Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti devanseaza aeroporturi de renume la mai multe capitole privind calitatea serviciilor, arata un studiu al Consiliului International al Aeroporturilor (ACI). Potrivit studiului ACI, la care au participat 125 de aeroporturi din intreaga lume, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti devanseaza, in aprecierea pasagerilor, aeroporturi precum Londra, Paris Charles de Gaulle, Roma Fumicino, Frankfurt, Milano Malpensa la mai multe capitole privind calitatea serviciilor.

La capitole precum „Meticulozitate si atentie in efectuarea controlului de securitate”, „Timp de asteptare pentru controlul de securitate” si „Sentimentul de siguranta si securitate in aeroport”, AIHCB se plaseaza inaintea unor aeroporturi precum Paris Charles de Gaulle, Londra, Bruxelles, Madrid, Frankfurt, Milano.

In ceea ce priveste facilitatile de terminal, AIHCB este perceput ca un aeroport prietenos, in care pasagerii nu au de parcurs distante mari pana la punctele de interes, fiind dotat cu indicatoare de informare si directionare care faciliteaza orientarea in aeroport, pasagerii acordand punctaje care plaseaza AIHCB alaturi de Viena, Atena, Zurich, Helsinki.

Rezultate bune au fost inregistrate si la sectiuni precum „Preturi accesibile pentru parcarile publice”, „Usurinta de a face conexiuni cu alte zboruri”, „Timpul de asteptare la control pasapoarte”, „Ambianta din aeroport”, „Confort in zona portilor de imbarcare”.

Studiul a indicat si un potential pentru imbunatatire in segmente conexe transportului aerian, precum transportul la/de la aeroport, restaurante, shopping, WI-FI, schimb valutar.

Cercetarea a fost efectuata pe baza raspunsurilor oferite de catre pasageri in intervalul octombrie – decembrie 2008, in cadrul programului „Airport Service Quality Survey”, coordonat de ACI, unica asociatie de profil la nivel mondial. Programul a oferit posibilitatea efectuarii unor comparatii intre diferitele aeroporturi participante la studiu, precum si identificarea unor solutii aplicabile pentru a accede in topul aprecierii pasagerilor privind calitatea serviciilor oferite.

AIHCB a optat si pentru un studiu comparativ cu alte 23 de aeroporturi selectate dupa diferite criterii precum calitatea serviciilor, marime comparabila, hub-uri regionale (Zurich, Copenhaga, Atena, Munchen, Amsterdam, Viena, Frankfurt, Roma, Paris Charles de Gaulle, Lisabona, Geneva, Bruxelles, Londra Gatwick, Londra Heathrow, Madrid, Helsinki, Dublin, Milano Malpensa, Milano Linate, Birmingham, Stockholm, Singapore, Dubai).

Colectarea datelor in Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti s-a efectuat de catre operatori independenti, respectiv studenti ai Facultatii de Inginerie Aerospatiala din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, ACI realizand interpretarea datelor, ceea ce asigura caracterul obiectiv al acestui studiu, se arata in comunicatul Ministerului Transporturilor..

Sondajele ASQ-ACI reprezinta o reflectare exacta din punct de vedere statistic a nivelului serviciilor oferite pe un aeroport, asa cum sunt percepute de pasageri, punand la dispozitia managementului un set de date unice care se refera la performantele din intregul aeroport. Sondajele ASQ-ACI permit astfel aeroporturilor sa evite o serie de sondaje interne de mica anvergura si contradictorii.