Ministrul Transporturilor, Ioan Rus a facut primele vizite pe santier de cand a preluat mandatul de la Dan Sova. Rus a vizitat santierul feroviar de pe Coridorul IV Paneuropean, segmentul Vintu de Jos - Coslariu, acolo unde lucrarile au acumulat intarizieri si constructorii au facut abia 40% din contract. Rus a vizitat si lotul 3 din autostrada Orastie-Sibiu, tronson cu mari intarzieri si probleme cu alunecarile de teren. Prin acest gest, Rus confirma ca, desi nu se afla in subordinea Ministerului sau, va gestiona si situatia autostrazilor.

Ioan Rus, alaturi de Narcis Neaga (directorul CNADNR)Foto: Ministerul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a vizitat vineri, alaturi de reprezentanti ai companiei CFR SA si ai structurilor responsabile cu gestionarea fondurilor europene, santierele feroviare de pe Coridorul IV paneuropean, pentru a verifica stadiul lucrarilor de reabilitare a caii ferate pe segmentul Vintu de Jos - Coslariu.

Rus s-a intalnit cu reprezentantii firmelor de proiectare si consultanta, cat si cu reprezentantii constructorului Impresa Pizzarotti, pentru a discuta si analiza problemele care au generat intarzieri fata de planificarea initiala in executia lucrarilor de reabilitare pe tronsonul Vintu de Jos - Coslariu, transmite Ministerul printr=un comunicat de presa remis HotNews.ro.

Ioan Rus le-a cerut constructorilor sa respecte termenele stabilite impreuna cu reprezentantii CFR SA in graficele de executie.

Impresa Pizzaroti si-a luat angajamentul de a reabilita tronsonul de cale ferata Vintu de Jos - Coslariu pana in noiembrie 2015, pana in prezent fiind executat doar in proportie de 40% din lucrarea estimata initial.

"Am stabilit impreuna cu proiectantul, constructorul, consultantul si benefiarul lucrarii termene clare pentru perioada urmatoare, astfel incat lucrarea sa fie finalizata pana in noiembrie 2015. Am venit sa gasesc solutii de a finaliza, de a materializa ceea ce fiecare si-a propus", a declarat Rus.

Ministerul Transporturilor precizeaza ca Precizam ca miercuri, 2 iulie 2014, au fost adoptate hotararile de guvern pentru demararea procedurilor de expropriere a 1890 de imobile proprietate private, de pe raza a 22 de unitati administrativ-teritoriale din judetele Sibiu, Alba si Hunedoara, unde sunt in curs de executie lucrarile de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov-Simeria, sectiunile Sighisoara-Coslariu si Coslariu-Simeria. Alocatia bugetara prevazuta pentru despagubirea celor 1890 de imobile private de pe raza celor 22 de unitati administrative teritoriale incluse in cele doua hotarari de guvern, se ridica la valoarea de 11.174.537,72 lei.

Tot vineri, aflat in vizita si pe santierul autostrazii Sibiu Orastie, lotul 3, ministrul Ioan Rus a subliniat ca "in ciuda problemelor existente, legate in mare parte de zona care prezinta alunecari de teren, constructorul si-a asumat un termen clar de finalizare, si anume, noiembrie 2014, cand avem promisiunea lui ca se va putea circula pe portiunea Sebes-Sibiu".

Prin vizita sa pe santierul unei autostrazi, alaturi de reprezentanti ai CNADNR precum directorul Narcis Neaga, Ioan Rus confirma ca tot el va gestiona si situatia autostrazilor, asemeni predecesorului sau Dan Sova, cu toate ca autostrazile sunt in subordinea Departamentului Marilor Proiecte de Infrastructura din cadrul Secretariatului General al Guvernului, si nu la Ministerul Transporturilor.

Viaductul si imensul debleu de la Aciliu (iunie 2014)

Viaductul si imensul debleu de la Aciliu (iunie 2014)

Foto: Captura YouTube

Lotul 3 (22 km) din autostrada Sibiu-Orastie a acumulat deja peste un an si jumatate de intarzieri.

Pe acest lot se afla in constructie cel mai inalt viaduct din tara, dar se gasesc si cele mai mari probleme cu alunecari de teren de pe vreun santier de autostrazi din tara. Autoritatile au ales ca in loc de un tunel si costuri finale mai mari, sa escaveze puternic un deal intreg si, practic, sa-l despice in doua.