Mai multi angajati ai Aeroportului International Avram Iancu din Cluj, dar si reprezentanti ai ROMATSA si ai companiei Blue Air au fost audiati de procurorii Parchetului Curtii de Apel Cluj in legatura cu incidentul din 7 ianuarie, cand un avion a ratat aterizarea si a iesit de pe pista. Surse judiciare au declarat, luni, pentru Mediafax, ca au fost audiate inclusiv persoane din conducerea aeroportului clujean.

"Vineri si luni au fost audiati de procurorii Parchetului Curtii de Apel Cluj mai multi angajati ai Aeroportului International Avram Iancu, inclusiv din conducere, dar si personal operational. De asemenea, au fost audiati si reprezentanti ai ROMATSA si ai companiei Blue Air. Este un dosar deschis in rem, nu impotriva vreunei persoane anume. Cercetarea Parchetului are loc in paralel cu cea declansata de CIAS in cadrul careia au avut loc, la fel, audieri", au spus sursele citate.

Un avion al companiei Blue Air, la bordul caruia se aflau 116 persoane si care efectua o cursa charter de la Bucuresti, a iesit, joi dimineata, la aterizare, de pe pista Aeroportului "Avram Iancu" din Cluj, fara sa existe persoane ranite.

Directorul aeroportului din Cluj, David Ciceo, declara ca un avion al companiei Blue Air care efectua o cursa charter de la Bucuresti spre Barcelona a iesit de pe pista, la capatul dinspre oras al acesteia, la aterizarea la Cluj-Napoca, de unde trebuia sa mai ia pasageri.

De asemenea, David Ciceo preciza ca, joi dimineata, cand la Cluj ningea, conditiile de aterizare pe aeroport erau corespunzatoare, iar pilotii avionului le cunosteau, adaugand ca acestia ar fi cerut sa aterizeze intrucat nu mai aveau combustibil suficient.

In urma incidentului, Aeroportul International "Avram Iancu" din Cluj a fost inchis cateva ore, mai multe curse aeriene fiind anulate sau avand intarzieri.

Compania aeriana low cost anunta ca aterizarea avionului Blue Air care a iesit cu 5-10 metri in afara pistei aeroportului din Cluj-Napoca a avut loc in conditii meteo dificile, cu ninsoare si zapada depusa pe suprafata pistei, dar in limitele admise pentru operare. "Aeronava care efectua zborul de tip charter numarul OB 9301 pe ruta Otopeni-Cluj-Barcelona la aterizarea la Cluj a intampinat un incident minor depasind cu aproximativ 5-10 metri suprafata pistei. Aterizarea s-a efectuat in conditii meteo dificile, ninsoare si zapada depusa pe suprafata pistei de aterizare, dar conform buletinelor meteo transmise de turn in limitele admise pentru operare, inclusiv coeficientul de franare declarat de catre aeroport", a aratat Blue Air.

La bord se aflau 110 pasageri si 6 membri ai echipajului. Unii pasageri din avion au sustinut ca pista nu era curatata de zapada, in timp ce conducerea aeroportului afirma ca erau conditii bune de aterizare.

Controlorii de trafic aerian au informat pilotii avionului Blue Air cu cateva minute inainte de aterizarea la Cluj, cu datele furnizate de aeroport, ca pista este acoperita cu zapada umeda si are un coeficient de franare mediu, anunta Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA.

Procurorii de la Parchetul Curtii de Apel Cluj au deschis un dosar in care cerceteaza imprejurarile in care avionul companiei Blue Air a iesit de pe pista Aeroportului Cluj-Napoca, la aterizare.

Vineri, directorul Aeroportului Cluj-Napoca, David Ciceo, declara corespodentului MEDIAFAX ca mai multi angajati ai aeroportului au fost audiati de comisia de ancheta de la Ministerul Transporturilor, avand loc discutii despre incident si cu reprezentanti ai ROMATSA si ai companiei aeriene. "Comisia de la Ministerul Transporturilor a inceput audierile si sa analizeze datele de la ROMATSA, de la aeroport, de la compania Blue Air. Aceasta investigatie va stabili, in detaliu, responsablitatile si cauzele acestui incident. O parte din personalul operational al aeroportului a fost audiat, au avut discutii cu cei de la Blue Air, cu cei de la ROMATSA, urmeaza sa analizeze toate datele", spunea Ciceo.

De asemenea, intrebat cum comenteaza solicitarea Blue Air de a-si cere scuze pentru afirmatiile potrivit carora avionul nu ar fi avut combustibil suficient, Ciceo a spus ca nu doreste sa faca nicio declaratie, intrucat este o ancheta in derulare.

Compania Blue Air a cerut, joi, printr-un comunicat de presa, directorului general al Aeroportului Cluj, David Ciceo, sa-si ceara scuze public si sa-si retraga afirmatiile potrivit carora pilotii companiei ar fi cerut sa aterizeze de urgenta din cauza lipsei de combustibil.

Cutiile negre ale avionului Blue Air care a iesit de pe pista la aterizarea pe Aeroportul Cluj vor ajunge in Franta, pentru a fi decodificate, iar apoi CIAS va emite un raport care va fi facut public, incidentul fiind incadrat ca unul grav.

Potrivit reprezentantilor CIAS, incidentul este catalogat ca unul grav: "Conform reglementarilor in vigoare, e incadrat ca si incident grav, adica a existat o probabilitate mare de a se intampla un accident grav. Iesirea de pe pista este incident grav, asa sunt incadrate. Este un cumul de factori ce s-a intamplat acolo si datoria noastra este sa gasim toate cauzele care au dus la acest incident", mai spuneau reprezentantii CIAS.