Dacian Ciolos, critici la adresa Comisiei Europene: Raspunsul la criza migratiei a fost deficitar

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 29 august 2016, 11:18 Actualitate | Esenţial

Dacian Ciolos
Premierul Dacian Ciolos a criticat luni Uniunea Europeana pentru modul in care a gestionat criza migratiei, catalogand "raspunsul comunitar" drept "deficitar". Ciolos a spus ca "fara a aloca responsabilitati, adevarul este ca nu am reusit, la nivel colectiv, sa gasim cele mai bune solutii. Mai mult, in dezbaterile mult prea fierbinti care au urmat, am pierdut ceva din coeziunea politica a procesului decizional la nivelul UE".

"Aceste lucruri risca sa adanceasca sentimentul de descurajare in sanul societatilor noastre, cetatenilor, care asteptau de la noi eficienta prin unitate de actiune. Iar asta a contribuit, dupa parerea mea, in mod substantial si la starea de spirit care a permis un rezultat ca cel al referendumului din Marea Britanie", a mai spus Ciolos.

Premierul a dar ca exemplu si procesul greoi de luare a deciziilor legate de terorism: "Ne-a fost necesar mai mult de un an de la primul atac terorist din Paris pentru a adopta o decizie privind passenger name and record la nivel european. Asta arata ca chiar si in situatii de criza reactiile noastre la nivel comunitar raman inca greoaie".

Reamintim ca Romania a respins solutia propusa de Comisia Europeana pentru rezolvarea crizei refugiatilor prin alocarea de cote obligatorii de migranti catre fiecare stat membru. Atat presedintele, cat si premierul au respins solutia sustinuta puternic de presedintele Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, dar si de cancelarul german Angela Merkel.

Ciolos a facut aceste declaratii luni, la deschiderea Reuniunii anuale a diplomatiei romane.

[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2269 vizualizari
  • -2 (4 voturi)
    mi-a placut termenul "deficitar" (Luni, 29 august 2016, 12:12)

EXEs [utilizator]

Coeziunea uniunii s-a dus naibii de cand Merkela guverneaza Europa in loc sa guverneze Germania. Sincer nu cred ca sistemul european in forma actuala o sa fie vreodata mai mult decat o dictatura luminata a Germaniei. Solutia bruta ar fi reimpartirea administrativa a Europei in megalanduri echilibrate demografic (ex 5-10 mil locuitori) integrate intr-un sistem federal de tipul celui american sau german. Acum germanii aleg practic singuri (impreuna cu cele 5-6 mil de musulmani germani) conducerea Europei desi reprezinta numai 15% din totalul populatiei EU.
    Oricum respect pentru pozitia echilibrata si diplomatica a d-lui Ciolos. Ii doresc sa nu intre niciodata intr-un partid politic.
    Ceva despre declaratia d-lui James Pettit ??? (Luni, 29 august 2016, 12:14)

LegatusAugusti [utilizator]