Lumina Sfanta de la Ierusalim a fost adusa la Bucuresti pentru sarbatoarea Invierii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 21:35 Actualitate | Esenţial

Lumina Sfanta de la Ierusalim a fost adusa la Bucuresti, de catre delagatia Patriarhiei Romane, pentru al saptelea an consecutiv, urmand sa fie impartita in toata tara credinciosilor care vor fi prezenti in biserici la slujba de Inviere. Delegatia Patriarhiei Romane a ajuns pe Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni, in jurul orei 20:00, cu o intarziere de aproximativ o ora, din cauza ca a decolat tarziu de la Ierusalim, dat fiind numarul mare de delegatii care au mers sambata sa ia lumina de la Mormantul Sfant, anunta Mediafax.

La Salonul Oficial al Aeroportului Otopeni au asteptat reprezentanti ai eparhiilor sa ia Lumina Sfanta pentru a o imparti credinciosilor la slujba de Inviere.

Lumina Sfanta de la Ierusalim va fi dusa de la Aeroportul "Henri Coanda", cu avioane de mici dimensiuni, si la Bacau, Iasi, Suceava, Sibiu, Cluj-Napoca, Baia Mare, Satu Mare si Timisoara, pentru clerul si credinciosii ortodocsi din aceste zone.

Delegatia Patriarhiei Romane la Ierusalim a fost condusa de PS Timotei Prahoveanul, episcop vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor. Episcopul vicar a spus, la aeroport, ca "Lumina Sfanta a coborat la ora 14.15 si a fost impartita credinciosilor de Patriarhul Teofil al Treilea al Ierusalimului si toata Palestina".

Vineri seara delegatia Bisericii Ortodoxe Romane a fost primita la sediul Patriarhiei Ierusalimului de catre Preafericitul Teofil al Treilea, care a amintit, in cuvantul sau, de prezenta bisericii romanesti, alaturi de alte biserici surori in aceste zile la Ierusalim, a spus PS Timotei Prahoveanul.

El a precizat ca s-a intalnit la Ierusalim cu romani din toate colturile lumii si s-au rugat impreuna.

"Ne-am bucurat sa intalnim la Ierusalim, pe langa romani din tara, romani veniti de la mare departare, din America, Germania, Italia, Olanda si alte locuri. S-au rugat cu noi si am rostit impreuna 'Hristos a Inviat!', care s-a auzit astazi in preajma Bisercii Invierii si a Sfantului Mormant, in multe limbi ale pamantului. Ii multumim lui Dumnezeu pentru acasta binecuvantare si il rugam sa ne lumineze cu lumina sa cea sfanta viata si lucrarea poporului roman. Va dorim sarbatori cu bucurie, sa petreceti in lumina, pace si binecuvantare. Hristos a Inviat", a spus Timotei Prahoveanul.

Patriarhul Daniel va oferi Lumina Sfanta clerului si credinciosilor care vor fi prezenti la slujba de Inviere de la Catedrala Patriarhala.










2754 vizualizari
  • +29 (35 voturi)    
    Fariseism (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 22:00)

    Perkele [anonim]

    Cel mai mare cocalarism si meltenism mi se pare sa mergi cu avionul pana la Ierusalim si inapoi ca sa aprinzi o lumanare. Ne indepartam mult de adevarata credinta si insistam ca fariseii pe ritualuri si superstitii.
    • +11 (11 voturi)    
      Mare dreptate aveti (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 22:35)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Perkele

      E pacat ca a decazut in asa fel crestinismul. Urmeaza fix calea urmata de iudaism, care a plecat de la o credinta pura, pana la ritualuri peste ritualuri si superstitii peste superstitii.

      Pana la urma, Isus a fost foarte simplu in predicarea lui. Fara lumini peste lumini, straie peste straie si ritualuri peste ritualuri.

      Insasi ortodoxismul s-a indepartat enorm de mult de ceea ce ar trebui sa fie, si de ce se intampla in Biserica Primara.

      Pe vremea patriarhilor bisericii (multi mentionatii Sfinti Parinti, prin secolele III-IV), slujba era extrem de simpla: Venea vorbitorul (preotul), lumea se aduna, era intampinat cu un salut de binecuvantare, apoi cantau poate niste cantari, si mare parte din slujba era predica, se vorbea despre Scriptura.

      In timp, s-a ajuns la straie megalomanice, s-a ajuns la ritualuri stricte si de multe ori fara sens, la ierarhii peste ierarhii si la un fariseism sever.

      E trista situatia bisericii actuale. Si da, Vestul s-a ateizat din cauza abuzurilor institutiei umane, care si-a impus regulile pentru a isi promova propriile privilegii materiale.
      Pentru ca a reusit sa isi rateze complet menirea. Aceea de a prezenta crestinismul si pe Dumnezeu oamenilor, intr-o maniera spirituala, smerita si plina de iubire.

      Cu stima!
    • +9 (11 voturi)    
      Lumina Sfântă (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 22:44)

      Alexei___ [utilizator] i-a raspuns lui Perkele

      Ritualurile şi superstiţiile sunt cel mai uşor de asimilat. Nu trebuie să ai prea mulţi neuroni pentru a crede în ele. În cazul "luminii sfinte" există critici serioase încă de acum aproape 800 de ani, însă ortodocşii se cramponează de acest ritual. Nu mai zic de grosolanele înghesuieli pentru pupatul moaştelor.

      Protestanţii, catolicii şi ateii au o mentalitate mult mai compatibilă cu ceea ce se consideră "civilizaţie" (avans tehnic, libertate de gândire, drepturile omului în general etc.).

      Mai e mult până departe...
    • +10 (12 voturi)    
      subscriu si plusez (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 23:07)

      Hipius [utilizator] i-a raspuns lui Perkele

      ''e prosti da' multi''. Cum bine cineva spunea'' Poporul care se inchina la moaste e un popor de primitivi''.
    • -6 (10 voturi)    
      superstitii... mda (Duminică, 12 aprilie 2015, 4:33)

      Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui Perkele

      Nu-i chiar asa: astea sunt ritualurile religioase, au fost dintotdeauna. Iar tu n-ar trebui sa fii asa suparat pe "superstitii". Daca le renegi, atunci ar trebui sa renegi si religia. Nimeni nu neaga ca religia este o superstitie, dar e una acceptata. Deci, hotaraste-te :)
      • -4 (8 voturi)    
        Ignoranta (Duminică, 12 aprilie 2015, 12:21)

        Martens [anonim] i-a raspuns lui Vasilake

        Draga tovarase, sa repeti in secolul XXI aceleasi idei prostesti ale comunistilor de la 1920 inseamna ceva mai mult decat prostie. Nici un om rational nu mai spune azi ca religia crestina si Hristos inseamna superstitii. Esti langa cei ce sustin ca pamantul e plat.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e chiar asa... (Duminică, 12 aprilie 2015, 16:12)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Vasilake

        Domnul Vasilake,

        Nu e chiar asa. Crestinismul primar nu a fost deloc plin de ritualuri religioase. Aceste ritualuri au inceput sa apara incepand cu secolele IV-V d.Hr. Si s-au dezvoltat si complicat de-a lungul timpului.

        Nu uitati, ortodoxismul romanesc s-a tinut in limba slavona timp de 500 de ani, perioada in care bietii oameni mergeau la biserica si nu pricepeau absolut nimic. De fapt, probabil multi preoti nu pricepeau deloc ce ziceau.

        Abia in secolul XIX s-a trecut la limba romana, si la alfabetul latin.

        Chiar si religia iudaica, la origini nu a implicat nici un fel de ritualuri. Avraam si Isaac nu tineau ritualuri religioase. Erau credinciosi si atat.
        Ritualurile au aparut de-a lungul sutelor de ani, ca adaosuri ale oamenilor, ajungand pana la absurditati.
        Ei si crestinismul in prezent cam sufera de aceeasi problema, a trecut prin aceleasi faze precum iudaismul vechi.

        Depinde ce intelegem si prin superstitii. Evident, credinta in existenta unei Divinitati e la fundamentul religiei, si daca vom considera acest lucru ca fiind superstitie, da, atunci aveti dreptate.

        Alte superstitii insa (precum pupat de oase, sau tinutul lumanarii la capul mortului si alte superstitii) sunt pur umane, si religia poate lejer sa traiasca si fara.
        Dar da, probabil n-ar mai fi la fel de eficiente financiar pentru anumiti inalti prelati.

        Cu stima! :)
    • +7 (9 voturi)    
      e mult mai usor (Duminică, 12 aprilie 2015, 10:10)

      Encelade [anonim] i-a raspuns lui Perkele

      sa te balacaresti in prostie/fudulie si risipa, clamand in acelasi timp ca ESTI TARE-N CREDINTA, decat sa FACI CEVA. De ce sa ajuti de banii aia niste saraci, niste orfani, alti oameni napastuiti sau sa ii investesti in ceva durabil pentru viitor cand poti sa aduci o contributie imbecila la poluarea planetei ca sa plimbi LUMINA SFANTA (!!1).

      Nu cred ca-i vorba de indepartarea de credinta. E o manifestare a prostiei umane, o trasatura mult mai adanca si mult mai prezenta printre semenii nostri decat realizam in momentul de fata.
    • +5 (5 voturi)    
      Lumina aia (Duminică, 12 aprilie 2015, 13:31)

      FreeThinker [anonim] i-a raspuns lui Perkele

      E mai de calitate :-)
  • +12 (12 voturi)    
    Ajunge ! Stop ! (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 23:14)

    utug [utilizator]

    Tot respectful pentru traditii si obiceiuri dar chestia asta cu trimiterea de avioane pentru a transporta asa zisa lumina sfanta este o rusine si o nesimtire care trebuie sa i se puna capat.
  • +6 (6 voturi)    
    Mă duc să (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 23:22)

    AlisCuPar [utilizator]

    mă "spăl" de "păcate" ! Mă duc să fac un duş ! Jegul e prieten cu habotnicii !
  • +12 (12 voturi)    
    Daca doar lumina de la Ierusalim e buna (Duminică, 12 aprilie 2015, 0:17)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Atunci de aprindeti lumanari in restul anului in biserici ? De ce restul luminii e buna in timpul celorlalte 364 de zile si de inviere platiti cursa charter de 20.000 de euro ca sa aduceti acesta lumina speciala ?
    S-a dovedit intre-un anume fel ca lumina de la Ierusalim e mai speciala ? Ok, e coborata din cer, dar totul pe pamant e faurit din cer daca e sa ne luam dupa biblie. Si atunci ?
    Daca tot aveti intrebari pentru dumnezeu, intrebati-l de ce permite genocidul din Siria unde au fost ucisi zeci de mii de copii sau in Nigeria unde alte mii locuitori au fost masacrati din motive ultra religioase, sau, mai recent, in Kenya inde au fost impuscati 140 de studenti nevinovati ? Unde era dumnezeu atunci ? Si am spus doar cateva lucruri ingrozitoare care se petrec sub cerul nostru albastru. Despre copii cu leucemie si alte lucruri admise de dumnezeu mi-e si greu sa scriu. Ganditi oameni buni, ganditi liber.
    • +3 (3 voturi)    
      Incerc eu sa raspund (Duminică, 12 aprilie 2015, 16:06)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Domnul Comentatorul-x,

      Prima intrebare cu lumina e foarte bine pusa. De ce doar acea lumina e buna.
      Si nu, nu sunt foarte convins ca e venit din cer. Am raspuns si mai jos. Eu personal inclid sa cred ca ce e acolo se cheama frauda, pentru a intretine un pelerinaj extrem de banos.

      Cat despre celelalte intrebari: de ce permite Dumnezeu genociduri si alte cele. Sunt intrebari de bun simt.

      Insa trebuie sa tineti cont de faptul ca Dumnezeu ne-a creat liberi, si putem alege pentru noi. Acele genociduri sunt facute de oameni, oamenii omoara.
      Daca ar interveni in mod brutal, chiar si pentru a opri astfel de fapte, ar insemna ca ar fi un dictator, care nu permite omului sa aleaga.
      Da, omul e liber sa isi decida viata, si da, unii aleg sa faca rau si vor face rau.

      E si greu sa intelegi modul de gandire al unei Divinitati atotputernice si atotcunoscatoare.

      Evident, toata argumentatia mea e valabila doar in cazul in care cel care citeste are deschidere spre credinta. Ceilalti le vor considera "balarii", si asta e dreptul lor, al tuturor. Pentru ca suntem liberi, si alegem dupa cum dorim.

      Credinta poate fi explicata, insa pana la un punct insa. Credinta de aceea se cheama credinta. Presupune o doza de ilogic pe alocuri.
      Insa asta e farmecul. Unii oameni o accepta, altii nu.

      Unii oameni ajung in extreme si atunci iese rau. Toti pomenesc despre atrocitatile bisericii. Au fost, din pacate. La fel cum au fost si atrocitati din sfera atee (a se vedea regimul de teroare al iacobinilor din Revolutia Franceza, sau atrocitatile comuniste atee).

      Mereu extremele, pe oricare parte, vor face rau.

      Cu stima! :)
  • +4 (4 voturi)    
    asa (Duminică, 12 aprilie 2015, 1:34)

    AnderT [utilizator]

    bun venit in clubul celor circa 10% :)
  • +4 (6 voturi)    
    pai nu ziceau (Duminică, 12 aprilie 2015, 5:48)

    gopo111 [utilizator]

    ca anul asta v-or aprinde lumina sfinta de la o sabie laser :D, ca asa spuneau pe kamikaze, sau ce de la chibrit nu e aceasi lumina, lumina e de obicei in sufletul oamenilor nu in aceea luminare pe care te chinui sa o duca acasa, cum zice cineva mai sus cocalarism de doi lei
  • +5 (5 voturi)    
    Christos (Χριστός ) a inviat ! (Duminică, 12 aprilie 2015, 8:05)

    Plagarus [utilizator]

    Show cu lumina + sarbatoarea burtii cu mieii nevinovati
  • 0 (0 voturi)    
    Cristos a inviat! (Duminică, 12 aprilie 2015, 8:33)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2014/04/19/7-cadre-cum-apare-sfanta-lumina-de-la-ierusalim-minunea-filmata-in-1994-de-un-medic-devenit-preot/
  • +4 (8 voturi)    
    fariseism (Duminică, 12 aprilie 2015, 8:35)

    cornel [anonim]

    Ipocrizia popilor nu cunoaste margini - pe langa ideea de a duce lumina cu avionul, remarcati ora convenabila la care aceasta se aprinde - sambata dupaamiaza, 14.15, pentru ca toti mincinosii ajunsi acolo sa aiba timp cu avioanele sa ajunga in fundul Rusiei - asta ca sa nu spunem ca decalajul datei de paste (pina in luna mai) intre noi si ceilaltiu se datoreaza tot bisericii ruse care traieste dupa calendarul vechi dar are cei mai multi credinciosi ortodoxi
    • -1 (3 voturi)    
      Pe aratura (Duminică, 12 aprilie 2015, 12:19)

      Martens [anonim] i-a raspuns lui cornel

      Esti pe aratura. Mai citeste despre cele 2 calendare, inainte de a vorbi. Deocamdata te-ai facut de ras.
      • +3 (3 voturi)    
        In anul 6000 (Duminică, 12 aprilie 2015, 17:46)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui Martens

        O sa pice pastele ortodox in iunie . Mai merge ce mai merge dar in anul 20000 o sa fie tragic ... pica iarna .
        20000 de ani sunt o imensitate pt preafericiti dar o clipa pentru Creator . Nu cred ca EL poate sa faca o asemenea greseala si sa se lase pacalit de niste secunde amarate pe care -e adevarat -muritorii de rand nu le baga in seama .
  • -6 (10 voturi)    
    Cum apare Lumina (Duminică, 12 aprilie 2015, 12:23)

    Martens [anonim]

    Celor ce critica ce nu cunosc, le recomand sa caute pe net filme cu aceasta Lumina si sa citeasca ce se intampla acolo. Spun doar ca, in fiecare an, politistii evrei (anticrestini) scormonesc tot locul dupa brichete si chibrituri. Si ca azi nimeni nu a venit cu o explicatie dovedita a unei eventuale contrafaceri a acestei minuni.
    • +5 (5 voturi)    
      Cum apare lumina (Duminică, 12 aprilie 2015, 15:57)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Martens

      Da domnul Martens,

      Chiar m-am uitat de curiozitate la imagini video surprinse in momentul aprinderii focului de la Biserica Mormantului, insa nu prea sunt aratate detalii foarte precise.
      Se gasesc imaginile pe youtube, incepand din 1994, plus 2012, 2014.

      Sincer, mie imi miroase a frauda, desi nu pot afirma asta cu certitudine, avand in vedere ca n-am fost acolo.
      Nu apare nimic din pretentiile de nori albastrii si mingi de lumini care coboara.

      De fapt, se vede ca sursa e o capsula, sa o numesc asa, relativ inchisa si neaccesibila. Acolo se poate orice.

      In plus, faza cu lumanarile poate fi foarte usor facuta (ma refer acea aprindere din senin) prin inmuierea lumanarilor in fosfor lichid, care atunci cand se usca, reactioneaza cu oxigenul si se produce autocombustie. E un proces chimic.
      Iar din ce se vede in imagini, cam toti oamenii au acelasi stil de lumanari, iar eu sunt inclinat sa cred ca sunt cumparate de la biserica, chiar inainte de a intra.
      Fosforul acesta poate avea o perioada de latenta de 30-40 de minute, deci poate fi estimat timpul pana la combustie.

      Cat despre politistii evrei anticrestini (o afirmatie antisemita gratuita), pe autoritatile israeliene le intereseaza mai mult acele multe zeci de milioane de euro in banii obtinuti de la turismul acesta de pelerinaj, decat sa arate o eventuala frauda, taiandu-si singuri o sursa uriasa de venit.

      Totusi, hai sa ne folosim si logica, si sa nu venim cu conspiratii. Daca erau asa anticrestini evreii, ar fi daramat biserica si cu asta rezolvau totul!

      Si uite, tocmai am venit eu cu explicatii, care sunt stiute asa de vreo 1000 de ani. Vechii vrajitori se foloseau de astfel de trucuri de combustie pentru a isi convinge victimele.

      Si am mai vazut ceva acolo: un spectacol pe care eu personal il gasesc dezgustator, in care oamenii se imbulzesc, se imping, in disperarea de a "lua lumina". Si sunt niste manifestari cel putin ciudate.

      Sunt crestin, insa consider ca Isus ar prefera o manifestare mai de bun simt!
    • +2 (2 voturi)    
      Ma scuzi (Duminică, 12 aprilie 2015, 17:35)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Martens

      Nu e o minune ca un om legat la UN ochi sa vada .Stiti bine ca suspectul nr 1 sunt lumanarile (cel putin una din ele ) care ar putea avea inauntru fosfor alb (sau mai simplu ... o bricheta. Pe vremuri - amnar , cremene ) .
      https://www.youtube.com/watch?v=QaUIFZCCHiE
      O bobita din materialul alb de la 0:50 ascunsa in fundul unei lumanari si gata - 0:60 minune .

      E o chestie de credinta , voi credeti ca preafericitul grec e cinstit , noi credem altceva dar nu ar trebui sa defilati cu credinta voastra cu avionul si televizorul pentru ca pt sceptici e ca si cum va minunati ca un tip legat la UN ochi vede .Nu da bine .
  • +11 (11 voturi)    
    Ruşine B.O.R. (Duminică, 12 aprilie 2015, 12:58)

    felis_tigris [utilizator]

    Lumină luată cu avion special, distribuită în ţară cu avioane tot speciale, mai nou aflu că s-a adus şi pe mare, la Constanţa. Bani şi iar bani.
    Asta este grija B.O.R. să irosească bani?
    A auzit B.O.R. de oamenii necăjiţi din această ţară, care cică o păstoreşte şi dacă da, cu ce i-a ajutat?
    Cu lumină de zeci de mii de euro?
  • +6 (6 voturi)    
    As vrea ca BOR sa plateasca taxe si impozite (Duminică, 12 aprilie 2015, 18:16)

    transalpinarum [utilizator]

    ca toti muritorii, dup-aia pot sa merga si pe Soare sa ia lumina!
  • 0 (4 voturi)    
    Despre biserica si toleranta (Duminică, 12 aprilie 2015, 20:48)

    beee [utilizator]

    A aparut o stire despre biserica si imediat comentariile celor care nu sunt beneficiarii acesteia.

    1. O buna parte dintre romani respecta Pastele ortodox si traditia Sfintei Lumini de la Ierusalim. Este un semn de educatie sa respecti traditia spirituala a celuilalt. Indiferent de credinta voastra, toleranta este un semn de noblete, etalarea gratuita a superioritatii unui rationalism subiectiv seamana cu atitudinea unui manelist ce se crede centrul Universului.

    2. Problema Luminii de la Ierusalim s-a tot discutat, este atestata din secolul IV. In fiecare an mormantul este controlat de trei ori si sigilat cu 12 ore inaninte de evrei si un representant musulman. Patriarhul este de asemenea controlat la intrare. Mai multe detalii aici. http://avereabisericii.ro/lumina-de-la-sfantul-mormant-doua-marturii/
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate partial (Luni, 13 aprilie 2015, 7:42)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui beee

      Nu e frumos , dar exagerarile maneliste a BOR ne scot din pepeni . Nu e o minune atata timp cat oricine poate sa o repete . Nu e frumos de vizualizat dar 3 chibrite intra in fundul oricui si nu le cauta nimeni . Cat despre fosfor , la fel, nu il cauta nimeni , de-aia nu-l gasesc ( Cate obiecte suspecte a contine fosfor au fost trimise la laborator anul asta ? ). In plus garantia cautarii se afla nu la "un musulman" ci la un ateu sau un sceptic . Noi nu uitam detalii ca alea de mai sus .

      Deci ramane o chestie de credinta iar chestiile de credinta nu sunt compatibile cu operatiune commando a bor care mai ramane doar sa parasuteze lumina sfanta in rest le-a facut pe toate .
      • 0 (0 voturi)    
        in (Luni, 13 aprilie 2015, 10:13)

        Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

        secolu 4 nu erau chibrite. Sa pocnesti cremene si sa sufli pana se aprinde dureaza mult.
        • +1 (1 vot)    
          :) (Luni, 13 aprilie 2015, 10:37)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Gicu_007

          Domnul Gicutza_007,

          Insa nici nu erau marturii de incredere.

          Despre acea aparitie din secolul IV, s-a scris dupa 200 de ani. Deci nu e chiar marturie la prima vedere.

          De fapt, traditia continua e atestata abia din secolul IX. Si atunci cati ajungeau la Ierusalim? Cat de incredere sunt acele marturii? Intr-o epoca in care misticismul era urias? In care oamenii vedeau minuni peste tot, si blesteme peste tot!
          Cand invaziile musulmane si alte boli erau vazute ca pedepse divine, cand orice deformatie genetica era vazuta ca pedeapsa divina pentru parinti sau ma rog, atunci oare cat de mult doreau oamenii sa fie minuni, care cumva sa ii izbaveasca?

          Cand restrictiile erau in floare, si orice forma de scepticism aruncata rapid la gunoi, cat de bine erau verificate lucrurile? Cine le verifica?

          Pana si acum toata activitatea initiala a patriarhului, si rugaciunea lui, sunt facute ferite de ochii lumii, iar lumina apare in spatiu inchis, in prezenta a foarte putini oameni, si ei alesi si mereu aceiasi in fiecare an.

          Si da, mecanisme erau posibile si atunci de a aprinde focul relativ repede si curat. Doara vechii vrajitori cum se foloseau oare de o gramada de trucuri pentru a isi induce in eroare audientele?

          Focul nu se poate aprinde doar prin chibrite, cremene sau suflat! Stiti prea bine asta!

          In trecut, se povestea ca se coboara nor albastru, din care vine minge de foc etc etc. Totul era asa "sureal", cum ar zice englezii. De cand s-a inceput filmarea evenimentelor, se vede ca de fapt flacara, initial, apare in spatiu inchis si ferit de ochii lumii.

          Si ce inseamna acea cursa intre reprezentantii ortodocsi si armeni pentru care aduce primul flacara la balcon?

          Oare Dumnezeu prefer aceasta manifestare de mandrie extrema?

          Cu stima! :)
        • 0 (0 voturi)    
          Exact (Luni, 13 aprilie 2015, 12:41)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

          De-aia cateodata flacara intarzia sa apara (cred ca bietului patrarh i umezea vata aia si trebuia sa munceasca ore intregi sa o usuce/aprinda ) . Bag de seama ca in zilele noastre nu mai pierde timpul cu asa ceva , flacara vine in 10 minute .
    • +1 (1 vot)    
      Precizari (Luni, 13 aprilie 2015, 9:41)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui beee

      Problema luminii de la Ierusalim e atestata ca ritual doar din secolul IX. S-a scris despre eventuale aparitii prin secolul IV, insa se scrisese la 200 de ani dupa, evident bazat pe vorbe transmise de-a lungul anilor, pe principiul telefonului fara fir.
      Domnul beee,


      Musulmanii au constatat ca e frauda ce se intampla acolo undeva prin secolele XII-XIII, iar catolicii considera ca e frauda ce se intampla acolo tot de prin secolul XIII.

      Puteti sa oferiti dovezi / linkuri credibile ca sa va sustineti teoria cu verificarile si sigilarile?
      Si nu, avereabisericii.ro nu e o dovada buna. E un site complet partizan, fara credibilitate in aceasta situatie. Nu este impartial, deci nu e valabil.

      Sunteti naiv daca dumneavoastra credeti ca autoritatile israeliene au vreun interes sa distruga un astfel de pelerinaj, care aduce fonduri atat de importante economiei israeliene, printr-un numar asa mare de turisti religiosi anuali.

      Cat despre acel reprezentant musulman, sa nu uitam ca in trecut, reprezentantii musulmani erau mituiti de patriarh pentru a nu da de gol faptul ca aceasta activitate e frauduloasa.
      Sunt cronicari musulmani vechi care atesta aceste lucruri.

      Ce e suspect e faptul ca de fapt lumina apare intr-un spatiu inchis, doar cu patriarhul inauntru, care aduce apoi lumina afara pentru ceilalti. Nimeni nu vede exact in momentul aparitiei focului.

      In plus, manifestarile de acolo dau de gandit. Nu e pic de sobrietate, nu e o decenta smerita. E un haos de show si urlaturi, si alte cele.

      Cat despre respectatul ortodoxiei, da, sunt un crestin ortodox, insa asta nu inseamna ca trebuie automat sa cred orbeste orice fabricatie posibila servita pe tava de niste lideri religiosi care sunt mai mult decat indoielnici in caracter.
      Pot sa critic practici care sunt pur umane, care au practic un scop comercial, si care nu isi gasesc corespondent in Scripturi, si in invataturile lui Isus.

      Cu stima!
    • 0 (0 voturi)    
      Un articol de ziar (Luni, 13 aprilie 2015, 9:51)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui beee

      Da, e adevarat, este un tabloid, dar ia sa vedem si o alta abordare asupra ceremoniei:

      http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/1311064/Mystery-of-Jerusalems-Holy-Fire-comes-to-light.html
  • 0 (0 voturi)    
    Numai... (Duminică, 12 aprilie 2015, 21:58)

    Tati [anonim]

    Numai daca o aduce Flutur e autentica !
  • 0 (0 voturi)    
    Ierusalim... (Luni, 13 aprilie 2015, 1:49)

    Elle_est [utilizator]

    Au aduc cumva și vreo 2-3 femei de acolo... bătute cu biciul ? Ador țara sfântă, războaiele din zonă și bombele. Muuuulte bombe!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică