Radu Berceanu: Banii de la UE nu ajung ca sa construim autostrazi

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 8 martie 2009, 14:07 Actualitate | Esenţial

Radu Berceanu
Foto: AGERPRES
Banii europeni nu sunt suficienti pentru construirea de autostrazi, sustine ministrul Transporturilor. Radu Berceanu a declarat, pentru NewsIn ca, in unele cazuri, trebuie cumparate terenuri care costa de doua ori mai mult decat proiectul in sine.

"Trebuie sa se inteleaga ca nu este posibil sa construim autostrazi doar cu bani europeni. Nu sunt putini un miliard si ceva de euro de la UE pentru autostrazi, care sunt prevazuti in planul septuar al UE 2007-2013, insa pentru unele proiecte este nevoie ca noi sa dam multi bani pentru cumpararea terenurilor, iar dupa aceea sa inceapa constructia", a explicat Berceanu, pentru NewsIn.

"Ca exemplu, daca un proiect de autostrada costa 100 de milioane de euro, UE aloca 85 de milioane euro si Romania 15 milioane euro. La contributia Romaniei se adauga si despagubirile pentru exproprieri, care costa de doua ori mai mult decat autostrada", a aratat ministrul Transporturilor.
  • Plan national pentru autostrazi si un nou concept de finantare

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, lucreaza la un plan national pentru autostrazi, care ar putea fi prezentat in trei saptamani. "Intentionam sa propunem un program de autostrazi in Romania, de fapt un plan national, ca cel pentru educatie, care sa fie semnat si aprobat de catre toata lumea. Avem nevoie de intelegere nationala", spune Radu Berceanu.

Radu Berceanu afirmase, recent, ca intentioneaza sa prezinte un nou concept de finantare a unor portiuni de autostrazi.

Mai exact, ministrul Transporturilor propune schimbarea partiala a finantarii prin concesiuni, prin atragerea de alte fonduri si atunci vor ramane multi bani care ar putea fi utilizati pentru drumurile nationale.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2859 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    terenuri care costa de doua ori mai mult decat pro (Duminică, 8 martie 2009, 14:11)

    sofer pe drum judetean [anonim]

    asta din cauza ca terenurile cu pricina, au fost cumparate de speculanti din psd, pdl sau psd, care stiau ca pe acolo o sa treaca autostrada, si acuma cer bani in nesimtire; terenurile alea ar trebui confiscate si respectivii bagati dupa gratii.
    • +2 (2 voturi)    
      de ce? (Duminică, 8 martie 2009, 14:38)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui sofer pe drum judetean

      nu se poate face proiectul in asa fel incat exproprierile sa fie minime? se dau atatia bani pe proiecte de fezabilitate incat, te inchini cand auzi de suma cheltuita (plus, ca nu e doar un singur proiect... se tot schimba)

      iar daca, dintr-o oarecare mica neintelegere, fara vina cuiva, ca doar suntem oameni cu bun simt si de buna credinta, vine vreun mare mosier si cumpara terenuri in zona respectiva, ori sa nu fie lasat ca de, e "rezervat" pentru autostrada, ori sa fie expropriat fortat si sa ii dea teren boul ala care a crezut ca e terenul lui ala pe care il vinde...
      • +1 (1 vot)    
        ...cel mai corect (Luni, 9 martie 2009, 12:29)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Ion I

        Ar trebui rascumparate la pretul lor dinainte de conceperea proiectului x factorul de creste al pretului la terenuri in zona (dar pe unde nu trece autostrada)
    • +4 (6 voturi)    
      de acord (Duminică, 8 martie 2009, 14:56)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui sofer pe drum judetean

      cu dta, cu o singura obiectie: speculantii din pnl sau udmr n-au cumparat terenuri?
    • +4 (4 voturi)    
      Minciuni à la Don Berceanu (Duminică, 8 martie 2009, 18:17)

      Horea [anonim] i-a raspuns lui sofer pe drum judetean

      Un km de autostrada = 10.000.000 Euro, in medie.
      Latime autostrada = 100m.
      Lungime km de autostrada = 1.000m (la mintea cocosului si a udrei).
      Suprafata 1 Km autostrada = 100.000 mp.
      Pret mediu teren = 20 €/mp
      Cost teren 1 KM autostrada -> 100.000 x 20 = 2.000.000 Euro, nicidecum 20.000.000 Euro, asa cum insinueaza  asta care vrea sa-si despagubeasca baronii cu 100€/mp.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine poate oase roade! (Miercuri, 1 aprilie 2009, 11:41)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui sofer pe drum judetean

      Vreti sa spuneti ca D-voastra a-ti vind terenul la pret mic doar din patriotism?!!
      Nu tin cu ei !!Dar statul trebuie sa le impuna limite.
      Bagati in puscarie?!!!Jumatate din Romania ar ajunge,conform criteriului tau ,la puscarie!!
  • +12 (14 voturi)    
    Banii de la UE nu ajung? (Duminică, 8 martie 2009, 14:14)

    un roman [utilizator]

    A se citi:

    "Banii de la UE nu pot fi furati, deci avem nevoie de bani de la buget pentru ca sa-i putem dosi cat mai usor!"

    Si cum naiba costa terenul pentru autostrazi mai mult decat autostrada insa-si?!
    va bateti joc de noi sau va ganditi sa faceti autostrazi prin centru Bucurestiului?!
  • -4 (10 voturi)    
    Lobi... (Duminică, 8 martie 2009, 14:14)

    D.Lavrancea [anonim]

    ... pentru Basescu in initiativa imprumutului de la FMI
  • +1 (1 vot)    
    Daca (Duminică, 8 martie 2009, 14:18)

    quintus [anonim]

    tovarasul Arad Bercovici (alias Radu Berceanu) o sa faca 50 km de autostrada in mandatul lui ,eu ma duc si ma calugaresc.Asta ramane acelasi escroc ieftin care a fost din '90m incoace si cred ca se mira si israelienii cum de ne poate pacali un subofiter de-al lor.
  • +5 (5 voturi)    
    sa le rechizitioneze terenurile (Duminică, 8 martie 2009, 14:31)

    dragos234 [utilizator]

    M-am saturat sa platesc tzepele imobiliare ale unor escroci. Sunt de acord cu orice proiect de lege care va grabi constructia de autostrazi.
  • +2 (2 voturi)    
    Cand promiteati 856Km de autostrada? (Duminică, 8 martie 2009, 14:33)

    AlinN [anonim]

    Imi amintesc in campanie ce ziceati: "-Noi am scris in program 951 de km pentru ca asa ne-a dat la calcul si nu ne permitem sa mintim boboru. -Dar criza nu va afecta constructia de autostrazi? -Ba da, si in urma acestui aspect nou la calcul ne-a iesit cifra 856. 856km vom face in mandat, doar sa ne acordati increderea si sa ne votati" Va dati seama ca cifrele ca si dialogul este aproximativ. Nu am considerat ca merita sa-mi incarc memoria cu asa ceva intrucat suna inca de atunci a aberatie. Acum s-a trezit domnu' Berceanu ca exproprierile costa. In campanie era prea ocupat sa-i asigure spate lu' dom' Costel si nu s-a interesat si de acest aspect.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu Orban? (Luni, 9 martie 2009, 9:42)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Nu zicea Ludovicu` la Turcescu ca va face 3000km de autostrada, bucuresti-brasov si timisoara arad? :))
  • +1 (1 vot)    
    prostie incompetentie coruptie! (Duminică, 8 martie 2009, 14:39)

    alex [anonim]

    jeguri ordinare, furati tot ce puteti, nu puteti construi o autostrada, un pod, o linie ferata pe care sa mergi cu 180-200km/ora si anuntati pe unde trece autostrada sau chiar incepeti constructia ca la Pasajul Basarab inainte de a cumpara terenul, asa ca sa cere nea Gheorghe sau acolitii vostri 100mil EUR pe 1 hectar! jeguri nenoricite m-am saturat sa ma uit la voi, pana si din Franta unde sunt de aproape 10 mi se face scarba ca tot sper sa mearga lucrurile mai bine in Romania! ce pacat , ce pacat!
  • +2 (2 voturi)    
    Nimic (Duminică, 8 martie 2009, 14:44)

    _darthmaul [utilizator]

    Noi nu putem astupa niste gropi dar sa mai construim autostrazi. Toate astea din vina unor hoti care poarta denumirea de politicieni.
    Cu acesti oameni nu vom avea nimic, iar ce avem acum se va distruge! In Timisoara piatra cubica pusa de asutrieci acu' 300 de ani e scoasa si vanduta pe nimic tot austriecilor de catre primar, care o refolosesc in centrele lor istorice. In loc ramas primarul toarna bitum de proasta calitate si se plange ca PDL/PSD nu-i dau bani pentru ca el e la PNT.
    Suntem vai de capul nostru cu politicienii pe care ii meritam!
  • +9 (9 voturi)    
    minciuna sfruntata... (Duminică, 8 martie 2009, 14:48)

    manolo [utilizator]

    ... nu in toate cazurile terenul pentru constructia de autostrazi, costa. Va dau un exemplu: portiunea din autostrada A2 intre Cernavoda si Constanta se putea construi paralel cu canalul Dunare-Marea Neagra PE TERENUL SATULUI ! Ca sa nu piarda CINE TREBUIE niste sume de bani, se va construi LANGA TERENUL STATULUI ! Sa auzim de bine!
  • +1 (1 vot)    
    nesimtire (Duminică, 8 martie 2009, 14:55)

    ion [anonim]

    Nesimtirea speculantilor de terenuri este mare,dar se poate face o evaluare in functie de zona la nivel national.Cand comunistii au luat pamanturile taranilor cat le a platit ?Cu cat se vand terenurile agricole ?Eu am 5 hectare in asociatie si l as vinde si maine pe o suma modesta.In sudul tarii se vinde vinde pamant pe bani marunti,intrebati l pe gigi cu cat a cumparat pamanturile de la amaratii de tarani care n au avut nici o sansa.Speculantii de terenuri nu sunt impozitati suficient nu s amendati ca nu isi cultiva pamanturile ,fac ce vor.De ce in Ungaria Cehia ,Polonia.Slovacia nu vezi un petec de pamant nelucrat.?Va spun eu ,acolo sunt alti oameni care nu se lasa prostiti de excroci!
  • +1 (1 vot)    
    MAMA LOR! (Duminică, 8 martie 2009, 14:56)

    luke [anonim]

    cred ca cel mai bine sa construim autostrazi suspendate[aici prin cuvintul suspendate se poate intelege orice!!!!!]sau doar pe hirtie oricum nu cred in veci vecilor amin ca o sa avem si noi autostrazi in genul aleia in care sa poti dansa in tir ca in videoclipul ala care ne stie toata lumea!!!coruptia nu ne afecteaza pe noi ci pe urmasii urmasilor nostri!!
  • +6 (6 voturi)    
    Aceste lucruri nu au fost cunoscute ... (Duminică, 8 martie 2009, 15:08)

    costi [anonim]

    cand cineva facea campanie electorala cu macheta autostrazii in brate ? In loc de autostrada vom primi un plan ?
  • +7 (9 voturi)    
    Nemernicilor! (Duminică, 8 martie 2009, 15:08)

    x [anonim]

    Banii sint indeajuns.
    Dar pentru ca voi, "cei de sus", nu va mai saturati sa furati, s-a ajuns la situatia ca in Romania sa coste CEL MAI MULT DIN LUME kilometrul de drum nou (sau reperat).
    Nasol e ca TOTI fura, si noi n-avem pe cine vota in locul vostru!
    Ar fi buni "independentii" ...
    Dar un "independent sarac" n-are nicio sansa, iar un "independent bogat" NU EXISTA!
  • +5 (7 voturi)    
    hei, musiu! (Duminică, 8 martie 2009, 15:46)

    Codruta N [utilizator]

    Daca ati putut expropria in zona "pasajul Basarab" FARA sa fie vorba de "interes national" (si lasand oamenii aceia in strada - ba chiar darimand niste monumente istorice)- vreti sa spuneti ca NU puteti expropria "in interes national" pentru autostrazi? Ne crezi tampiti? - sau esti TU asa?! sau te prefaci?!!

    Inteleg, din prostiile pe care le debitezi (chiar incepand din decembrie, de anul trecut) ca voi, astia cu promisiunile, preferati sa REFUZATI niste miliarde nerambursabile de la UE - numai pentru ca nu vreti sa va apucati de treaba si preferati s-o lalaiti prin ministere - sau poate pentru ca din banii UE nu se poate fura destul - asa e???

    Contractul cu Bechtelu' (proiect care NU este finantat de UE) - de ce nu l-ati reziliat, musiu? Acolo nu costa? Costa MULT mai mult decat o autostrada finantata de UE - dar deh! acolo nu se "monitorizeaza", neh? >:
  • +7 (7 voturi)    
    Ciudat comentariu... (Duminică, 8 martie 2009, 16:13)

    judex1 [anonim]

    Pai, domnule ministru, atunci schimbati traseul si gasiti terenuri la preturi corecte. Daca nu sunteti in stare sa va indepliniti promisiunile, va steptam demisia. Ne-am saturat deja de minciuni si mincinosi!
  • +1 (1 vot)    
    Domno' Bercovici ... (Duminică, 8 martie 2009, 17:26)

    Cretzuleasca [anonim]

    ... da' macar de terminat autostrazi (de exemplu A2, cea catre Litoral) cu impact pentru orice, de la securitatea nationala si pana la turism (alooo, Nutzi Udrea, nu te implici deloc????!!!), nu ne ajung banii de la UE???
    Revenind la tonul serios, reamintesc tuturor, inclusiv celor de pe acest site (ca sa spuna mai departe), la autostrada Soarelui (?!) nu s-a construit niciun kilometru de 2 (doi) ani, finalizarea fiind complet abandonata. Singura realizare notabila a tuturor guvernelor de stanga-dreapta din ultimii 20 de ani a fost, asadar, o jumatate de autostrada.
    Aud??? Domno' Bercovici, ati mai fost ministru la transporturi, iar ne aburiti? Va spun lu' dom' Costel, rapitoru', atentie marita!!!
  • +1 (1 vot)    
    asassas (Duminică, 8 martie 2009, 17:39)

    cp [anonim]

    daca imi aduc bine aminte prin campanie BERCEANU ne ameninta cu nescaiva mii de km de autostrada.amenintarea era cu adresa:adica daca voi propietarii de terenuri nu cotizati la pusculita lu berceanu va luam terenurile,da baietii au inceput sa sara cu cascavalu asa ca bercenica a inceput sa schimbe foaia:face lobby ca statul ,adica eu si toti fraierii ,sa cotizeze averi pt noii clienti.asta-i politica fratilor vreau si euBERCEANULE n-ai un post si pt mine?????????????fac eu lobby pt tine.ma pricep si daca sari bine la cap ii si sparg pe dusmanii tai sa moara veta..scrie-mi aci,sau sa-ti las nr de telefon?
  • +2 (2 voturi)    
    ...perfect... (Duminică, 8 martie 2009, 19:09)

    belamy [anonim]

    ...in cazul asta impartiti banii intre voi ....hotzilor!
  • 0 (0 voturi)    
    apai da!!! (Duminică, 8 martie 2009, 19:23)

    mimi [anonim]

    Ia faceti o evaluare a pretului terenului si datile actiuni din viitoarele societati ce administreaza autostrada, da chair asa de ce nu faceti societati cu subscriptie publica, de ex numai catre rezidenti din Romania, poate asa mai reduceti din deficitul de cont curent.
    Dar asta presupune ca politicieni sa fie seriosi si sa nu se unga pe buze cu miere (comisioane), da in mama lor de politicieni timpiti de 20 de ani nu o facut ceva in tara asta nu o ramas un capat de drum, au privatizat, nastase o construit cu succes capitalismul peentru progeniturile din Primaverii, asa ca iara bem sampanie prin aceeasii reprezentanti. Nar fi bai daca ar raminea ceva dupa ei, De ae programul cu izolarea termica, 20% 30% 50% o porcarie , prea birocratic, fa mai statule tu acest lucru prin licitatie publica si apoi pune rate pe bani investiti, din impozite si la cei carfe nu vor impozit dublu pentru areduce dependenta energetica sa vezi cite blocuri se baga atunci la inaintare,
  • +1 (1 vot)    
    apai da!!! (Duminică, 8 martie 2009, 19:23)

    mimi [anonim]

    Ia faceti o evaluare a pretului terenului si datile actiuni din viitoarele societati ce administreaza autostrada, da chair asa de ce nu faceti societati cu subscriptie publica, de ex numai catre rezidenti din Romania, poate asa mai reduceti din deficitul de cont curent.
    Dar asta presupune ca politicieni sa fie seriosi si sa nu se unga pe buze cu miere (comisioane), da in mama lor de politicieni timpiti de 20 de ani nu o facut ceva in tara asta nu o ramas un capat de drum, au privatizat, nastase o construit cu succes capitalismul peentru progeniturile din Primaverii, asa ca iara bem sampanie prin aceeasii reprezentanti. Nar fi bai daca ar raminea ceva dupa ei, De ae programul cu izolarea termica, 20% 30% 50% o porcarie , prea birocratic, fa mai statule tu acest lucru prin licitatie publica si apoi pune rate pe bani investiti, din impozite si la cei carfe nu vor impozit dublu pentru areduce dependenta energetica sa vezi cite blocuri se baga atunci la inaintare,
    • +1 (1 vot)    
      Deficit de cont curent (Luni, 9 martie 2009, 9:45)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui mimi

      nu are treaba fata cu deficitu` ala de cont curent. Investitiile straine reduc deficitu`.
  • +2 (2 voturi)    
    prin noi insine,cind (Duminică, 8 martie 2009, 19:52)

    un vechi constructor [anonim]

    mini transporturilor(fost maxi) sa reactiveze proiectantii nostrii autohtoni dinainte de "89:IPTANA-Institutul de Proiectari Transporturi Auto Navale si Aeriene(avea sediul chiar in palatul mini transporturilor-a proiectat A1,aeroporturile, porturile, drumuri,atit in tara cit si prin alte tari),IPCF-Institutul de Proiectari Cai Ferate, sa ,constructorii nostrii:CCCF:Centrala Constructii Cai Ferate,TCDPPA-Trustul Constructii Drumuri Poduri Porturi si Aeroporturi,sa.toata ziua, buna ziua, licitatii cu firme straine de proiectare,constructii,receptie.pai, compania de autostrazi ca beneficiar, n-are nici macar diriginti de santier si comisie de receptie romana?cine sunt ceei care arunca banii(valuta, care nu o avem) asa pe fereastra, cind noi pe vremuri am facut lucrari similare, cu forte proprii.nu mai avem pic de mindrie,nici macar profesionala, ca sa nu mai vorbim de cea patriotica.mai nou,toata lumea se pricepe la autostrazi, ca si la fotbal, ca la agricultura.aici deja nu ne mai pricepem.dovada ca importam 80%,ruinind in datorie externa next generation,cind altadata asiguram in totalitate consumul intern de produse agricole si dadeam si la export.in plus, exportam si produse industriale complete, nu componente!inlaturarea acestei anomalii trebuie sa fie preocuparea conducerii politice a tarii.ca nu se intimpla asa, e o singura explicatie-background-ul din ce in ce mai slab al acesteia si lipsa de aplecare si vointa, de documentare spre istoricul si traditiile noastre tehnologice de dinainte de "89, dar si big eroarea cum ca legea cererii si ofertei ar actiona spontan reglind totul de la sine.fals,ea regleaza,dar, in absenta unor mari dezechilibre,..in caz de mari dezechilibre,statul trebuie sa intervina masiv si inteligent..ori,deocamdata, suntem in criza economica.
    ex. "prin noi insine",inainte de anul 1900, inginerul roman Anghel Saligny proiecta si executa podul de la cernavoda si Silozul din Portul constanta.iara,noi,noi,epigonii,cind?
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Duminică, 8 martie 2009, 21:44)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui un vechi constructor

      in acele vremuri cand aveam o economie nu se putea fura atata, nu exista libertatea de a te kka pe semenii tai, nu se putea face orice fara a fi pedepsit! romanashii prefera sa fie manelisti decat muncitori, aici e buba...
  • +4 (4 voturi)    
    Ciolanul nu mai ajunge la toti ? (Duminică, 8 martie 2009, 20:09)

    STEFAN A. [utilizator]

    De 20 de ani , tara asta este o vaca de muls !
    Normal ca banii de la UE nu au fost atrasi, aia controleaza tot si deci cum sa avem milionari politici autohtoni cu banii comunitatii europene ?
    Gasim banii pentru moguli si finantiatori ai politicii in bugetul de stat !
    Nimeni nu se intreaba de ce avem milionari sau miliardari in valuta fara o activitate productiva reala, privata !
    Sint toti, speculatori de terenuri sau clienti ai bugetului de stat ! (adica vind bunuri si servicii la stat, la preturi umflate artificial prin coruptie ).
    Unu a ajuns miliardar inlocuind monopolul statului (petrol) cu monopolul lui privat (acelasi petrol)!!
    Nu avem nici un singur milionar care sa arate ca a ajuns bogat prin productie de masini, medicamente, bunuri de larg consum.
    Toti au supt de la stat si acum ne trebuie noi imprumuturi caci pofta vine mincind !
  • +5 (5 voturi)    
    povesti (Duminică, 8 martie 2009, 20:21)

    veta biris [anonim]

    Deja suntem mai mult decat penibili...Ungaria lucreaza la portiunea finala a autostrazii Budapesta-Nadlac (Szeged-Nagylak).In 2011 vor fi gata.Zilele trecute ambasadorul Ungariei a fost la Arad, iar noi i-am spus ca vom incepe lucrul la Nadlac-Arad in 20..., ca tre' sa facem studiu de fezabilitate, ca n-am rezolvat problema terenurilor, cam ce zice si Berceanu.
    Ungaria,Cehia,Slovacia,Croatia, toate au retele de autostrazi.Noi suntem romani/noi suntem aici pe veci stapani.
  • +4 (4 voturi)    
    Adevar... (Duminică, 8 martie 2009, 22:28)

    dsds [anonim]

    Se spune ca daca puneam un melc sa merga din 1989 pana in zilele noastre parcurgea o distanta mai mare decat numarul de kilometri de autostrada construiti in aceeasi perioada (daca le putem numi autostrazi)
  • +2 (2 voturi)    
    HOTII !!! (Luni, 9 martie 2009, 0:36)

    burebista [anonim]

    Hopa , nu mai sunt bani pentru smecheri . Pai bercica draga , un ha in comp nu poate cost mai mult de 5-6000 Euro. Sau tu tataie vrei sa il iei cu 30-40 Euro/m2 ?
    Pai na, uite la Dolj ce lichele ai avut in partid, nu ma mira ca esti dator vindut la astfel de jigodii

    Pina nu vor fi gauriti vreo 5-10 politicieni dinastia mai corupti nu se va face liniste in tara asta .
    Sunteti niste jogodii si niste hoti ordinari
  • +1 (1 vot)    
    :))))) (Luni, 9 martie 2009, 10:33)

    gabitza_sta [anonim]

    Normal ca nu sunt bani suficienti. De unde?? 1 miliard e insuficient....clar.
    La noi in tara nimic nu se poate vs. programe de dezvoltare in alte tari....
    G.
  • +1 (1 vot)    
    incredibil! (Luni, 9 martie 2009, 10:57)

    drushk [anonim]


    Cum draq un teren sa coste mai mult decat autostrada in sine?!!?!?!?? Nesimtirea voastra este fara margini!!!
    A ajuns un teren pe suprafata caruia este cultivat porumbul sa fie trecut in intravilan brusc, si cu autorizatie si plan de constructie pe el...si sa fie fix in drumul autostrazii.... jeguri speculante ce sunteti!!
    Nu construiti nimic pentru ca fondurile europene sunt verificabile, si nu puteti fura nimic din banii respectivi, insa de la buget ... se poate, dar nu mai sunt banuti...
    Deci mai bine mai asteptam... poate copii copiilor mei vor merge si ei cu masina pe vre-o autostrada construita de Guvern...
  • +1 (1 vot)    
    Normal ca nu ajung! (Luni, 9 martie 2009, 11:12)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Politicienii nostri ar vrea probabil si mai multi bani ai contribuabililor (romani sau europeni, nu conteaza!) pe care sa-i toace cu prietenii.

    Asta in timp ce unii dintre ei, membri ai parlamentului, ne dau la televizor lectii despre cum se poate fenta fiscul - de exemplu, "social-democratul" Robert Negoita, care prin comercializarea ca persoana fizica a 1600 de apartamente va evita plata unor taxe echivalente cu vreo 256 de apartamente: la cateva zecii de mii de euro un apartament, avem o frumoasa evaziune fiscala de peste 10 milioane de euro realizata de un singur deputat "hotial-democrat"!

    Pentru detalii:

    http://www.cotidianul.ro/pogea_ramane_la_ideea_tva_pe_case_piata_imobiliara_protesteaza-75967.html
  • +1 (1 vot)    
    Autostrazile noastre (Luni, 9 martie 2009, 16:48)

    constantin cojocaru [anonim]

    Daca luam in considerare valoarea capitalului de care au fost deposedati romanii prin asa-zisa privatizare - circa 300 miliarde euruactualui - plus profiturile realizate cu acest capital in perioada 1990-2008 - circa 1200 miliarde euro actuali, rezulta un total de 1500 miliarde euro. Un km de autostrada, tinand seama de relieful Romaniei, in medie, costa circa 10 milioane de euro. Cu numai 80 miliarde de euro am fi putut construi 8000 km ae autostrazi, adica o retea comparabila, ca densitate si calitate, cu aceea din Germania. Realizati dimensiunea jafului? Realizati unde am fi fost, astazi, daca am fi facut o altfel de privatizare, una in beneficiul poporului roman? Stiti cum s-a numit aceasta "varianta" de privatizare?
  • 0 (0 voturi)    
    HIGHWAY TO HELL (Marţi, 10 martie 2009, 12:59)

    C.I.A. [anonim]

    domnule berceanu! limitati preturile la terenuri la exproprieri cu orice pret aici e primul punct unde se fura ca-n codru! daca nu se poate , nationalizatile ! mare brinza l-a mai facut si ceausescu .
    nu scoateti la licitatie lucrarile ci atribuitile societatilor din subordinea directa a ministerului sa le execute, sau daca nu, sa se limiteze subcontractarea si pretul lucrarilor. materie prima exista destula in tara, utilaje sunt, iar "dorei-i" o sa lucreze cu bucurie daca nu la mai da-ti ajutor de somaj si ajutoare sociale de florile marului.
  • 0 (0 voturi)    
    Idunno ... (Miercuri, 11 martie 2009, 7:14)

    Eu [anonim]

    Transportul auto e depasit ca pret doar de transportul aerian. Transporturile ieftine sunt cele pe apa si cel feroviar.

    Asa ca eu nu cred ca mai ales in vreme de criza e o idee buna sa se construiasca autostrazi. Mai degraba mi se pare o idee buna sa faci CFR Marfa sa mearga. Si oricum o idee mult mai ieftina.

    Ideea ce transportul feroviar e inadecvat pt. ca e inflexibil e aiurea. Asta era la vremea cand nu existau computere.

    Ca pt. a avea un transport de marfa pe calea ferata utilizabil e nevoie de schimbari majore la CFR Marfa e alta poveste. Da' si aia mi se pare mai ieftin decat sa construiesti autostrazi.

    Autostrazile sunt solutia de lux pt. transportul de persoane, nu o solutie economic eficienta pt. transportul de marfa. Ca idee, dintre astia care mai mergeti cu masina pe afara, cate autotrenuri ati vazut pe autostrazi in Germania, care e singura tara europeana care nu percepe taxe pe autostrada? Alea pe care le vedeti de obicei au numere de Polonia, Slovacia, Cehia sau pe-acolo. De-aia-s putine pt. ca nemtii si occidentalii in ansamblu chiar au un transport feroviar care functioneaza. Pe autostrada vezi masinile navetistilor si ale oamenilor de vanzari, nu transport de marfa.
    • 0 (0 voturi)    
      auotstrazi (Duminică, 28 iunie 2009, 19:53)

      ogica [anonim] i-a raspuns lui Eu

      "
      Autostrazile sunt solutia de lux pt. transportul de persoane' total gresit !!!!!
      economia unei tari sta in infrastructura de autostrazi si legaturi feroviare !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă