Articol actualizat

VIDEO/FOTO Un avion de pasageri Airbus A320 cu 150 de persoane la bord s-a prabusit in Franta, in Alpi. Nu exista supravietuitori/ A fost recuperata o cutie neagra

de Redactia stiri     HotNews.ro
Marţi, 24 martie 2015, 12:49 Actualitate | Esenţial

Zborul A320 Germanwings
Foto: flightradar24.com
O suta cincizeci de persoane, in majoritate germani si spanioli, au murit in urma prabusirii, marti, in Alpii francezi, a unei aeronave Airbus A320 a companiei germane low-cost Germanwings care asigura legatura intre Barcelona si Düsseldorf (Allemagne), scrie AFP. Compania mama, Lufthansa, a calificat tragedia drept un "accident".

"La acest stadiu, consideram ca e vorba de un accident si orice alt lucru tine de speculatii", a declart Heike Birlenbach, un vicepresedinte al companiei.

Una dintre cele doua cutii negre ale aparatului a fost gasita si politia tehnica si stiintifica insarcinata cu ancheta va veni miercuri dimineata la locul accidentului.

Potrivit Germanwings, 67 de germani se aflau la bordul aeronavei. Doi bebelusi figurau printre pasageri, precum si 16 liceeni germani.

Dupa ce a pierdut contactul cu avionul, conducerea aviatiei civile franceze a dat semnalul de alarma la ora 09,30 GMT. Caderea avionului a durat opt minute, potrivit Germanwings.

Echipajul nu a emis niciun SOS. Pilotul avea "peste zece ani" de experienta si "peste 6.000 de ore de zbor", potrivit companiei germane.

Avionul avea o vechime de 25 de ani si a trecut printr-o revizie generala in vara lui 2013, a precizat Germanwings.

Aeronava a inceput sa piarda in altitudine deasupra orasului Toulon, in apropiere de Marseille si a cazut intre Digne-les-Bains si Barcelonnette, o zona muntoasa greu accesibila.

Iata mai jos desfasurarea LIVE TEXT a tragediei de marti:

22:00 Un bariton al operei din Düsseldorf, Oleg Bryjak, se afla printre pasagerii cursei, scrie AFP.

Baritonul, nascut in Kazahstan si in varsta de 54 de ani, revenea de la Barcelona unde il interpretase pe Alberich in opera lui Richard Wagner "Siegfried", a precizat opera din Düsseldorf.

21:35 "Ar fi un miracol sa existe supravietuitori"

"Avand in vedere ce am vazut, ar trebui un miracol ca cineva sa fi supravietuit", a declarat, la iTélé, Pierre-Henry Brandet, purtator de cuvant al ministerului de Interne, care l-a insotit pe ministrul Bernard Cazeneuve intr-un survol asupra zonei, scrie Le Figaro.

20:45 Un alt accident a avut loc in acelasi loc, in 1950.

In data de 1 septembrie 1953, un zbor Air France care facea legatura intre Paris si Saïgon, in Vietnam, s-a prabusit in masivul Pelat, la cativa kilometri est de masivul Trois-Evêchés unde s-a prabusit marti dimineata Airbusul A320, dupa cum scrie cotidianul regional La Provence, citat de Le Figaro.

Plecat din Orly, urma sa aterizeze la Nisa. Accidentul s-a produs noaptea, in jurul orei 23,30 dupa ce avionul a lovit varful Cimet (3020 metri altitudine). 42 de oameni au murit atunci, printre care celebrul violonist Jacques Thibaud si compozitorul René Herbin.

20:00 La acest stadiu, este vorba de un accident, orice alta teorie ar fi o "speculatie", afirma Lufthansa

19:25 Lipsa unui apel SOS deschide calea oricarui scenariu - fost anchetator BEA

18:18 Erick Derivry, presedintele sindicatului national al pilotilor de linie din Franta, (SNPL), nu crede ca varsta aeronavei Airbus A320 a GermanWings este o problema. "Un avion poate zbura dincolo de 25 de ani de viata", a declarat acesta, pentru L'Express.

18.10: A fost recuperata o cutie neagra (ledauphine.com)

17.35: In zona se anunta vreme rea, ceea ce ar impiedica activitatea de recuperare.

17.26: Aeronava s-a dezintegrat la impact, cea mai mare bucata este de marimea unei masini (AirLive.net). Trupurile neinsufletite vor fi tinute intr-o morga creata special intr-o sala de sport, in satul Seyne-des-Alpes.

Primele imagine cu ramasitele avionului, din elicopter:














Sursa: Airlive.net via Le Dauphine Libere/ La Provence

VIDEO Imagini cu zona unde s-a prabusit avionul:



17.00: Germanwings: Aparatul de zbor trecuse printr-o revizie substantial in vara lui 2013.

16.42: Autoritatile franceze afirma ca le va lua cateva zile sa recupereze trupurile pasagerilor si ramasitele avionului, din cauza terenului inaccesibil (Reuters)

16.40: Germanwings: Pilotul avea peste 10 ani de experienta si peste 6000 de ore de zbor.

16.30: Germanwings: 67 de cetateni germani la bord. Intre pasageri se numara si doi bebelusi.

16.08: Purtatoarea de cuvant a primariei orasului german Haltern spune ca se crede ca 16 copii de scoala si doi profesori din localitate erau in avionul prabusit, dar informatia nu este confirmata inca. (Reuters)

16.05: Germanwings anunta ca avionul a fost in pierdere accentuata de altitudine timp de opt minute.

15.50: Directia generala a Aviatiei Civile franceze spune ca echipajul nu a transmis apel de urgenta. "Echipajul nu a emis un 'mayday'. Controlul aerian este cel care a decis sa il declare in primejdie dupa ce nu a mai reusit sa stabileasca o legatura cu echipajul", a explicat aceasta.

14.56:
Germania va trimite o echipa de experti insotita de ministrul german al transporturilor, iar Angela Merkel se va deplasa la fata locului miercuri. 

14.52: Hollande: Printre victime se numara spanioli, germani si turci

14.46:
Angela Merkel s-a declarat "bulversata" de eveniment. Cancelarul german a discutat telefonic cu Francois Hollande si Mariano Rajoy.

14.40:
Germanwings anunta ca in avion se aflau 144 pasageri si 6 membri ai echipajului. Compania Germanwings va sustine o conferinta de presa pe aeroportul din Koln la ora 16.00 ora Romaniei. 

Imagini cu zona unde s-a prabusit avionul:



14.24: Ministru: Avionul s-a prabusit intr-un zona inzapezita si inaccesibila vehiculelor

14.15:
Vicepremier spaniol, citat de Reuters: Se crede ca 45 dintre pasageri sunt spanioli

14.12:
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) s-a autosesizat cu privire la incidentul aviatic survenit in urma cu putin timp in Franta, iar misiunile diplomatice ale Romaniei din Spania, Franta si Germania au initiat demersuri in regim de urgenta pe langa autoritatile celor trei state pentru a verifica daca pe lista de pasageri se afla si cetateni romani, a precizat MAE.

13.59:
Le Figaro: Prabusirea avionului A320 este primul accident al unei companii aeriene low-cost in Europa.

13:55:
 Pe site-ul PlanetFinder, care ofera o harta cu evolutia in timp real a traiectoriilor avioanelor civile aflate in zbor, se pot vedea mai multe elicoptere si avioane de mici dimensiuni survoland zona in care s-a prabusit avionul.




13.48: Secretar de stat in ministerul Transporturilor: Nu exista niciun supravietuitor.

13.40: Ministrul de interne francez: Au fost gasite ramasitele avionului.

13.38: ITV News: Avionul a pierdut semnalul cand se afla la 3200 metri altitudine

13.34:
Reuters: Potrivit purtatoarei de cuvant a Airbus, compania incearca sa evalueze situatia.

*  Este primul avion de linie care se prabuseste pe sol francez din 2000 incoace, de la accidentul Concorde de langa Roissy.

13.30: Hollande: Guvernul francez a activat o celula de criza ministeriala.

*La Provence scrie ca ultima prabusire a unui A320 in Franta s-a petrecut pe 20 ianuarie 1992, bilantul fiind 87 de morti.

13.28:
Avionul a anuntat la 10.47 (ora Frantei) ca are probleme. In acel moment zbura la 1500 metri altitudine in zona orasului Barcelonnette, afirma Aviatia Civila, citata de Le Monde.

13.20:
Reuters: Operatorul aeroportuar spaniol Aena a informat ca avionul Germanwings a decolat de pe aeroportul din Barcelona la ora 8.55 GMT (9.55 ora Frantei, 10.55 ora Romaniei).

13:19
Datele disponibile momentan arata ca aeronava Airbus 320 a inceput sa piarda din altitudine puternic undeva deasupra coastei franceze:





13.14 Francois Hollande: Cel mai probabil nu exista supravietuitori (AFP).

13.13:
Aeronava A320 are 24 de ani vechime si apartine grupului-mama Lufthansa din 1991, potrivit bazei de date online airfleets.ne.

13.11: Din primele informatii, s-a prabusit intr-un loc cu acces foarte dificil, la 2700 metri altitudine, la sud de lacul Embrun si in zona satului Prads-Haute-Bleone.

13.10:
Un purtator de cuvant al autoritatii de aviatie civila a spus ca avionul s-a prabusit aproape de localitatea Barcelonnette, circa 100 de km. nord de orasul Nisa.

13.06:
Premierul Frantei, Manuel Valls, a anuntat ca ministrul de interne Bernard Cazeneuve se deplaseaza la fata locului.

13.04:
Potrivit Le Figaro, avionul a disparut de pe ecranele radar la ora locala 11.20.

Urmareste transmisiunea LIVE a postului France 24:















129335 vizualizari
  • -3 (33 voturi)    
    :-( (Marţi, 24 martie 2015, 13:02)

    Soljenitin [utilizator]

    -4000ft/min (1300m/min) si 378kt (aproape 700 km/h). Miroase a deturnare.

    Zborul 4U9525 operat cu Airbus A320-211 inmatriculat D-AIPX si construit in 1990. Aparatul a avut o cariera putin sinuoasa:

    la Lufthansa intre data de livrare, 05 feb 1991 si iulie 2003;
    la Germanwings din iulie 2003 pana in iulie 2004
    la Lufthansa din nou pana in ianurie 2014;
    la Germanwings pana astazi.
    • +28 (34 voturi)    
      Miroase (Marţi, 24 martie 2015, 13:59)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Si a profundor blocat sau a spoilere extinse doar pe o aripa. Miroase si a ampenaj vertical blocat pe o parte urmat de vrie.

      Haideti sa nu ne luam dupa miros ci dupa niste fapte, deci sa urmarim ancheta.
      • +6 (12 voturi)    
        Da (Marţi, 24 martie 2015, 13:50)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Posibile si astea!
      • -1 (1 vot)    
        Noutati? (Marţi, 24 martie 2015, 19:14)

        c397f144 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Bogdan, tu pe ce zbori mai nou?
        • +1 (1 vot)    
          Nu sunt Bogdan (Marţi, 24 martie 2015, 20:05)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui c397f144

          Alto 912 GT, falcon 2000
      • +1 (1 vot)    
        Deci? (Joi, 26 martie 2015, 9:08)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Incepe sa miroasa a deturnare?

        http://www.hotnews.ro/stiri-international-19746428-prabusirea-avionului-a320-unul-din-cei-doi-piloti-blocat-afara-cockpitului.htm
    • 0 (6 voturi)    
      Prima masura, de urgenta, (Marţi, 24 martie 2015, 16:22)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Cand iti miroase ceva, fa un dus. In majoritatea cazurilor rezolva problema.. Cariera sinuoasa inseamna ca a fost in aceiasi companie tot timpul (Germanwings e divizia low cost Lufthansa) ? Cat despre graficul de zbor e tipic pentru un blocaj mecanic (hidraulic) .
      • +4 (4 voturi)    
        Sau... (Marţi, 24 martie 2015, 17:27)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Sau si mai tipic pentru o coborare de urgenta in urma depresurizarii, efectuata manual apoi blackout pilots+passengers.

        Din profil se vede ca nu au coborat pe autothrottle si nici pe AP (la 20000 ft, scade viteza de coborare odata cu scaderea vitezei avionului - dc ar fi fost AP ar fi compensat scaderea vit av.)

        Este cea mai probabila ipoteza dar are 2 probleme:

        1. Se pare ca au actional ELT?? (sursele sunt contradictorii) in timpul zborului -> consistent cu pierderea unei bucati mari din fuselaj (bomba mica?).
        2. Chiar daca nu ar fi mers mastile de oxigen ale pilotilor, coborarea a durat doar 10 minute. Dc. au lesinat asa de repede? -> consistent cu pierderea unei bucati mari din fuselaj.
        3. Dc. nu au lesinat, de ce ne au intors inspre mare imediat dupa ce au inceput coborarea de urgenta? Ar fi fost rezonabil avand in vedere ca aveau muntii in fata si marea in spate -> Au lesinat repede? Nu au mai functionat suprafetele de comanda - cum iti dai seama in timpul croazierei? De ce ar fi coborat imediat in loc sa incerce sa rezolve problema? Puteau sa intoarca din motoare spre mare.... -> au lesinat repede -> consistent cu pierderea unei bucati mari din fuselaj.

        Dc. profundorul ar fi fost blocat, nu avea cum sa mentina o vit. verticala constanta cu o vit de 400 kts nu crezi?

        Sa vedem ce zice ancheta...
        • +3 (3 voturi)    
          Inca o chestiune (Marţi, 24 martie 2015, 18:22)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

          Daca era strict problema mecanica ar fi declarat mayday in cele 10 minute. Faptul ca nu au declarat poate arata trei lucruri: deturnare (nu cred), incapacitatea pilotilor (posibil) sau exact cum spuneti o problema atat de grava incat au cedat si echipamentele electrice. Cum insa transponderul a mers (cei de la sol au vazut coborarea pe radar) trebuie asteptat sa vedem ce zice ancheta.
          • +3 (3 voturi)    
            Transponder (Marţi, 24 martie 2015, 19:31)

            Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            Avionul are mai multe surse de putere. Greu de crezut ca le-a pierdut pe toate. Raman la parerea ca au pierdut o bucata mare de fuselaj (citeam pe un forum ca un pilot de A320 spunea ca o coborare rapida in high-speed ei o fac daca se pierde o bucata de fuselaj - cum ziceam mai devreme).

            Intrebarea ar fi: - din cauza cedarii mecanice (f. greu de crezut - Lufthansa!)
            - o explozie mica la bord din cauze accidentale (baterii, butelii, etc.) sau voite (terorism).
          • +2 (2 voturi)    
            sau... (Marţi, 24 martie 2015, 20:24)

            Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            Defectiune la senzorul de unghi de atac. Si asta e f. plauzibila. Scria pe un site din UK ca s-a intamplat inainte la o aeronava la fel si a fost emisa avertizare. Cand comp. de bord detecteaza un AOA prea mare pune avionul la viteza in jos (asa s-a intamplat la cursa precedenta - acolo pilotii au reusit sa redreseze problema). Stiu ca A-urile au protectia asta anti-stall dar nu stiu precis daca poate fi dezactivata sau nu. Daca e asta... au cam facut-o de oaie. Si Lufthansa si Airbus. Iar pt. Airbus nu ar fi prima oara cand li se defecteaza senzorii. Daca e asa ar fi mai bine sa plece acasa si sa nu se mai pacaleasca singuri ca stiu sa faca avioane.
          • +3 (3 voturi)    
            5.11.2014 Lufthansa D-AIDP (Marţi, 24 martie 2015, 20:39)

            Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            De la Bilbao la Munich, au inghetat 2 (!) senzori AOA. Cand au atins viteza mare, autopilotul a crezut ca intra in stall si a activat Alpha Protection care a pus avionul intr-o coborare cu 4000 fpm (in cazul asa au fost 4000-3500 fpm). Citez:
            "The aircraft goes into a continuous nose down pitch .. that can not be stopped by full backward stick deflection!...If Mach no. increases during a nose down order, the AOA value of the Alpha Prot will continue to decrease. As a result, the FCL will continue to order a nose down pitch rate"

            SCARY SHIT!

            "The crew eventually disconnected the related Air Data Units (cred ca sunt 3 dc. nu ma insel, daca una da indicatii false, celelalte doua o deconecteaza automat - in cazul asta DOUA! au dat indicatii false) and was able to recover the aircraft.
    • +1 (3 voturi)    
      ! (Marţi, 24 martie 2015, 21:59)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Soljenitin, poti sa stai linistit ca n-a zis nimeni ca a fost o racheta ruseasca!
  • +8 (10 voturi)    
    Nesemnificativ (Marţi, 24 martie 2015, 13:53)

    Stefan85 [utilizator]

    Cariera e nesemnificativa, avand in vedere ca a fost in acelasi grup si mai ales in UE a respectat cel mai probabil toate standardele de mentenanta. Probabil din lipsa de avioane s-a intors din nou la Lufthansa.

    Varsta da, 24 de ani, cam vechiut, desi Blue Air, Tarom si altele au avioane cu aceeasi varsta sau mai mare si merg fara probleme.

    Trebuie asteptate concluziile oficiale insa deturnare, putin probabil, in cazul asta ar fi urmarit si tinte la sol, se pare din grafic ca timp de aprox 7 min a pierdut altitudine, DUPA ce ajunsese la cea de croaziera.

    Ma gandesc la ceva mecanic, care s-a blocat si l-a facut sa piarda din altitudine.
    • +10 (10 voturi)    
      In atmosfera (Marţi, 24 martie 2015, 14:01)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      In atmosfera densa (troposfera) diferenta de viteza intre VNE (Viteza Never Exceed) si Stall este mare. Pe masura ce atmosfera se rarefiaza (mai ales in stratosfera), cele doua viteze se apropie una de alta, lasand intervalul de viteza normala de operare destul de ingust. O pierdere de viteza de 80 km/h in apropiere de sol nu este asa o problema insa +/- 80 km/h la 12 km altitudine poate face diferenta dintre Stall (limita inferioara de viteza) si VNE.

      Altfel zis: pe masura ce atmosfera se rarefiaza, creste limita minima de viteza pentru care avionul zboara normal. Dar avionul este subsonic, deci nu poate depasi Mach 1, ceea ce face ca plaja de viteze ok sa se ingusteze.

      O eroare mecanica la 12 km si 900 km/h poate genera cei 80 km/h care fac ca regimul de zbor sa iasa in afara parametrilor pentru care avionul e proiectat. In plus, la 900 km/h lucrurile degenereaza foarte repede din pacate.
      • +3 (7 voturi)    
        Da, dar asta nu inseamna ca va pica ! (Marţi, 24 martie 2015, 14:30)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Stall, daca nu ma insel, nu inseamna ca va da cu fundul de pamint. Nu are decit sa coboare, sa redreseze, si voila. Nu sint deloc specialist in aviatie, dar am auzit ca stall-ul nu este nici o problema - se invata despre el in ABC-ul pilotajului.
        • +2 (8 voturi)    
          Prima imagine (Marţi, 24 martie 2015, 14:44)

          Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          A aparut prima imagine (daca o fi reala) se pare ca au incercat o aterizare de urgenta. Avionul si-a pastrat forma, nu s-a infipt direct in pamant sau sa se dezintegreze la impact.
        • +10 (10 voturi)    
          brazilia (Marţi, 24 martie 2015, 14:49)

          mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          AirFrance-ul care s-a prabusit cand venea din Brazilia a facut stall iar pilotii nu au reusit sa-l redreseze (nici nu si-au dat seama ce se intampla, copilotul tinand botul avionului in sus)
          • +6 (6 voturi)    
            Asta se intampla (Marţi, 24 martie 2015, 15:37)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

            Fie cand instrumentele nu functioneaza, fie crezi ca nu functioneaza si conduci "dupa instinct". Din pacate insa in zbor non VFR (deci cand nu vezi afara, ceea ce se intampla cand esti deasupra oceanului) nu ai voie sa conduci dupa instinct caci sigur te inseli. De exemplu, poti simti ca "gravitatia" este spre podeaua avionului (normal) dar de fapt ceea ce simti e forta centrifuga iar tu esti inclinat cu 75* fata de verticala si mai ai un pic pana sa intri in vrie pentru ca de fapt aproape intreaga forta portanta e folosita pentru viraj si nu pentru a compensa reala gravitatie pe care nu o simti pentru ca de fapt cazi liber.
            • +1 (5 voturi)    
              AF447 (Marţi, 24 martie 2015, 16:07)

              Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              AF447, de la Rio de Janeiro catre Paris. Era un Airbus A330-200, problema a fost la tuburile pitot. Au fost inlocuite.
            • +4 (6 voturi)    
              intr-adevar (Marţi, 24 martie 2015, 16:19)

              mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              se defectase unul din tuburile pitot si nu au realizat ca nu mai aveau viteza (desi alte indicatoare aratau viteza). Totusi cand stall-ul s-a intamplat, nu au stiut cum sa-l redreseze. Dupa cum spuneam, copilotul tragea de mansa sa ridice avionul, in loc sa-l lase cu botul in jos pentru viteza.
              http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
              • +3 (5 voturi)    
                Trăgea de manșă la Airbus ?! (Marţi, 24 martie 2015, 17:05)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui mikeyu

                Manșa (yoke) e tipică pentru Boeing.

                La Airbus se folosește side-stick (cred că ”joystick” e termenul în românește)
                • +3 (3 voturi)    
                  ok (Marţi, 24 martie 2015, 17:34)

                  mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  orienta avionul cu botul in sus, cand trebuia sa-l orienteze cu botul in jos.
                • +4 (4 voturi)    
                  Grammar Nazi (Marţi, 24 martie 2015, 18:09)

                  V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  Nici eu nu stiu denumirile la toate componentele in romaneste. Le stiu in engleza si ceha pentru ca in Cehia am facut scoala. In ceha e "ridici paka".
                  • +1 (1 vot)    
                    Nici în cehă nu tragi de manșă la Airbus (Marţi, 24 martie 2015, 23:37)

                    Harald [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

                    Problema nu e de gramatică, problema e de credibilitate.

                    Când ai tras ultima oară de volanul motocicletei? Te crede cineva, dacă povestești asta în încercarea de a condimenta scena cu realism? Asta încerca el, când relata despre copilotul care ”trăgea de manșă ca să ridice avionul”, își exersa de fapt talentele literare.

                    Pilotarea unui Airbus nu are nimic spectaculos, dat fiind joystick-ul.
                • +1 (3 voturi)    
                  Acum am vazut si eu cum... (Miercuri, 25 martie 2015, 8:11)

                  mcris [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  ...arata cabina pilotilor la Airbus. Baietii cred ca joaca vreun joc video cu tastatura in fata si joystick-ul in dreapta/stanga. Daca se defecteaza ceva la computer e game-over, cum cred ca s-a si intamplat.
        • +6 (6 voturi)    
          Stall-ul (Marţi, 24 martie 2015, 15:34)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          Este recuperabil. Daca insa in urma caderii capata destula viteza incat sa devina supersonic, avionul se va dezintegra inainte sa il poti redresa, intai partile mobile ale aripilor, etc.
        • +4 (4 voturi)    
          da (Marţi, 24 martie 2015, 16:15)

          hollow [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          numai ca de nenumarate ori pilotii iau decizii gresite, mai ales cand n-au indicii vizuale. La stall trebuie sa impingi mansa si sa cobori, atat pentru a recapata viteza si portanta potential pierdute (de care mentiona Fly) cat si pentru a evita potentiale probleme cu motoarele (cu care n-ai contact vizual).
          • +3 (3 voturi)    
            Uneori luam decizii gresite (Marţi, 24 martie 2015, 18:10)

            V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui hollow

            Chiar si cand avem toate datele corect. Se numeste oboseala, stres, nesomn, raceala, etc. S-au intamplat si astfel de cazuri.
            • +1 (1 vot)    
              De aceea sunt 2... (Miercuri, 25 martie 2015, 8:09)

              mcris [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

              ...in cabina de pilotaj. Insa eu nu vad cum poti sa manevrezi un avion mare din joystick-ul aflat si in parta stanga. Ii testeaza la angajare daca sunt stangaci/ambidextri?
    • +1 (1 vot)    
      Nu anii contează, ci numărul de decolări (Miercuri, 25 martie 2015, 4:14)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      46.700 de decolări e imens, mai ales că fusese proiectat pentru 48.000.

      La Tarom nu cred că atinge vreunul asemenea cifre în 24 de ani de utilizare.
  • +3 (7 voturi)    
    grav (Marţi, 24 martie 2015, 14:01)

    andreiu [utilizator]

    Tocmai ce facusera greva cei de la Lufthansa din cauza diviziei low-cost.
  • +4 (8 voturi)    
    Ieri parca erau in alerta maxima! (Marţi, 24 martie 2015, 14:08)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Acum am inteles de ce!
  • -8 (22 voturi)    
    Pacat de oameni (Marţi, 24 martie 2015, 14:19)

    newlook [utilizator]

    Pacat de vietile pierdute. Tragedii de genul asta ar trebui sa genereze multe reactii ulterioare pentru evitarea lor.
    Spre exemplu, eu m-am intrebat intotdeauna cum poate fi tinuta "safe" o cursa low-cost Bucuresti Madrid cu un pret pe scaun de 100 euro.
    • +11 (13 voturi)    
      Se poate (Marţi, 24 martie 2015, 14:40)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Costurile principale la un asemenea zbor sunt combustibilul, echipajul si amortizarea avionului; mentenanta e foarte scumpa, dar impartita la orele de zbor si numarul de pasageri nu mai e deloc scumpa si poate fi acoperita.
      De asemenea in aviatie mentenanta si controalele sunt extrem de stricte, la un asemenea avion e aproape imposibil sa faci invarteli.
      • +1 (15 voturi)    
        Opinie (Marţi, 24 martie 2015, 15:21)

        Ion D. [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Am calatorit o sigura data cu Germanwings, iunie 2010 pe ruta Koln-Viena. Zborul a decurs normal, insa doua aspecte mi-au atras atentia in momentul imbarcarii. Varsta pilotilor, in special a comandantului aeronavei, mult sub 30 de ani si pozitia nefireasca a acestuia (picior peste picior, la o discutie amuzata cu o colega stwardeza) in perioada in care pregatirea zborului cred ca impunea o alta preocupare. Atunci am inteles mai bine ce inseamna low-cost. Ramane de vazut ce s-a intamplat. Condoleante celor ce au pierdut prieteni sau rude...zi trista pentru toti cei care iubesc aviatia. Sa speram ca o invatam ceva din acest incident.
      • +5 (7 voturi)    
        low cost (Marţi, 24 martie 2015, 16:17)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        La companiile low-cost care opereaza in marje asa de mici, siguranta zborului e poate chiar mai importanta si esentiala economic decat la marile companii nationale, fiindca lowcosturile nu-si permit accidente care sa le scada brusc numarul de pasageri (si automat cash-flow-ul) fiindca asta ar insemna practic falimentul.
        • +1 (1 vot)    
          un altfel de lowcost (Marţi, 24 martie 2015, 23:37)

          Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui hollow

          Cand pe avionul tau scrie "Lufthansa Group" numai low-cost de rand nu mai esti. Oare German Wings-Lufthansa risca falimentul, ce crezi ?
    • +10 (12 voturi)    
      Low cost (Marţi, 24 martie 2015, 15:38)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Nu ineamna low quality. Pur si simplu NIMENI nu isi va pune semnatura pe avizul tehnic de abor daca nu e sigur ca avionul este operabil in siguranta. Asadar un avion low cost beneficiaza de aceleasi reparatii ca si unul de cursa comerciala.
      • +6 (6 voturi)    
        Pe vremuri, piloții stăteau cu anii pe cargo (Marţi, 24 martie 2015, 17:08)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        La low-cost există piloți neexperimentați, care pe vremuri ar fi făcut vechime pe cargo. Asta e o problemă reală, nu mentenanța.
        • +4 (4 voturi)    
          Este posibil (Marţi, 24 martie 2015, 18:11)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Dar sa vedem intai niste rezultate ale anchetei. Cutiile negre vor fi localizate si ele ne vor spune mai mult.
        • +4 (4 voturi)    
          mare dreptate ai! (Marţi, 24 martie 2015, 20:45)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Aici e marea problema! Standardele care au scazut puternic in ultimii ani. In ziua de azi, un copil (in sensul ca are sub 30 de ani), uneori cu in jur de un an de scoala (mai putin decat un asistent medical) si cu o experienta simbolica piloteaza avioane cu sute de oameni in ele!
  • -17 (29 voturi)    
    Americanii... (Marţi, 24 martie 2015, 15:27)

    Qu [utilizator]

    Cum de inca nu s-a dat vina pe rusi ?
    Sau astea merge direct la vreun ISIS sau probabil la extraterestii...ca daca se da vina iar pe cave men nu-i mai crede nimeni tura asta.
    • +4 (6 voturi)    
      Pentru ca inca nu au adus rachetele lor acolo (Marţi, 24 martie 2015, 16:23)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      Simplu.
    • +5 (5 voturi)    
      ciudata (Marţi, 24 martie 2015, 16:40)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      lume apare pe aici.iar tu esti seful.cinic si fara nici o legatura.nici cu subiectul nici cu buna crestere.
      da,ai ghicit.HOMO SOVIETICUS
    • +3 (3 voturi)    
      Fiindcă (Marţi, 24 martie 2015, 17:00)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      Nu au dat vina pe ruși deoarece nu a apărut la agenția de știri de stat rusă faptul că "rebelii proruși" au doborât un avion militar de transport cum s-a întâmplat cu MH17. Link-ul e mai jos:

      http://tass.ru/en/world/741164
    • +2 (4 voturi)    
      Ei cum (Marţi, 24 martie 2015, 17:16)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      Rusii sunt ocupati sa elibereze Ucraina de fascistii ucrainieni, nu s-au apucat inca de eliberat vestul europei, intru bunastarea minoritatii ruse.
  • +4 (6 voturi)    
    trist! (Marţi, 24 martie 2015, 20:10)

    Natasa [utilizator]

    Urata lume in jurul nostru! Acolo au murit niste oameni si pentru ca ei sunt platiti sa spuna aceleasi idiotenii indiferent de subiect, o fac! Sunt mai rau decat hienele si sunt peste tot! Singurele comentarii mizerabile pe aceasta tema de pe pagina de FB a Euronews apartin unor romani! Toxica societate avem, probabil doar la rusi e la fel de rau!
  • +3 (3 voturi)    
    standarde foarte scazute de siguranta (Marţi, 24 martie 2015, 20:38)

    Crup [utilizator]

    Publicul larg are in general parerea ca aviatia civila este un domeniu in care siguranta este sfanta, la nivel de strictete religioasa, pilotii sunt niste profesionisti desavarsiti, pregatiti in orice secunda sa contracareze profesionist orice problema. Povesti frumoase!
    Inainte de a ma injura, ia dati voi un "goagal" cu textul "things airlines don't want you to know" si rasfoiti cateva pagini. Veti gasi o multime. Pe langa "smecheriile" comerciale veti gasi si multe lucruri despre profesionalismul pilotilor si despre partea tehnica. Va veti ingrozi!
    Ador sa privest pe National Geographic emisiunea aia despre dezastrele aeriene. Intr-una dintre ele (acum cateva luni) se prezenta situatia profesionala a pilotilor din ziua de azi, in fata Congresului Statelor Unite! Concluzia era clara: standardul profesional al pilotilor din ziua de azi a scazut dramatic fata de cel de acum 20 de ani de exemplu. Dramatic! Multi piloti din generatia noua sunt jalnici! Duc la moarte sute de oameni din incompetenta crasa! Exemplu: acum cativa ani un idiot (pilot) prabuseste un avion comercial peste niste case din New York City. Toti morti, logic. Fara sa intru in detalii tehnice, pilotul ala facuse niste manevre absolut inutile, dar atat de isterice incat si-a rupt singur avionul in aer prin manevre violente. Tragedia e ca saracu' asa invatase (gresit!) la scoala de pilotaj (scoala care durase cam un an de zile....).
    Plus oboseala pilotilor. Voi stiti ca omul care piloteaza avionul in care va aflati este in general frant de oboseala? Sta la mansa in jur de 14-16 ore pe zi. In general e zombi de oboseala. Trag de ei la maxim, pentru profit. Am vazut emisiuni in care pilotul a facut o greseala absurda, greseala pe care un adolescent care piloteaza un planor n-o face! Din cauza oboselii cronice.
    Si mai ales la companiile low-cost unde pretul scazut este unicul Dumnezeu! Tot ce am scris mai sus (plus multe altele) se dubleaza sau tripleaza la low-cost-urile aste.
    • +1 (3 voturi)    
      pai.. (Marţi, 24 martie 2015, 23:41)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Pun pariu ca tu nu zbori niciodata? Iar daca zbori alegi Lufthansa pentru ca e o companie sigura. Ei ce te faci de azi inainte ?
      Si ca sa lasama gluma la o parte, am vazut si eu documentarul despre prabusirea avionului peste casele din Queens. Mi s-a parut cea mai mizerabila operatiune de cover up facuta cu scopul de a se pune totul in carca pilotului. Avionul ala s-a rupt pur si simplu in aer din cauze de..bad maintenance.
  • 0 (2 voturi)    
    N-am vazut niciun... (Miercuri, 25 martie 2015, 8:13)

    mcris [utilizator]

    grec pe lista de pasageri...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă