Mesajul medicilor tineri trimis guvernantilor de Craciun

de MVA     HotNews.ro
Vineri, 26 decembrie 2014, 13:29 Actualitate | Esenţial

Mesajul medicilor tineri
Foto: Viata Medicala
Intr-un mesaj trimis guvernantilor de Craciun, intitulat “Vreau sa profesez in Romania”, mai multi medici tineri sustin ca politica statului roman fata de medicii sai este ipocrita si solicita un consens pentru promovarea a cinci masuri care sa le ofere posibilitatea sa ramana si sa profeseze in tara in conditii oneste. 

Medicii solicita cresterea veniturilor, reorganizarea sistemului de rezidentiat, “penalizarea severa” a medicilor care conditioneaza actul medical si suspendarea liderilor medicali cu probleme in justitie pana la solutionarea acestora.


Mesajul a fost publicat pe prima pagina a saptamanalului medicilor, Viata Medicala, si este insotit de mai multe fotografii in care medici tineri sunt fotografiati tinand pancarte pe care scrie “Vreau sa profesez in tara”. 

Medicii solicita guvernantilor promovarea urmatoarelor masuri, “in aceasta ordine”: 
  • "Creşterea veniturilor tuturor medicilor până la cel puţin dublu faţă de salariul mediu pe economie, conform recomandarilor Bancii Mondiale.
  • Clarificarea statutului legislativ al recompenselor pe care pacienţii le pot oferi medicilor (posibilitatea este mentionata in articolul 34 din legea 46/2003, dar niciun guvern din ultimul deceniu nu a precizat normele de aplicare).
  • Clarificarea limitelor dintre practica medicală în regim public şi cea în regim privat.
  • Regândirea sistemului de rezidenţiat.
  • Penalizarea severă a medicilor care condiţionează actul medical şi suspendarea liderilor organizaţiilor profesionale care au probleme în justiţie, până la soluţionarea acestora. Ei sunt cei care dăunează cel mai mult credibilităţii breslei medicale în România şi relaţiei de încredere dintre medic şi pacienţii săi".

In mesaj medicii explica si ca “nu banii stau în centrul practicii medicale, dar lipsa lor generează grave situaţii de patologie socială. Nivelul redus al salariilor medicilor, fie ei lucrători într-un spital public sau într-unul privat, îi expune unor nedorite ispite. Păcatul originar al plăţilor informale din spitale nu este presupusa imoralitate a breslei medicale, ci mizeria veniturilor lor legale. 

Banca Mondială recomandă ca salariul unui medic să fie, în medie, de trei ori mai mare decât salariul mediu pe economie. În România, salariul mediu al unui medic specialist este de doar 1,7 ori mai mare decât salariul mediu pe economie. Intervalul rămas este umplut de fiecare medic, după personalitatea şi scrupulele fiecăruia. De unii, cu o cinste şi o moralitate ireproşabile. Dar suferă pentru asta. Medicina nu ar trebui să fie o practică monahală.

Mulţi se adaptează realităţii şi acceptă recompense din partea pacienţilor sau lucrează simultan şi într-o clinică de stat, şi într-una privată. Situaţia este în defavoarea tuturor, medici ori pacienţi, pentru că un program zilnic prelungit de consultaţii scade din atenţia necesară unui act medical de calitate şi din timpul dedicat educaţiei medicale continue. 

În cazul acceptării plăţilor informale ca recompensă, situaţie nereglementată suficient de limpede din punct de vedere legal, medicul se vulnerabilizeaza în faţa unor potenţiale acuzaţii. 

Doar o minoritate alege să condiţioneze actul medical, situaţie în care nu există circumstanţe atenuante. Un asemenea medic trebuie să fie, de facto, excomunicat automat din breasla medicală, iar organele de ordine sunt îndreptăţite să-l pedepsească.

Fiecare dintre situaţiile de mai sus, în care medicii sunt obligaţi de guvernanţi să funcţioneze, sunt anormale. În plus, inechitatea veniturilor din sistemul medical este imensă: medicii români cel mai bine plătiţi câştigă de 60 de ori mai mult decât un medic rezident debutant, situaţie nemaiîntâlnită în Europa.

Pentru rezidenţi, banii nici măcar nu sunt principala problemă. Mecanismul educaţional din timpul rezidenţiatului este adeseori viciat: numărul de manevre prevăzut în carnetul de rezident nu este întotdeauna efectuat, accesul satisfăcător la operaţii sau situaţii clinice nu se face pe criterii de competenţă, iar dotările din cercetarea medicală nu oferă perspective de viitor.

Lucrurile au evoluat până acolo încât, astăzi, unul din cele mai importante criterii în alegerea specialităţii la rezidenţiat este uşurinţa cu care se poate emigra din România. S-a ajuns la situaţii de neconceput în urmă cu un deceniu, ca psihiatria sau ATI-ul să fie mai dorite decât chirurgia sau urologia.

Acţiuni precum acordarea unei burse rezidenţilor sau suplimentarea salariilor cu 23 de euro sunt meschinării paliative. În schimb, guvernanţii deplâng pe toate vocile plecarea medicilor din ţară. Politica statului român faţă de medicii săi este ipocrită. Medicii români doresc să profeseze în România, alături de familiile lor, în limba în care visează şi sub alaturi de prietenii lor.

În ultimii ani, ceva s-a schimbat totuşi în România: generaţia celor sub 40 de ani şi-a făcut auzită vocea. În stradă, prin proteste care au durat săptămâni întregi. La urne, printr-o prezenţă la vot care a răsturnat orice calcule. Medicii tineri fac şi ei parte din această generaţie. Deocamdată, vocea lor nu a atins masa critică. Dar când o va atinge, acea zi nu va semăna cu una de Crăciun”.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

14261 vizualizari

  • +14 (32 voturi)    
    nu va iluzionati (Vineri, 26 decembrie 2014, 13:43)

    Radu [anonim]

    Dragi colegi,

    Am citit mesajul vostru si dati-mi voie sa va dau in feedback. Sunt un medic de 74 ani, medic primar psihiatru, doctor in stiinte medicale, fost investigator stiintific principal in multe studii internationale OMS, cu carti si articole publicate in strainatate (Wiley, Huber, etc.) care am emigrat in Canada in urma cu 11 ani si va spun \stazi: nu va amagiti, traiti doar odata, duceti-va unde va puteti exercita aceasta teribila meserie care este medicina, nu stati intr-o tara in care biserica ortodioa primeste mai multi bani decat sanatatea numai pentru ca acestia sunt agentii electorali ai guvernantilor si pentru ca aceasta "biserica" ii mentin pe oameni in pozitia mentala de "dependenti" de coliva si de pomenile statului, plecati cand mai departe si cat mai puteti...odata si aceasta oportunitate va dispare! Eu am lucrat in Canada si pentru prima oara in viata mea, la sfarsitul ei, am avut sentimentul ca cineva ma vede, ca cineva are nevoie de mine, ca nu mai sunt o piesa intersanjabila intr-o lume dirijata de analfabeti, plecati cat sunteti tineri, nu repetati povestea mea, a unui om care s-a iluzionat cu povestile pe care le-a auzit cand era copil...
    Cu drag,
    Dr. R.V.
    • +11 (23 voturi)    
      raspuns (Vineri, 26 decembrie 2014, 13:59)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui Radu

      La 60 ani ma gandesc erios sa va respect recomandarile
    • +17 (17 voturi)    
      din pacate, aveti dreptate... (Vineri, 26 decembrie 2014, 16:02)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Scrisoarea va ramane o simpla scrisoare, celor care conduc azi Romania nu le pasa de medici si de sistemul medical...
      Ei merg la Viena la AKH, in caz de nevoie....
      Marea problema a Romaniei in astia 25 de ani este legata de faptul ca NU a reusit sa aduca COMPETENTA la locul ei in societate, in schimb clientelismul incompetent colcaie in toate institutiile statului roman, cu consecintele de rigoare.
    • -2 (8 voturi)    
      Plecati! (Vineri, 26 decembrie 2014, 21:34)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Plecati dragii mei colegi! Si eu am plecat acum 3 ani si nu imi pare rau de loc. Ca asa a zis Base sa fac dacanu imi convine salariul din tara.
      Nu mai stati la mila acestui neam ce nu stie sa-si pretuiasca elitele. Sau sa fiti subiectul dezbaterilor si analizelor tuturor nespalatilor a caror singura placere e sa va vada la acelasi nivel cu ei
      • -3 (7 voturi)    
        Bai elita parvenita (Vineri, 26 decembrie 2014, 23:53)

        Mao [anonim] i-a raspuns lui stefan

        Atunci când ai facut facultatea gratuit platita de statul roman ti-a convenit...acum când trebuie sa-ti platesti satoria catre societate esti elita si-ti pute returnarea datoriei...esti un mercenar ordinar care mai da si lectii de moralitate pe net...doar atat pentru tibe...decat medici ca tine mai bine preotul...asa s-a ajuns ca biserica sa bata sistemul medical...oameni fara suflet..doar merite...
        • +3 (3 voturi)    
          "si-ti pute returnarea datoriei" (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 15:21)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui Mao

          Stimate domn Mao, in urma curentelor politice de influenta socialista si comunista propovaduita inclusiv de cel caruia i-ati imprumutat numele, in toate tarile lumii exista in prezent scoli si universitati publice, finantate de la buget, din taxele contribuabililor. Daca mergi in Germania, ca cetatean al Uniunii Europene, poti sa-ti faci studiile in sistemul pubilc de acolo, platite din taxele nemtilor, sigur au si ei sistemul lor de admitere.
          Din taxele dvs. si ale bunicilor si parintilor acelor medici se platesc si primele 8 clase, si liceul si celelalte facultati de stat, nu numai medicina. Deci, va datoreaza aceste taxe si informaticienii sau inginerii care au plecat si mai pleaca, si capsunarii din Spania, si "badante"-le din Italia, si cei plecati sa munceasca in constructii in Germania, ca niciunii nu pleaca analfabeti. Si ei au fost elita? Si lor le-a putit returnarea datoriei? Si ei sunt "mercenari ordinari" si oameni fara suflet?
    • 0 (0 voturi)    
      nu va iluzionati (Luni, 29 decembrie 2014, 16:27)

      Dr.Andrei Ianas [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Sunt medic primar ATI, Doctor in Medicina, am 77 de ani si sunt perfect de acord cu Dr. R.V.
      Traiti-va viata si lucrati "pe branci" acolo unde aveti conditii profesionale si sunteti apreciati social.
  • +15 (15 voturi)    
    Ideea generala e buna, dar singura... (Vineri, 26 decembrie 2014, 14:40)

    CoralMS [utilizator]

    Cu exceptia punctului privind rezidentiatul, toate celelalte puncte atinse sunt despre bani.

    Dar ce facem cu atitudinea generala intre colegi? Cu toata falsa ierarhie adica unde rezidentul nu e un coleg in formare ci efectiv sclavul medicului primar sau specialist! Suna dur! E dur! Dar cine spune clar asta in afara Facebook-ului si cafenelelor si subsolurilor unde sunt vestiarele?

    Ce facem cu dinozaurii-sefi de sectie care nu se schimba decat daca mor? Ei sunt cei mai buni, cei mai experimentati, singurii experti, singurii sefi de catedra UMF, practic nu au nici un fel de concurenta pana mor, pe viata! Chiar asa sa fie? Chiar nu exista intr-o sectie nimeni la fel de bun, iar in fiecare sectie exista un singur real dinozaur capabil?

    Ce facem cu studiile publicate pe banda majoritar in revistele proprii (universitatilor de exemplu), unde se prezinta "studii" pe... 20-50 de cazuri, fara nici o putere statistica, dar unde se trece toata sectia la autori? Iar obiectul studiului nu poate fi considerat noutate nici cu indulgenta... Bineinteles ca da bine la sacou si autoevaluare, la procedurile de promovare academica, când toata lumea trece pe toata lumea iar la sfarsit de an fiecare are cate 15 "articole pubicate".

    Chiar banii sa fie singurii si cei mai importanti in legatura cu reforma sanatatii??
  • +12 (16 voturi)    
    Toata stima Dle Radu . (Vineri, 26 decembrie 2014, 14:45)

    arheopterix [utilizator]

    Pentru ca suntem practic din aceeasi generatie imi permit sa va contrazic. Am si eu un copil care in scurta vreme va ajunge in situatia de mai sus . Avem discutii pe aceasta tema si eu ii spun mereu acelasi lucru : Locul fiecaruia este in tara lui . In1990 am fost tentat sa ramin in Franta unde am si lucrat o vreme, am renuntat, sunt in continuare in termeni buni cu colegii din FR , mi-am continuat cariera in RO( cu bune si rele ) Ar fi multe de spus ...Dar eu cred ca plecarea nu e o solutie . Fiecare din noi trebuie sa ne straduim sa indreptam atit cit putem in jurul nostru suna pasoptist...imi dau seama... dar eu am facut asta si am avut citeva rezultate (modeste ) de care sunt mindru . Mai este mult pina departe , dar fuga nu este o solutie .Principalii vinovati sunt Marii Profesori , Sefii de clinici , care traiesc in turnurile lor de fildes si chiar nu le pasa !Subiectul este de interes national si eu cred ca nu va ramine asa. Cu stima !
    • +6 (16 voturi)    
      Tot asa (Vineri, 26 decembrie 2014, 15:45)

      Acelasi [anonim] i-a raspuns lui arheopterix

      Daca "principalii vinovati sunt Marii Profesori , Sefii de clinici , care traiesc in turnurile lor de fildes si chiar nu le pasa", atunci de ce sa-si sacrifice tinerii un viitor mai bun pe altarul acestei nepasari? Cine vrea sa fie martir, poate sa fie, dar cred ca toate zilele din calendar sunt deja luate de martirii precedenti.
      Cu stima.
  • -15 (27 voturi)    
    Pai si nu plecati ? (Vineri, 26 decembrie 2014, 15:26)

    HP [utilizator]

    Ia uite domne, si saraci si cu pretentii.

    Stiti cand o sa luati salariile alea ? Cand economia o va permite, si nu inainte ca si alte categorii de bugetari sa le obtina.

    NU sunteti mai presus ca altii. Nici voi, nici profesorii, nici pompierii.

    Nimeni nu va datoreaza nimic.
    • +5 (7 voturi)    
      Un pic de respect (Vineri, 26 decembrie 2014, 17:57)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui HP

      cred ca toti meritam. Cuvinte ca "si saraci si cu pretentii" nu isi au rostul. Cred ca de aici trebuie sa incepem daca vrem sa indreptam lucrurile.
    • +2 (8 voturi)    
      ba da!! (Vineri, 26 decembrie 2014, 19:14)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui HP

      domnule HP,esti un tip radical!si radicalii=fanaticii sunt de obicei oameni lipsiti de o judecata echilibrata. medicii invata ENORM,sunt anii de rezidentiat in care sunt umiliti de catre profesorii lor,nu sunt tratati k niste frati mai mici care se pregatesc sa trateze generatiile viitoare de bolnavi, sunt slugi in casa stapanului carora li se spune: veti fi bogati candva,pt asta trebuie sa traiti ACUM in genunchi k randasi in grajdul maestrului.......acestor oameni li se datoreaza O PLATA CINSTITA pt munca pe care o fac. atat si nimic maim mult.
      • +4 (6 voturi)    
        e adevarat ca invata enorm (Vineri, 26 decembrie 2014, 22:27)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        dar e meseria pe care EI si-au ales-o, nu cred ca invata din obligatie, sunt liberi sa refuze si sa-si caute alta meserie.
        medicii nu ar trebui sa se creada niste mici Dumnezei, pt. ca nu sunt, ca daca ar fi nu ar avea nevoie de donatii, sange sau organe, iar mort intors de la groapa de medic nu exista si nu va exista. in consecinta e bine sa ne evaluam fiecare meseria pe care o practicam la adevarata ei valoare, iar respectul se castiga, nu se cerseste.
      • -1 (9 voturi)    
        Hai, hai (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 0:29)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Domnule, credeam ca am depasit mentalitatea comunista, unde inginerii, avocatii, medicii si cam toti cei care faceau o facultate erau priviti ca niste zei, iar restul ca nimeni drum.

        Credeam ca am depasit mentalitatea in care unii suntem mai buni ca altii pe baza pregatirii si ca ni se cuvine respect si bani.

        In lumea reala fiecare are dreptul de a alege o cale, dar nimeni nu i-o garanteaza. Director sau femeie de serviciu au putut sa isi croiasca un drum in viata pe baza posibilitatilor initiale si a educatiei primite.

        Faci medicina pentru ca ti-ai permis si ca ti-ai dorit. Nu m-ai castigat la belciuge, si nu ai niciun drept sa-mi pretinzi salarii triple.

        Atata timp cat salariile medicilor sunt platite din taxele mele, si nimeni nu ma intreaba pe mine daca vreau sa cotizez mai mult, a se scuti cu complexele de superioritate.

        Nu dau doi bani pe cersetoria sociala. Medicul e angajatul meu, e platit din banii mei si ma astept sa isi faca treaba, daca nu - altul la rand, ca are balta peste si cine nu baga de seama, sa fie dat in judecata si zburat din sistem.

        Cui nu-i convine, acolo e granita, sa se duca sa faca impresii in Franta sau SUA, ca pana la urma nu vad cum contribuie spagarii astia la PIB-ul Romaniei, ca sa emita pretentii, in comparatie cu noi astia care mai avem cate o firma, mai angajam 2-3 oameni, adica dam de mancare la 2-3 familii si suntem impozitati la sange.

        Eu nu fac meditatii, consultatii extra, nu pretind mita in trafic de la soferi si mi se rupe de toate protestele lor.

        Si e dreptul meu deplin, castigat prin impozitele si taxele platite.
        • 0 (2 voturi)    
          "cui nu-i convine, acolo e granita" (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 14:52)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui HP

          Ba sa stii ca nu toti cei care practica medicina in spitalele romanesti sunt angajatii dumitale. Habar nu ai care e statutul fiecarui medic care te trateaza si iti trateaza angajatii (aia pe care atat de mult ii pretuiesti ca sunt sanatosi si pot sa robeasca pentru bunastarea dumitale).
          Poate medicul care ii trateaza sau ii consulta intr-o clinica universitara e doar angajatul UMF-ului si nu are integrare clinica (adica e platit doar ca si cadru didactic pentru 12 ore pe saptamana cu studentii, nu si ca medic), poate e platit ca medic din banii dumitale numai pentru 2 garzi (48 ore) pe luna.
          Si daca medicul ala "tanar" la 30 - 45 de ani, si idiot ca a ales sa ramana sa profeseze medicina intr-o tara ai carei platitori de taxe nu sunt interesati unde se duc de fapt banii lor, intr-o buna zi o sa-si "bage picioarele" (asa elegant cum va exprimati toti) si o sa spuna "sunt functionar public" programul meu de munca s-a incheiat, nu-mi pasa cine se ocupa de dvs. pana maine la ora 8; sau o sa spuna: sunt doar cadru didactic, garda mea s-a incheiat si nu sunt platit din taxele dvs. decat pentru a preda la studenti. Atunci sa va vad cum o sa va descurcati doar cu medicii platiti din taxele dvs. (ca sunt mult mai putini decat vi se pare atunci cand intrati intr-un spital universitar). Aici nu e vorba nici de salarii, nici de cadouri, nici de statut. E vorba ca se poate si mai rau. Intr-o buna zi o sa vedeti multi medici care o sa va inchida usa in nas la ora fixa si o sa va spuna exact ca niste functionari: programul meu s-a incheiat, va rog sa reveniti maine. Atunci o sa protestati dvs. si cuiva "o sa i se rupa"...
          • -3 (5 voturi)    
            Hai, hai (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 17:42)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

            Domnule, poate ne consideri pe toti niste dobitoci, ca altcumva nu-mi explic tonul.

            In primul rand, stiu exact unde merg taxele mele, si o parte din ele merg in alimentarea sistemului medical public, unde nu am fost tratat NICIODATA bine, deci acolo dau bani degeaba.

            In al doilea rand, atat eu, cat si familia, precum si angajatii, avem abonamente la clinici private, unde suntem tratati exemplar.

            Prin urmare, nu inteleg si nu vreau sa inteleg de ce trebuie sa platesc CASS-ul ala nenorocit, pe langa alte taxe, pentru ca mucea-flaimucea de la IMF sa ma trateze cu superioritate si sa imi ceara triplari de salarii.

            Cat despre agitatul sperietorii cu "sa vezi ce se va intampla daca te mai legi de medici" - du-te plimba ursul.

            Ia, sa vad ! De abia astept sa vad. Sa ii vad pe toti milogii astia cum se cara din sistem si ramane totul privat, unde pot controla cine vreau sa ma trateze si de cati bani.

            Dumneata cred ca inca nu pricepi ca toti mamelucii astia, de la medici pana la politisti sunt la cheremul meu si ca nu le sunt dator cu nimic, ci invers.

            De asemeni nu cred ca pricepi cum functioneaza procesul cererii si ofertei de servicii si plati, in care eu cand am nevoie de serviciul tau, ti-l platesc.

            Dar retine ! cand am EU nevoie ! Nu toata ziua, bunaziua, pe banii mei, sustinand toti mocofanii care castiga 10 milioane pe luna, sa ii manance gandacii si spagile.
            • 0 (2 voturi)    
              "avem abonamente la clinici private" (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 18:30)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui HP

              Nu va amagiti degeaba. De foarte multe ori tot pe IMF-isti ii platiti si acolo (exact pe aia care alearga de la spitalul de stat spunandu-va ca nu mai au vreme, ca li s-a incheiat programul, ca la ora H au consultatii programate la privat). Si inca ii platiti de doua ori, intrucat clinicile private au o multime de servicii decontate de CNAS, exact din CASS-ul platit de dumneavoastra, in plus le mai platiti si ca abonament.
              Nu stiu unde nu ati fost tratat NICIODATA bine. Mai probabil nu ati stiut nici sa va alegeti spitalul si medicul. Mai probabil i-ati ignorat pe cei de treaba care vi s-au parut prea prosti, "mucea-flaimicea", si v-ati dus la vedete ale medicinii care, din pacate, v-au considerat mucea-flaimucea pe dvs.
              Nu se intampla absolut nimic daca va legati de medici. Aveti tot dreptul sa va legati de cine vreti. Soarta sistemului e hotarata cam pe deasupra capetelor noastre ale tuturor. Convingerea mea este ca se incearca desfiintarea sistemului de stat: dificultati foarte mari de angajare de personal, salarii relativ mici pentru majoritatea angajatilor, fonduri reduse pentru aparatura si renovari. Inteleg ca asta pentru dvs. e de bine, deci bucurati-va, va dau vestea cea mare: sistemul sanitar de stat e pe duca!
              Singurul meu regret real e ca in Romania nu exista un sistem de asigurari medicale private, si vad ca nimeni nu cere asta. Nu inteleg de ce toate firmele de asigurare pot face tot soiul de asigurari si nu s-a apucat nimeni sa faca la modul serios asigurari de sanatate. Nu va amagiti cu banii de asigurari medicale din CASS, nu ajung toti in sistemul medical, mai merg si pe la "gaurile negre" din buget.
              Va doresc sa nu aveti NICIODATA nevoie reala de "toti mocofanii" astia care sunt "la cheremul" dvs. pentru ca platiti taxe. Din partea mea puteti sa nu mai platiti nicio taxa.
            • +1 (1 vot)    
              "cand am nevoie de serviciul tau, ti-l platesc" (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 19:01)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui HP

              Stiti ce e culmea? Ca pana la urma spuneti exact acelasi lucru ca si medicii aia care cer salariu mai mare. Si ei vor exact treaba asta - dar probabil nu le-a reusit exprimarea, plata pe serviciu efectuat. Sunt convins ca ei ar fi primii multumiti daca sistemul de asigurari s-ar desfiinta in momentul asta, si li s-ar plati fiecare serviciu efectuat, chiar daca o parte din bani ar merge la spital si la taxe. Eu poate ca nu pricep cum e cu cererea si oferta, dar va asigur ca aia care cer bani (de la stat, de la privat, de la cine o fi) pricep. Si ei isi doresc de fapt un sistem total privat. Dar asta nu exista nicaieri, chiar si in SUA exista un sistem public, dar incet-incet s-ar putea sa fim noi primii care nu o sa mai aiba.
              Nu inteleg de ce pe nimeni nu deranjeaza sistemul de asigurari medicale, cand de fapt tocmai taxele deranjeaza pe toata lumea.
              Sunteti mult prea revoltat pe mamelucii mucea-falimucea, care sunt medici la cheremul dvs, si uitati ca din taxele alea pentru sanatate platiti de fapt si o armata de angajati ai CNAS (care "va ajuta" sa aveti grija tocmai de banii dvs).
        • +2 (4 voturi)    
          medicul e angajatul meu... (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 16:12)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui HP

          domnule,du-te si spune asta medicului care te lasa sa mori cand vii in urgenta , pt ca el are chef sa se uite la telenovele in loc sa-si faca treaba. el are atunci drept de viata si de moarte asupra ta. nu e deloc normal dar asta e sistemul [ticalosit!]
          dta nu pari teafar la cap,aberezi in nestire. individul care a avut restante,care si-a luat examene cu 5 si 6,are acum masina scumpa si te lasa sa mori bine mersi. evident,unul din motive este acela ca in rezidentiat a fost tratat ca un vierme de sefii lui si acum isi savureaza statutul de zeu local....
          si e o problema faptul ca a fost platit mizerabil ca rezident. normal ar fi o plata cinstita si puscarie pt porcariile pe care le fac ca specialisti.
          nu se face nici una nici alta.
          • 0 (4 voturi)    
            Poftim ? (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 18:36)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            Habar n-am despre ce vorbesti si ce vrei sa demonstrezi, dar medicii incapabili, incompetenti sau rauvaoitori ar trebui sa infunde puscaria. Scurt.

            Cat despre plata cinstita, am mai spus-o - pofta in cui.

            Plata cinstita, sau cel putin ce isi inchipuie unii ca ar merita, nu vine asa din cer. Vine o data cu o economie puternica.

            In momentul in care vii cu tupeu jegos sa ceri 30 de milioane pe luna, din banii contribuabililor, pentru ca ti se pare ca atata "meriti", ar trebui sa fii dat afara in secunda doi si sa faci talente in alta parte.

            Toti "merita" si toti "au nevoie", cand primesc pomana de la Stat.

            Sa se fi facut informaticieni sau sa isi faca afacerea proprie - cabinet particular, eu stiu ?

            Toata miloaga asta aduce a proiectarea vinovatiei pe umerii altora, de parca cineva ar fi DATOR medicilor sau profesorilor, care vezi doamne, ar fi mai cu mot decat altii.

            Sictir.
            • 0 (2 voturi)    
              ar trebui... (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 21:51)

              kripton [utilizator] i-a raspuns lui HP

              e o expresie care nu are nimic a face cu lumea reala. medicii incapabili incompetenti si rauvoitori,in loc sa infunde puscariile sunt angajati pt ca altfel nu ar mai functiona spitalele. ei se imbogatesc si umplu cimitirele. dar si ei si cei care chiar isi fac meseria,sunt platiti mizerabil si nu pt ca economia e slaba cum eronat sustii dta ci pt ca evaziunea fiscala este imensa si nu este oprita.
            • +1 (3 voturi)    
              "sa se fi facut informaticieni" (Duminică, 28 decembrie 2014, 1:05)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui HP

              Domnule, dumitale chiar ti-e ciuda ca in tara asta mai exista spitale, medici, ca mai primesc salarii (chiar si de 1000 RON = 225 euro) si ca cineva doreste sa se doteze si spitalele alea cu ce e nevoie.
              Dar sa stii ca prostia unora se razbuna pe intregul popor. Din pacate "pofta in cui!" li se spune si pacientilor care au nevoie de radioterapie: atata timp cat situatia economica e aia care e, toti platiti taxe, "toti meritati si toti aveti nevoie", da' nu-i de unde decat pentru jumatate dintre voi, ia asteapta dumneata vreo 6 -7 luni sau mergi la privat si plateste mii de euro pt radioterapie - si asta inca e o suma accesibila. As vrea sa-l vad si eu pe ala care-si poate permite sa plateasca din buzunarul lui (pe principiul dvs. "cand am nevoie de tratamentul tau, ti-l platesc") citostatice sau imunosupresoare de ultima generatie care costa zeci de mii de euro pe luna pt un pacient si pe care trebuie sa le ia tot restul vietii. Atunci sa va vad cati sunteti batosi si scoateti milioanele de euro din buzunar. Da' nu, ca atunci va trebuie de gratis, de la stat, atunci va convine ca ati platit taxe si nu mai vreti la privat. (totusi sunt cativa romani care si-au permis, dar foarte putini, Dumnezeu sa-i ierte pe care nu mai sunt printre noi)
              Si inca ceva: dumneata stii cat costa in domeniul asta sa-si faca "propria afacere - cabinet particular" sau vorbesti numai asa? Suma e de ordinul a catorva zeci de mii de euro - bani ce trebuie pusi jos din start (aparatura obligatorie, amenajare spatiu conform normelor, plus spatiul in sine sau chirie). Cam in cat timp crezi dumneata ca o sa-i stranga un om care castiga intre 225 si 450 euro pe luna (din care mai trebuie sa plateasca mancare, haine, locuinta, transport)?
              Rog frumos pe toti oamenii de buna credinta sa ma ierte. Evident ca toti platim taxe si meritam un tratament asigurat de stat oricat de scump ar fi. Dar sunt unii care considera ca numai ei le merita pe toate, pentru ca sunt patroni
              • +1 (3 voturi)    
                excelenta (Duminică, 28 decembrie 2014, 11:46)

                kripton [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

                replica. evident aveti dreptate.
            • 0 (0 voturi)    
              z (Vineri, 2 ianuarie 2015, 17:01)

              Sigur ca da ! [anonim] i-a raspuns lui HP

              Din moment ce angajatii MAI si MAPN primesc dupa 3/4 (!) ani de facultate in jur de ~ 2000 lei + pana la 500 lei bani de chirie, mi se pare normal ca si medicii rezidenti sa primeasca cel putin acelasi lucru, avand in vedere ca au o responsabilitate cel putin egala si au facut o facultate mai lunga si mai grea.
        • +2 (4 voturi)    
          cit de lehamite imi este... (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 18:39)

          Gabriela123 [utilizator] i-a raspuns lui HP

          de gandirea asta cu "eu am o firma, dau de mincare la 2-3 oameni" ! Salariul minim pe economie si aia 2-3 oameni saunt tot niste sclavi, dupa cum vorbesti de ei ! Ca daca toti am fi astfel de patroni ... Daca nu ai fi dumneata, ar fi alt patron, un muncitor bun nu moare de foame. Si ar trebui sa-i arati respect, pentru ca din munca lui ai masina straina, vila si concedii in strainatate. Ar trebui sa gindesti altfel, daca vrei sa fii respectat, iar din cele scrise sunt convinsa ca faci parte din categoria celor care cred ca daca au bani, pot sa=i umileasca pe toti, inclusiv pe medici, ca doar ii poti "imbraca" in bani cand ai nevoie.
          Un pic de Respect nu ti-ar prinde rau !
  • +1 (13 voturi)    
    plecati medici, plecati (Vineri, 26 decembrie 2014, 16:29)

    marinarul basist [anonim]

    Baiatul meu si prietena lui sunt studenti la medicina in Constanta, daca nu pleaca din tara, eu cu mana mea le rup picioarele, si eu muncesc afara si apartament din banii strainilor, nu am stat la mila guvernantilor.
    • -1 (7 voturi)    
      Pe bune (Vineri, 26 decembrie 2014, 21:52)

      omu [anonim] i-a raspuns lui marinarul basist

      Si care e faza...toti se plang si toti vor afara. Dar statul ca iti plateste scolarizarea (adica inclusiv eu) - si cand zic asta , ia vedeti cat costa sa faci scoala in strainatate...asta de ce e uitata tot timpul? Si de ce nu l-ai luat pe fiutu' si sa il scolesti afara ..smechere?
  • +2 (10 voturi)    
    uitati-va intai in ograda voastra, tinerilor (Vineri, 26 decembrie 2014, 17:48)

    Domnul Goe [anonim]

    Pana la mesage trimise guvernanlor, tinerii medici ar trebui sa se uite mai aproape, in ograda lor: coruptia din universitati si din spitale li se datoreaza ca stau ca oile si nu scot un cuvant. Au acceptat examen de admitere ca o scoala profesionala si cursuri slabe spre proaste, au acceptat spaga profesorilor si a colegilor, au acceptat ca toti copiii bosilor din umf-uri sa obtina posturi in universitati, desi cei mai multi sunt niste catastrofe nici macar apti sa fie medici in dispensare comunale, au acceptat rectori si profesori plagiatori- enorm de multe cazuri in medicina, cred ca bat toate recordurile-, au acceptat doctorate la marea imbulzeala, care se inscrie primul, au acceptat un presedinte al CMR spagar,agramat si infatuat- Arestoaie 7 functii si o suta de plocoane, au acceptat cazurile de malpraxis ale colegilor, cazuri aranjate frumos de comisii sa iasa vinovat mortul, au acceptat.....dar cate nu au acceptat!
    Deci tinerilor, intai aratati ca aveti ceva demnitate, ca stiti ce vreti si care sunt problemele voastre si pe urma veniti cu cerutul, ca asa cum sunteti acum nu va ia nimeni in serios.
  • +7 (7 voturi)    
    Nu exista concurenta reala (Vineri, 26 decembrie 2014, 18:58)

    Viorica [anonim]

    In momentul in care banii mei retinuti ca si contributie la CAS vor fi pe un card si pot sa-i folosesc pentru achitarea serviciilor unui medic ales de mine, va apare concurenta reala. Merg la acea unitate sanitara la care imi permit si tratamentul va fi pentru acei bani. Acum si cei care platesc CAS si cei care nu platesc au parte de acelasi tratament; ba, din contra, cei care nu platesc CAS au bani pentru atentii. In acest moment, atat cei care platesc CAS cat si medicii ne lovim de un zid al neputintei in acest sistem "pausal"
  • +3 (3 voturi)    
    totusi.... (Vineri, 26 decembrie 2014, 19:25)

    kripton [utilizator]

    nu inteleg ce nu e clar? nu e clar ca sistemul medical este la pamant DE DECENII pt un motiv simplu: inginerie sociala?
    chiar e nevoie sa dea un comunicat toti cei care au condus RO dupa 1989 si sa spuna verde in fatza ca da,li s-a trasat misiune din strainatate sa reduca populatia romaniei pt ca aici sa vina altii????
    trebuie creat un mediu social irespirabil pt ca oamenii sa plece oriunde,batranii sa intre cat mai repede in pamant....pt asta e imperios necesar ca cei mai buni medici fiind prost platiti sa plece,iar cei prost pregatiti sa ramana,pt a umple mai repede cimitirele.
    un exemplu: cunosc un caz,un antrenor de sport cu elevi campioni ai romaniei la judo, LASAT SA MOARA pe sectia de cardiologie,in timp ce medicul de garda a lipsit toata noaptea. asistentele o sunau, spuneau care e situatia si ea zicea ''vin imediat''...Omul a murit bine mersi si a doua zi doctoritza a explicat colegilor care o intrebau de ce a lipsit de la garda ''sunt tanara si vreau sa ma distrez!'' aici vorbim de ceva f grav. o asemenea maimutza a dat totusi examene,pe care le-a platit pt ca nu avea destula minte sa le ia. au fost oameni care AU PERMIS unei criminale sa ajunga medic specialist cadiolog. sistemul e putred,e ticalosit si simpla majorare a salariilor unor asemenea oameni nu va rezolva nimic.
  • +6 (6 voturi)    
    Marii Profesori , (Vineri, 26 decembrie 2014, 21:04)

    arheopterix [utilizator]

    provin din micii activisti UTC promovati de PCR dupa criterii cunoscute de noi toti. Majoritatea au schelete in dulapuri si nu au nimic de obiectat la un sistem cu ei in centru in locul pacientului Ce sa mai vorbim ... Niste mogulasi !.Dragi colegi , dragi prieteni , cine credea acum un an ca Marii Moguli vor avea problemele care le au . Nu va pierdeti speranta (ei asta vor ) Invrajbirea pacientilor contra medicilor obisnuiti este o divesiune care permite perpetuarea sistemului actual corupt si ineficient S-a ajuns prea departe Sa stiti ca mogulasii si copii lor nu vor pleca niciodata Vor pleca tinerii fara relatii dornici sa prospere prin munca cinstita o pierdere ireparabila si o bucurie pentru copii mogulilor . Chiar nu vedeti ? Mai ginditi !
  • -4 (8 voturi)    
    Penibili (Vineri, 26 decembrie 2014, 21:54)

    gogu [anonim]

    Si care e faza...ca se plang? De ce nu au iesit in strada la Boc si Base care le taia salarii? De ce se uita ca de fapt statul roman le plateste studiile? De ce nu mergeti in Franta si Spania sa faceti facultate? Si va plangeti la aia...si nu mai cheltuiti banii mei (adica ai statului)? Hai sictir!
  • +2 (4 voturi)    
    Raspunsul lui Phonta: partz, partz, partz (Vineri, 26 decembrie 2014, 22:50)

    Wanheda [utilizator]

    Atata vreme cat borfasii guverneaza tara...toti cei capabili or sa tot plece. La urma urmei traim toti pe planeta Pamant...de ce as sta sa ma jecmaneasca/fure un cimpazau si gasca lui de mafioti? Sincer, de ce?
    Parintii pot fi luati si ei cu tine si pot avea parte de batraneti decente intr-o tara civilizata.
    Daca nu exista respect pt intelectuali...atunci nu aveti decat sa impartiti mizeria intre voi cat va duce capul.
  • +4 (4 voturi)    
    Domnule gogu (Vineri, 26 decembrie 2014, 23:40)

    arheopterix [utilizator]

    Cred ca nu cunoasteti decit foarte superficial sistemul sanitar cum cred ca nu aveti idee nici despre finante si nici despre invatamint nu stiti nici ce inseamna "sictir "in turceste N-ati auzit de curbele de sacrificiu din anii'"30 "nu stiti ca facultatile de medicina din Franta si Spania si nu numai ele acorda burse lungi studentilor romani de la medicina in scopul de a-i atrage Supararea Dv semanind cu cea a vacarului pe sat nu deranjeaza pe nimeni Tifna este apanajul sufletelor simple.Nimeni nu rivneste la banii Dv ca sa-i cheltuiasca pentru ca dupa cum vorbiti nu pareti un om bogat
  • +3 (3 voturi)    
    raspuns (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 16:29)

    Cristina Ionescu [anonim]

    Am fost in Romania asistenta medicala cu ani de practica atat in spital cit si in madicina scolara si cea de , fara sa-ti fie acordate anumite drepturi DE NAVETA , am preferat sa-mi iau HAMUL SI SA PLEC din tara deoarece ( vorbesc la modul general ) eram tratati ca niste SUPUSI fara CULTURA atat in sectorul de stat la SCOLI cat si in SPITAL , nimeni nu ne baga in seama iar SPAGA pentru un POST BUN era de intre 3000- 5000 marci si mai tarziu EURO , fara sa-ti fie acordate anumite drepturi DE NAVETA , dintr-un salariu de 1135 ron 450 ron erau bani de naveta lunar la care adaugi cursurile pentru punctaj intre 48 - 53 ron lunar plus deplasarile la alte centre TOATE pe banii tai si cu ce mai ramai ? Cand esti singura si cu 2 copii cum te mai poti descurca ? AM plecat din tara ca sa pot asigura traiul necesar de supravietuire . multumesc lui DUMNEZEU ca am reu ;sit IN AFARA FARA SPAGA SI FARA PILE si FARA COMPROMISURI fiind femeie .SANATATEA LA NOI ESTE CA CIUMA BUBONICA NICIODATA NU S_A DORIT CA POPULATIA SA FIE SANATOASA ATAT MENTAL CAT SI FIZIC . CUMVA DORINTELE COLEGILOR MEDICI SUNT NISTE ABERATII? INTREBATI-L pe Dnul PRIM MINISTRU DIN EPOCA POST DECEMBRISTA DE ATUNCI TREBUIE CERCETAT RAUL FACUT . VA DORESC SANATATE domnilor din ms.
    • +1 (1 vot)    
      evident (Duminică, 28 decembrie 2014, 12:58)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Cristina Ionescu

      ati fost obligata sa plecati. problemele din sistem sunt f bine cunoscute iar faptul ca NU SE FACE NIMIC arata explicit ca de fapt LUCRURILE MERG BINE din punctul de vedere al stapanilor. de fapt romania este k un ogor pe care creste INCA porumb; probabil unii vor sa puna cartofi,asa ca ogorul este lasat in paragina; posibil la timpul potrivit va fi bagat plugul,ma gandesc la o posibila invazie ruseasca care nu va mai lasa piatra peste piatra;dupa victoria nato vor aduce colonisti [vor pune cartofi....] unii din colonisti vor fi investitorii [posibil din orientul apropiat unde clima si vecinii fac viata dificila] iar altii [chinezi, filipinezi] vor fi mana ieftina de lucru...
  • 0 (0 voturi)    
    Povesti din viitor (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 17:39)

    Anonim [anonim]

    Imi permit sa va impartasesc viziunea mea asupra viitorului medicinei romanesti in situatia in care actualul sistem va contiuna pentru o perioada de inca 10-20 de ani (realist in contextul in care din '89 pana acum au fost 25 de ani de indiferenta).
    Fiind sistem bugetar, de la inceputul crizei nu se pot face angajari decat pe 1 post la 7 posturi vacente; sectii intregi cu 12 - 15 medici angajati la inceputul crizei vor ajunge sa fie deservite de 1 sau 2 medici angajati (la aprox 100 paturi) restul eventual ar putea fi medici rezidenti cu vechime intre 0 si 5-6 ani. Asta deja se intampla cu asistentele si infirmierele. Astfel multe sectii de spital s-ar putea inchide ca nimeni nu va fi dispus sa faca munca patriotica la nesfarsit. Stati linistiti, valul de medici emigranti o sa treaca, in cativa ani Europa va fi suprasaturata de medici, asa cum s-a intamplat cu informaticienii. Si nu vor mai fi multi care sa-si permita sau sa-si doreasca sa faca (pe taxele dvs) o facultate care nu le poate asigura speranta unui loc de munca undeva, candva.
    Si ce va pasa dvs. care considerati ca e bine ce li se intampla celor care cu nesimtire s-au infruptat din taxele dvs. ca sa faca dom'le tocmai facultatea de medicina, ca sa fie "priviti ca niste zei", sa se poata considera "elite parvenite", "mercenari ordinari", si "oameni fara suflet" carora "le pute returnarea datoriei"!
    Pai sa stiti ca o sa va pese atunci cand vom avea acces la 1 sau 2 oameni de o anumita specialitate la stat. Atunci va functiona sistemul de programari si vom astepta cu totii luni bune ca sa facem o ecografie, apoi alte luni pt o tomografie, apoi alte luni pt o operatie. Atunci, cine o sa aiba bani, o sa alerge la privat de buna voie, cine nu - doamne fereste...
    Tot sistemul asta restrictiv, in care nu sunt medicamente pentru toti, nu este loc la aparate pentru toti, nu-i poate opera profesorul pe toti, a dus si la instaurarea plicului/cadourilor/spagii.
  • +1 (1 vot)    
    raspuns HP (Miercuri, 31 decembrie 2014, 10:42)

    dodo [anonim]

    Am citit comentariile precedente si vreau sa remarc doar atat:semianalfabetii ajung sa judece pe ceilalti,ba mai au si angajati(cunoastem,, oamenii de afaceri'' postdecembristi).Vreti ca medicii sa faca pe martirii si sa munceasca in Romania?OK dar pt cine?Pt acesti semianalfabeti carora singurele carti care le-au trecut prin mana sunt cartile de joc?Pana nu se rearanjeaza piramida valorilor in societatea romaneasca,nu numai ca medicii vor continua sa plece,dar insasi societatea va merge spre declin!Halucinant,citez aces frustrat ,,Domnule, credeam ca am depasit mentalitatea comunista, unde inginerii, avocatii, medicii si cam toti cei care faceau o facultate erau priviti ca niste zei, iar restul ca nimeni drum''.O societate ,stimabile dobitoc,intr-o tara normala,este condusa de acesti oameni care au facut facultati si pot sa aibe viziune si pricepere,ca la furat sunt convins ca nimeni nu va intrece,stimabile dobitoc!!!
  • +1 (1 vot)    
    inca o precizare (Miercuri, 31 decembrie 2014, 11:14)

    dodo [anonim]

    Inca o precizare:in Elvetia remuneratia unui medic pe luna este in jur de 10 000 euro,in Franta in jur de 6000 euro,in Grmania intre ce le doua enumerate mai sus.Cand medicii vor salarii mai mari si va dau ca exemplu aceste tari,le sugerati sa plece sa munceasca acolo daca nu le convine in Romania.Poate si medicii romani ar trebui sa va trimita sa va tratati in aceste tari daca nu va convin conditiile din Romania.Stiu ca nu ar fi corect,doar echitabil pt mentalitatea voastra!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică