Statutul Elevului a fost aprobat. Ministrul Educatiei: Imi doresc ca vocea elevului sa se faca auzita cu adevarat in comunitatea scolara si ca elevii si profesorii sa devina parteneri

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 10 august 2016, 17:57 Actualitate | Esenţial

Elevi la scoala
Foto: Agerpres
Ministrul Educatiei Mircea Dumitru a aprobat prin ordin Statutul Elevului, document ce reglementeaza drepturile si obligatiile elevilor inscrisi in institutiile de invatamant de stat, particular sau confesional din Romania, informeaza Ministerul Educatiei. Cu aceasta ocazie, ministrul a declarat ca isi doreste ca in baza acestui document sa se contureze un cadru in care "vocea elevului sa se faca auzita cu adevarat in comunitatea scolara"si ca "elevii si profesorii sa aiba un dialog activ, sa devina parteneri pentru un bine comun, acela al elevului".  Prevederile Statutului se aplica incepand din anul scolar 2016-2017.

Statutul Elevului este "primul document de acest tip, elaborat in Romania dupa 1990, care consacra intr-o forma consolidata drepturile si obligatiile elevilor", o componenta majora a sa fiind reprezentata de intarirea rolului elevilor in comunitatea scolara.

"Imi doresc ca Statutul Elevului sa contureze un cadru in care vocea elevului sa se faca auzita cu adevarat in comunitatea scolara. O voce informata, responsabila, interesata sa protejeze drepturile elevilor si sa creasca, totodata, capacitatea tinerilor de a se implica in viata scolii. Imi doresc, de asemenea, ca elevii si profesorii sa aiba un dialog activ, sa devina parteneri pentru un bine comun, acela al elevului, pentru ca scoala este despre si pentru elevi", a declarat ministrul Mircea Dumitru.

Forma finala a documentului aprobat prin ordinul de ministru nr. 4.472 din 10 august 2016 a fost realizata in urma dezbaterii publice pe care Ministerul Educatiei a organizat-o in perioada 17 iunie - 4 iulie.

Statutul Elevului a fost elaborat de Ministerul Educatiei in colaborare cu Consiliul National al Elevilor si alte organizatii reprezentative ale elevilor. Potrivit ministerului, documentul este fundamentat pe respectarea valorilor comunitatii scolare si ale sistemului educational.

Potrivit sursei citate, Statultul Elevului prevede:
  • accesul liber si gratuit la educatie de calitate;
  • libertatea de expresie;
  • dreptul de a beneficia in mod echitabil de resursele materiale si educationale furnizate de sistemul de invatamant;
  • onestitatea intelectuala;
  • sprijinirea gandirii critice;
  • respectarea demnitatii tuturor membrilor comunitatii scolare;
  • respectiv deschiderea institutionala pentru schimbari constructive.
Statutul Elevului structureaza drepturile elevilor in 5 categorii:
1. Drepturi educationale
2. Drepturi de asociere si exprimare
3. Drepturi sociale
4. Recompense
5. Alte drepturi

Documentul prevede deopotriva indatoriri, interdictii si sanctiuni pentru incalcarea de catre elevi, in incinta unitatii de invatamant, a prevederilor statutului sau a prevederilor explicite din actele normative in vigoare.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
2248 vizualizari
  • +1 (3 voturi)    
    De ce manualele scolare nu sunt deja pe net? (Miercuri, 10 august 2016, 18:10)

    Jean_Valjeanu [utilizator]

    Statutul ca statutul, dar daca manualele apartin ministerului de ce nu le puneti pe net ca sa fie mai la indemana elevilor? Ar fi util in special pentru acei elevi care nu locuiesc cu parintii.

    Un manual poate fi convertit in 5 minute in format pdf, epub sau chiar mobi, ca sa fie accesibil pe desktop, tablete si chiar pe mobile gratis de la orice hotspot. Pot fi postate asa cum ies din conversie, fara a cheltui jdemii de milioane pentru elearning Siveco si redesign de florile marului.

    Dar probabil ca solutiile simple si constructive nu-s asa interesante ca balamucul PSD.
    • +1 (3 voturi)    
      Precizare (Miercuri, 10 august 2016, 18:41)

      Jean_Valjeanu [utilizator] i-a raspuns lui Jean_Valjeanu

      Daca cumva continutul manualelor nu apartine ministerului educatiei cum ar trebui, vreau sa stiu cine din guvernele precedente au fost vinovati directi de acest tun prin semnarea contractelor paguboase si/sau complici prin ne-rezilierea contractelor paguboase.

      In orice caz vreau sa stiu ce va face guvernul Ciolos ca sa indrepte situatia si sa posteze continutul tuturor manualelor pe net pana la inceputul anului scolar 2016-17.
  • +1 (3 voturi)    
    hm (Miercuri, 10 august 2016, 18:29)

    misunel [utilizator]

    pai fara un ''statut al cadrelor didactice'' e fix 0 ..
    un statut al cadrelor didactice care sa prevada asa, dau din mers cateva puncte:
    -violenta ,de orice fel impotriva elevilor complet interzisa(suspendare automata in caz de nerespectare)
    -tratarea elevilor mai mult ca si parteneri decat ca si subordonati sau animale de casa
    -luare de atitudine cand colegii lor incalca ''demnitatea si datoria cadrelor didactice''
    -etc,etc,etc..
    poate asa nu vom mai avea(cel putin) cadre didactice cu dosare penale deschise pentru violenta asupra elevilor predand in continuare cu nesimtire,sfidand orice bun simt si/sau logica
    • +3 (3 voturi)    
      As adauga (Miercuri, 10 august 2016, 21:36)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      1. Control inopinat si aleator al catorva lucrari corectate de orice profesor de catre un alt cadru didactic de la o alta scoala, ales im mod aleator si secretizat. In cazul unei diferente de mai mult de 2-3 puncte (din 10) evaluati ambii. Da, e greu. La inceput va fi foarte greu. In 5 ani insa lucrurile se vor echilibra spre mai bine.

      2. Violenta elevilor (verbala sau fizica) asupra profesorilor anchetata automat de conducerea scolii (evident si reversul invers) si in cazul in care nu se poate aplana, anuntata la politie.

      3. Mita = afara din invatamant fara posibilitate de reangajare la stat. Vrei reangajare - privat sau freelance.

      Sa fie clar: elevul are OPTIUNEA de a invata. Nu vrea? Asta e, va matura pe strada. Profesorul are OBLIGATIA de a-si face munca pe care e angajat si platit. Da, putem discuta daca bine sau rau, daca are probleme, putem ajunge la compromisuri atat timp cat calitatea, cantitatea si corectitudinea actului de invatamant sunt mentinute.

      Si asta o scrie un profesor care inainte de drepturi trebuie sa-si vada de obligatii. Sunt acreditat sa predau in 4 sisteme de invatamant, cu examene la zi si invat continuu si eu insumi. Am fost vreodata corectat de un elev? Raspund: O data? De multe! Gresesc? Fireste, sunt om. Dar cum am spus: din invatamant invatam amandoi - si elevul si eu.

      Poate un elev sa tipe la mine? Fireste. Am dreptul sa chem paza sau medierea unui coleg. Am dreptul sa tip la un elev? Nu. Daca eu imi pierd nervii ce respect sa mai am de lider? Vor face astfel incat sa ies din clasa nervos de fiecare data. Pur si simplu asa ceva nu se poate intampla. Usa e a lor, catedra a mea.
    • +3 (3 voturi)    
      Cum arata la mine un examen? (Miercuri, 10 august 2016, 21:46)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      1. Printez lista cu intrebarile de doua ori numarul de elevi.

      2. Elevii primesc cate un exemplar in engleza.

      3. 30 de minute fac verbal traducerea in alte doua limbi si comentez intrebarile pt ca cer raspunsuri precise nu text ca sa fie ceva scris. Nimeni nu scrie.

      4. 60 de minute studentii scriu.

      5. Automat le mai dau 10 minute (caci stiu ca mereu nu ajung sa incheie la timp). Uneori 15. Dar asta nu le spun de la inceput ca sa fie eficienti cu scrisul sa nu se intinda.

      6. Strang lucrarile si impart la studenti inca un exemplar al examenului.

      7. 30 de minute rezolv eu subiectul la tabla, punct cu punct si comentez in general in engleza (sau chiar in 2 limbi daca e ceva important).

      8. 15 minute dicut cu elevii solutii diferite decat ce am propus eu. Solutiile corecte sunt acceptate 100% sau mai putin daca nu sunt la fel de eficiente sau poate 100% daca nu sunt eficiente insa elevul a gandit suplimentar la ceva inovativ. Asta tine de "impresie artistica" si nu poate fi cuantizat.

      9. Corectez lucrarile, cu nr de puncte la fiecare intrebare.

      10. Anunt rezultatele.

      11. Elevii trebuie sa: imi scrie un email "sunt de acord cu nota" sau sa planifice o intalnire cu mine. In lipsa nu trec nota in sistem.

      Pot gresi? In 95% din cazuri nu. Dar da, in 5% am gresit si am recorectat.

      12. Lucrarile sunt arhivate 5 ani la mine in birou.

      E greu? Da. Am in fiecare semestru peste 150 de studenti.

      E dificil pt ei? Da! Dar cand pleaca sunt siguri ca au inteles ceva util - retele de date si securitatea retelelor informatice.
  • 0 (2 voturi)    
    Doamne !!!!!!!!!!! (Miercuri, 10 august 2016, 20:10)

    LevTolstoi1 [anonim]

    Cum puteți să faceți asemenea comentarii la adresa profesorului,când elevii jignesc pe profesori de cele mai multe ori ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri