SURSE Guvernul se pregateste sa adopte proiectul de Cod Administrativ/ Procurorii nu vor mai putea verifica “necesitatea si oportunitatea” emiterii actelor administrative emise de ministri, adica inclusiv hotararile de guvern

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 6 noiembrie 2017, 18:27 Actualitate | Esenţial

Paul Stanescu, ministrul Dezvoltarii
Foto: AGERPRES
Codul Administrativ anuntat in vara de fostul ministru al Dezvoltarii, Sevil Shhaideh, a intrat pe circuitul avizarii, urmand sa fie adoptat ca proiect de lege in Guvern in perioada urmatoare, au declarat pentru HotNews.ro surse politice. Noul ministrul al Dezvoltarii, Paul Stanescu, a pastrat in proiectul de Cod prevederile care le ofera ministrilor imunitate sporita. “Aprecierea necesitatii si oportunitatea emiterii actelor administrative ale ministrilor apartine exclusiv acestora si nu pot face obiectul controlului altor autoritati”.

UPDATE
Klaus Iohannis, intrebat cum comenteaza intentia Guvernului: "Nu sunt convins ca e nevoie de schimbarea legii".

Presedintele Klaus Iohannis  a fost intrebat luni seara de ziaristi cum comenteaza intentia guvernului de a prevede, in nou Cod Administrativ, ca procurorii nu vor mai putea verifica "necesitatea si oportunitatea" emiterii actelor administrative emise de ministri.

"Oportunitatea nu trebuie cenzurata penal. Chestiunea e bine cunoscuta, nu sunt convins ca e nevoie de schimbarea legislatiei in materie", a precizat seful statului.

----------------

Acest principiu este enuntat de doua ori in proiectul de Cod Administrativ, care, daca va fi adoptat in Guvern, urmeaza sa fie trimis Parlamentului ca proiect de lege.

La articolul 50 din proiectul de Cod, referitor la raspunderea ministrilor, se arata la alineatul (2): “Aprecierea necesitatii si oportunitatea emiterii actelor administrative ale Guvernului apartine exclusiv membrilor Guvernului.”



Ideea este reluata si mai explicit la articolul 57, referitor la “actele ministrilor”, unde se arata, la alineatul (5): “Aprecierea necesitatii si oportunitatea emiterii actelor administrative ale ministrilor apartine exclusiv acestora si nu pot face obiectul controlului altor autoritati”.



Alineatul (7) din articolul 57 prevede ca “(7) Întocmirea documentelor de fundamentare din punct de vedere tehnic și al legalității, avizarea pentru legalitate şi contrasemnarea actelor administrative prevăzute la alin. (1) cu încălcarea legii, în raport cu atribuțiile specifice, angajează răspunderea administrativă, civilă sau penală, după caz, a funcţionarilor publici şi personalului contractual.”

Potrivit specialistilor consultati de Hotnews, cele doua articole din proiectul de Cod Administrativ ar putea opera si pentru trecut ca o dezincrimare, depinzand de interpretarea instantelor.  Asta inseamna ca daca aceste doua prevederi din proiectul de Cod Administrativ intra in vigoare, ministrii anchetati in dosarul Belina au o sansa in plus sa scape de dosare.

  • Diferenta intre act normativ si act administrativ individual

Curtea Constitutionala a decis in februarie 2017 ca procurorii nu pot ancheta oportunitatea si legalitatea actelor normative (ordonante de urgenta), dar nu s-a pronuntat in ce priveste actele administrative (hotarari de guvern) emise de ministri.  (Vezi detalii aici)

Presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, a sesizat pe 23 octombrie, Curtea Constitutionala, cerand ca judecatorii sa spuna explicit, dupa modelul deciziei date dupa OUG 13, că procurorii nu pot ancheta „circumstanțele, împrejurările, oportunitatea și legalitatea hotarârilor de Guvern”.

Altfel spus, Tariceanu doreste ca imunitatea oferita deja ministrilor de Curtea Constitutionala in cazul actelor administrative cu caracter normativ (ordonante de urgenta) sa fie extinsa si asupra actelor administrative cu caracter individual (hotarari de guvern)

Curtea Constitutionala inca nu s-a pronuntat in dosarul Belina. (Vezi detalii aici)

Toate actele adoptate de Guvern sunt acte administrative, dar unele au caracter normativ, iar altele au caracter individual.

Actele administrative cu caracter normativ cuprind reguli generale de conduita, impersonale si de aplicabilitate repetata pentru un numar nedeterminat de subiecti (ordonante de urgenta, proiecte de legi).

Actele administrative cu caracter individual creează, modifică sau sting drepturi și obligații în beneficiul sau în sarcina unei/unor persoane determinate;

EVZ a scris vineri, in premiera, despre faptul ca Guvernul ar urma sa adopte la proxima sedinta de guvern proiectul de Cod Administrativ. Proiectul de Cod Administrativ consultat de HotNews.ro are 238 de pagini si reuneste toate prevederile care reglementeaza activitatea autoritatilor centrale (Guvern, ministri, prefecti, institutii descentralizate) si locale (primari, consilii locale, consilii judetene), a functionarilor publici, inclusiv regimul incompatibilitatilor  etc.

In expunerea de motive se arata ca intentia Guvernului de a codifica cadrul legal din domeniul administratiei publice, prin intermediul unui Cod administrativ si al unui Cod de procedura administrativa, a fost statuat inca din anul 2001, in cadrul programelor de guvernare si al programelor legislative ale Guvernului.

Un capitol distinct din proiectul de Cod Administrativ il reprezinta “Exercitarea dreptului de proprietate publica si privata a statului sau a unitatilor administrativ teritoriale”. In expunerea de motive se arata ca prevederile Codului Civil erau insuficiente si ca lipseau reglementari clare in acest sens.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

8381 vizualizari

  • +28 (34 voturi)    
    Tunul si oporTUNUL (Luni, 6 noiembrie 2017, 18:52)

    CezarN [utilizator]

    Nu ma indoiesc ca, de pilda parcul ala nefolosit din Ploiesti, a fost necesar si un adevarat oporTUN pentru primarul care l-a facut.
    Daca, insa, pentru a jutifica astfel de oporTUNURI se folosesc acte FALSE, trebuie ca procurorii sa arunce un ochi, nu?
    • +10 (14 voturi)    
      As vrea sa vad ce PROST semneaza chestia asta (Luni, 6 noiembrie 2017, 20:57)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Ar fi cea mai tare chestie pe care ar face-o PSD-ul. Isi dau singuri cu tesla in coana mitza biciclista. :-)))

      O lege care ar interzice dreptul anchetarii unor fapte cu iz penal vi fi declarata SIGUR in viitor ca un instrument de favorizare a infractorilor si se va raspunde cu CAPUL. In primul rand vor raspunde semnatarii si initiatorii legii. In al doilea rand, efectele vor putea fi anulate pe toata perioada in care legea sa aplica.

      Cu o astfel de masura impotriva statului de drept, PSD va putea fi scos in afara legii conform Art. 40 alin (2) din Constitutie.
      • +6 (10 voturi)    
        P$D este in Ilegalitate de la dec.89 (Luni, 6 noiembrie 2017, 23:02)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

        Constituit din PCR, cu Implicare prin exponentii P$D in Jaffa bancar, Bechtel, Procurorul Panait, Caritas,mineriade, protejarea lui Iliescu, Lovitura de Stat din2012, practic o Grupare de Infractori
      • -8 (12 voturi)    
        iz penal dupa parerea cui? (Marţi, 7 noiembrie 2017, 2:11)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

        a DNA? dar de cand stabileste DNA daca un act administrativ este penal sau nu?
        • +7 (11 voturi)    
          DNA este Imputernicit de Strada (Marţi, 7 noiembrie 2017, 6:53)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Ce intrebi tu este redundant
        • +5 (7 voturi)    
          Pai e simplu (Marţi, 7 noiembrie 2017, 9:15)

          neagoe [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Daca PSD ii da unui borfaș o insula de pe Dunare si acesta interzice romanului de rand sa intre sa faca plaja acolo, atunci este un transfer de proprietate penal facut pe baza unei legi special data pentru a favoriza infractorii.
          Nu e nevoie de DNA pentru chestia asta.

          conf DEX2009:
          BORFÁȘ = Hoț de rufe, de haine, de lucruri mărunte; găinar, bojogar

          La plural, "Borfași"= PSD, ALDE, UDMR & Co
        • +3 (5 voturi)    
          Pai nu DNA (Marţi, 7 noiembrie 2017, 9:19)

          doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          ci judecatorul stabileste...
          Vai de creierul spalat!
  • +26 (32 voturi)    
    Miercuri, dupa Duminica Aceasta 80.000 (Luni, 6 noiembrie 2017, 18:54)

    un domn [utilizator]

    De Protestatari Doar In Bucuresti, P$D vrea...Ultima Solutie/inca o Revolutie!
  • +25 (31 voturi)    
    ... (Luni, 6 noiembrie 2017, 19:03)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    adica hotie pe fata ...
    • +10 (14 voturi)    
      Statul Paralel !!!! (Luni, 6 noiembrie 2017, 20:59)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Adica, noi traim intr-un stat, PSD+ALDE in altul PARALEL care are dreptul sa-l jefuiasca pe al nostru.
      • +4 (8 voturi)    
        Averile P$D ishtilor aka Baronii (Luni, 6 noiembrie 2017, 23:09)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

        Minim 40 miliarde EUR
  • +22 (28 voturi)    
    Parlamentarii imuni, ministri imuni (Luni, 6 noiembrie 2017, 19:24)

    grunespferd [utilizator]

    „Sa fim toti imuni, justitia asta opresiva nu ne lasa sa „lucram““- spun ei. Si noi ne miram. Pentru ca nu intelegem ce inseamna a „lucra“. Pentru ei „ a lucra“ = „ a fura“.
    Alegeri anticipate, ori revolutie, astia sunt pur si simplu infractori de drept comun ajunsi la guvernare.
    Unde sunt cainii in satul asta numit Romania sa latre, sa rupa cand sunt gardurile rupte si romanii furati? Adevarul e ca suntem singuri, americanii nu pot iesi in strada pentru noi, nu pot sa-i fugareasca cu dronele pe Dranea, tariceanu, ciordache samd. Noi insine trebuie sa ne salvam. In strada pana pleaca. Altfel ne fura niste derbedei viitorul!
  • +7 (11 voturi)    
    La prime vedere pare (Luni, 6 noiembrie 2017, 19:26)

    asistat [utilizator]

    ca textul ar fi scris intr-un limbaj de expert in drept, pentru expertii in justitie din strada! Da nu prea e! E invers:)
  • +9 (13 voturi)    
    Codul administrativ va ajunge la CCR (Luni, 6 noiembrie 2017, 19:35)

    Susufler0 [utilizator]

    si vai si amar dupa ce trece de controlul de constitutionalitate : va trebui sa fie reutilat M.Of. pt a putea prididi de cate hotarari de guvern cu caracter individual va fi nevoit sa publice zilnic ! ;)))
  • +8 (14 voturi)    
    Se va "adopta ",poate doar la Fortaleza (Luni, 6 noiembrie 2017, 19:55)

    Plagarus [utilizator]

    Nici mortii nu-i vor mai vota pe PSDerbedei.
  • +8 (14 voturi)    
    Nu prea le am cu legile asa ca intreb si eu poate (Luni, 6 noiembrie 2017, 20:07)

    ty [utilizator]

    stie cineva ceva amanunte . . .
    Acest Cod Administrativ nu are oarece legatura cu . . . Belina?
    • +7 (11 voturi)    
      Ba da! (Luni, 6 noiembrie 2017, 21:20)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui ty

      Scrie chiar în articol: „Potrivit specialistilor consultati de Hotnews, cele doua articole din proiectul de Cod Administrativ ar putea opera si pentru trecut ca o dezincrimare, depinzand de interpretarea instantelor. Asta inseamna ca daca aceste doua prevederi din proiectul de Cod Administrativ intra in vigoare, ministrii anchetati in dosarul Belina au o sansa in plus sa scape de dosare.”
      S-au gândit la toate, termitele pesedisto-aldiste :)
      • +1 (1 vot)    
        Au experienta la asa treburi (Marţi, 7 noiembrie 2017, 18:37)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui marki

        Mai cu ceva ani in urma un ministru pesedist la educatie a fost gasita de ANI (astia mai exista?) incompatibila. A pierdut in prima instanta dar cum era ministru a dat o ordonanta cu binecuvantarea lui ponta si decizia finala a instantei i-a fost favorabila.
  • +11 (17 voturi)    
    Nu e treaba voastra (Luni, 6 noiembrie 2017, 20:18)

    alibaba_zeul_meu [utilizator]

    pe ce va cheltuim noi banii! Traiasca Alibaba, zeul nostru!
  • +9 (15 voturi)    
    Nu prea inteleg asta... (Luni, 6 noiembrie 2017, 20:21)

    LiviuX [utilizator]

    Ca aprecierea necesitatii si oportunitatea emiterii apartine guvernului, ministrilor, da sunt de acord. DAR: de ce EXCLUSIV??? Adica altii, eu, nu-mi pot da cu parerea? Doar nu pot anula actul... Apoi, chiar asa, procuratura NU ancheteaza asta, ci LEGALITATEA. De ex. un eventual trafic de influenta, mita, etc. Pentru ca intr-adevar, nu e rolul procuraturii sa decida daca o parcare e bine amplasata undeva si necesara acolo sau nu. Dar daca e legala, DA!
    • +4 (8 voturi)    
      Traficul de influenta se face (Marţi, 7 noiembrie 2017, 0:06)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      ori mita se da tocmai pt ca un ministru sau altul sa aprecieze in mod nereal ca un anume act normativ ar fi necesar , oportun sa fie emis.

      Aceste infractiuni, premergatoare procesului de emitere/ legiferare le ancheteaza parchetul in timpul sau dupa incheierea procesului de elaborare a legii.

      Parchetul nu ancheteaza oportunitatea si cu atat mai putin legalitatea unei legi. De fapt in acest sens s-a pronuntat si CCR in cel putin doua randuri pana acum.

      PS. Pesedistiisi, regretabil, CCR se prefac ori chiar nu inteleg acest lucru.
      • +1 (1 vot)    
        le (Marţi, 7 noiembrie 2017, 13:21)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        amesteca intentionat.
        a zis CCR ca nu e treaba ei sa stabileasca un prag la abuz, ci e treaba Parlamentului, hop a si sarit TT-ul cu afirmatia ca CCR a hotarat ca trebuie prag. ceea ce este o aberatie pentru ca CCR si-a declinat de fapt decizia politica, aceasta trebuind a fi a legislativului, fara insa a specifica obligativitatea.
      • 0 (0 voturi)    
        Asta asa e (Marţi, 7 noiembrie 2017, 16:04)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Deci nu procuratura cerceteaza oportunitatea, nici macar nu are specialistii de rigoare. Dar asa cum spui, cerceteaza daca hotararea a fost data ca urmare a unei mite, trafic de influenta, etc. Deci legalitatea ei. Nu daca, cum spuneam, parcarea se justifica, e mai bine acolo sau dincolo. Se pare ca asta unii nu inteleg, sau se prefac ca nu inteleg.
  • +8 (12 voturi)    
    PSD: 1001 feluri de furt (Luni, 6 noiembrie 2017, 20:46)

    OmulNou [utilizator]

    Toti hotii astia trebuie sa mearga la inchisoare! Toleranta zero fata de coruptie!
  • +8 (12 voturi)    
    creded ca... (Luni, 6 noiembrie 2017, 21:34)

    liviu_ [utilizator]

    de fapt asta e statul paralele de care zicea tariceanu...

    repet intrebarea... daca da parlamentul o lege prin care e legala crima, sau violul?! nu pot sa fie trasi la raspundere?!
  • +1 (5 voturi)    
    Curat paralel (Luni, 6 noiembrie 2017, 22:34)

    CzCa [utilizator]

    Iohannis: Necesitatea si oportunitatea
    Tăriceanu: circumstanțele, împrejurările, oportunitatea și legalitatea

    Am găsit deci statul paralel, sunt cei care vor sa fie înafara si deasupra justiției. QED.
  • +3 (7 voturi)    
    Cam așa ceva... (Luni, 6 noiembrie 2017, 22:50)

    marki [utilizator]

    O clasă politică atât de ticăloasă, de toxică, care să lupte împotriva intereselor propriilor cetățeni, nu cred că are egal în lumea asta largă. Ar merita alungați cu furci și topoare, sau arși pe rug în piața publică :) :)
  • +5 (9 voturi)    
    imunitate la furt (Luni, 6 noiembrie 2017, 23:55)

    Adrian_. [utilizator]

    modificare tipica pt PSD, legalizarea furtului la nivel guvernamental.

    devenim o tara de hoti?
  • -4 (10 voturi)    
    normal! (Marţi, 7 noiembrie 2017, 2:10)

    srpc [utilizator]

    procurorii sunt pusi sa apere legea, nu sa controleze deciziile politice ale ministrilor!
    • +4 (8 voturi)    
      DNA Apara Romania de Infractori (Marţi, 7 noiembrie 2017, 6:55)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      99% sunt Politicieni
    • +5 (9 voturi)    
      ??? (Marţi, 7 noiembrie 2017, 7:48)

      nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      deciziile politice produc si masuri administrative care pot sa nu fie in regula.Factorul cauzator al acestora sunt acele decizii politice.
      Este ca si cum daca a murit Vasile procurorul are voie sa cerceteze moartea lui Vasile dar nu si factorul care a cauzat moartea luii.
      BRAVOS NATIUNE
      • 0 (0 voturi)    
        Hai (Marţi, 7 noiembrie 2017, 18:55)

        wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

        nu va mai faceti ca nu intelegeti. Ca daca chiar nu intelgeti e f. grav.

        Normal ca daca se constata fapte care contravin legilor, pot fi cercetate si deciziile politice care le-au cauzat.

        Dar precum bine stim, la noi e cam invers, mai intai se ia in vedere o decizie politica apoi se cauta (si daca nu se gasesc se fabrica) fapte care sa incrimineze acea decizie poitica.
        • 0 (0 voturi)    
          Tu gandesti? (Marţi, 7 noiembrie 2017, 20:14)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

          Pai e normal ca sa se plece de la decizia politica, pentru ca asta e ce se vede mai intai. Doar nu sunt fraieri sa vina mai intai sa zica ca da, am primit mita ca sa decid asta, ca sa se poata pleca de la fapta. Iar cu fabricatul dovezilor, da te rog macar un exemplu de proces cu dovezi din astea fabricate. deci prcesul numarul... etc., si dovada ca dovezile au fost fabricate.
          • 0 (0 voturi)    
            Se pare (Miercuri, 8 noiembrie 2017, 11:01)

            wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            ca mai avem mult pana sa invatam democratia :)

            Politicienii, ca ne convine sau nu, sunt alesi in mod democratic si au tot dreptul de a lua decizii, sunt pusi in aceasta pozitie de NOI (daca te gandesti ca de fapt au fosti alesi de o minoritate care s-a prezentat la vot, sa stii ca nu ai dreptate, cei absenti si-au exprimat optiunea prin neprezentare).

            Iar despre fabricatul dovezilor iti dau numai un indiciu. Cine crezi ca are cea mai mare putere in stat, si asta de imediat dupa 89 incoace? Nu cumva niste baieti cu ochi albastri?
            • 0 (0 voturi)    
              Bati apa in piua (Miercuri, 8 noiembrie 2017, 15:51)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

              Unde am spus eu ca politicienii, alesi democratic (asta e drept) NU au dreptul sa ia decizii POLITICE?? Asa cu am spus si mai jos, astept macar o dovada de cercetare a unei decizii politice DIN PUNCT DE VEDERE POLITIC. Vad ca nimeni nu a fost in stare sa dea un astfel de exemplu...
              In ce priveste fabricatul dovezilor, esti hilar (ca sa nu zic altfel). Am cerut de asemeni un exemplu (cu proces, dovada de dovada fabricata), nu "indicii"... Sau vorbesti doar ca sa te afli in treaba?
    • 0 (0 voturi)    
      Altul care nu gandeste! (Marţi, 7 noiembrie 2017, 20:42)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Dar cand au cercetat procurorii o decizie POLITICA? De ex daca e mai bine sa se faca o autostrada de la Sibiu sau de la Iasi? Poti da macar un exemplu? Nu, au cercetat daca pentru a se hotari una sau alta a fost legal sau s-a dat mita, a fost trafic de influenta. Deci daca s-a hotarat ca de la Sibiu pe baza unui trafic de inluenta si nu strict calcul economic. Clar? Astept exemplul cercetarii unei decizii politice DIN PUNCT DE VEDERE POLITIC. Si asta nu numai de la tine, ci de la oricine care sustine ca DNA cerceteaza politic!
  • +4 (8 voturi)    
    ??? (Marţi, 7 noiembrie 2017, 6:41)

    nedumeritul [utilizator]

    oportunitatea si necesitatea reasfaltarii strazii mele care avea un asfalt perfect fara probleme cu schimbarea bordurilor care si ele erau perfecte va ramane ca si pana acum o informatie confidentiala si secretizata..
    BRAVOS NATIUNE !!!
  • +1 (3 voturi)    
    mai aproape de obiectivul real si final (Marţi, 7 noiembrie 2017, 8:40)

    revo [utilizator]

    Inca o imunitate, de data asta pentru trepadusii MAFIEI, adica pentru membrii Guvernului.
    Au tras invatamintele de rigoare, astfel incat slugile credincioase ca Servil sau Udrea, Rovana sau Carmencita sau Grindeanu, sa nu mai fie posibil sa fie anchetate vreodata pentru furt calificat, deturnare de fonduri sau ordonante cu dedicatie.

    Toata brambureala cu asa-zisa revolutie fiscala este doar o perdea de fum. Singurul obiectiv este acapararea Justitiei si anihilarea ei.
    Este adevarat ca fara perdeaua de fum, care are potentialul de a-i atinge pe romani la buzunar, nu s-ar mai misca nimeni, in afara de cativa visatori prin Bucuresti, care n-au apucat inca sa plece din tara.
  • +2 (4 voturi)    
    evolutie de asteptat (Marţi, 7 noiembrie 2017, 8:45)

    Dedalus [utilizator]

    Asta se intampla cand cetatenii voteaza masiv un singur partid.

    In lipsa (obiectiva a) opozitiei parlamentare, acel partid ajunge sa lucreze pentru el, nu pentru guvernarea tarii.

    ===

    Orice stanga politica va "expanda" statul, sub pretextul imxtiunii directe in viata fiecarui om, dar in realitate pentru a darui posturi bine platite celor fideli.

    Din moment ce statul (adica oligarhia, clasa privilegiata, cum vreti sa-i spueneti) este deasupra legii, acest lucru va fi reflectat imediat in subordanarea puterii legislative.

    ===

    Numai naivii (sa nu spun fraierii) cred ca stanga politica este "pentru popor si saraci".

    Stanga nu scoate pe nimeni din saracie - din motivul simplu ca saracii o voteaza. Cu exceptia celor fideli care ajung rapid sa formeze o categorie privielgiata.

    Pomana cu care stanga cumpraa voturile este un pret mic pentru a construe un stat cvasi-totalitar (partidul-stat).

    Stanga radicala se vopseste usor - in fel si chip- inclusive in social-democratie, profita de imagiantia naiva a unora cum ca socialismul este o oranduire buna si dreapta. In timp, dispare separatia puerilor in stat, un singur partid ajunge sa guverneze perpetuu, se creeaza o clasa de fideli care purjeaza resursele statului printr-un govern din ce in ce mai umflat.

    Asta este drumul si nu l-am inventat eu. Sunt nenumarate exemple de acest tip in lume. Dar nimeni nu-I mai orb decat cel care nu vrea sa vada.
  • +1 (3 voturi)    
    intentie? (Marţi, 7 noiembrie 2017, 8:51)

    Dedalus [utilizator]

    Cele doua articole incercuite spun de fapt acelasi lucru. Neobisnuit pentru o lege.

    Acest lucru poate avea drept cauza:
    fie
    a) incompetanta legislativa
    fie
    b) modificarea actului ulterior scrierii sale, de catre o persoana care urmarea doar includerea in text a acelei prevederi si nu a mai avut rabdare sa citeasca tot .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi