cutarescu a fost impuscat in cap de rudele unui bolnav pt ca nu si-a facut datoria. sotia mea va naste in curand. fereasca Dumnezeu sa se intample ceva cu ea si copilul. am mai batut un medic de garda la alexandria. Dar pe ala care ii face probleme il omor cu mana mea. ii dau spaga pana ii iese coliva pe piept. nu e normal. platim o caruta de bani la asigurari. daca ministrul si sleahta lui de parveniti si-ar taia din salarii sau daca ar lasa spitalele sa se autofinanteze...
    s-ar schimba viata multora...
    • +2 (4 voturi)    
      O sa razi (Luni, 9 martie 2009, 15:54)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui flip pripas

      dar tu sti ca spitalele primesc o gramada de bani pe care nu ii cheltuiesc? Sti ca majoritatea contractelor se fac in decembrie ca sa nu piarda banii alocati de la guvern? Iar contractele se fac in bataie de joc?
      Sti ca oprescu la municipal a primit ifnantare pentru investitii cat ar fi construit de la capat spitalul ala de 3 ori? (lasand la o parte atentiile).

      In rest de acord cu tine. Daca statul nu aplica legea, atunci cetateanul de rand va ajunge sa o aplice in felul in care ii este la indemana sau i se pare corect.
    • 0 (0 voturi)    
      daca se intampla (Marţi, 10 martie 2009, 12:01)

      bubu [anonim] i-a raspuns lui flip pripas

      ceea ce nu vrea nimeni sa inteleaga este ca medicina nu este matematica si ca orice afectiune si tratament presupune un risc. chiar si nasterea, ca act fiziologic, are un risc si un anumit procent de complicatii, printre care si decesul matern sau al copilului, risc redus, e adevarat. asa ca inainte sa acuzi pe cineva, informeaza-te. iar daca ai batut pe cineva (in spital sau la bar) ar trebui sa fii la inchisoare... nu liber..
      si, ca sa fiu la subiect, toti medicii car epretind spaga pentru tratamente ar trebui inchisi, sau pedepsiti conform Codului Penal.
      asta e parerea mea, ca medic.
  • +8 (8 voturi)    
    corect (Luni, 9 martie 2009, 15:27)

    un medic pacient [anonim]

    Sunt medic de familie si din pacate a trebuit sa apelez de multe ori la serviciile spitalelor avand rude bolnave. De fiecare data a trebuit sa fac acest gest degradant pentru a putea fi convins ca cei dragi sunt bine ingrijiti. De asemeni am cumparat de multe ori medicamente pentru ca in spital lipseau. Fenomenul este complex si pleaca de la lipsa si mizeria din spitale, de la proastele obiceiuri "romanesti" de la neglijenta si coruptia organelor de control de la decaderea morala a intregii societati. Toti considera normal sa dea ciubuc la coafeza, la mecanic, la ospatar in schimb se revolta atiunci cand dau ciubuc la medic si culmea insista ca acesta sa-l primeasca. Dupa aceea tot ei devin foarte nemultumiti. 80% din medici nu cer nici o atentie in schimb primesc si culmea cei ce dau sunt si insistenti. Din zece pacienti care merg in spital, opt recunosc ca medicul nu i-a cerut nimic in schimb au considerat ca pentru siguranta e mai bine sa dea. Primul lucru pe care-l fac innainte de a se interna este sa se informeze asupra "pretului" desi opt medici din zece nu solicita si nu sugereaza nimic innainte. Majoritatea nu primesc nimic special, ba din contra sunt modest tratati in schimb au impresia ca daca au dat au beneficiat de maximul de atentie. O mare parte din spagi se duce catre asistente si personalul de deservire care de cele mai multe ori chiar sugereaza si conditioneaza si cel mai mic serviciu: schimbarea unui asternut sau o pijama intreaga. Interesant este ca cel mai mult deranjeaza "spaga la medic" pe care totusi cei mai multi insista sa o dea desi de cele mai multe ori nu primesc nimic in plus. Solutia e la ambele capete. Oameni buni nu mai dati spaga pentru ca ori cu ea ori fara ea tot mizera asta o aveti. Serviciile medicale pot fi cu adevarat imbunatatite daca presati Medicii care conditioneaza actul medical trebuie exclusi definitiv din corpul medical. Dar cineva trebuie sa faca anchete corecte si sa sanctioneze drastic. Cine oare si de ce n-o face
    • +1 (3 voturi)    
      . (Luni, 9 martie 2009, 17:27)

      adi [anonim] i-a raspuns lui un medic pacient

      atunci de ce ai dat si tu spaga?
    • +4 (4 voturi)    
      medicii nu cer :)) (Luni, 9 martie 2009, 17:53)

      s [anonim] i-a raspuns lui un medic pacient

      8 din 10 nu cer..... nu cer pt ca nici nu vin sa se uite la tine :))
    • +3 (3 voturi)    
      Gura prostului... (Luni, 9 martie 2009, 19:43)

      copy carbon [anonim] i-a raspuns lui un medic pacient

      ...adevar graieste, zice o vorba. "Toti considera normal sa dea ciubuc la coafeza, la mecanic, la ospatar in schimb se revolta atiunci cand dau ciubuc la medic" scrieti mai sus. Pai daca asta ati ajuns, medicii in Romania, un fel de ospatari...
      Si in Germania se obisnuieste sa dai ceva la chelner, coafeza, mecanic auto dar NICIODATA la medic. Ridem si azi cind ne aducem de patania matusii Frieda, care proaspat emigrata in Germania a ajuns odata la medic si la sfirsit a vrut sa-i dea o "atentie". Herr Doktor a fost atit de jignit incit se uita si azi la ea, dupa atitia ani de la "intimplare", cu multa circumspectie! As mai putea sa va spun ca o prietena a nascut in Namibia, Africa si mi-a spus ca pina si acolo e exclus sa dai spaga asistentelor si cu atit mai putin doctorilor. In concluzie: mita la doctor e ceva ANORMAL peste TOT in lume nu incercati sa o "normalizati" in Romania. Cu respect.
      • -1 (1 vot)    
        Ce leafa are un doctor in Vest? (Marţi, 10 martie 2009, 8:46)

        Doctoru roman din Germania [anonim] i-a raspuns lui copy carbon

        Nu va suparati,dar a ajuns coafeza pentru ca in Romania ARE LEAFA DE COAFEZA!!! Sau de ospatar. Asa ca asta as normaliza eu intai. Intai platim, pe urma cerem, nu invers. Eu unul, slava Domnului am scapat de a fi coafeza sau ospatar si ma bucur! La urma urmei am copii de crescut si eu, nu numai cei ce injura toata ziua.
  • +4 (4 voturi)    
    Corect (Luni, 9 martie 2009, 15:27)

    ferari [anonim]

    cata dreptate au,tot ce e scris in articol este adevarat.
  • +2 (2 voturi)    
    Solutia: Inchisoarea (Luni, 9 martie 2009, 15:34)

    Ghita [anonim]

    Dar din pacate ar trebui si pentru judecatorii ce ancheteaza ... Doctorul Tranca a fost gasit vinovat pentru tentativa de omor si viol, si a primit patru ani CU SUSPENDARE. Singurele cazuri in care se dau sentinte de vinovatie ajung sa fie tratate in halul asta. In cazul Sebastian Lungu si altele cred ca parintii ar scapa usor de judecata daca vor pleda sub umbrela "nebunie temporara" dupa ce vor fi omorat in bataie pe medicul respectiv. Poate cu 5 cazuri din astea mediatizate de doctori ce vor plati in acest fel, nu vor mai muri 50 de nevinovati an de an. Sistemul medical din ro este o scarba, este un sistem unde tu ca pacient mori degeaba iar un medic (sarac dpdv al salariului de 1500 ron + alte sporuri nenumarate) ajunge sa faca spaga peste 300.000 eur pe an (considerand o spaga normala la nastere de 500 euro) si doar 2 nasteri pe zi (sunt cazuri si cu 6-7).
    • 0 (0 voturi)    
      Tranca nu a fost judecat pentru malpraxis.. (Luni, 9 martie 2009, 18:47)

      ch [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      ....deci aici e vorba de sistemul judiciar romanesc, nu de cel medical; eiti e clar de ce?
  • +3 (5 voturi)    
    astia suntem (Luni, 9 martie 2009, 15:38)

    MG [utilizator]

    nu comunistii, nu turcii (fanariotii - ma rog), nu imperiile ne-au impiedicat sa progresam, ci lenea si hotia.Cand am avut un Tepes si un Stefan s-a facut treaba.
    Acum cand avem "libertate", nu putem face o autostrada, o industrie decenta, invatamand, administratie etc etc
  • 0 (2 voturi)    
    nytimes (Luni, 9 martie 2009, 15:43)

    jean [anonim]

    Un copil nascut surd, orb si cu leziuni pe creier din cauza neglijentei unui doctor:
    http://www.nytimes.com/2009/03/09/world/europe/09bribery.html?_r=1
  • +4 (4 voturi)    
    nastere (Luni, 9 martie 2009, 15:48)

    meme [anonim]

    sotia mea a nascut primul copil in anul 2005 ... nimic spectaculos ... doar ca ...
    medicul cu care trebuia sa nasca, ce activeaza in cadrul Spitalului Municipal de Urgenta Bucuresti, pe numele ei "Sef lucrari Dr. CORINA GRIGORIU, medic primar, doctor in stiinte medicale, competenta in colposcopie, echografie obstetricala si ginecologica, laparoscopie, histeroscopie, supraspecializare in infertilitatea cuplului etc", nu a mai fost de gasit ... In conditiile in care a consultat-o pe sotia mea pe toata durata sarcinii, la cabinetul privat al onor domniei sale, la momentul declansarii travaliului brusc nu mai avea mobilul deschis si nici doua - trei zile dupa respectivul moment...
    Ajunsi la Spital ul municipal pe la ora 2 dimineata, cu exceptia fetei de la primiri urgente, toti angajatii DORMEAU. In timpul acesta salariul mergea, sporul de garda, de asemenea ...
    Cu greu am reusit sa trezesc o asistenta, pe numele domniei sale, ANA, care sforaia de se cutremurau ferestrele, chiar langa ghiseul de primiri urgente intr-o sala pentru consultatii ginecologice ...
    Dupa ce cu greu si-a facut aparitia, si dupa consultul de rigoare am fost dusi la etaj la sectia de nasteri (sau cum s-o chema in spitalul de urgenta) ... unde am fost lasati de izbeliste ...
    Ca doar ii trezisem din somn ...

    Momentul in care au reactionat ceva mai cu viteza a fost acela in care le-am spus ca sunt medic ...
    A fost o schimbare de 180 grade ...
    Nu au vrut sa primeasca nici o atentie, cat de mica ...

    Alfel, cred ca o asistam singur pe sotia mea la nastere ...
    • -3 (3 voturi)    
      Tu cand faceai de garda stateai treaz 30 ore? (Luni, 9 martie 2009, 18:50)

      Ch [anonim] i-a raspuns lui meme

      ... sau esti doctor in .. filozofie?
  • +1 (3 voturi)    
    doctorii (Luni, 9 martie 2009, 16:00)

    gigi [anonim]

    Medicii nostri incep din ce in ce mai mult sa se numeasca criminali...
  • -1 (5 voturi)    
    CAS (Luni, 9 martie 2009, 16:04)

    Un contribuabil amarat [anonim]

    Dp meu de vedere, este o aberatie plata obligatorie a CAS. Plata acesteia ar trebui sa fie facultativa.Esti bolnav, platesti atunci si gata, indiferent cat costa.Spun asta pentru ca banii pe care-i platim lunar evident ca nu ajung la medici, ci la putorile de la CNAS si de la CJAS. Sau,mai rau, sunt gestionati de Ministerul Finantelor care-i redirectioneaza spre neajutoratii din judetele nedezvoltate ale Romaniei, gen Suceava,Vaslui etc
  • -1 (3 voturi)    
    Sistemul public de sanatate (Luni, 9 martie 2009, 16:09)

    moroes [anonim]

    Problema cu orice serviciu socializat e ineficienta si calitatea slaba oferita, inevitabile in absenta mecanismului pietei care sa regleze cererea si oferta. Desi se presupune ca sunt gratuite, costul acestora e de fapt suportat de populatie prin taxele si impozitele platite, la un nivel mai ridicat decat ar fi in cazul unei oferte private, supusa regulilor competitiei.

    Sectorul privat e intr-adevar prezent pe piata serviciilor de sanatate, dar motivul pentru care preturile practicate sunt relativ ridicate, e tocmai faptul ca statul a acaparat segmentul de jos al pietei, prin serviciile sale asa zise gratuite. In lipsa acestora, competitia ar face ca preturile din sectorul privat sa scada pana la un nivel cel putin comparabil cu costul real din sistemul public (impozite + spaga), in conditiile unei calitati mult imbunatatite.
  • +1 (1 vot)    
    Macar de ar face ceva pentru spaga (Luni, 9 martie 2009, 16:25)

    iss [anonim]

    Eu chiar dau spaga si nu am neaparat ceva impotriva ei, problema e ca in spitale chiar daca dai spaga serviciile tot de cac.t sunt. Nu gasesc nicio scuza medicilor pentru ca in momentul in care au ales sa urmeze medicina stiau in ce sistem intra. Majoritatea in momentul in care aleg sa urmeze medicina isi fac deja calculele cati bani vor castiga din spaga, prea putini mai respecta nobletea acestei meserii. Pacat ca s-a ajuns din cauza prostitutiei pe care o practica (si aici ma refer mai ales la cei care cer peste 2000 EUR pentru o operatie si care in Bucuresti sunt foarte multi) sa nu mai existe niciun respect pentru meseria asta. Din pacate nu poti sa mergi doar la privati sau afara pentru ca de obicei ai nevoie la spital cand e o urgenta si tot la mana astora ajungi.
  • -4 (4 voturi)    
    paiul din ochi... (Luni, 9 martie 2009, 17:31)

    pedro1967 [anonim]

    ....dragilor,ati vazut "SICKO"?.....asta,apropo de sistemul medical si de asigurari al americanilor...mai departe,asta e Romania....
  • +2 (2 voturi)    
    exista si altfel de doctori... (Luni, 9 martie 2009, 18:04)

    rune [anonim]

    nu conteaza ce fel de doctor sunt dar...
    am operat de curand o pacienta amarata ca vai de ea, murdara. M am purtat cu ea la fel cum ma port cu toti ceilalti. Niciodata nui m am uitat la ea ca la un altfel de om. I am dus ciocolata, i am dat telefonul meu sa si sune rudele( nici ei nu i venea sa creada ce fac), mergeam de 3 ori pe zi la ea.. si vb cu ea la fel de bland ca si cu sora mea.
    Am 10 mil salariu, traiesc din banii parintilor, dar imi iubesc enorm meseria si pacientii. Mi e rusine sa primesc bani.
    Nu i mai bagati pe toti in aceeasi oala. Si cu mine se poarta cei mari mai rau decat cu o carpa. Pana si asistentele sunt mai importante decat rezidentii. Toti matura pe jos cu tine, nu mai exista pic de umanitate..In fiecare zi..invat sa inghit si ma multe...Si cu toate astea exista si cativa doctori cu suflet de la care eu invat in fiecare zi, care au rabdare sa-si invete rezidentii, sa spuna o vorba buna.
    Astept ziua in care pt 8 ore s ar face un experiment in care ar disparea toti rezidentii din toate spitalele din lume. Sa vada si "cei mari" cat de " indispensabili" sunt rezidentii. Si totusi concluzia e foarte trista. Rezidentii sunt foarte..dispensabili..pt ca daca pleaca ei cu siguranta vin alti "fraieri" care sa faca foi si alerge de colo colo precum albinele
    M am saturat sa tot sun eu doctorii si sa i anunt de diferiti pacienti pe banii mei.
    Va doresc sa aveti noroc..in viata si atunci cand ajungeti la doctor. Cu siguranta exista si oameni blanzi, pasnici, dornici sa va raspunda la toate intrebarile.
    Cu deosebit respect,
    "un rezident".
  • +1 (1 vot)    
    si inca ceva... (Luni, 9 martie 2009, 18:09)

    rune [anonim]

    toate garzile le fac NEPLATITE..la noi e la ca mama naibii.(garzile iti pot fi platite numai din anul 4 de rezidentiat, si nici atunci toate) Doar primele linii sunt platite, restul nu. Noroc ca imi doresc sa invat!
  • 0 (0 voturi)    
    Da (Luni, 9 martie 2009, 18:26)

    zack [anonim]

    ..ar trebui sa vedeti 'Sicko'.Nu e bine cu spaga dar ce suna mai bine:
    1.O sticla de whisky la un doctor in RO.
    2.20.000 $ ptr fiecare copil nascut in SUA.
    Da,oameni saraci din RO sunt plimbati si ignorati.Insa in SUA sunt milioane de oameni fara asigurare medicala,oameni care NU AU CUM sa vada un doctor.
  • +1 (3 voturi)    
    durere (Luni, 9 martie 2009, 19:07)

    vasile [anonim]

    Eu pledez ca in spitale sa se reintroduca calugaritele care asigurau pe langa asistenta medicala si o asistenta religioasa.Nu primeau bacsis si erau alaturi de tine ,te incurajau se ruga odata cu tine la Dumnezeu,intr un cuvant erau ca niste mame ,din cauza asta li se spunea MAICUTE .As dori ca si doctorii sa nu te considere un caz si sa nu conditioneze interesul lor doar dupa cat le dai,pentru ca te doare foarte tare cand vezi ca nu te baga in seama si te face sa te simti umilit.Daca le spui ceva se supara si nu mai ai incredere in actul medical pe care ti l ofera.Pot spune ca spaga este o rusine nationala si nu vad cum sa scapam de ea pentru ca are radacini mari si vechi.
  • 0 (2 voturi)    
    Comment (Luni, 9 martie 2009, 19:24)

    Dr. Mengele [anonim]

    Madam Lungu îşi dă cu părerea prin ziare despre ticăloşia şi cinismul cadrelor sanitare dar habar n-are care este diferenţa dintre o asistentă şi un medic specialist anestezist. Eroina noastră mai poate afla cu ocazia asta că nicăieri în lume nu te ţine medicul ginecolog de mână pe parcursul travaliului (nu vorbim de neveste de multimilionari străini şi clinici private). Dacă naşterea are loc noaptea , pacienta este asistată de medicul ginecolog de gardă, chestia cu " doctorul n-a apărut" fiind altă poveste din telenovele. În concluzie , dacă stimabila reclamantă doreşte medic personal la 3 dimineaţa, bloc operator rezervat şi regim hotelier exclusivist o sfătuiesc să-i reproşeze soţului că nu-i (foarte)bogat . Pe cale oficială ar mai putea să se adreseze organelor de partid şi de stat solicitând acestora să recupereze zecile de miliarde de euro jefuite din ţara asta. În felul ăsta poate are şansa să-şi vadă pretenţiile împlinite.
    • -1 (1 vot)    
      Transilvania, sat unguresc (Luni, 9 martie 2009, 20:04)

      Dr. Mengele [anonim] i-a raspuns lui Dr. Mengele

      Aş sfătui ziarul american să se documenteze la faţa locului înainte să mai scoată pe piaţă asemenea grozăvii. Înţeleg faptul că se adresează unui public cititor convins de faptul că Dracula este un vampir şi Transilvania un sat unguresc dar până la a afirma că medicii români o pun regulat de câte un conclav de stabilire a şpăgilor este siderant. În viziunea lor (pseudo) jurnalistică medicii români procedează la fel ca şi prostituatele lor autohtone care se tem că le sunt stricate tarifele de cele mexicane sau est-europene. Mai tare este afirmaţia cum că managerii spitalelor (probabil că şi Contabilitatea şi tot sectorul administrativ) urmăresc pe internet alinierea unităţii spitaliceşti la un mercurial al şpăgilor . În altă ordine de idei, cum se face că dacă 280 milioane de euro intră la negru în buzunarele doctorilor (circa 40000 în România) se stă totuşi la coadă de la 4 dimineaţa ptr. depunerea dosarelor de plecare din ţară (Bucureşti, George Vraca 9) . Chiar aşa tâmpiţi suntem , unii fac milioane de euro lângă noi prin spital şi noi nu ştim de asta şi vrem să scăpăm de-aici? E curios faptul că toată Europa de Vest umblă cu limba scoasă după doctori români. Chiar aşa de tâmpiţi sunt ăia să nu ştie cu cine au de-a face?
  • +1 (1 vot)    
    inccredere (Luni, 9 martie 2009, 20:55)

    amu [anonim]

    Relatia dintre pacient si medic trebuie sa se bazeze pe incredere si este dureros ca aceasta incredere se cumpara cu lei sau cu valuta.O relatie in afara legii nu este sanatoasa si se mimeaza actul de umanism,intr un cuvant este un fel de prostitutie in toata regula.Reuseste sa scoata in evidenta partile negative ale medicilor care gasesc tot felul de scuze sa se poarte in asa fel ca sa intelegi ca trebuie sa dai spaga.Ce pacat ca banii platiti de asigurati nu ajung de la casa de asigurari la medic ca sa l sature.Oare de ce in occident medicii nu iau spaga,au alta mentalitate sau le este frica de flagrant.Dumnezeu stie.
  • +1 (1 vot)    
    Ingrijirea medicala (Luni, 9 martie 2009, 21:28)

    Rali [anonim]

    Eu cotizez luna de luna la aceste asigurari medicale. Nu pot sa dau banii unde vreau, eu pt ca aceste asigurari suplimentare medicale se platesc in plus. Deci banii mei, munciti, se duc la stat care plateste cu ei niste medici, asistente, analize la care aplec daca mi se intapla ceva.Daca privesti din afara e OK. Suna chiar bine.
    Am norocul ca am o sanatate buna.
    Dar daca nu esti sanatos ce se intapla, ex. cazul sotiei mele? Exact ce zic cei de la IHT, adica SPAGA, oriunde, pentru orice si unori fara motiv! Dai bani doar pentru ca ceilalti dau.
    DAI SPAGA CA SA SE OCUPE DE TINE, DESI PLATESTI ACESTI BANI!!!
    Solutia: privatizarea tututor serviciilor medicale, reforma modului in care se platesc asigurarile - case private de sanatate, asigurari medicale private care sa aiba contracte cu spiutale si policlinici private. In plus oferirea de spga ar trebui sa fie pedepsita la fel ca si luarea acesteia. NOI PACIENTII DE MULTE ORI SUNTEM VINOVATI PT CA DAM SPAGA!!!
    Asigurari platite de doctori pt malpraxis si despagubiri platite pacientilor.
  • +1 (1 vot)    
    necesitatea mitei (Luni, 9 martie 2009, 23:45)

    monica [anonim]

    sunt de acord intr-un fel ca poate este si greseala noastra ca pacienti ca dam mita,insa va intreb in cazul in care esti disperat cu o problema grava,si viata ta este in mainile lor,a medicilor,si sti cat sunt de hapsani,iti mai vine oare sa uiti de spaga,stiind din atatea cazuri ca te lasa sa mori daca nu le dai.....
  • +1 (1 vot)    
    In disperare RASCOALA VERBALA prin InterNet (Marţi, 10 martie 2009, 2:21)

    Tzucky Ioan TODIROAE si altii n locuitori [anonim]

    Partea I) Cauzele generale si neordonate ale RASCOALEI VERBALE prin InterNet
    pornita din Satul TIMISESTI, Judetul Neamt pentru SANATATEA romanilor suferinzi:

    • 1.) ....
    • 2.) ....
    ----....----
    • 8.) ....
    • 9.) din cate stim noi o haita corupta care conduce oficial Mafia DGIPI_CIA Timisesti, Judetul Neamt & comp.
    terorizeaza si (accentuez) din punct de vedere medical
    pe locuitorii suferinzi din Comuna TIMISESTI, Judetul Neamt ....
    • 10.) se moare in Comuna TIMISESTI
    din cauza Mafiei DGIPI_CIA Timisesti, Judetul Neamt & comp.
    ca exemplu doveditor la varste de
    54 de ani - †A. C., 55 de ani - †A. M., 53 ani - †S. M., 58 / 59 ani - †I. G. si multi altii,
    • 11.) Direcţia de Sănătate Publică Neamt a repartizat
    un numar insuficient si disproportional de medic(i) de familie pentru Comuna TIMISESTI;
    comuna care are aproximativ 4000 de locuitori in acest an 2009
    deoarece comuna avea 3970 / 4056 locuitori in anul 2007,
    • 12.) sunt cozi terorizante de asteptare
    din cauza Mafiei DGIPI_CIA Timisesti, Judetul Neamt & comp.
    la usa Cabinetului Medical Individual (CMI) la medic(i) de familie pentru Comuna TIMISESTI,
    • 13.) locuitorii suferinzi din Comuna TIMISESTI
    din cauza Mafiei DGIPI_CIA Timisesti, Judetul Neamt & comp.
    sunt terorizati de situatia concreta
    ca nu exista medic(i) de familie:
    - de lunea si pana vinerea de obicei pana in jurul orei 10:00,
    - de lunea si pana vinerea de obicei dupa orele 15:00 sau maxim 16:00,
    - sambetele si Duminicile,
    - zilele de sedinte organizate de Direcţia de Sănătate Publică Neamt,
    • 13.) locuitorii suferinzi si in special cei netrasportabili din Comuna TIMISESTI
    sunt terorizati de situatia concreta
    ca nu exista activitate de TEREN din partea medic(i) de familie pentru Comuna TIMISESTI,
    • 14.) locuitorii suferinzi din Comuna TIMISESTI
    din cauza Mafiei DGIPI_CIA Timisesti, Judetul Neamt & comp.
    sunt terorizati de situatia concreta
    ca activitatea de TEREN este doar pe:
    - ORARUL de FUNCTIONARE afisat pe usa Cabinet Medical I
  • +1 (1 vot)    
    depinde de medic (Marţi, 10 martie 2009, 9:15)

    andra toma [anonim]

    Eu am avut norocul sa fiu tratata de medici care nu au asteptat nimic si s-au purtat exemplar.Pana cand am nascut. A fost o noapte de cosmar. Am ajuns la spital la ora 22, am fost consultata de moasa, i-am spus ca as vrea sa ma vada si medicul, a venit o doamna si m-a consultat. Au disparut apoi toate, luminile s-au stins, am ramas in salon cu o minoritara care incercase sa avorteze (era gravida in sapte luni) si care incerca sa ma convinga sa scot toate obiectele din aur pentru ca nu e bine sa ai un asemenea metal pe tine cand nasti!!! Am asteptat vreo opt ore singura, cand mi-am dat seama ca am contractii din 2 in 2 min. l-am sunat pe sot si i-am spus sa caute un doctor, ca altfel nasc singura. A gasit o doctorita pediatru care s-a suparat ca a trezit-o din somn,apoi au aparut moasa si doctorita, care dormeau, m-am trezit cu o taietura facuta aiurea si cu reprosuri ca le-am trezit, doctorita pediatru mi-a reprosat acest lucru si in zilele urmatoare. M-am enervat si ei chiar nu i-am mai dat nimic, celorlalte da. Unei matusi ajunsa cu hemoragie si care lesinase doctorita i-a amanat operatia pana i-a adus si diferenta de suma pe care o pretindea. Cel mai urat se poarta medicii care opereaza.
  • +1 (1 vot)    
    nastere (Marţi, 10 martie 2009, 10:17)

    ionut [anonim]

    Ca tot veni vorba de nastere. Sotia mea a nascut prin cezariana la o clinica privata din Brasov. Totul a costat 25 de milioane (operatie, anestezie, cazare, mancare etc) si evident ca nu s-a pus problema de spaga. Atat doctorii cat si asistentele s-au purtat ireprosabil, chiar am asistat la operatie si am putut sta alaturi de sotie pana tarziu in noapte.
    Am fost si la maternitate inainte de nastere, de unde am plecat de fiecare data cu acelasi gust amar. Nu zic ca nu inteleg anumite reactii ale doctorilor, dar sa te porti civilizat nu cred ca e asa greu si tine mai mult de educatie.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version