Ecaterina Andronescu inlocuieste "Cornul si laptele" cu programul "After-school"

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 3 martie 2009, 18:56 Actualitate | Esenţial

Ecaterina Andronescu
Foto: AGERPRES
Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a anuntat, marti, ca intentioneaza sa inlocuiasca, din toamna, programul "Cornul si laptele" cu un program nou, "After-school", care presupune o masa calda si lectii sub supravegherea profesorilor si care va fi implementat intai la scolile care au spatiu, relateaza Mediafax.

"Intentionam sa-i tinem mai mult pe elevi in scoala in programul «After-school». Acum facem o evaluare si incercam sa vedem in scolile care au spatiu cum putem sa transformam proiectul «Cornul si laptele» in programul «After-school». Sa fie contributia Guvernului partea aceasta care vine din proiectul «Cornul si laptele» si parintii sa aiba o contributie mai mica, in asa fel incat copiii sa primeasca o masa calda la pranz", a spus Ecaterina Andronescu, la Comisia pentru invatamant a Camerei Deputatilor.

Ea a explicat ca, pe langa masa calda, elevii ar beneficia si de supravegherea "pe partea de efectuare a lectiilor, cat si in partea de activitate extracuriculara" unor dascali platiti in mod corespunzator.

"Ne gandim sa-l facem chiar din toamna", a spus Andronescu, mentionand ca, odata cu implementarea acestui program va disparea vechiul program "Cornul si laptele". Ea a mentionat ca "banii pe care ii cheltuieste Guvernul pentru programul "Cornul si laptele" vor fi transferati catre noul program "After-school".

Andronescu: Vom da profesorilor cei 100 de euro de carti dupa prima rectificare de buget

Ministrul Educatiei a spus ca nu are inca toate fondurile pentru acordarea celor 100 de euro pentru achizitionarea de materiale didactice pentru profesori, dar a mentionat ca sumele prevazute pentru acest proiect vor fi primite la prima rectificare de buget, informeaza NewsIn.

„Nu avem inca cei 26 de milioane de euro pentru finantarea programului prin care se acorda fiecarui profesor 100 de euro pentru achizitionarea de materiale educative, dar la prima rectificare de buget vom putea da banii tuturor cadrelor didactice”, a precizat ministrul Educatiei.

Ministrul a mai adaugat ca va acorda toate sporurile salariale ale cadrelor didactice.

Potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta obtinut saptamana trecuta de NewsIn, profesorii de peste 35 de ani ar urma sa nu mai primeasca cei 100 de euro de care beneficiaza anual pentru achizitionarea materialelor didactice. In Romania sunt peste 105.000 de profesori cu varste sub 35 de ani, ceea ce inseamna aproximativ jumatate din totalul cadrelor didactice. 


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3841 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    after-school (Marţi, 3 martie 2009, 19:44)

    tiberiu [anonim]

    Tovarasa ministru are idei nastrusnice, profesorii nu vor sta cu odraslele celor de la multinationale sau din parcare pe 2-3 lei...after-ul va deveni before-ul..masa calda??? lectii dupa ore cu profesorii si-o bere rece poate...cata naivitate...o contributie si din partea parintilor....care parinti, cei disponibilizati? cate scoli au cantina? catering-ul e o solutie? scolile cad pe ei, vezi Scoala Centrala, altele sunt inca in BEI, sunt ingramaditi si profesori si elevi, se lucreaza in schimburi....bai si cica e ministru? sa se informeze si apoi sa iasa cu porumbelul...vedem ....
    • +1 (3 voturi)    
      cand va spuneam ca femeia este un zero (Marţi, 3 martie 2009, 21:11)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui tiberiu

      ..barat ,ca reformator ! Este doctor inginer ,profesor ,rector , academician de renume mondial dar ca organizator ,administrator si reformator al scolii romanesti este un zero taiat ! vora ilustrului Caragiale 'nu are multe idei ,dar fixe "in loc sa se duca unde ii este locul, ambitia bolnava o face sa stea pupaza in fruntea Invatamantului !
      • +1 (1 vot)    
        Nu pot sa cred.... (Miercuri, 4 martie 2009, 8:32)

        robert.b [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

        Cum poti sa spui asa ceva!? Despre cineva garantat! Garantat de Vanghelie! Vai, vai, unde este sistemul nostru de valori (care este).
    • 0 (0 voturi)    
      !!! (Miercuri, 4 martie 2009, 10:23)

      dan [anonim] i-a raspuns lui tiberiu

      Cine a introdus cornul si laptele. Nu cumva tot Abramburica?
    • -1 (1 vot)    
      (Miercuri, 4 martie 2009, 11:42)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui tiberiu

      Ati ramas blocati in pozitia "sa criticam orice", in loc de argumente aduceti bascali/.Nu sunt un fan al PSD si cu atat mai putin al d-nei Andronescu, dar aceasta idee e chiar buna si are potentialul de a ridica mult performanta scolara a copiilor.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 3 martie 2009, 20:16)

    ileana [anonim]

    Inlocuieste "un rahat"cu un alt "rahat"!
    Nu poate sa renunte pur si simplu la "cornu' si laptele"si sa faca programul "after-school" !?
    Contributia parintilor la fiecare after-school sa fie masa!? ( eventual inca o suma)
    Si atunci la fiecare unitate, parintii ce-si lasa copiii hotarasc de unde ce si cum se alegepentru masa!
  • -1 (1 vot)    
    ba da romaneste nu mai stiti (Marţi, 3 martie 2009, 20:19)

    ciresica [anonim]

    jos, avem nevoie de tineri...sa o luam de la capat ca astia ne termina
  • 0 (2 voturi)    
    Este o ideie foarte buna (Marţi, 3 martie 2009, 21:15)

    Verdes Nicolae [anonim]

    si trebuia aplicata mai de multa vreme. Degeaba sunt tot felul de pareri exprimate suburban, cand este vorba de sigurantza copiilor si binele acestora, chiar trebuie privite cu multa seriozitate toate aspectele acestei epoci. Sunt cadre didactice care vor sta sa urmeze acest program , cum sunt si multe cadre didactice care isi fac meseria cu multa daruire si constiincios. In special pentru elevii din clasele primare acest program ar fi foarte bine venit. Mai exista cantine scolare sau se pot deplasa firmele care gatesc mancare speciala.
    • +1 (1 vot)    
      Aiurea (Marţi, 3 martie 2009, 22:06)

      igor [anonim] i-a raspuns lui Verdes Nicolae

      Cum naiba s-o deplasa firma de catering la scoli cu oalele de bors? Si cine va imparti mancarea? Profesorul?????
      Sa mearga la cantine? Care cantine? Cate sunt? Cu ce sa mearga? Nu sunt deja pline cantinele, mai lipsesc zecile de mii de elevi!! Cat ar dura???


      Daca sunt asa de multe probleme cu impartirea unui corn si a unui pahar/cutie de lapte (ca cica asta ar fi motivul pentru care se renunta!), oare cum va fi cu impartirea mancarii calde!!! Bors, piure, iahnie, pilaf sau ce naiba le trece prin cap!
      • 0 (0 voturi)    
        las-o balta, esti pe dinafara (Vineri, 6 martie 2009, 10:41)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui igor

        firmele de catering au posibilitatea sa duca inclusiv bors, daca li se cere, si sa-l serveasca la scoala! deci cauta alte critici, asta e nula.
  • +1 (1 vot)    
    . (Marţi, 3 martie 2009, 23:16)

    oana [anonim]

    da ce sa scoata?! limbile straine?! sportu? da ca ce chestie sa scoata astea? de ce nu reduce orele de mate sau romana ca;s multe si degeaba.de ce nu scoate muzica si desenu?ca alea chiar is materii degeaba.daca iesi din tara te pune sa vorbesti o limba straina,nu sa desenezi.de ce nu introduce mai multa practica la fizica si chimie?ca;i degeaba teoria fara practica.de ce sa scoata laptele si cornu?copilul are nevoie in timpul pauzelor,nu dupa ore.dupa ore mananca acasa daca are nevoie.serios voi ganditi putin?ori tu,doamna ministra,iti bati joc de noi si de cresterea noastra,ori sunteti dvs,impreuna cu toti,o gramada de redusi mintal.sa va dea Dumnezeu atat cat dati.adica nimic.
    • -1 (1 vot)    
      Nope (Miercuri, 4 martie 2009, 8:36)

      robert.b [utilizator] i-a raspuns lui oana

      Citez: "de ce nu se reduce orele de mate si romana..." Nu e destule ore oricate ai face, Oana draga.
      • 0 (0 voturi)    
        de sa se scoata muzica si desenul?? (Miercuri, 4 martie 2009, 15:15)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui robert.b

        Si de ce sa se scoata muzica si desenul doar ca tu nu-l gasesti atractiv. Draga Oana mai iesi din copac si mai uitate si tu prin alte tari... Estetica se exprima doar prin civilizatie. De ce ne place sa mergem in alte tari si sa le admiram cultura? Pentru-ca invata limbi straine si fac mai multa mate? Te inseli. Mai ia si tu din cand in cand o pauza de la limbi si invata si altceva.
        • 0 (0 voturi)    
          fii pe pace (Vineri, 6 martie 2009, 10:43)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui vlad

          Oana nu se duce nicaieri sa admire cultura!
    • 0 (0 voturi)    
      siiiguuur! (Vineri, 6 martie 2009, 10:42)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui oana

      de muzica nu e nevoie in scoli, Guta&Salam fac treaba profesorilor de muzica, iar desenul e inutil, ca doar la numarat euroii obtinuti din bisnita sau talharie nu e nevoie de pricepere estetica! tu gandesti inainte de a scrie, cucoana?
  • 0 (0 voturi)    
    super (Miercuri, 4 martie 2009, 8:55)

    Th.R [utilizator]

    Mi se pare o idee foarte buna. Daca reuseste sa asigure si un nivel decent de calitate in acest serviciu ar fi excelent.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 4 martie 2009, 10:12)

      eu:) [anonim] i-a raspuns lui Th.R

      after school? de ce nu "dupa scoala" :))))))))))))
      o idee buna dar daca stai sa analizezi si sa iei in parte fiecare detaliu ai sa obs ca este de fapt o utopie :)))))))))))) CURAT VANGHELIE!
      hai care sare cu fime de catering cu apa si vegeta? :)))))
    • 0 (0 voturi)    
      cornu si laptele (Miercuri, 4 martie 2009, 10:34)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Th.R

      De unde suplimentare de fonduri in conditiile actuale de criza ?
  • +2 (2 voturi)    
    o idee f proasta (Miercuri, 4 martie 2009, 9:53)

    bere [anonim]

    after-school la o scoala de stat insemna semi-internat. am inscris copilul la inceputul anului si am renuntat dupa o saptamana.
    concret, la scoala copilului meu lucrurile se petrec asa: supraveghetorul ii duce la un liceu in apropiere care are cantina, acolo iau masa adusa de o firma "de caterinca", se intorc in scoala unde stau in banci sub o asa zisa supraveghere, in jur de 45 de copii intr-o sala de clasa putin mai mare. amestecati de la clasa I la a VIII - a. supraveghetoarea nu este pedagog, asa ca nu-si fac lectii.
    ceea ce parea o idee buna s-a dovedit a fi un esec din cauza lipsei spatiului si a personalului calificat.
    ma intreb, daca pentru cca 40 de copii nu s-a putut aloca un spatiu mai mare, cum se va putea face asta cu toti copiii din scoala, sau cel putin 70% din ei.
    doamna ministru intai sa faca un sondaj in scoli sa vada ce parere au cei direct implicati si pe urma sa ia decizii. io ca parinte prefer laptele si cornul, minim 3 ore de sport pe saptamana, mai putine ore de mate, mai putine teme. un copil mai are nevoie si de joaca in aer liber, nu sa stea toata ziua sa faca teme.
    • +1 (1 vot)    
      corect, sa ceara parearea (Miercuri, 4 martie 2009, 12:03)

      alx [anonim] i-a raspuns lui bere

      Ai dreptate. La scoala copilul meu merge dupa program la un restaurant din apropiere, apoi se intorc si isi termina lectiile cu invatatoarea. Mi se pare mult mai in siguranta asa, in plus are parte de ajutor calificat la lectii. Sunt cam 4 sau 6 grupe in total, toate de la ciclul primar, si toate cu invatatoare din scoala. Un suport din partea statului ar fi binevenit in locul cornului (care de obicei se usuca si se arunca) si in locul laptelui.
  • +1 (1 vot)    
    CEL MAI INCOMPETENT GUVERN (Miercuri, 4 martie 2009, 10:21)

    dan [anonim]

    Nu am auzit de masuri de mentinere a locurilor de munca. Somajul este in continua crestere, iar guvernanti dau in cap celorlati care mai muncesc. Anul acesta avem cumva alegeri?
  • -1 (1 vot)    
    Era si timpul!!!! (Miercuri, 4 martie 2009, 10:37)

    maria [anonim]

    Era si timpul sa devenim civilizati si noi. Sa ajutam copii nostri sa invete bine, fara stres cu teme pana la miezul noptii.
    Eu cred ca e un lucru bun. si chiar daca li se va cere la parinti sa contribuiasca cu bai e bine.
    Ca dai spaga la profesor sa te treaca ori platesti ca copilul tau sa invete, eu zic varianta 2.
    Pentru cine nu a mai auzit de asa ceva "after school" ii invit sa locuiasca pt cativa ani intr-o tara europeana civilizata si o sa vada diferenta.
    E adevarat suntem cu mult in urma , da trebuie sa o pornim si noi de la un inceput.
    Bravo, daca fac asa ceva si functioneaza.
    • 0 (0 voturi)    
      du-te si tu cu copilul la ora de romana (Vineri, 6 martie 2009, 10:46)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui maria

      ai niste carente cumplite in limbaj (li se va cere LA PARINTI, SA CONTRIBUIASCA, SA O PORINIM DE LA UN INCEPUT)
  • 0 (0 voturi)    
    o ideie foarte buna . (Miercuri, 4 martie 2009, 10:37)

    brandy2ro [anonim]

    Sa speram ca toti cei care vor pune in aplicare aceasta idee vor fi oameni de treaba . Sa speram ca acestia vor reusii sa ofere un serviciu de calitate .
  • 0 (0 voturi)    
    invatamant (Miercuri, 4 martie 2009, 10:47)

    mariana [anonim]

    este o ideea foarte buna, ca toate ideile in legatura cu viitorul romaniei. poate ar trebui sa nu mai trimitem copii la scoala, ca si asa dupa ce termina 12 clase multi dintre ei nu stiu banala tabla a inmultirii si cum sa se exprime. in loc sa ii preocupe materia care este stufoasa si din care copii nu stiu nimic, abramburica se ocupa de catering pe care tot noi parintii o sa il suportam. bravo tovarasa abramburica! tine-o tot asa.
  • 0 (0 voturi)    
    ???? (Miercuri, 4 martie 2009, 10:59)

    Iulia [anonim]

    Atata timp cat nu exista cantina la fiecare scoala acet lucru va fi imposibil
  • 0 (0 voturi)    
    school (Miercuri, 4 martie 2009, 14:52)

    after [anonim]

    1. De ce nu au gasit programului un nume in limba romana. Se tot plangeau ca suntem asaltati de englezisme vad ca si ei le prolifereaza.
    2. Mare dezamagire! Incepand cu faptul ca in majoritatea scolilor nu exista cantine! Credeam ca au gasit si eu o solutie buna in sfarsit si anume implementarea unor programe sportive care sa stea la dispozitia elevilor dupa ore. Avem nevoie sa transmitem copiilor nostrii ca este bine si sanatos sa faci sport. Ca acesta construieste, modeleaza o minte sanatoasa intr-un corp sanatos. Uite unde am ajuns: copii obezi care mananca numai porcarii si asta pt ca nu a fost nimeni sa ii invete altfel!!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce prostii se spun pe aici.... (Miercuri, 4 martie 2009, 15:12)

    Rali [utilizator]

    Sunt unii care isi dau cu parerea pe unele subiecte doar ca sa mai faca un pic de propaganda politica.
    Ideea e laudabila, eu am copilul in cl a 1 a si pot spune ca singura mea problema este cu cine sta de la ora 12 pana cand pot sa ajung acasa. Nu are nimeni cum sa ma ajute in fiecare zi si sa imi iau o femeie care sa stea cu el este destul de scump, si in plus ce incredere pot sa am?
    Asa ca sta la semiinternat. Toata treaba asta ma costa 150 ron/luna. Am cumparat cuptor cu microunde ca sa poata copilul sa manance o mancare calda, adusa de acasa in sufertas.
    Asa ca dragi comentatori, ganditi-va ca unii chiar considera acesta idee foarte buna, chiar daca vine de la un ministru PSD.
    Chiar si prostii, uneori au initiative bune, fie ca vrem sa nu, sa recunoastem!
  • 0 (0 voturi)    
    NU SUNT DE ACORD (Miercuri, 4 martie 2009, 16:28)

    Daniela [anonim]

    daca masura NU se implementeaza pentru toti copiii - ?? favoritism? trebuie o masura pentru TOTI copii si nu numai pentru unele scoli mai bine dotate !! ideea este buna dar NUMAI sa fie implementata de maine pentru toti copii si nu sa inceapa ...ahh nu licitatie in varf de deal....ah nu avem aia...si cealalta !
    • 0 (0 voturi)    
      prof (Marţi, 17 martie 2009, 19:29)

      cristina-cj [anonim] i-a raspuns lui Daniela

      oare nu v-ati saturat de oamenii etern speriati din romania?? ori de cate or se vrea un progres, romanul vrea totul perfect si instant!! nimeni nu admite ca pt ceva bun si de durata e nevoie si de o per mai lunga. poate ca per aceea incepe acum... sper!
      ati mancat, stimati parinti, cornul si laptele pe care il primesc tzancii dumneavoastra la scoala/gradinita? va spun eu cum e exact: laptele ala e fix ca laptele de pe vremea lui ceausescu 50%, 50% lapte din comert (!!). e si parerea dascalilor. stiti cum e cornul ala? va zic eu: e mai buna painea goala. nu are pic de aroma in el, nu are pic de gem, de ciocolata, de ceva, o umbra de varza.. nimic care sa-l faca pe copil sa se bucure. cadou de la fostul ministru, da?
      cum in tarile civilizate exista cantine si program de dupa orele de curs pt copii, exact asa se va face la noi, cu sau fara voia unor imbroboditi care nu stiu decat sa se multumeasca cu putinul pe care il au .... comparandu-si propria persoana, copii, tzara, etc... cu tzarile subdezvoltate, nicidecum cu cele dezvoltate ca sa aspire.
      din nefericire, majoritatea populatiei noastre traieste in mediul urban. mai e mult pana sa ii obisnuim pe oamenii acestia ca scoala, educatia, odihna psihica - partziala, atentzie! ci nu totala cum incepe sa fie acum, relaxarea, destinderea prin activitati cu caracter ludic, etc.. a copiilor unor parinti mereu pe drumuri, mereu ocupati/obositzi/dezinteresati, in locuri amenajate si pazite, e f importanta pt intreaga familie.
      si chiar daca spunem deseori ca ce face al nostru copil in cl. a 5-a, americanii sau altii fac intr-a 12-a..hm nici ai nostri nu mai sunt departe. mediul rural e praf. mai ales m. rural!
      daca nu se intampla o regenerare a educatiei, atunci ajungem la fel ca ei.
      haideti sa le creem spatii ca sa aiba unde 'incapea' si educatia. daca nu le creem 'spatiile', mediul, confortul, asa cum se cade, si ii lasam de izbeliste, atunci cine te angaj si cu cat lunar ca sclav?
  • 0 (0 voturi)    
    semiinternat sau after school particular? (Joi, 14 mai 2009, 11:55)

    raluca [anonim]

    In calitate de parinte direct interesat, am fost sa vad mai multe scoli cu semi. din sectorul 1. M-am ingrozit. Copii claie peste gramda in clase, mincind din farfurii de metal acolo unde se presupune ca ar trebui sa-si faca si lectiile, cu un televizor si un Dvd la care se uita in continuu, suprravegheati de un ''pedagog'' sictirit ca sta acolo pe un salariu de 2 lei... Toala lumea cu fundul lipit de banca de la 8 dimineata pina la 5 dupa-amiaza, urlete si o caricatura de pregatire a temelor. Film horror. Apoi am fost sa vad varianta particulara. Nu sufera comparatie. Oare spre asta tinde si doamna ministru, sau e o solutie doar ''de sila si mila'' ptr unii copii asa-zisi amarati?
  • 0 (0 voturi)    
    mesaj (Joi, 21 martie 2013, 12:59)

    Daniel [anonim]

    Doamna,proiectul cornul si laptele este finantat de Uniunea Europeana nu este contibutia guvernului asa cum incercati sa ne pacaliti.Si noi cu ce sa mai contribuim ?Cat de prosti ne credeti?Lasati programul asa cum este ca majoritatea parintilor din tara asta nu-si permit sa le dea pachetel la scoala!Cum poate D-nul Ponta sa afirme ca acel corn si lapte nu se consuma in scoli?Va asigur ca se consuma !Ca nu-l consuma copii dvs ca sunteti niste imbuibati asta este o alta problema.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri