UPDATE Au fost reluate cautarile in cazul planorului disparut joi, la care participa sambata 850 de persoane, sase elicoptere si cinci avioane ale Aeroclubului Romaniei. Cercetarile au fost extinse in Neamt si Harghita

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 august 2015, 10:03 Actualitate | Esenţial

UPDATE 15.50 Operatiunile de cautare a planorului care a decolat joi de la Ghimbav si nu a mai revenit la baza au fost extinse in judetele Neamt si Harghita, la cautari luand parte si cinci avioane apartinand Aeroclubului Romaniei, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, citat de Mediafax.

Echipa condusa de George Rotaru, directorul Aeroclubului Romaniei, va continua cautarile in zona Brasov-Sinaia-Fagaras-Reghin-Toplita-Piatra Neamt-Onesti-Nehoiu-Sinaia-Brasov, potrivit unui comunicat  al Ministerului Transporturilor.

|Am reluat in dimineata aceasta cautarile alaturi de colegii nostri de la Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Apararii Nationale cu patru avioane conduse de pilotii recunoscuti ai Aeroclubului Romaniei. In acest moment, am mai adus inca un avion si inca 10 piloti. Este si mai greu de cautat si gasit in conditiile in care este vorba despre un planor, care stim bine ca nu beneficiaza de aparatura specifica. Mai ales, in astfel de conditii, vom continua cautarile| a declarat Dragos Titea, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.

Pilotul planorului disparut, Mircea Craciun, are 57 de ani si este instructor la Aeroclubul Brasov, fiind un pilot cu foarte multa experienta.

Comandantul Aeroclubului Brasov, Stelian Cojocaru, a afirmat ca joi, atunci cand a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Craciun a spus ca intentioneaza sa zboare aproximativ doua- trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare dupa asamblare", se arata intr-un comunicat al ROMATSA.

Pilotul urma sa zboare in spatiul aerian necontrolat, care reprezinta o clasa de spatiu pentru care nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pentru acest spatiu pilotul poate primi informatii la cerere. Potrivit ROMATSA, Mircea Craciun nu a luat legatura radio cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informatii.

"Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informatii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatarilor comandantului Aeroclubului Brasov, acesta a fost in legatura radio numai cu conducatorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav", se precizeaza intr-un comunicat trimis  ROMATSA.

UPDATE 10.41 Incepand din aceasta dimineata ministerul de interne a suplimentat fortele care participa la misiunea de cautare a pilotului planorului disparut joi 6, numarul acestora ajungand la peste 850 de pompieri, jandarmi, politisti, militari, salvamontisti, padurari si voluntari, informeaza un comunicat MAI.

In urma analizelor care au avut loc la finalul primei zile de cautari, vicepremierul Gabriel Oprea a dispus ca un numar de 210 pompieri din ISU Dolj, Teleorman, Valcea, Bacau, Vrancea, Alba, Mures, Calarasi si din Unitatea Ciolpani, sa se alature fortelor mobilizate deja pentru aceasta operatiune complexa de cautare. 

Aceste forte suplimentare au intrat in dispozitiv in aceasta dimineata avand la dispozitie 8 autocamioane si 4 senilate (3 in Brasov si una in Prahova). Misiunile de astazi se vor desfasura in judetele Brasov, Prahova, Arges si Dambovita.

Totodata, in judetul Brasov a fost amplasat un punct de comanda mobil coordonat de prim-adjunctul sefului IGSU, care va conduce din teren operatiunile de cautare de la sol.

Componenta aeriana a misiunilor de astazi este asigurata de 2 elicoptere ale MAI si 4 ale MApN, acestora urmand sa li se alature aparate de zbor apartinand Aeroclubului Romaniei. 

Primele zboruri de cautare au inceput in jurul orei 6.30, fiind vizata, in prima faza, zona Bran, Sinaia, Predeal.

La fel ca in ziua de vineri, au fost stabilite sectoare de cautare, atat pentru echipajele de la sol, cat si pentru aparatele de zbor. 

Operatiunile de cautare a planorului care a decolat joi de la Ghimbav si nu a mai revenit la baza, sistate pe timpul noptii, au fost reluate sambata dimineata, echipelor care participa la actiune alaturandu-li-se forte de la Inspectoratele pentru Situatii de Urgenta Vrancea si Bacau, informeaza Mediafax.

Sambata dimineata, la ora 7.00, au fost reluate cautarile planorului care a disparut, joi, dupa ce a fost lansat de pe aerodromul din Ghimbav, a anuntat Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Prahova, care participa la actiunile de cautare.

Conform sursei citate, forte de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Vrancea si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Bacau au venit in sprijinul celor care participa la operatiunea de cautare a planorului in zonele muntoase din mai multe judete.

Operatiunile de cautare a planorului disparut fusesera sistate vineri seara, din cauza ca zona unde aveau loc este una dificila si de risc, inclusiv pentru salvatori, declara secretarul de stat in MAI Raed Arafat, care adauga ca exista chiar riscul sa ajunga la planor, dar sa nu-l depisteze planorul chiar daca ajungeau la el.

Joi, in jurul orei 21.50, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Brasov a fost sesizat de catre ROMATSA ca un planor care a decolat in jurul orei 12.30 din zona Aerodromului Ghimbav nu a mai revenit la baza.

Din datele obtinute a reiesit ca pilotul aparatului de zbor are 56 de ani, "mare experienta" si executa un zbor privat in zona Postavarul, potrivit MAI.

Procurorii de la Parchetul Curtii de Apel Brasov s-au sesizat din oficiu joi, pe rolul acestei unitati constituindu-se un dosar penal cu privire la faptul ca in aceeasi zi planorul, care a decolat fara un plan de zbor la ora 12.30, a disparut, iar pilotul, singura persoana aflata la bord, nu a mai contactat reprezentantii Aeroclublului Ghimbav sau familia si nu a mai revenit la baza.

Potrivit unui comunicat transmis, vineri, de Parchetul Curtii de Apel Brasov, din primele verificari a reiesit ca "pilotul a inchiriat de la Aeroclubul Ghimbav serviciul de transport al planorului proprietate personala, iar in temeiul acestei relatii contractuale" a fost dus cu un avion in Masivul Postavarul, de unde a decolat.

"Procurorii brasoveni solicita ajutorul opiniei publice cu orice informatie care poate duce la identificarea planorului, viata pilotului depinzand de trecerea timpului", se mai arata in comunicatul citat.

De asemenea, MAI anunta, vineri dupa-amiaza, ca peste 650 de persoane si 99 de vehicule si aeronave participa la cautarea planorului.

"Alaturi de elicopterele MAI si MApN la aceasta operatiune participa patru avioane apartinand Aeroclubului Romaniei si un elicopter apartinand unei firme private. Pentru acoperirea eficienta a perimetrului de cautare fiecare aeronava desfasoara misiuni in zone prestabilite. Alaturi de fortele Ministerului Afacerilor Interne si Ministerului Apararii Nationale sunt implicate resurse de la Salvamont, Ocolul Silvic si Transsylvania Offroad Club", mai arata MAI.

La randul lor, reprezentantii ROMATSA au anuntat ca pilotul planorului a folosit ultima data telefonul mobil joi, la ora 13.06, in timp ce traversa statiunea Predeal.

De asemenea, sursa citata mentiona ca, potrivit reglementarilor in vigoare, pentru zborul in aceasta clasa de spatiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obtine informatii la cerere.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
5322 vizualizari
  • +12 (16 voturi)    
    Romania cu mai multe viteze. (Sâmbătă, 8 august 2015, 10:51)

    Gore [anonim]

    Nu inteleg un lucru ! In timp ce pilotul de planor este cautat cu forte impresionante si asta este foarte bine, pe turistul disparut la Cheia nu il cauta nimeni. De ce oare traim intr-o tara cu mai multe viteze si cu cetateni unii mai egali decat ceilalti.
    La cati disparuti a-ti vazut o asemenea desfasurare de forte??
    Si ma intreb retoric, oare daca as fi disparut eu, ma cauta cineva in afara de familie ? Este trist, probabil nu....
    • +8 (12 voturi)    
      Nota de plata (Sâmbătă, 8 august 2015, 11:21)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Gore

      Nu as vrea sa fiu pilotul planorului cand va vedea nota de plata pentru cautare. Oricum muult mai ieftin era sa aiba o statie radio macar cu 121.5 MHz si un GPS.
      • +10 (12 voturi)    
        N-o să fie nicio notă de plată (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:01)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Pentru cine e la curent cu isprăvile de pe la aerocluburi e clar că n-o să fie nicio notă de plată. Prietenii știu de ce :)
      • +6 (6 voturi)    
        Statie are (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:52)

        Teo [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Statie are, are chiar si transponder, problema e bateria care se poate consuma complet chiar in timpul zborului. si daca a aterizat intr-o vale... oricum e degeaba ca nu il poate receptiona nimeni...
    • +1 (11 voturi)    
      Ai dreptate (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:08)

      utilizator1 [utilizator] i-a raspuns lui Gore

      A plecat like a big boss, intr-un zbor privat, fără plan de zbor si acum il caută 850 de fraieri.
      Si credeți ca o sa plătească pentru cautare? Ma îndoiesc!
      • +3 (7 voturi)    
        Nu e nevoie de plan de zbor (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:55)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1

        Conform legislatiei nu avea nevoie de plan de zbor pentru zona in care zboara, nu a plecat si nu ajungea pe un aeroport cu spatiu aerian controlat. Tot ce e nevoie in asemenea caz e o notificare telefonica la centrul de operatiuni aeriene a armatei, lucru pe care il face toata lumea.
        De asemenea nu a plecat "like a boss", era un zbor de antrenament pentru un concurs international in care reprezenta Romania.
    • +5 (5 voturi)    
      eh (Sâmbătă, 8 august 2015, 15:50)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Gore

      dar romanul rapit in Burkina Faso?
  • +13 (15 voturi)    
    MAI, MAPN, SRI, PLM si cu ETC (Sâmbătă, 8 august 2015, 11:32)

    The Real Sasha [utilizator]

    "650 de persoane si 99 de vehicule si aeronave" - Eficienta maxima, ce sa zic. In 2-3 ani il gasiti pe saracul om...
    • +1 (1 vot)    
      Arabul nu renunta la Ciolan (Duminică, 9 august 2015, 6:24)

      Pam-Pam [anonim] i-a raspuns lui The Real Sasha

      Pe imaginile difuzate de televiziuni, puhoiul de "cercetasi" cauta cu betele prin balarii de parca pierdusera o moneda de 50 de bani cazuta din buzunaru' pilotului si nu ditamai planoru'... Asa ca... de unde eficienta?!
  • +5 (13 voturi)    
    Se dovedește că Arafat este un lăudăros mincinos. (Sâmbătă, 8 august 2015, 12:01)

    vali47 [utilizator]

    De când este pus Arafat mare șef pentru situații de urgență,de câte ori au apărut situații majore pentru intervenție,cei de la ISU sau dovedit neputincioși sau s-au făcut de râs.Lipsa unor proceduri și procedee este tot mai vizibilă,meritul lui Arafat fiind împopoțonarea angajaților în astfel de activități cu tot felul de zorzoane(care nu sunt gratis!) și pregătire profesională zero.PCR,adică pile,cunoștințe și relații,așa sunt angajați la ISU și lipsa unei structuri de coordonare,instruire control este tot mai vizibilă.Despre cazul de față se vede că aeroclubul Brașov este vinovat,că nu a cerut intervenția în timp util.Cred-că pur și simplu nu a mai urmărit ce se întâmplă cu planorul.
    • +9 (9 voturi)    
      Arafat este jalnic... (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:57)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui vali47

      Arafat nu face decat o prestatie jalnica ca sa acopere ineficienta si inutilitatea institutiilor statului... Nu lipsa procedurilor este problema ci marea coruptie din sistemul bugetar unde in functii se fac angajari numai pe pile si relatii, se angazeaza niste impostori de doi bani, care habar nu au de nimic si suntem la bunul plac al hazardului...Oamenii competenti, pentru ca avem destui, nu se pot angaja decat paznici la firmele private, pentru ca fara relatii asta e singura sansa...Rusine Arafat, rusine guvernului romaniei...Asteptam demisii in lant...dar asta asteptam de mult si degeaba...
      • 0 (0 voturi)    
        ma doare sufletul.. (Duminică, 9 august 2015, 20:24)

        luiz [anonim] i-a raspuns lui Gogu

        ...privind modul in care niste impostori terfelesc reputatia acestui om , Raed Arafat (un om caruia romanii ii datoreaza enorm, un om a carui viata se confunda cu sistemul de urgente din Romania !) si il scot in fata ori de cate ori este nevoie sa se musamalizeze neregulile grave din alte sectoare de activitate, nereguli ce conduc , inevitabil , la drame ! Arafat nu a inteles ca un singur om nu poate schimba un sistem creat de mitici, oricat de bine intentionat ar fi acest om ! Si ca va plati un pret nemeritat pentru naivitatea de a crede ca din Bucuresti poate face mai mult pentru copilul lui de suflet, SMURD !
  • +5 (9 voturi)    
    suspect (Sâmbătă, 8 august 2015, 13:11)

    anonim [anonim]

    este cautat mai ceva ca avionul malaiezian disparut in mare anul trecut...foarte ciudat..pentru un singur om care pilota un planor sa cheltui atitia bani si resursa umana..
    zona in care a cazut ar trebui sa fie una benefica,Bucegii sunt gura de rai..doar daca a facut omul cine stie ce prostii, atunci Zinele din Valea Cerbului s-au ocupat de el, sa I prabuseasca planorul. Poate cauta ceva interzis prin zona si a suparat micul popor al padurii. Cine nu crede, sa mearga in Bucegi sa vada cu ochii lui
  • +7 (9 voturi)    
    cine conducea planorul? (Sâmbătă, 8 august 2015, 13:57)

    anau [anonim]

    Intr-adevăr impresionanta desfasurare de forte pentru căutarea unui simplu planorist (daca era doar un simplu planorist). Eu zic ca mai bine ii chema pe taranii din Apuseni. Nu de alta, dar s-au dovedit a fi mai eficienti in a găsi avioane picate din cer.
  • -4 (12 voturi)    
    o intrebare si un comentariu (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:21)

    Encelade [anonim]

    Intrebare:

    Cat de tampit trebuie sa fii ca sa zbori intr-o asemenea prostie de tiriflici?

    Un comentariu:

    Astia nu sunt in stare sa te gaseasca nici daca le cazi in brate din neant, asa ca Dumnezeu sa-l odihneasca pe nefericit (unii am spune, inconstient)!
    • +5 (9 voturi)    
      Nu e deloc tampit (Sâmbătă, 8 august 2015, 14:57)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Encelade

      Era campion de planorism si se antrena pentru un concurs international. Sunt cateva zeci de piloti buni de planor in Romania si inca vreo suta retrasi, nici unul nu e deloc tampit. Planorismul e un sport dificil si nu e nimic de glumit despre asta.
      • +1 (3 voturi)    
        hmm (Sâmbătă, 8 august 2015, 16:31)

        ardeleanu_ion123 [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

        @Encelade

        cat de tampit sa fii sa incepi sa iti dai cu parerea despre ceva ce habar nu ai?

        Encelade, iti dau un premiu: cel mai tampit om pe care l-am "intalnit" pe ziua de azi!
  • +2 (4 voturi)    
    Nici o statie radio???? (Sâmbătă, 8 august 2015, 16:39)

    Locke Lamora [utilizator]

    Safety first??? Exista conceptul asta la noi?
    • -1 (9 voturi)    
      De unde ai dedus ca nu are statie? (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:28)

      Teo [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Daca ai avea tangente cu sportul asta ai sti ca se poate intampla sa iti moara bateria la statie chiar in timpul zborului (mai ales cand faci zboruri de lunga durata). Daca ai avea tangente cu sportul asta ai sti ca o statie radio de pe planoare bate la 15-20 de km in zona de campie daca esti intr-o vale intre 2 versanti este inutila. Nu ai motor care sa iti tina bateria incarcata, si ca sa iti raspund, da, la noi exista conceptul de safety first mai ales intre planoristi. Pilotul in cauza este cel care a tinut ani de-a randul titlul de campion national la acest sport, deci nu e chiar un neica nimeni.
      • +3 (5 voturi)    
        Pai cumparati-va statii mai bune (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:55)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Teo

        A mea rezista doua zile...si nu creca poti compara tundra canadiana cu zonele relativ populate de la noi. Si mai exista si boostere de semnal si gps pe orice masina care pleaca in pustiu. Crede-ma ca stiu extrem de bine notiunile de safety.
        • 0 (0 voturi)    
          Sunt limitari tehnice (Sâmbătă, 8 august 2015, 22:19)

          AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Statiile de aviatie folosesc frecvente si puteri de emisie limitate prin lege, un "booster de semnal" e ilegal in Romania. Chiar si cu el, daca se defecteaza statia si nu ai una de rezerva (portabila) sau esti intr-o vale nu ai cum comunica. Nu stiu pe nimeni sa care doua statii radio la el in zboruri uzuale, mai ales ca in cabina unui planor e extrem de putin loc.
    • 0 (0 voturi)    
      Siguranta (Duminică, 9 august 2015, 2:45)

      was [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Dar totusi macar nu-i ca la chinezi, aia lucreaza de mor, nu au timp sa puna un cablu de siguranta.

      http://www.liveleak.com/view?i=ce9_1438955728
  • +2 (4 voturi)    
    care-i problema? (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:04)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    e timp, nene, ca nu e frig, totul e sa-i gaseasca pana in Decembrie
  • +2 (10 voturi)    
    Ce e cu cinismul acesta? (Sâmbătă, 8 august 2015, 17:22)

    MPopa [utilizator]

    Un pilot de planor este poate mort sau grav ranit si comentatorii acestui articol par a se gandi la orice mai putin la victima.
    Unii se plang ca prea se cheltuie multi bani pentru cautarea unui singur om. Altii se plang ca ISU & Arafat sunt ineficienti si inca nu l-au gasit, plus ca au alocat prea putine resurse. Din ce inteleg pilotul are o varsta si este foarte experimentat, nu e vorba de un manelist care a cazut cu BMW-ul intr-o rapa. Cum ati reactiona daca ar fi ruda cu voi?
    Daca accidentul lui Aurel Vlaicu de pe Valea Prahovei ar avea loc astazi, stirile de diseara s-ar deschide cu titlul "un inventator excentric a murit testand nazbatia in care investise toate economiile familiei".
    • +3 (7 voturi)    
      Mda (Sâmbătă, 8 august 2015, 18:58)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Si daca ar fi fost un manelist cu BMW-ul, care ar fi fost problema ?

      Mai bagati-va bre mintile in cap, cu categorisirile astea tembele - manelist, cocalar, basist, antenist, etc.

      Orice cetatatean al acestei tari trebuie asistat in momente critice de catre institutiile platite din taxele si impozitele sale.

      In cazul de fata totusi, se pare ca prevaleaza CV-ul celui ratacit, care fiind coleg al celor din echipele de salvare, e cautat mai abitir ca Potirul Sfant.

      Daca te pierdeai tu sau eu, cine ne cauta ?
  • +2 (4 voturi)    
    Lacuna legislativa. (Sâmbătă, 8 august 2015, 20:52)

    I.Puscas [anonim]

    Nu este de vina nici Arafat, care a facut si face multe lucruri bune in acest domeniu,pentru salvarea vietilor omenesti si pe care romani nu au fost in stare sa le faca(macar pentru atata lucru Arafat nu trebuie blamat ci apreciat!).
    In mod clar ne aflam intr-o situatie de lacuna legislativa, care trebuie remediata rapid si asemenea situatii vor fi solutionate cu mult mai prompt, salvand vieti omenesti si cu moblizari de efective umane si mijloace materiale minime.Cateva lucruri vor trebui prevazute in mod imperativ:
    -orice zbor cu planorul trebuie sa aibe un plan de zbor, care sa fie depus in prealabi (din considerente de securitate a zborului, pe un aparat care nu are mijloace proprii de propulsie, fiind deci vulnerabl la mai multi factori, atmosferici, in primul rand);

    -orice planor tebuie echipat cu un sistem de balizaj, care sa ii indice in permanenta pozitia; absolut necesar si util in caz de accidente, in vederea localizarii lui rapide;

    - pilotii planoarelor sa poarte in mod obligatoriu asupra lor un cip (similar celui utilizat in penitenciare!), care sa serveasca la localizarea rapida a celor care au avut accidente de zbor, ca in cazul de fata.
    Daca astfel de masuri s-ar pune in aplicare pe cale legislativa, tehnic ele sunt usor de realizat si nu comporta cheltuieli mari. Dar s-ar identifica rapid astfel de accidente, marindu-se sansele de salvare a vietii celor accidentati si s-ar evita concentrari de forte de ordinul unor batalioane de jandarmi si escadrile de avioane si elicoptere, cu toate costurile aferente, desigur.
    Ar trebui ca Ministerul Afacerilor Interne si al Administratiei sa promoveze rapid o asemenea inititiva legislativa, care in primul rand ar putea salva vieti, in coditiile intensificarii si la noi in tara a actvitatilor de agrement cu planoare.
    • 0 (0 voturi)    
      Restrictii absurde (Sâmbătă, 8 august 2015, 22:26)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui I.Puscas

      Cu asemenea restrictii absurde, care nu exista in nici o tara civilizata, zborurile cu planorul ar fi aproape imposibile si acest sport ar putea disparea din Romania.
      - majoritatea spatiului aerian din lume e clasa G, unde nu trebuie plan de zbor, statie radio sau transponder. Romania e chiar mai stricta decat majoritatea tarilor, cere notificare la COAP desi conform directivelor europene e un abuz
      - "sistemul de balizaj" e de fapt transponderul, care are nevoie de curent electric si de senzori pentru a functiona, un planor nu are instalatie electrica pentru ca nu are generator. Chiar si asa, un transponder nou costa cateva mii de euro (intre 2000 si 5000) si e teoretic inutil pe aeronave mici care zboara in spatiu de clasa G
      - cipurile respective au o raza foarte limitata de actiune, in prima vale semnalul dispare
    • -1 (1 vot)    
      Afirmatii incorecte (Sâmbătă, 8 august 2015, 22:29)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui I.Puscas

      De siguranta zborurilor se ocupa Ministerul Transporturilor, nu Internele. De asemenea numarul de zboruri de agrement cu planoarele este aproape nul, in afara de pilotii sportivi care desfasoara zboruri de antrenament (nu de agrement) nu prea mai zboara nimeni in Romania, in special din cauza restrictiilor si a infrastructurii aviatice slabe.
  • +3 (3 voturi)    
    Planor prins de furtuna (Duminică, 9 august 2015, 11:11)

    Furtuna [anonim]

    Planorul a zburat joi dupa-amiaza. Niste amici ai mei care au fost joi in muntii Ciucas mi-au povestit ca in intervalul orar 13-16 a plouat torential, cu fulgere si vant. Parerea mea personala este ca planorul a nimerit in furtuna respectiva, si s-a prabusit.
    Asta ar explica si de ce nu exista nici un martor, intr-o zona turistica destul de cirulata,care sa-l fi vazut cazand : pentru ca toata lumea era la adapost din cauza ploii.
    Cercetarile ar trebui limitate la zona, destul de restransa, in care joi dupa-amiaza a plouat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă