Ambasadorul SUA s-a fotografiat cu steagul Tinutului Secuiesc. Primarul din Sfantu Gheorghe: Steagul a devenit si simbolul lipsei de respect al autoritatilor fata de comunitatea secuiasca

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:55 Actualitate | Esenţial

Hans Klemm cu steagul Tinutului Secuiesc
Foto: Facebook / Antal Arpad
Ambasadorul SUA la Bucuresti, Hans Klemm, s-a fotografiat alaturi de lideri ai UDMR in timp ce tinea in mana steagul Tinutului Secuiesc. Fotografia a fost postata de Antal Arpad, primarul municipiului Sfantu Gheorghe, pe contul sau de Facebook. In fotografie mai apar Antal Arpad (stanga) si Tamas Sandor, preşedintele Consiliului Judeţean Covasna (dreapta).

UPDATE 14.33: Reactia Ambasadei: „Ambasadorul Hans Klemm este Ambasadorul SUA în întreaga Românie. El călătoreşte periodic prin ţară, întâlnindu-se cu diferite grupuri din toate zonele societăţii româneşti. În calitate de aliat şi partener strategic al României, Statele Unite sprijină şi aplaudă democraţia din România şi eforturile României de a-şi consolida instituţiile democratice prin participarea deplină şi egală a tuturor segmentelor societăţii.”

UPDATE 11.38:
Antal Arpad a precizat pe Facebook ca "ambasadorului SUA i-am făcut cadou un steag al comunității secuiești, steag care a devenit și simbolul lipsei de respect al autorităților față de comunitatea secuiască. Menționez, că acest steag a fost folosit prima dată în 1599, când secuii au luptat alături de Mihai Viteazul".

Fotografia a fost realizata in timpul discutiilor purtate de Klemm cu autoritatile locale, cu ocazia unei vizite facute de ambasador din Covasna pe 13 septembrie. La finalul vizitei, Hans Klemm a spus într-o discuţie cu presa citata de Agerpres că este „confuz“ în ce priveşte problemele interetnice ridicate, deoarece poziţiile au fost diametral opuse, iar concluzia sa a fost că trebuie să studieze situaţia.

Chestiunea steagului Tinutului Secuiesc este una extrem de controversata in zona. Fotografia apare in pre-campania electorala pentru alegerile prezidentiale, o campanie in care nationalismul se profileaza ca una dintre temele principale de dezbatere.

HotNews.ro a adresat Ambasadei SUA intrebari legate de contextul in care a fost realizata fotografia. Vom publica raspunsurile imediat ce le vom primi.

Este al doilea gest public controversat facut de un diplomat american in zona, dupa ce ambasadorul la Chisinau, James Pettit, declarase in urma cu doua saptamani ca "Moldova trebuie să rămână un stat suveran și independent în cadrul unor granițe sigure. Alăturarea României de exemplu, ca o cale de a intra în UE sau pentru orice alt motiv, nu este o alegere practică și nu este o alegere care va face lucrurile mai bune aici în Moldova".

Ce a scris Antal Arpad pe Facebook

Fotografia a fost insotita si de o postare scrisa de Antal Arpad, primarul orasului Sfantu Gheorghe. Iata textul integral al postarii:

"Ambasadorul SUA a efectuat o vizita la Sfantu Gheorghe.

Valorile reprezentate de SUA, bunastarea, democratia au provenit si provin din Vest, ca atare si noi privim in aceasta directie. Astazi insa, am adresat ambasadorului SUA urmatoarele intrebari: cum este posibila libertatea de religie cand sunt confiscate bunurile cultelor; democratia este intrepretata in SUA ca si in Bucuresti, daca trei lupi si o mioara se intalnesc, atunci voteaza in mod democratic ce servesc la cina?

Reprezinta egalitate faptul ca suntem zilnic hartuiti pentru ca dorim sa ne folosim steagul, in timp ce alte judete au aceasta libertate, este in ordine ca noi suntem citati zi de zi in instante pentru ca un om care are in spate diferite sisteme ne denunta in mod permament si chiar ieri am primit o somatie sa inlaturam denumirea maghiara a Colegiului Szekely Miko de pe frontispiciul cladirii care a fost inscriptionata acum o suta de ani? I-am spus domnului Ambasador ca justitia independenta romana ma va obliga sa indepartez inscriptia maghiara de pe o cladire monument istoric, in caz contrar imi aplica o amenda contraventionala de 150 de Euro pe zi.
Este asta democratie privind din SUA? 

Am adus la cunostinta ambasadorului ca s-a finalizat un proiect de regionalizare prin care se scot din mainile comunitatii maghiare autoritatile locale si se doreste introducerea/asimilarea maghiarilor din Tinutul Secuiesc intr-o regiune in care maghiarii nu vor mai fi majoritari. In legatura cu aceste aspecte, noi am aratat ca in anumite aspecte nu exista compromis, ca urmare, astfel cum am impiedicat pe vremea lui Ceausescu ca judetul Covasna sa fie desfiintat si asimilat, cum ne-am confruntat cu proiectul de regionalizare a lui Basescu sau Dragnea, asa vom infrunta pe oricine, pentru ca exista subiecte in care nu putem si nu vom face niciun compromis."

Contextul vizitei lui Hans Klemm in Covasna

Ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucureşti, Hans Klemm, a vizitat marţi judeţul Covasna pentru a doua oară în decurs de un an de la preluarea funcţiei, la invitaţia autorităţilor locale.

Hans Klemm a declarat la o conferinţă de presă că a avut întâlniri cu oficialităţile din judeţele Covasna şi Harghita şi a obţinut informaţii legate de viaţa economică şi socială a zonei.

Ambasadorul SUA a participat la inaugurarea ‘Raftului american’ de la Biblioteca Judeţeană din Sfântu Gheorghe, unde a făcut o donaţie de carte în valoare de aproape 2.600 de dolari americani.

Ce a discutat ambasadorul SUA cu autoritatile locale

Autorităţile locale din judeţul Covasna i-au cerut ambasadorului SUA sprijin pentru comunitatea maghiară privind o serie de revendicări precum şi în ce priveşte păstrarea şi afirmarea identităţii naţionale, potrivit Agerpres. Preşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Tamas Sandor, a declarat, după întâlnirea cu diplomatul american, că scopul întrevederii nu a fost de „a ne plânge“, ci de „a căuta parteneri pentru rezolvarea problemelor noastre specifice“.

Tamas a declarat că i-a adus la cunoştinţă ambasadorului SUA că, în ultimii zece ani, se înregistrează un regres în ce priveşte respectarea legii şi drepturilor comunităţii maghiare. Tamas a spus ca în România are loc o „renaţionalizare în loc de retrocedare“ a unor proprietăţi, printre care şi imobile ce au aparţinut comunităţii sau cultelor maghiare, precum şi o „recentralizatre în locul descentralizării“.

Tamas Sandor a mai spus, potrivit Agerpres, ca l-a informat pe ambasadorul SUA şi cu privire la o „dublă măsură“ aplicată de justiţie şi instituţiile statului român în ce priveşte drepturile minorităţii maghiare în raport cu ale majorităţii române. El a sustinut că, în timp ce autorităţile interzic arborarea steagului secuiesc pe instituţiile publice din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, steagul Bucovinei este arborat în mod oficial, cu „ceremonie militară, preoţi şi oficialităţi“.

„Este o dublă măsură pentru aplicarea legii cetăţenilor români. Am spus că România nu este numai a românilor, este a tuturor cetăţenilor români, este şi ţara mea şi vreau să trăiesc în ţara asta conform Constituţiei şi legilor în vigoare aşa cum trăiesc şi alţii (…) Doleanţele noastre se pot rezolva ca în Tirolul de Sud, unde Parlamentul de la Roma a acordat autonomie teritorială pentru Tirolul de Sud şi a rezolvat astfel două probleme, pe de o parte pace interetnică între italieni şi germani, băştinaşi în acea regiune, şi dezvoltare economică, pe de altă parte. Nu vrem nimic altceva decât ca aceste modele europene să se aplice şi la noi în ţară, în ţinutul secuiesc, pentru că vrem să trăim în pace şi prosperitate“, a declarat Tamas Sandor, citat de Agerpres.

La întâlnire a participat şi episcopul reformat Kato Bela, care l-a informat pe ambasadorul SUA cu privire la "blocarea" retrocedării proprietăţilor bisericilor istorice maghiare, precum şi cu privire la recenta sa vizită în Statele Unite, unde s-a întâlnit cu o serie de congresmani americani pe această temă.

Primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, a declarat că aşteaptă din partea ambasadei SUA „o implicare mult mai profundă şi mai activă“ în ce priveşte problemele ridicate.

„Am spus domnului ambasador că noi suntem cetăţeni loiali ai acestui stat, ai României, şi, totuşi, de aproape o sută de ani, suntem priviţi cu neîncredere şi nu suntem iubiţi în această ţară. Probabil sunt două motive, pe de o parte pentru că suntem foarte direcţi şi spunem mereu adevărul şi pentru că ne iubim pământul natal şi, în ciuda presiunilor la care suntem supuşi de aproape o sută de ani, nu plecăm, rămânem aici şi avem o imagine a viitorului şi pentru copiii şi nepoţii noştri pe aceste meleaguri. Am spus că aşteptăm din partea SUA o implicare mai profundă şi mai activă în ce priveşte problemele care preocupă comunitatea maghiară“, a spus Antal Arpad, citat de Agerpres.

El a mai menţionat că în cadrul întrevederii a vorbit şi despre proiectul de regionalizare a României, iar în context a opinat că proiectul propus de autorităţile de la Bucureşti are ca scop „diluarea comunităţii maghiare în ce priveşte capacitatea de luare a deciziei la nivel regional“. „Sunt chestiuni cu care nu facem compromisuri cu nimeni“, a conchis Antal Arpad.

Prefectul judeţului Covasna, Sebastian Cucu, care a avut o întrevedere separată cu ambasadorul SUA, a declarat că în cadrul discuţiei s-au abordat diverse probleme, legate inclusiv de dezvoltarea locală, educaţie şi relaţii interetnice, iar în priveşte problemele ridicate de reprezentaţii autorităţilor locale şi ai comunităţii maghiare, i-a explicat diplomatului american că toate măsurile au fost luate în mod legal, pe baza legii şi a deciziilor instanţelor judecătoreşti, prin urmare nu poate fi acuzat de „exces de putere“.

„Cred că am reuşit să argumentez foarte bine fiecare problemă abordată (…) Aş fi vrut ca domnul ambasador Klemm să plece lămurit, să fi înţeles şi să aibă o imagine cât mai corectă asupra realităţilor din zonă“, a declarat pentru AGERPRES prefectul Sebastian Cucu.

„Fiind prima mea vizită în Harghita, este o oportunitate pentru mine să învăţ despre judeţ, dar şi despre provocările pe care le întâmpinaţi aici, în Harghita. În plus, este o oportunitate să le explic preşedintelui şi primarului priorităţile mele ca ambasador în România. Acestea sunt să promovăm securitatea ţărilor noastre, să promovăm democraţia şi o guvernare puternică şi liberă şi, în special în această zonă, un lucru foarte important pentru ambasada mea şi pentru Statele Unite este respectarea minorităţilor (…) şi promovarea prosperităţii“, a spus ambasadorul Hans Klemm la finalul intalnirii cu autoritatile locale, citat de Agerpres.

Declaratii Tamas Sandor dupa intalnirea cu Hans Klemm:














[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
13246 vizualizari
  • -10 (78 voturi)    
    Declarat persoană indezirabilă (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:03)

    @Mishu [utilizator]

    Se pare ca americanii au vândut România încă o dată, o mizerie de popor.
    • -9 (19 voturi)    
      Nu este (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:11)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Romania este o parte di UE !!! Nu va avansati ca ROMANIA este un stat a vinde !
      • +21 (33 voturi)    
        Ambasadorul chiar arata confuz (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:27)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui SRA

        Ignoranta diplomatilor americani in materie de etnii de prin alte state ale lumii e notorie si dl ambasador Klemm nu pare sa faca exceptie, la fel cu cel de la Chisinau.

        Poate ca e intamplatoare apropierea in timp a celor doua "incidente" (declaratia de la Chisinau si poza din Harghita) create de diplomati americani, fructul unui hazard nefericit.

        S-ar putea sa existe manipulari mai subtile, de care nu avem stire, noi, publicul larg, pentru ca "atacurile" vin exact pe problemele ruso-maghiare, Romania avand o lunga istorie de neplaceri si ostilitati cu aceste doua tari, Rusia si Ungaria.

        La fel de "intamplator" ar putea fi si atacul lansat de Sky News cu ajutorul taman a unor secui "care nu au stiut" ca erau pioni intr-un joc murdar.

        Totusi, matematic, o astfel de acumulare de evenimente in timp scurt, legate toate de acest front al razboiului hibrid purtat impotriva Romaniei ca stat national (pentru ca si Rusia si Ungaria vor in cel mai bun caz regionalizarea si federalizarea tarii nostre, in cel mai rau caz disparitia ei) incepe sa nu mai corespunda unor probabilitati normale.

        Statistic, e un semnal care depaseste zgomotul de fond, sunt convins ca si serviciile noastre privesc atent la contextul mai putin vizibil al declaratiilor si actiunilor diplomatilor americani sau jurnalistilor britanici.

        A nu se uita ca administratia Obama isi va face bagajele in doar cateva luni si un eventual presedinte Trump va schimba zeci de ambasadori pentru ca asa e traditia americana cand se schimba administratiile partidelor la putere (circa 7.000 de oameni sunt inlocuiti odata cu presedintele).

        Dl Klemm o fi interesat de alt post, poate mai banos, pe la Gazprom. S-au mai vazut cazuri, pana la nivel de prim-ministri ai Germaniei.

        Oricum, in Romania nu va fi foarte popular, s-a faultat singur.
        Pentru un diplomat e o gafa majora sa faci poze cu simboluri ale unor separatisti care vor distrugerea statului care te-a acceptat in post.
        • +20 (24 voturi)    
          ”Gafele” publice nu sunt gafe (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:48)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          În mod sigur ambasadorul știe ce e acela un steag și la ce folosește, deci știe că face o declarație publică atunci când se fotografiază cu un steag.

          Iar sincronizarea cu declarațiile ambasadorului de la Chișinău e la fel de întâmplătoare ca și cooptarea fostului cancelar Schroeder la Nord Stream.
        • +16 (24 voturi)    
          e buna de tablou, fotografia (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:18)

          gear six [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          titlu:

          ambasador confuz linga un grup de fazani cu un prosop de baie
          • +3 (5 voturi)    
            e foarte bun.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:44)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui gear six

            ..titlul ales pentru fotografie! :))
    • +2 (42 voturi)    
      să nu exagerăm (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:15)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Nu cred că americanii au vândut toată România, poate doar o parte din ea.
      • -1 (3 voturi)    
        aproape (Joi, 15 septembrie 2016, 8:01)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        jumatate din terenurile agricole sint vindute deja!
    • +11 (39 voturi)    
      Mishule (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:19)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Nu americanii i-au ales pe criminalul Iliescu, pe puscariasul Nastase, pe plagiatorul Ponta, pe condamnatul penal Dragnea, pe Mazare, Udrea, Voiculescu, Nichita, si toti mafiotii care ne conduc, ci POPORUL ROMÂN i-a votat. De vândut ne-am vândut singuri când am băgat voturil în urnă. Poate măcar in al 12 ceas sa ne desteptam.
      • +7 (11 voturi)    
        ... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:36)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Lasa bre textele astea.
        A' lu' Klemm a comis-o.
        Arata ca un papagal in poza.
        Ce mai vrei?!?
      • +1 (1 vot)    
        n-ai dreptate (Joi, 15 septembrie 2016, 10:27)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Ba chiar americanii l-au validat pe Iliescu cel ales de rusi. Probabil ca in '90 ti-a scapt declaratia facuta de trimisul american, un nenorocit de senator parca, care a urmarit asa-zisele "alegeri libere si democratice" de la Bucuresti.
        A sunat in felul acesta: sunt mandru (sic!) de ceea ce am gasit aici, sunt mandru de felul in care au decurs "alegerile libere". Cu alte cuvinte: Gorbi, iata noi respectam intelgerile din Malta, ti-l validam pe Iliescu.
        Daca cumva ai uitat: alegerile din '90 nu au fost nici libere si nici democratice; au fost precedate de o campanie teribila de dezinformare si manipulare (vin mosierii sa ia pamantul! vin patronii sa ne dea afara!), de intimidari, de mineriade, de aducerea in tara a colaboratorilor Securitatii care au avut rolul sa mimeze opozitia, de acapararea partidelor istorice de catre Securitate, de impunerea in fruntea Armatei a unui KGB-ist notoriu, Militaru, de activarea la maxim a "oamenilor de bine".
    • 0 (26 voturi)    
      nu m-as arunca (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:19)

      paranoid_android [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      cu capu inainte in locul tau. Ambasadorul asta este cel putin confuz; si smecherii aia de unguri, cu inventiile lor secuiesti, au o gramada de timp liber
    • +3 (39 voturi)    
      Rusnacilor (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:34)

      Getodac_ [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Cand ne intoarceti teritoriile furate? Dar tezaurul? Neam de barbari ce sunteti !
      • +19 (27 voturi)    
        Teritoriile (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:20)

        Texi [utilizator] i-a raspuns lui Getodac_

        ...furate de rusnaci sunt la ucraineni, iar Basarabia e de capul ei. Ucrainenilor le plangem noi acum de mila si ii batem pe spate, uitand cate porcarii ne-au facut din 1990 pana in 2014. Avem de ales intre a ne urmari interesele sau a fi "principiali" (asa cum cica sunt americanii) in relatia cu Ucraina, adica ii lasam naibii sa ii faca praf rusii si ne culegem bucatile de teritoriu inapoi sau contribuim la legitimarea nationalismului ucrainean la granitele noastre, in dauna romanilor care sufera in Bucovina si Herta... Asteptam "ordonantele" ambasadorului SUA... Astept cu interes vizita ambasadorului SUA din Ucraina in Bucovina.
        • +7 (11 voturi)    
          ... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:55)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Texi

          Da.
          Nu e rau de amintit ca craina e o constructie artificiala ridicata, in parte, pe teritorii ale vecinilor.
          De pe la polonezi, romani, unguri si ceva daruri otravite primite de la sovietici chiar de la muma rusia.
          Au probleme teritoriale chiar si cu Belarusul!

          Sa nu uit...
          Cele mai frumoase orase ale lor sunt de fapt ale altora:
          1. Liovul (am sa pastrez denumirea folosita de inaintasii nostri) e ora polonez, construit de polonezi.
          2. Cernautiul e oras romanesc, in parte dezvoltat si de austrieci, sub imperiu.
          3. Odesa a fost construita de tarina Ecaterina pe vatra unor sate romanesti. Ma rog, moldovenesti.
          4. Kievul a fost fondat de vikingi...
          s.a.m.d.

          Despre ambasador: un aiurit, dar chiar si asa ar trebui revocat de urgenta.
    • +4 (20 voturi)    
      slabe sanse au SUA... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:52)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      in a atrage comunitatea maghiara din Romania intr-o miscare de nesupunere si destabilzare a Romaniei...

      Mai multe sanse au sa mearga pe mana "refugiatilor" musulmani asa cum o fac liderii europeni...
    • +7 (29 voturi)    
      stai lucid! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:55)

      un om [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      un vechi proverb african spune asa: "'If there is no enemy within, the enemy outside can do us no harm"
      Deci, nu-ti bate atat de mult capul cu americanii pe subiectul acesta, mai bine te-ai ingrijora in privinta romanilor ;)
      • -13 (17 voturi)    
        de ce nu-ti schimbi... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:06)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui un om

        pseudonimul din "un om" in "un nimeni"?!...ar fi mult mai relevant in ceea ce te priveste...
      • -1 (1 vot)    
        ciudat (Joi, 15 septembrie 2016, 9:10)

        PetreManole [anonim] i-a raspuns lui un om

        Ce seamănă "africana" cu engleza...
      • +1 (1 vot)    
        cam ai dreptate (Joi, 15 septembrie 2016, 10:29)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui un om

        daca nu exista cozi de topor, n-ai cum sa tai padurea.
    • 0 (20 voturi)    
      Ungurii vor să compromită ambasadorul SUA. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:01)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Poate ești de-al lor!Este ușor să pui o cârpă colorată,să pui pe cineva să facă poze,pe care să le dai repede în media și unul ca tine să încerce să facă vâlvătaie neacuzând ungurii care sunt cetățeni români,ci pe singurul aliat al Romniei.
    • -1 (19 voturi)    
      Du-te Barack Husein... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:14)

      Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Si ia-ti si prostii cu tine.
    • +8 (22 voturi)    
      Hehe.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:44)

      Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      cum ai comentat "politically incorrect", cum ti-ai luat minusuri :) in pofida evidentelor, unii sunt atat de prosti incat continua sa creada in Mos Gerila, altii te taxeaza ca, deh, asta e ordinul pe unitate. Mai tineti minte ce a declarat ambasadorul SUA in Moldova recent? Parca se leaga lucrurile, nu? Li se rupe de noi, suntem cel mult buni de carne de tun intr-o bubuiala directa cu rusii, in caz ca se hotarasc sa o inceapa, restul e gargara. Probabil niste politicieni romani au indraznit sa cracneasca la vreun ordin al marilor stapani si ni se arata, drept raspuns, ciomagul asa, preventiv, ca sa nu credem ca avem cumva dreptul la coloana vertebrala sau la o pereche de cojones. Ca mai, o minunata relatie de dragoste si prietenie intre popoarele noastre, expresia unui parteneriat strategic ferm bla-bla-bla. Jurnalisti manipulatori de profesie ne indoctrineaza zilnic despre cat suntem de primitivi (sic!), retrograzi, superstitiosi (ca orice crestini, nah), nationalisti de grota, anti-sorosisti (fiindca suntem prea prosti sa realizam cat ne e de benefic lobby-ul lui mos soros) etc. Deci trebuie sa acceptam ca marele nostru prieten, IUESEI, ne face de fapt o favoare imensa pt. ca se uita din cand in cand la noi si ne lasa sa-i lingem cizma. Cum sa avem tupeul sa cerem respect, principii, etc.? Am sperat mult timp ca, atunci cand a decis sa ne puna in pozitia ghiocel fata de USA, basescu a avut intelepciunea si patriotismul sa negocieze asta la schimb cu niste garantii solide pentru o Romanie Mare. Poate a facut-o, poate nu, iata insa ce se intampla in aceste zile. Sa nu ne amagim in continuare. Pozitia ambasadorilor nu reprezinta derapaje personale, au evident binecuvantarea de la centru. De ce ni se intampla asta, ramane de vazut.
      • +3 (11 voturi)    
        și totuși.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:08)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

        Spre deosebire de Klemm, James Petit a declarat că „sprijină integritatea teritoriala si suveranitatea Moldovei”.
        • +3 (5 voturi)    
          e un alt fel de a spune.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:52)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          ..ca sprijina interesele Rusiei in zona..
        • 0 (0 voturi)    
          la care (Vineri, 16 septembrie 2016, 17:59)

          cladob [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Moldova s-a referit ?
      • +3 (5 voturi)    
        iar vizita Presedintelui Francez.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:51)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

        ..are ca scop pregatirea Romaniei!

        De cate ori au venit Francezi cu ranga sa de inalt in Romania? si de ce credeti ca vrea UE o armata proprie?!?!

        Parerea mea e ca se apropie un mic razboi in apropierea granitelor noastre.
        Si tare mi-as dori ca acest popor sa dea dovada de mai multa unitate, pentruca nu vom rezista nici macar o zi in fata unei amenintari ca cea din Ucraina..
        Iar Secuii nu sunt sprijiniti in demersurile lor de Rusi cat sunt sprijiniti de Americani: nu uitati, in SUA sunt cei mai multi si cei mia importanti lobysti maghiari... nu in Rusia.
        Cat despre felul in care dau si unii si altii uc securea in istoria acestei regiuni e mai mult decat un semn clar ca se negociaza ce si cum si cand..
    • -3 (13 voturi)    
      Cred că te grăbești (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:01)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Politica US și a oamenilor politici americani are un substrat profund foarte favorabil României. Să nu uităm că US este singurul nostru prieten și aliat în momentul de față înaintea ue și a rusnacilor iar oamenii politici americani sunt singurii care au putut asigurat națiunii americane peste două sute de ani de democrație fără dictatură. Hai US! Hai România!
  • +1 (25 voturi)    
    americanii (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:06)

    bobyrou [utilizator]

    americanii sunt in stare sa ne vanda cu totul
  • +10 (28 voturi)    
    miami (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:06)

    mike_the_hunter [utilizator]

    E ca si cum KWI in vizita la Miami unde tare mult ii place, s-ar fotografia cu steagul secesionist al Sudului. Ce-ar zice presa din USA, ce ar zice ziarele din SUA ? Nimic. I se da prea multa atentie si importanta ambasadorului SUA la Bucuresti,care nu e decat un functionar pus pe o sinecura datorita pilelor din Partidul Democrat. Politica SUA nu inseamna Hans Klem, asa cum politica Romaniei in Germania si Franta nu inseamna ziaristii Hurezeanu si Niculescu care au facut si ei frumos in campania lui KWI si au devenit nisite belferi pe la Berlin si Paris. Muta hartii, fac vizite si beau sampanie pe banii contribuabilor. Asta face si dl. Klem.
  • +11 (19 voturi)    
    face aceasta vizita... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:07)

    demaGOGU [utilizator]

    ...parte dintr-un pachet mai larg (alaturi de declaratia amabasadorului US la Chisinau) de re-setare a relatiilor, vezi zonelor de influenta in Europa de Est!, stabilit la intalnirea Kerry-Lavrov?
  • +10 (30 voturi)    
    ... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:09)

    pathfinder [utilizator]

    Hans Klemm trebuie revocat.
    Punct.
  • -3 (27 voturi)    
    Pentru cine nu s-a prins (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:14)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Oare nu e clar ca Ro e privita ca o tara corupta, tara de hoti care voteaza hoti, cu un parlament de penali si partide care sunt clanuri mafiote puse pe jaf? O asemenea tara nu merita nici un respect, nu merita un loc pe harta, iar Yalta II va fi consecinta guvernarii securisto-mafiote din ultimii 27 de ani.
    • +14 (24 voturi)    
      Esti mai rau ca hotii de care spui (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:40)

      Arh. [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Romania nu e tara de hoti, ci poate doar condusa de ei. Deci, Romania merita conducatori mai buni su un loc mai vizibil pe harta.
      • +3 (15 voturi)    
        Cine i-a votat? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:48)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        Oamenii onesti se gandesc de doua ori inainte de a vota un hot. Fiecare voteaza dupa chipul si asemanarea lui, iar cum peste tot sunt alesi hoti, concluzia e simpla. Prin ce e faimoasa Ro in lume, daca nu prin hotii ei?
        • 0 (4 voturi)    
          nu-i confunda aici pe cei care nu... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:33)

          press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

          merg la vot cu o parte din cei care merg...

          privind din aceasta perspectiva judeci un popor intreg in mod gresit...

          Faptul ca majoritatea dintre romani nu merg la vot ca sa schimbe aceasta situatie de fapt intra intr-o alta categorie de discutii...

          si in niciun caz nu zic ca este bine ca sunt cetateni care nu isi exercita acest drept fundamental...
          • 0 (2 voturi)    
            cei care nu merg la vot.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:57)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

            ..sunt complici prin ignoranta lor..
            Si daca sunt atat de multi de ce nu protesteaza impotriva celor care ii "fura"?
            Pentruca au fost cumparati intr-un fel sau altul..complicitatea lor a fost cumparata!

            Nu e sictir, nu e saturatie.. e doar complicitate prin ignoranta!
            • 0 (0 voturi)    
              no comment... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 18:19)

              press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui akillies

              E complicat. Tine de psihologia colectiva al unui grup de oameni...Poporul roman a fost traumatizat psihologic pe parcursul multor decenii in timpul erei comuniste...in multe cazuri s-a format la nivelul constintei individuale si comune asa numitul tip de "om nou"... Din pacate, trauma a continuat sub diferite alte forme si in decenile care au urmat "revolutei"...
      • +2 (6 voturi)    
        corect... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:01)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        raspuns
      • +5 (9 voturi)    
        Fiecare popor are conducatorii (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:36)

        ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        pe care ii merita, pentru ca poporul ii alege dupa chipul si asemanarea sa.
        • 0 (0 voturi)    
          corect, (Joi, 15 septembrie 2016, 10:37)

          revo [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

          Dar nu-i asa ca e cel putin ciudat ca un popor foarte tanar - cel american, sa-si aleaga conducatorii dintre niste mosnegi basinosi si niste babete lesinate?
          Trebuie sa fie exceptia care intareste regula. Hillara, e drept.
      • +6 (6 voturi)    
        Corect, numai ca (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:41)

        CaiusCosades [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        votantii se incapataneaza sa aleaga prin vot: condamnati penal, pe cale sa fie condamnati penal sau cu vocatie de penali, curve politice, nerealizati profesional, etc.; in genere, cam tot ce poate furniza mai rau poporul roman in materie de oameni politici. Probabil am gresit cand i-am numit oameni politici, poate corect ar fi fost jivine politice.
      • +1 (1 vot)    
        cand lasi un hot sa te conduca.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 16:55)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

        ..nu poti fi altceva decat un alt hot (care spera la o mica parte din hotia hotului ales de tine)!

        Complicitate si ignoranta..asta poate poporul Roman si asta a fost tot ce a putut el mia bine..!
        • 0 (0 voturi)    
          ai perfecta dreptate (Joi, 15 septembrie 2016, 10:41)

          revo [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          Dupa ofensiva lui Base, cu lupta anticoruptie si independenta justitiei, toata lumea, de la vladica la opinca, s-a repezit sa voteze PSD, pe principiul: fura ei, dar ne lasa si pe noi!
          Numai ca, ai dracu', nu ne-au lasat. Dimpotriva! Furara doar ei! Mai tineti minte hoardele de la ANAF in actiune, fugarindu-i pe aia care aveau 38 de bani diferenta in casa?
  • +8 (20 voturi)    
    Vreau o reactie (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:14)

    Bka [utilizator]

    Saptamana trecuta in Moldova, azi in Transilvania si totusi nicio reactie, nimeni nu il trage de maneca pe asta
    • 0 (0 voturi)    
      cine sa reactioneze? (Joi, 15 septembrie 2016, 10:42)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Bka

      Ciolhannis? Pai nu-i spulbera "tornada" viloaia din Florida, la o adica? Si stii ca el este sensibil la case.
  • -1 (21 voturi)    
    Grețoasă fotografie! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:15)

    HaralambieHarpalete [utilizator]

    Să le mulțumim gunoaielor democrate pentru care sunt mult mai importante minoritățile - de orice fel. Majoritatea nu ne interesează, n-avem nevoie!
  • +11 (23 voturi)    
    Chemati-l la MAE ... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:16)

    Lally [utilizator]

    ... sa dea explicatii micutzul.
    • +4 (4 voturi)    
      Dar ce, MAE... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 15:41)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Lally

      l-a chemat la ordine pe copilul smecheras de la ambasada otomana ca sa ceara explicatii de ce s-a permis infintarea in turcia a unui partid anti romanesc si anti tuturor tarilor pe care imperiul otoman le-a subjugat si umilit pe parcursul a sute bune de ani?!...
  • +9 (25 voturi)    
    mda (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:17)

    SoulSearcher [utilizator]

    se trezesc americanii sa ne dea lectii despre probleme etnice si rasiale...

    la ei inca mai exista autobuze speciale pentru negri, iar amerindienii in continuare li se neaga dreptul la proprietati majore

    nenea hams asta ar trebui dat afara din tara, provocatori din astia sunt peste tot
  • +11 (23 voturi)    
    incepe balamucul (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:17)

    xanti [utilizator]

    Omuletii verzi se pare ca sunt de peste ocean
  • -4 (10 voturi)    
    Daaa ...Holland? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:18)

    delavrancea [utilizator]

    Mai avea loc in poza si Holland .Era pe aproape ca timp si spatiu.
  • +10 (16 voturi)    
    wtf (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:19)

    Conservator [utilizator]

    Care e faza, cu ce i-am suparat pe americani?
  • +8 (22 voturi)    
    bat clopotele (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:19)

    Siddha [utilizator]

    Pare ca au inceput sa bata clopotele federalizarii Romaniei.
  • +1 (9 voturi)    
    Daaa...Joha'? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:20)

    delavrancea [utilizator]

    Uitai de dansul.Ii faceau loc si lui.Se putea pozitiona si in spate , ca e mai inalt la "stat".
  • +10 (18 voturi)    
    Cand nu avem probleme nationale, ne provoaca (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:20)

    jackalphonse [utilizator]

    ...paznicul unele noi. Altfel ce nevoie am avea de un paznic care sa mai ia gratis una alta?
  • +11 (19 voturi)    
    Intrebare de baraj... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:25)

    Gigi Kent [utilizator]

    Dar la Vaslui cand se duce domnul Klemm? Sa ia la cunostinta despre provocarile din judet. Sau la Calarasi. Sau oriunde?
  • +5 (19 voturi)    
    Mi se pare putin fortat.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:30)

    Limitless [utilizator]

    Sa primim sfaturile legate de felul in care sunt tratade minoritatile de la americani.
    Avem multe de invatat de la ei insa la capitolul minoritati America nu e neaparat un exemplu de urmat.
    Tinutul Secuiesc va primi autonomie atunci cand si zonele hispanice sau zonele locuite de nativi americani din America vor primi autonomie.
    Intrebarea pe care mi-o pun eu este: De ce acum? care este scopul politic al acestor declaratii?
  • +3 (15 voturi)    
    ambasadorul (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:32)

    bobyrou [utilizator]

    ambasadorul asta nu face de capul lui... in cazul asta her ficus ar fi trebuit sa reactioneze prompt dar tare mi-e ca sunt "impreuna". Cine l-o mai vota pe ficusul asta
  • -4 (12 voturi)    
    @andreitr (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:33)

    Nevermind [utilizator]

    Hai US!
    • 0 (0 voturi)    
      hai unde? (Joi, 15 septembrie 2016, 10:46)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Trebuie sa le indici clar incotro s-o ia ca sunt ametiti rau. Si lesinati.
      De exemplu, au ajuns sa se pupe cu rusii si cu turcii care-i tin prizonieri la Incirlik si imbarligati in Siria, si sa inghita galusti de la chinezi. Deci, incotro?
    • 0 (0 voturi)    
      Dacă n-ai înțeles (Vineri, 16 septembrie 2016, 9:33)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      faptul că politica US este profund atașată intereselor României nu prea am ce-ți face...Hai US! Hai România!
  • +10 (20 voturi)    
    trist (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:33)

    razeshu [utilizator]

    Astia nu fac greseli nepremeditate. Toata actiunea asta fix inainte de campanie nu face decat sa dea apa la moara celor de la Antene si sa capaciteze P$D ul la alegeri. Asa ca trebuie sa ne asezam cuminti in banca noastra intr-o deplina resemnare mioritica de colonie periferica tranzactionata de cei mari si condusa de o sleahta de hoti marunti si sa ne uitam cum ni se joaca soarta la targ.
    Cred ca daca iese Trump o sa vorbim de Deveselu doar la trecut si o sa vedem camioane NATO doar in filme.
    Deci sa recapitulam pe scurt - Transnistria pregateste referendum de alipire la Rusia. Americanii vor ca Moldova sa fie de capu ei in vecii vecilor. Apoi domnu ambasador se trage n poza cu steagul secuilor si devine brusc interesat de problemelle lor arzatoare - autonomia pe repede inainte. In consecinta am ajuns sa ma mir ca nu a dat si Holland o fuga acolo de la Ghimbav sa faca o poza de grup. Si parca brusc toate declaratiile recente legate de o armata Europeana capata mai mult sens.
    Sa mai luam deci un pumn de seminte si sa urmarim desfasurarea evenimentelor in continuare de pe canapea. Se pare ca la pauza americanii bat in retragere si cedeaza teren.
  • +4 (32 voturi)    
    Si, ce mare drama este asta?Nu pleaca cu HARCOVul (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:33)

    Plagarus [utilizator]

    Suntem vai de mama noastra si ne agitam inutil pt. un gest de musafir,politicos cu gazdele sale ?!
    Steagul Tinutului Secuiesc, asa cum este el cunoscut in Ardeal, este de sute de ani, iar simbolistica steagului e simbolistica preluata din stema Transilvaniei.
    Pe stema Transilvaniei, sus e o acvila cu aripile desfacute. Intr-o parte are o stea si o semiluna, care apar si pe steagul Tinutului Secuiesc.
    In stema Transilvaniei, toate aceste simboluri reprezinta cele 3 natiuni privilegiate, respectiv acvila ii reprezinta pe maghiari, semiluna si steaua ii reprezinta pe secui, si cetatile pe sasi. Acuma, secuii au scos din context simbolurile si le-au pus pe steagul lor.
    Si-au ales si niste culori care sa nu fie nici maghiare, nici romanesti, de nicio nationalitate, ceva ce ar vrea sa ii reprezinte pe ei.
    Un albastru turcoaz cu o dunga de aur.
    Semiluna si steaua sunt simboluri pe care de-a lungul timpului o comunitate si le-a ales, s-au perpetuat si au devenit oficiale. Simbolurile astea erau folosite pe campul de lupta.
    Cand aparea un detasament de secui, de obicei aveau in frunte un steag cu aceasta semiluna si stea.
    E o chestie asumata de o comunitate, tot asa cum blazonul de familie, pe care lumea il cunostea si il recunostea, individualizeaza o familie.
    • -2 (12 voturi)    
      trist lucru (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:35)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      sa vezi cum neuronul moare la comanda.

      daca prin faptul ca ungurii fac cam ce vor,fie udmr fie orice miscare sau partidulet,si lupta pt autonomia ardedealului(mai degraba separare) atunci da,poti spune ca suntem ''vai mama noastra''.da,poate ca suntem prea moi,aici nu trebie lasate lucrurile de capul lor
      insa va reamintesc ca acest steag este afisat la toate manifestarile pt ''autonomie''.
      iar sa faci o poza cu un asemenea steag,ca om politic,nu ca ambasador,inseamna asumare.
      ca ambasador,e un mesaj clar si raspicat.iar daca iei declaratiile muricanilor si le analizezi,ar trebui sa ti se faca frica.de viitorul Tarii tale(sper)
      aici nu e vorba de culori ci de ce reprezinta ele si fluturarea lor.si da este o drama sa vezi cum muricanii dau semnale clare(moldova) si iata,acum si ardealul.sia nu-mi pui ca aia au ''gafat'',dep de stat a sus clar ca-l lasa pe muricanul de chisinau,sa explice.ceea ce nu s-a intamplat.mai clar nu se poate.
    • -2 (6 voturi)    
      daca e asa.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 17:03)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      ..de ce isi serbeaza ziua nationala cu cea a Ungariei si de ce nu arboreaza si steagul Romanesc ci doar pe cel Unguresc in zona?!?!?!

      Explicatii frumoase, dar prea naive ca sa le accept!
    • -1 (1 vot)    
      stele (Joi, 15 septembrie 2016, 10:51)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Vai mama lor de americani, sa vezi ce s-or agita inutil cand o flutura steagul rosu cu 5 stele aurii mai peste tot in fostele State Unite ale Americii. Ca-i cumpara chinezii bucata cu bucata. Amin!
  • +7 (25 voturi)    
    gest penibil si iresponsabil (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:37)

    voxpopulix [utilizator]

    Dupa ce a facut idiotul din republica moldova acum asta?

    Da, trebuie trimis inapoi, imi pare rau dar a pecit-o groaznic.

    Sper ca de data asta sa gasseasca mai repede un abasador pentru Romania, nu ca data trecuta. Este si chestie de respect pentru o tara fata pe care o consideri partener strategic.
  • +2 (28 voturi)    
    OUT ! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:41)

    Sety [utilizator]

    Declarat de urgenta PERSONA NON GRATA ! - asta s-ar intampla in ori ce stat civilizat cu coloana vertebrala. Din pacate, in colonia Romania, fripturistii din fruntea statului n-au nici un interes economic personal nici macar pentru a mima o reactie...
    Sunt scarbit
  • +3 (23 voturi)    
    Sa o spunem direct ... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:44)

    A_Radu [utilizator]

    Ungurii din HARCOV fac lobby intensiv pentru separatism in cadrul statului Roman si pentru noi si noi retrocedari ... Jignitoare e totusi asocierea ambasadorului SUA cu acel steag separatist ... Oare la fel ca omologul din R Moldova, tot din proprie initiativa o face sau reprezinta Departamentul de Stat al SUA? ... Dupa unirea din 1918, statul Roman a despagubit cu bani grei grofii unguri pentru diverse proprietati, ca acum acestia sa fie reimproprietariti ... Vorba aia, prost e cel ce da nu cel ce cere ...
    Ceea ce e interesant la aceste retrocedari, de scoli, licee , de exemplu este ca odata retrocedate devin brusc centre educationale cu predare exclusiva in limba maghiara ...
    E foarte clar ca se urmareste scoaterea limbii romane si a elementului romanesc pe cat posibil de peste tot unde se poate ...
    • 0 (0 voturi)    
      1918, despagubire?! (Joi, 15 septembrie 2016, 10:28)

      contest [anonim] i-a raspuns lui A_Radu

      Despagubirea de atunci, azi, ati fi aprobat-o?
      Intre timp, chiar in Romania, nu prea mioritica!, cetatenii au devenit contribuabili foarte circumspecti, exigenti cu propriile guverne...
      Grofii s-au multumit, si, probabil, s-au expatriat, au emigrat in USA, cine insa i-a despagubit pe toti ceilalti maghiari, care deveneau refugiati, venetici in propria tara, Ardeal, urmand sa devina cetateni de rangul 2, victimele politicii de romanizare!
    • 0 (0 voturi)    
      nu este jignitoare, (Joi, 15 septembrie 2016, 10:54)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      este pragmatica. In fond noi nu stim ce au discutat Lavrov cu Kerry si la ce si cat s-au inteles.
  • +9 (17 voturi)    
    Altceva trebuie facut (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:58)

    benicio [utilizator]

    In loc sa ne cramponam de prostii de genul asta, steagul secuiesc sau alte circoteci din astea sau de un ambasador neinspirat, mai bine statul roman ar face si in secuime ce trebuie facut in toata tara: drumuri bune, modernizarea scolilor de la sate, a spitalelor, dispensare medicale in comunele mai mari, piete agro-alimentare moderne unde sa aiba acces taranii, fonduri europene pentru apa curenta si canalizare. Daca ar avea toate astea, secuii s-ar gandi de 2 ori pana sa vrea autonomie.
    • -1 (1 vot)    
      pai (Joi, 15 septembrie 2016, 8:13)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      chiar UDMR-ul blocheaza toate investitiile si tin salariile mici ca sa se poata plinge dupa aceea, de 25 de ani fac ce vor in zona, mereu au fost majoritari la locale.
    • -1 (1 vot)    
      fondurile europene (Joi, 15 septembrie 2016, 11:00)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      responsabilitatea atragerii de fonduri revine administratiei locale. Cat despre taranii obiditi, hai sa-ti zic niste chestii:
      acum cativa ani, cartofii bozgorilor s-au stricat pe camp, pe motiv ca n-a venit nimeni sa-i transporte! Ca ei, mititeii, n-au fost in stare sa-si cumpere sau sa inchirieze TIR-uri. Si se mai si plangeau in gura mare la TV, se simteau persecutati, evident.
      La olteni, cea mai mare parte a productiei de pepeni a fost cumparata de nimic de catre bulgari, transportata si vanduta in vest, ca ei, mititeii de olteni, n-au fost in stare sa-si duca singuri marfa la piata! Trebuia cumva sa vina Statul sa faca trebile astea?
  • +3 (17 voturi)    
    Moldova, Romania (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:02)

    OvidiuStoica [anonim]

    Ambasadorii americani se intrec mai nou la a ne baga bete in roate. Nu poate fi ceva intamplator.
    Schimbare de directie pe axa Bucuresti-Londra-Washington ?
  • +11 (31 voturi)    
    Ce gafa diplomatica, incredibil !!! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:02)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Sa fii ambasadorului SUA si sa cazi intr-o capcana intinsa de cativa functionari de etnie maghiara, ei bine, asta e o gafa diplomatica de proportii.

    Domnule Ambasador, daca ambasadorul roman in SUA se fotografiaza in Miami cu steagul Mexicului si Cubei si pune pune poza pe internet, alaturi de cateva declaratii belicoase de tipul " mexicanii sunt sclavi in SUA, Cubanezii sunt folositi ca ultimii oameni" sau "vrem Texasul inapoi, e istoria noastra" etc

    Nu ai voie, ca ambsador SUA, sa gafezi in halul asta.
    Maghiarii din Romania au mai multe drepturi decat au romanii. Un exemplu : majoritate populatiei de etnie maghiara si-a luat cetatanie dubla mahiara si, pe baza ei, au beneficii imense in UE. Sunt mai usor angajati, au mai multe beneficii, salarii mai mari, drept de libera circulatie. Un roman din Harghita sau din Covasna nu are aceste beneficii, nici pomeneala.
    Romanii, Mr Klemm, au o vorba : "cand te bagi in troaca, te mananca porcii". Va traduce un consilier.

    Intrebati ce drepturi are minoritatea romana din Ungaria, va spunem noi, niciun drept, nimic.

    E un gest rusinos si decadent pentru un ambasador.
    Sper sa cereti retragerea pozei si sa primiti scuze publice. Ati fost luat de fraier, Mr Klemm.
    • +2 (14 voturi)    
      pai aici nu e steagul altei tzari (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:59)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Este un steag care simbolizeaza o identitate in INTERIORUL unei tzari! Asa cum erau, pe vremuri, "blazonele de familie"!
      Steagul Tinutului Secuiesc ar ramne identic indiferent daca Tinutul Secuiesc ramane in Romania sau ar ajunge la Ungaria, Ucraina sau chiar... Turcia (Transilvania a fost, candva, sub ocuptie otomana ;)
      • +5 (9 voturi)    
        corectare... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:23)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Principatul Transilvania nu a fost nicodata sub ocupatie otomana ci doar Banatul care nu facea parte din acest principat...
      • +2 (4 voturi)    
        istoria ne mananca zilele (Miercuri, 14 septembrie 2016, 15:51)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        asa-i mai Codrutzo..Transilvania a fost sub ocupatie otomana??? Asa ai invatat tu la scoala?
        Se rascoala alde Avram Iancu in mormant daca te citeste...pana si ungurii, care isi cer drepturile, iti dau cu tigaia-n cap.

        Acum nu-i bai ca ala de Sf. Gheorghe are streag..baiul cel mare e ca ditamai ambasadoru' de trib cum se considera nea Hans asta face poza cu el, ca cu maimutza.

        Stiu, e grele pentru tine..si istoria si logica.
      • +3 (3 voturi)    
        Transilvania nu a fost niciodata.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 17:08)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        ..ocupata de Otomani, ci vasala Otomanilor.. la fel si Moldova si Valahia...

        Teritorii uOcupate de Turci: Dobrogea si Banatul (pentru ptin timp, dar ocupat..)
      • 0 (0 voturi)    
        ala (Joi, 15 septembrie 2016, 8:17)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        nici macar nu e steagul folosit in 1599, e o inventie din 2004 a lui Konya Adam.
        acesta e cel din secolul XVI http://www.transindex.ro/images/__leo/galeriak/galeria_9692.jpg
      • -1 (1 vot)    
        un fleac, v-am ciuruit (Joi, 15 septembrie 2016, 11:03)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        da, ma, un drapel e chiar o carpa de sters pe jos. Nu simbolizeaza nimic, nu reprezinta nimic, este chiar cat o placuta pusa langa sonerie.
  • +4 (20 voturi)    
    nu au vandut-o, (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:11)

    bancher [utilizator]

    dar americanii nu cunosc istoria Romaniei si a Ungariei si a Transilvaniei, motiv pentru care iau de buna orice le spun ungurii.
    autoritatile ar trebui sa le arate americanilor constitutia Romaniei, sa vada toti cum ungurii au scoala de stat in limba maghiara, administratie de stat in limba maghiara (ca daca esti roman si vor sa te judece nu gasesc traducator din maghiara), universitati de stat in maghiara, placute bilingve, teatru maghiar, opera maghiara...etc etc.
    In schimb maghiarii nu dau niciun drept minoritatilor, pe motiv ca nu au minoritati.
    ce sa mai spun, avem nevoie de o probaganda mai accentuata, ca sa contracaram propaganda maghiara, foarte eficienta pentru moment.
  • +2 (20 voturi)    
    E simplu (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:19)

    Koczka [utilizator]

    Amenda pentru toti cei implicati. Doar suntem un stat de drept.
  • +3 (17 voturi)    
    am observat ca presa de la noi... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:20)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    in timp ce ataca si denigreaza tot ceea ce tine de identitatea noastra nationala si religioasa incurajand diluarea si chiar distrugerea acestei identitati prin glorificarea barbarismului islamic si incurajand migratia musulmana pe teritoriul tarii noastre, in schimb cand vine vorba de maghiarii din Romania sau Ungaria sunt foarte virulenti si xenofobi...

    Ma uit si la PRU asta... la inceput parea un partid nationalst dar intre timp s-a transformat intr-un partid xenofob anti maghiar prin excelenta...

    Pericolul major pentru Romania nu vine din partea Ungariei sau a maghiarilor din Romania ci din partea invaziei islamice care se produce sub ochii nostri si prin complicitatea actualilor nostri conducatori...cine are interesul in devia atentia publica de la acest REAL PERICOL pentru Romania si in schimb de a resuscita si reinvia eternul refren cu "pericol maghiar"...weak up people before it's too late!...
  • 0 (14 voturi)    
    Vizita lui Hollande (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:23)

    justme1 [utilizator]

    Mesajul este:
    "Daca veti urma politica Frantei s-ar putea sa va dezmembrati. Aveti grija!"

    Probabil sunt disensiuni mari intre Franta si SUA.
  • +6 (32 voturi)    
    Traiasca americanii , multinationalele si bancile (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:31)

    JaxSoaSoa [anonim]

    Dupa faza cu Moldova acum incep si cu asta. Asa va trebuie sa -i mai pupati mult in c...r pe americani. Trist ca poporul asta nu a inteles absolut nimic din istorie!
    Ne comportam ca o colonie si ca mai mereu in istorie ne meritam soarta.
    Traiasca americanii , multinationalele si bancile austriece si Soros ca in rest totul e numai lapte si miere.
    • -4 (16 voturi)    
      Gresit (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:45)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui JaxSoaSoa

      Noi îi pupăm acolo pe mafiotii secusiti care jefuiesc tara, mai mult, ii si votam. Ce semănăm, aia culegem
  • +1 (15 voturi)    
    Eu vad altfel lucrurile (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:07)

    KostasP [utilizator]

    Dupa parerea mea, vizita ambasadorului este ca o palma prieteneasca pe spatele secuilor ca sa le arate ca vezi doamne, nu sunt singuri. Si la o adica plangerile le sunt ascultate. Este o mutare politica foarte abila. Asta pt a tine mai bine sub control un eventual derapaj al comunitatii secuilor.
    • +1 (9 voturi)    
      In sfarsit (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:35)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      o minte mai limpede.
    • 0 (2 voturi)    
      nu, (Joi, 15 septembrie 2016, 11:06)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      palma este peste ochii romanilor: asta va facem, ca in Yugolslavia, daca miscati in front.
  • 0 (6 voturi)    
    ,,,,, (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:08)

    /./ [utilizator]

    Tunutul secuiesc e o gluma , in 100 de ani nu o sa mai existe ungur in tara din cauza migratiei si sporului natural negativ.Cei care sunt oameni destepti au plecat de acolo si traiesc mai bine in alta parte , si-au dat seama ca viata nu se rezuma la un pamant sau la un teritoriu.Astazi toata lumea e libera sa se mute oriunde in UE unde gaseste o viata mai buna, un om normal cauta o viata mai buna , un prostanac cauta teritoriu crezand ca il ia cu el dupa moarte.Nu e o problema ca romanul merge in Franta si vorbeste franceza , sau in germania si vorbeste germana atata timp cat duce o viata buna , ungurii aia din pacate au ramas cu mintea mult in urma.Dc ne uitam ca in cateva luni sunt alegeri nici nu e de mirare ca incept sa se planga si o sau in nationalist, cea mai simpla metoda de a aduce voturi chiar daca u ai furat pana atunci la greu.Aceasi politica e valabila si cu partidele romanesti care au teme nationaliste .Tot jocul asta doar pt ei care sunt niste hoti dovediti si care spera sa mai aduca niste voturi.I
    • +1 (3 voturi)    
      pretext (Joi, 15 septembrie 2016, 11:08)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui /./

      nu conteaza ca n-o sa mai ramana picior de ungur pe-aici.
      Nici in Iraq n-au gasit gaze de lupta nici cat sa umpli o sticluta de parfum, de marimea tester, si uite ca l-au facut zob.
  • -2 (10 voturi)    
    clar. exact ca-n evul mediu sau in antichitate (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:30)

    eucomentez [utilizator]

    Dansul nu promoveaza alipirea Moldovei de Romania conform "dorintei" "poporului" roman total contrar dorintei moldovenilor, dar promoveaza respectarea dreptului la proprietate privata, a identitatii nationale a ungurilor din transilvania contrar "dorintei" "poporului" roman ca acestia sa "dispara".

    Clar. Am ramas in evul mediu sau unii chiar in antichitate, ne ascundem in munti, romanii si dacii se lupta cu contropitorii barbari care ne fura tara.
  • +5 (7 voturi)    
    Apropos de reactia ambasadei (Miercuri, 14 septembrie 2016, 15:26)

    benicio [utilizator]

    Pe langa faptul ca e un bla bla de limbaj de lemn, atrage atentia urmatoarea fraza: "El călătoreşte periodic prin ţară, întâlnindu-se cu diferite grupuri din toate zonele societăţii româneşti." Pai daca e asa, atunci sunt curios daca a stat de vorba si cu romanii din Hargita si Covasna, pentru ca am inteles ca sunt situatii de discriminare in randul lor.
  • +1 (1 vot)    
    Precizare. (Joi, 15 septembrie 2016, 0:19)

    valjean [utilizator]

    " “Singurele steaguri care conteaza pentru mine sunt cele ale Americii si Romaniei. Fotografia respectiva a fost facuta intr-un context in care doar am vrut sa fiu politicos. Parteneriatul strategic romano-american este acum mai puternic ca niciodata”, a spus Hans Klemm, potrivit gds.ro. "
    • +1 (1 vot)    
      parteneriat?! (Joi, 15 septembrie 2016, 11:14)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui valjean

      Ooo, daaaa, politicos. Si steagul ISIS daca il puneau in brate, tot asa frumos ar fi stat la pozat!
      Da, banuiesc ca ACUM, dupa amenintarea directa, este mai puternic ca oricand! V-ati aratat muschii, noua, alora pe care-i numeati odata aliati in timp ce radteati de noi, pe la spate, ca ne-ati fraierit si v-am primit bazele aici, pe nimic.
      Are dreptate Holland, trebuie sa strangem randurile si sa ne aparam singuri. Il avem mardeiasul lumii in casa.
  • +1 (1 vot)    
    hihi (Joi, 15 septembrie 2016, 10:21)

    spiridusa [utilizator]

    ala din dreapta e ceva de genu: "I see dead people" :))))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi