UPDATE Greva spontana la CFR: Unele trenuri au intarzieri-record de pana la 450 de minute

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 22 martie 2017, 8:12 Actualitate | Esenţial

Tabela din Gara de Nord la ora 17:00
Foto: Hotnews
O parte dintre angajatii CFR Infrastructura au declansat un protest spontan miercuri dimineata, incepand cu ora 7:00, graficul de circulatie al trenurilor fiind afectat, informeaza compania, intr-un comunicat. Calatorii sunt sfatuiti ca inainte de calatorie sa solicite informatii despre intarzierile care se inregistreaza in traficul feroviar la statiile si agentiile CFR din Bucuresti si din tara si la numarul de telefon 021/9521. Protestul spontan vine dupa ce sindicatele au cerut majorari salariale, iar compania a refuzat. Sindicatele din CFR au cerut majorari salariale de 25%.

Ora 17:00: Intarzieri de pana la 450 de minute in Gara de Nord din Bucuresti. CFR a anuntat ca activitatea feroviara a fost reluata in regionalele Bucuresti, Craiova, CF Cluj, Iasi, Galati si Constanta si se poarta discutii pentru incetarea protestului spontan cu angajatii din anumite statii de pe raza de activitate a 2 regionale CF, Brasov si Timisoara. Trenurile care au fost oprite in statiile de formare vor fi reprogramate pentru reinscrierea in circulatie, iar cele care au stationat in garile de pe traseu isi vor continua parcursul pana la destinatiile finale, precizeaza compania.

Ora 12:00: Unele trenuri inregistreaza intarzieri-record de 400 de minute.

Ora 10:00: Unele trenuri au, pana la aceasta ora, intarzieri de 60, 80 si chiar 100 de minute. Circulatia a aproximativ 140 de trenuri este afectata de greva spontana.

Tabela Sosiri/Plecari din Gara de Nord si ce trenuri au intarzieri aici: http://www.cfr.ro/webcam.php.

Conducerea companiei si federatiile sindicatele reprezentative se afla deja in negocieri pentru semnatare noului Contractul Colectiv de Munca 2017-2018, negocieri in cadrul carora conducerea CFR SA a anuntat ca in bugetul companiei pentru anul 2017 este inclusa o cresterea a fondului de salarii cu 22,5%, crestere care se va regasi, in urma negocierilor cu partenerii sociali, in salariile angajatilor, arata compania feroviara.

CFR precizeaza, intr-un comunicat, ca "mentine deschis dialogul social si negocierile transparente cu reprezentantii federatiilor sindicale pe marginea definitivarii Contractului Colectiv de Munca pentru perioada 2017-2018". Miercuri la ora 15:00 este programata o noua runda de negocieri intre reprezentantii companiei si sindicate.

CFR sustine, de asemenea, ca "acesta forma de protest incalca procedurile legale, aduce grave prejudicii companiei, prin inregistrarea de pierderi financiare, si afecteaza transportul pasagerilor care si-au procurat deja biletele pentru efectuarea calatoriei, conform graficului de circulatie din Mersul Trenurilor" si cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat, asigurand ca "se depun toate eforturile astfel incat sa asiguram conditii optime de reluare a circulatiei trenurilor".

 Întrucât actualul Contract Colectiv de Muncă (CCM) expiră miercuri, 22 martie, compania a propus încheierea unui Act Adițional pe o perioadă de minimum 30 zile și maximum 90 de zile, astfel încât salariații să nu-și piardă anumite drepturi, cum ar fi acordarea sporurilor, plata orelor festive, acordarea bonurilor de masă sau a ajutoarelor sociale.

"Negocierile purtate între administrație și federațiile sindicale reprezentative (semnatare ale Contractului), în vederea încheierii unui nou CCM, s-au desfășurat cu respectarea prevederilor Legii Dialogului Social 62/2011. În cadrul acestor întâlniri au fost analizate cu prioritate aspectele privind drepturile salariale și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru angajații companiei.

Contractul de mandat al directorului general al CFR Călători, Iosif Szentes, a fost prelungit, marți, prin decizia Consiliului de Administrație.


Citeste mai multe despre   






















14053 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    greva la cfr (Miercuri, 22 martie 2017, 8:30)

    XXXXL [anonim]

    bravo... sa vina firea....
    sa vina coana ministreasa vasilescu-engleza
    • +5 (5 voturi)    
      Soros este vinovat! (Miercuri, 22 martie 2017, 11:03)

      Dl Capsuna [utilizator] i-a raspuns lui XXXXL

      In astfel de conditii, cu greve in fiecare zi, conduse din spate de catre organizatii oculte care apartin de Soros cum credeti ca isi poate face treaba doamna Vasilescu - Engleza sau doamna Pandele? Degeaba exista bunavointa din partea Olgutei, daca Soros scoate oamenii in strada!
  • +15 (17 voturi)    
    "Unele trenuri au intarzieri"... (Miercuri, 22 martie 2017, 8:40)

    LucianSchumer1 [anonim]

    Trenurile au intarzieri si cand nu fac ei greva...
    • +3 (3 voturi)    
      caile ferate (Miercuri, 22 martie 2017, 14:06)

      ana_brown [utilizator] i-a raspuns lui LucianSchumer1

      Caile ferate sunt un obiectiv strategic al fiecarei tari. Nu doar la noi, ci in toate tarile doar partea de Marfa este rentabila, Calatori nu. In conducerea cfr sunt tradatori care vor falimentul companiei, de aceea CFR a fost spart in bucati pentru a fi vanduta mai usor.
      Nu cereti vinderea companiei, partea de Marfa poate fi facuta mult mai rentabila daca ar fi interes! Si ar acoperi si necesarul cfr calatori. Transportul pe cfr este foarte sigur, oamenii chiar calatoresc cu trenurile. Nu e nici in interesul celor ce merg cu masina ca strazile sa se umple si mai mult de autobuze care inlocuiesc trenurile!
      Nu doar calatorii sunt victimele deciziilor conducerii cfr. Oamenii simpli care lucreaza in cfr sunt responsabili, seriosi, si ei sunt victimele angajatorului lor! Li se cere mult si li se ofera putin, lumea ii injura pentru ca este murdar in trenuri si in gara, dar nu ei au luat decizia de a concedia (aproape) tot personalul de la curatenie. De asemenea, nu ei iau decizii ce lucrari se fac pe traseu si cu ce calitate, care lucrari duc la intarzierea trenurilor!
  • +7 (11 voturi)    
    mda (Miercuri, 22 martie 2017, 9:21)

    adrian_rolland [utilizator]

    e bine de tot... o companie pe butuci are cereri de cresteri salariale de 25%...

    asta in conditiile in care serviciile oferite fraierilor ce inca mai folosesc transportul feroviar sunt la nivelul celor din 1950....
    • +1 (3 voturi)    
      cfr (Miercuri, 22 martie 2017, 10:42)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      In 1950 pe liniile magistrale erau operationale automotoarele Malaxa si locomotivele cu aburi "de accelerat" 250 (Resita) care in tronsoanele de VN sareau de suta...
    • +3 (5 voturi)    
      nu nu (Miercuri, 22 martie 2017, 11:00)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      ei nu cer 25%, ci li se ofera 22.5% si sunt atat de jigniti de aceasta propunere incat au intrat in greva spontana. Cat vor ? Probabil mult mai mult.... Cert e ca situatia CFR Infrastructura cat si a CFR Calatori si a CFR Marfa e una delicata dpdv financiar care nu stiu in ce masura le poate sustine aceste ambitii salariale. Vom trai si vom vedea. Vinovatul principal mi se pare guvernul care a pornit aceasta spirala a populismului. Ieri Politia, azi CFR-ul, maine se vor inghesui altii sa ceara. Stim scenariul, seamana cu cel din 2008, la final votasera 25% si la profesori, chiar Base a promulgat-o din prima. Ce sa vezi, n-au mai fost bani, iar dupa inca un an ipoteticul +25% s-a transformat in -25% la salariu si -25% la sporuri, adica vreun -40% la net. Oamenii au fost acolo, stiu cum se intampla lucrurile. Ce vedem azi e inghesuiala la pomana inaintea taierii. Unii vor lua +25% sau mai mult. Alte categorii nu vor lua. Cert e ca pentru toti va urma ziua regularizarii.
    • 0 (2 voturi)    
      Ba, pardon (Miercuri, 22 martie 2017, 12:07)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      In 1950 era curat in vagoane.
  • +8 (10 voturi)    
    Nu renuntati! (Miercuri, 22 martie 2017, 9:45)

    Dl Capsuna [utilizator]

    Acum e momentul maririlor de salarii! CFR are bani anul acesta din subventiile pentru studenti! Nu va lasati pacaliti de directorii din CFR care se gandesc doar la interesul propriu. Cereti dublarea salariilor, iar pana nu primiti marirea nu plecati din gari! Sa vina directorii sa conduca trenurile.
  • +9 (11 voturi)    
    "Unele trenuri au intarzieri" (Miercuri, 22 martie 2017, 9:48)

    Nevermind [utilizator]

    Deci e ca si cum n-ar fi greva. :)))

    "plata orelor festive"... adica au bonus daca vin cu lenjerie curata la munca si se considera ora festiva?
  • +8 (10 voturi)    
    e binee (Miercuri, 22 martie 2017, 10:23)

    BeniIle [anonim]

    deci intarzierile sunt mai mici atunci cand sunt angajatii in greva...
  • +1 (3 voturi)    
    CFR (Miercuri, 22 martie 2017, 10:44)

    nimrod [utilizator]

    Mai bine ar pune mana sa mai spele geamurile la vagoane si sa mai dea o vopsea pe locomotive.
  • 0 (4 voturi)    
    astia... (Miercuri, 22 martie 2017, 10:51)

    liviu_ [utilizator]

    pana nu inchid de tot cfr nu se lasa...
    si apoi o sa eara pomana de la guvern ca ei sunt niste victime saracii...

    ar trebui sa dam cfr in judecata pt fiecare intarziere...
    e usor sa avem pretentii fara sa ofrim nimic in schimb!
  • -1 (5 voturi)    
    erau boieri candva (Miercuri, 22 martie 2017, 12:10)

    Toni_Romania [utilizator]

    Acum 15 ani imi povestea un inginer de la Regionala Iasi cum "trag" unii salariati cu masini Diesel motorina din rezervoarele locomotivelor din depou (ca la un rezervor de 2000-4000 litri nu se mai vedea lipsa a 100...). Erau boieri cam toti la CFR. Ca sa nu mai spunem de veniturile "nasului". Da'i gata.
    • -1 (1 vot)    
      TOP_3 Directii de la PSD (Miercuri, 22 martie 2017, 12:33)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Hai sa recapitulam strategia de comunicare PSD:

      1. Sa le spunem oamenilor ca toti politicienii sunt/au fost la fel.

      2. Noi nu putem face ce-am promis din cauza guvernului tehnocrat (care pentru 'intern' ne-a salvat de fapt de Ponta).

      3. Cine intra in greva impotriva NOASTRA face o mare ilegalitate sau sunt vanduti strainilor sau celorlalte partide.

      Nu-i asa ca ti-e din ce in ce mai greu?
      Merita rahatul pe care-l mananci zi de zi?
      • +1 (1 vot)    
        ce ai bre? (Miercuri, 22 martie 2017, 13:53)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Ai cosmaruri cu Psd? Nu i adev ca de la stat s-a furat la greu din 1990 incoace sub toate guvernarile? Pai nu de asta au adus multinationalele sa preia totul, ca la stat se fura in draci?
    • 0 (0 voturi)    
      Inca ceva... (Miercuri, 22 martie 2017, 12:48)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Inmormantarea CFR a inceput cu Iliescu & FSN, limitarea investitiilor, utilizarea infrastructurii pentru 'prietenii politici' PSD.
      EX: GFR - Gruia Stoica!

      Hai, las-o jos, PSD-ul este PRIMUL vinovat de starea de nervozitate din Societatea Romana.

      Consecinta_1: Protestele & Grevele!
  • 0 (4 voturi)    
    Inca un cui... (Miercuri, 22 martie 2017, 12:17)

    BEDE [utilizator]

    Inca un cui in sicriul CFR.
    Clar ca oricine vrea sa calatoreasca in tara trebuie sa foloseasca oarece mijloace auto, pentru ca la CFR treburile au intarzieri mari si cand nu e greva.
    Pe CFR va mai merge transportul de marfuri de masa la care nu se pune problema de urgenta. Cat va mai merge...
    Incet si sigur vor disparea si CFR Calatori si CFR.
    De pilda, o companie serioasa care activeaza pe reteaua CF a Romaniei este Schenker. Si s-or mai gasi si altele.
    Cu infrastructura nu stiu cum se va aranja, cine si cum o va gestiona: aceasta este treaba cea mai dificila.
    • +1 (1 vot)    
      niste iresponsabili (Miercuri, 22 martie 2017, 12:33)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Cu infrastructura s-ar putea aranja daca s-ar crea o legislatie de obligativitate a circulatiei pe calea ferata (data de tipuri de marfuri/cantitate/incarcare a retelei de transport etc.-criterii se gasesc). Asa ar avea si bani s-o faca, statul bineinteles. Asta daca resortul nu mai fura, sau include banii de furat in finantare si o duc la capat (ca sa nu uitam in ce tara traim).
      Visuri...astia nu au intelegerea unor comportamente constructive.
  • +2 (2 voturi)    
    Si gratuitatile CFR pentru studenti? (Miercuri, 22 martie 2017, 12:26)

    Miky60 [utilizator]

    Mai nou a intrat in randul asistatilor sociali si studentii, care primesc bilete gratuite sa se plimbe cu trenul la munte si la mare, desi toti studentii sunt in sectorul comercial gandit de orice segmentare din marketing (18-49 ani), dar la noi primesc gratuitate.
    Uite unde duc gratuitatile pentru toti asistatii sociali, inclusiv studentii.
    • 0 (0 voturi)    
      gratuitati recuperate (Miercuri, 22 martie 2017, 20:49)

      Observatii [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Gratuitate pentru studenti, dar cfr-ul nu pierde. Banii vin din marirea tarifelor.
  • +3 (3 voturi)    
    conducerea cfr (Miercuri, 22 martie 2017, 12:42)

    ana_brown [utilizator]

    Conducerea cfr aduce problemele intentionat, in incercarea de a falimenta compania. Angajatii obisnuiti isi fac treaba, dar nu au control asupra lucrurilor importante, si au salarii mici.
    Un inginer cfr mi-a povestit cum o agentie marfa a incercat sa introduca un serviciu de transport tiruri pe platforma speciala, pe sinele cfr: camionul era urcat la granita de vest, si coborat la destinatie, in Bucuresti, Moldova etc.- transportul e mult mai sigur, ar fi mult mai rentabil pentru transportatori. Inginerii au facut teste, totul mergea, apoi initiativa a fost taiata de la centru, pt ca era prea rentabil, iar intentia conducerii e sa iasa pe minus, pt a putea vinde... comisioane etc.
    Eu merg cu trenul in medie de 2 ori pe luna, am stat de vorba cu conductorii. Ei sunt hartuiti de conducere, nu-si pot lua concediul (numarul lor e subdimensionat), iar daca au ceva de comentat imediat sunt dati afara.
    • 0 (0 voturi)    
      Companii (Miercuri, 22 martie 2017, 20:54)

      Observatii [utilizator] i-a raspuns lui ana_brown

      Sefii (toti sefii) din CFR au firme de transport auto. Toti de persoane, unii si de persoane si de marfa. Asa ca au tot interesul sa falimenteze cfr-ul.
      Si, or fi ei hartuiti de sefi. Dar (raspunde-mi!) de ce se razbuna pe calatori?! Pentru ca ei isi vor primi salariile marite, ore mai putine de lucru, insa calatorii au pierdut banii, timpul, etc. Iar povestea se repeta mereu. Nu le mai iau apararea pentru ca sint lasi. Nu se ridica impotriva sefilor ci se folosesc de cei ce le aduc bani in companie: calatorii.
  • +1 (1 vot)    
    Podurile (Miercuri, 22 martie 2017, 14:21)

    Toni_Romania [utilizator]

    In plus cica in tara vreo 2000 de poduri si podete CFR stau sa cada. Sau mai bine zis au fost lasate sa ajunga sa cada.... de cele 14 guverne.
  • 0 (0 voturi)    
    Bani luati fara a se presta serviciul (Miercuri, 22 martie 2017, 20:46)

    Observatii [utilizator]

    Ceferistii si-au luat obiceiul de a pedepsi calatorii pentru neintelegerile lor cu sefii. Ce ar fi sa facem si noi, calatorii, o greva? Pentru ca CFR-ul e singura companie care ia bani in avans pentru un serviciu pe care il presteaza prost, sau deloc.
    Astazi au fost in greva impiegatii. Pe miine, sau anuntat "spontan", mecanicii. Poimaine, urmeaza altii.
    Nimeni nu vorbeste de conditiile de calatorie ci numai de salarii si... reunoasterea statutului de sef!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică