Compania Kaufland a reactionat la situatia de la Odorheiul Secuiesc, spunand ca imaginile aparute prezinta a treia discutie a autorului filmarii cu vanzatoarea, toate avand loc inainte de inceperea programului, lucru ce i s-a comunicat clientului respectiv.

Scandal la Kaufland Odorheiul SecuiescFoto: Captura YouTube

Precizarile Kaufland:

"Regretam atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland avand o serie de principii care pun respectul fata de clienti si amabilitatea pe primul loc.

Va asiguram ca, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigatie si vom lua toate masurile pentru a evita pe viitor astfel de situatii, inclusiv introducerea cursurilor de limba romana.

Subliniem ca, potrivit legii, eventualele masuri care vor fi decise vor fi confidentiale, deoarece tin de relatia angajat-angajator, respectand astfel dreptul la viata privata.

In acest moment, ca urmare a primelor noastre investigatii, venim cu o serie de precizari care sa contureze contextul in care s-a realizat filmarea. La ora la care a avut loc discutia filmata la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clientii nu incepuse inca, angajata fiind implicata in sarcinile obisnuite de pregatire pentru deschiderea oficiala de la ora 10:00.

Din acest motiv, casa de marcat nu era inca operationala, iar aceasta nu a putut incheia procedura de incasare, neputand servi astfel clientul si restituindu-i suma.

De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese ca autorului filmului i s-a comunicat orarul de functionare in prealabil.

Acesta a venit la punctul Grill intr-un interval de 16 minute de trei ori, inainte de inceperea programului, in intervalul 9:31 - 9.47, purtand discutii cu angajata.

Inca de la prima vizita, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 pana la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat ca programul de lucru nu incepuse inca la acea ora si din acest motiv nu putea fi servit.

Cu toate acestea, el a revenit a doua oara la ora 9:37 si apoi a treia oara la ora 9:47, cand a pornit camera de filmat, inregistrand o reactie ca urmare a unor interactiuni anterioare.

Autorul filmului a omis sa precizeze ca filmarea data publicitatii este in fapt a treia discutie cu angajata noastra.

Cu toate acestea, nu toleram un astfel de comportament in relatia cu un client in niciunul din magazinele noastre din tara, indiferent de regiune si vom lua masuri conform regulamentului intern. Kaufland este o companie in care lucreaza oameni de diferite nationalitati si toti punem pe primul loc amabilitatea si respectul fata de client, aspecte absolut definitorii pentru activitatea noastra, oriunde am lucra."

UPDATE 1 (4 sept:)

Compania Kaufland România transmite următoarele precizări:

În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele și condițiile de depozitare ale produselor și au adresat angajatelor unității întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.

La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancțiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet și nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland.

Referitor la informația apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame și pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menționăm ca această amendă nu există.

-------------

Amintim ca ANPC a amendat cu 10.000 de lei hipermarket-ul Kaufland din Odorheiu Secuiesc, Protectia Consumatorului autosesizandu-se dupa aparitia pe retelele de socializare a unui filmulet postat de un barbat care a sustinut ca a fost refuzat de o vanzatoare la Odorheiu Secuiesc pentru ca nu vorbea limba maghiara.

"Dupa aparitia in mediul online a respectivului filmulet, comisarii OPC au fost in control si au avut parte de acelasi tratament. Au cerut produse in limba romana si nu au fost serviti. Pentru aceasta abatere, agentul economic a fost sanctionat astazi (vineri - n.r.) cu suma de 10.000 de lei. Din pacate, nu este un caz singular si au fost constatate astfel de abateri la mai multi agenti economici din aceasta zona", a spus comisarul-sef Sorin Susanu.

Comisarul a mai precizat ca, in 2015, hipermarket-ul a mai fost amendat cu 5.000 de lei pentru ca reclamele si pliantele erau exclusiv in limba maghiara.