VIDEO Cazul adolescentei disparute in drum spre scoala: Politistii au reconstituit o parte din traseul fetei. Filtre in gari, autogari si aeroporturi

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 15 februarie 2014, 14:53 Actualitate | Esenţial

Politistii au reconstituit o parte din traseul facut de Iulia Cristina Ionescu, in varsta de 15 ani, disparuta miercuri in Capitala, in drum spre scoala, au declarat pentru Mediafax surse din randul anchetatorilor, fara a da alte detalii. Cautarile continua in gari, autogari si chiar in aeroporturi, unde politistii au instituit filtre. Iulia Ionescu s-a despartit de mama ei, miercuri, in jurul orei 12.00, la gura de metrou Eroilor, urmand ca fata sa mearga la Colegiul "Sfantul Sava", de pe strada Berthelot, unde studia in clasa a IX-a, insa ea nu a mai ajuns la scoala.

Politistii au reconstituit o parte din traseul adolescentei, despre care se stie ca a ajuns, in seara zilei de miercuri, la un magazin de pe Bulevardul Kogalniceanu, unde si-a vandut telefonul mobil, un i Phone 5, si lantisorul din aur, pentru 800 de lei.

Fata este in continuare cautata in gari, autogari, dar si aeroporturi, de unde au fost luate imaginile surprinse de camerele de luat vederi. Totodata, in aceste zone au fost chestionati sute de taximetristi.

Si soferii opriti in trafic sunt intrebati daca au vazut-o pe tanara si rugati sa contacteze Politia daca au ulterior informatii despre aceasta.



  • Patriarhia verifica daca eleva a ajuns la vreuna dintre manastirile din tara

Intre timp, in Capitala, continua audierea cunoscutilor adolescentei si celor care ar putea da informatii pentru gasirea ei la sediul Politiei Sectorului 5.

Vineri au fost audiati membrii familiei Iuliei Ionescu, colegi, profesori, vecini din bloc, precum si duhovnicul acesteia si patronul magazinului unde fata si-a vandut telefonul si lantisorul.

Barbatul care a cumparat telefonul si lantul minorei a spus ca le-a vandut ulterior mai scump altor persoane. Totodata, patronul magazinului le-a spus jurnalistilor ca fata nu era insotita si ca in afara magazinului nu o astepta nimeni. "Ne-am gandit si noi sa nu fi fost cu cineva afara, sa o constranga. Nu era. Fata avea privirea pierduta, ingandurata. Timida si pierduta. I s-a cerut buletinul si toate cele. S-a facut ca-l cauta in geanta cateva minute, dupa aceea a spus ca nu are actele telefonului, dar aduce ea cutia cu actele si buletinul. Fata era timida si voia sa ia banii cat mai repede si sa plece", a declarat, la Romania TV, reprezentantul magazinului.

Duhovnicul elevei, preotul parhoh al Bisericii "Santul Nicolae" Militari, Visarion Alexa, a declarat politistilor ca fata spunea ca vrea sa se calugareasca. El a si pus la dispozitia anchetatorilor un mail in care fata de 15 ani il anunta ca doreste sa plece la o manastire.

Surse din randul anchetatorilor au declarat anterior pentru Mediafax ca fata este foarte credincioasa si a intentionat sa fuga de acasa la 12 ani, insa a fost oprita atunci de duhovnicul ei.

Politistii au facut o adresa catre Patriarhia Romana pentru a se verifica daca eleva a ajuns la vreuna dintre manastirile din tara.

Totodata, reprezentantii Centrului Roman pentru Copii Disparuti - Focus au declarat  ca participa la activitatile de cautare a adolescentei, distribuind postere cu semnalmentele si poza minorei in judetele indicate de Politie, respectiv Iasi, Suceava si Neamt.

Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al Patriarhiei Romane, Constantin Stoica, a declarat ca nicio manastrire ortodoxa nu primeste in monahism minori, iar daca un minor ar cere gazduire intr-un astfel de lacas ar fi contactate organele abilitate.

  • Centru de comanda la Politia Capitalei

Pentru coordonarea operatiunilor de cautare a tinerei disparute, la nivelul Politiei Capitalei a fost constituit un centru de comanda din care fac parte directorul adjunct al Politiei Capitalei pe linie de investigatii criminale, seful Politiei Sectorului 5, si cate un reprezentant din partea Directiei de Investigatii Criminale a Politiei Romane si a Departamentului de Informatii si Protectie Interna.

Politia Capitalei a solicitat, vineri, sprijinul cetatenilor pentru a o gasi pe eleva de la Colegiul "Sf. Sava", data disparuta dupa ce nu a mai ajuns miercuri la scoala, si a facut publice in acest sens semnalmentele acesteia.

"Minora disparuta se numeste Ionescu Iulia Cristina, este in varsta de 15 ani si are urmatoarele semnalmente: inaltime 1,67 m, greutate 50 kg, fata ovala, ten de culoare deschisa, ochi verzi, par saten inchis lung si drept, barbie rotunda. La data disparitiei era imbracata cu pantaloni negri, camasa alba, pulover mov, scurta neagra cu nasturi aurii si ghete negre", se arata in comunicat.

Cei care au vazut-o sau pot oferi detalii cu privire la fata sunt rugati sa anunte de urgenta Politia Capitalei, apeland numarul unic de urgenta 112.

Iulia Ionescu a intrat la liceu cu media 10, fiind cunoscuta de profesori si colegi drept o eleva eminenta si cuminte.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6975 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    faza cu (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 15:30)

    catalinn [utilizator]

    ,,aduce ea cutia cu actele si buletinul'' cum s-a finalizat ?
    • +11 (13 voturi)    
      păi (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 17:15)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui catalinn

      păi, cum să se termine faza respectivă. Nenorociții de la magazin au luat telefonul, i-au dat banii fetei, i-au urat drum bun și și-au frecat mâinile de bucurie că vor câștiga câteva sute de lei de pe urma telefonului.
      indiferența e boală cronică la români
      • +6 (6 voturi)    
        ce face îndoctrinarea religioasă din şcoli (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:21)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        Sunt îndobitociţi copiii în şcoli cu orele de religie - prozelitism -încă de la clasa pregătitoare, şi ne mirăm că o dau în fundamentalisme.
  • +12 (16 voturi)    
    Centru de comanda? (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 15:45)

    naica [utilizator]

    Toata compasiunea pt.familie.Dar acesti politicieni,gen oprea,plagiatorul etc.care dau inpresia ca sunt gata sa-si sacrifice chiar viata numai sa gaseasca aceasta copila ,mie imi provoaca greata.Stiu si cred ca majoritatea stiu,ca in realitate nu fac nimic,asa cum s-a intamplat si in cazul apuseni.Nu mai pacaliti pe nimeni mai tovarasi.
  • +3 (15 voturi)    
    Suntem la 3 zile de la dispariatia fetei si NIMIC (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 15:51)

    alex4321 [utilizator]

    Suntem la 3 zile de la disparitia fetei si NIMIC

    Miercuri -> Joi ---> NIMIC
    Joi --> Vineri ---> NIMIC
    Vineri --> Sambata ---> NIMIC
    ....

    Eficienta Politiei tinde spre ZERO.....

    Dupa cum merg lucrurile ar fi o minune sa apara in urmatoarele 48 h

    Alo Politia ce faceti?

    Luati-i la intrebari pe aia "mai adanc" pe aia care au cumparat telefonul lla prima si la a doua mana
  • +5 (7 voturi)    
    hihi (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 15:52)

    Soljenitin [utilizator]

    Poate dispare si politistul care face reconstituirea... :P
  • +3 (5 voturi)    
    cu traseul refăcut, e clar că polițiștii se vor (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 16:12)

    visio [utilizator]

    pierde...îmi imaginez scena cu polițiștii refăcând traseul...deja gândesc ca un polițist...mai bine mă duc ”pe câmpii” :)
  • +7 (19 voturi)    
    priesty (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 16:46)

    Eugen_ [utilizator]

    Tu, domnu' duhovnic, trebuie sa bati matanii combinate cu flotari si audieri la politie.
    Adica ti-a scris copilul ca vrea sa plece la manastire si tu pastrezi ca un harciog tacerea? Nu zic sa tragi clopotele (get it?), insa sunt convins ca ii puteai contacta pe parintii fetei si puteai discuta cu ei. I-am vazut la televizor, par oameni calculati si sigur gaseau o modalitate de a discuta cu copilul lor (ai tu idee ce inseamna asta, duhovnice?) in care sa nu te implice si pe tine si sa nu-si piarda fata increderea in tine.
    Ca in mod clar asta te-a inspaimantat pe tine, musiu duhovnic, faptul ca fata nu va mai avea incredere in tine. Insa n-ai folosit nici macar 1/2 de neuron sa gandesti ce se poate intampla daca acel copil nu te asculta si totusi pleaca de acasa. Cine stie acum saraca in mainile carui dezaxat se afla.
    Iar tu, duhovnice scriitor de emailuri, dormi linistit in continuare, ti-ai facut datoria pastrand "secretul impartasaniei" sau cum naiba se cheama ce faceti voi.

    PS Daca as fi eu in locul acelui tata care nu stie unde-i este copilul, apoi nici tie preoțele nu ti-ar fi prea bine. Garantat.
    • +8 (10 voturi)    
      hm (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 17:40)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Eu cred ca inainte de a face acuzatii la adresa preotului tatal ar trebui sa aiba o sesiune mai...introspectiva.
      • +2 (2 voturi)    
        cum (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 17:57)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Unde l-a acuzat tatal pe preot?
        • +1 (1 vot)    
          :) (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:31)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

          "Tatăl Iuliei nu este decis dacă va depune sau nu plângere împotriva duhovnicului. "

          Daca te gandesti daca sa ii faci plangere (banuiesc ca plangere penala) ai un motiv sa il acuzi, nu?

          Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Tatal+olimpicei+disparute+Duhovnicul+trebuia+sa+anunte+familia+N

          Si inca o chestie: toti martorii care au declarat ca au vazut-o pe fata au vazut-o singura. Nu sechestrata, nu amenintata, nu cu duhovnicul.

          Parintii ar trebui sa isi puna mari intrebari legat de faptul ca fata asta, presupunand ca unde se afla acum are acces la presa/TV, nu s-a intors deja acasa si nu i-a contactat.

          Sper (de fapt ma rog pentru asta) ca fata sa fie gasita cat mai repede sau chiar sa fie intr-o manastire. Daca umbla pe strazi e posibil sa dea peste "binevoitori" care chiar sa o sechestreze...e mult mai bine sa fie intr-o biserica decat pe strada.
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:53)

            Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

            Da, am citit intre timp cum ca tatal nici nu stia ca fata lui (atentie, parintii despartiti) are "duhovnic".

            A, nu, nici n-am insinuat macar ca s-ar fi plimbat cu duhovnicul.

            Ce mai cred: daca emailul trimis catre popa e pista falsa? Adica: "ma duc la manastire", si de fapt isi vinde telefonul (daca a facut-o stiind ca nu mai poate fi astfel gasita?) si e in cu totul alta parte decat a spus.

            Nici nu stiu, poate intr-adevar ar fi mai bine sa fie intr-o manastire...
      • +3 (3 voturi)    
        adevarat (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 18:31)

        lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        dar fara ajutor de la preot, profesori, colegi, anturaj etc nu se poate face nimic orice parinte ai vrea sa fii pentru copilul tau
      • -4 (6 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 18:59)

        Avion [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Eu as merge si as zice ca preotul o fi incercat sa aiba si relatii intime cu fata... na, face parte din traditiile lor sa atenteze la copii. In locul politiei, dadeam frumos o ordonanta de retinere, sa vedem ce treaba are preotul in toata treaba asta. Chiar m-as bucura sa se afle ca a fost implicat in disparitia fetei si sa faca si el putina parnaie. Sa se mai schimbe parerea fata de mizeria ortodoxa romana.
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:23)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Avion

          Ordonanta de retinere pe ce baza? Cred ca a trecut perioada comunista in care intai erai arestat si dupa aia incepeau "baietii" sa se gandeasca legat de ce ar putea sa te acuze.

          De curiozitate cati ani aveti? Ar fi pacat sa aveti gandirea asta si sa fiti nascut dupa 1989...

          Va recomand Codul Penal ca sa vedeti daca e posibila retinerea:

          Art. 202 - Scopul, condiţiile generale de aplicare şi categoriile măsurilor preventive
          (1) Măsurile preventive pot fi dispuse dacă există probe sau indicii temeinice din care rezultă suspiciunea rezonabilă că o persoană a săvârşit o infracţiune şi dacă sunt necesare în scopul asigurării bunei desfăşurări a procesului penal, al împiedicării sustragerii suspectului ori a inculpatului de la urmărirea penală sau de la judecată ori al prevenirii săvârşirii unei alte infracţiuni.
          (2) Nicio măsură preventivă nu poate fi dispusă, confirmată, prelungită sau menţinută dacă există o cauză care împiedică punerea în mişcare sau exercitarea acţiunii penale.
          (3) Orice măsură preventivă trebuie să fie proporţională cu gravitatea acuzaţiei aduse persoanei faţă de care este luată şi necesară pentru realizarea scopului urmărit prin dispunerea acesteia.
          • +1 (1 vot)    
            legat de (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:55)

            Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

            Legat de coduri si de respectarea legilor, ce risca preotul pentru ca nu a anuntat intentiile unui MINOR de a parasi (probabil fara sa-si anunte parintii) domiciliul?

            Multumesc anticipat.
            • 0 (0 voturi)    
              nu risca nimic (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 21:04)

              Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

              Nici macar complicitate...pentru ca nu exista infractiunea de a fugi de acasa.

              Cred ca responsabilitatea fata de un minor este in primul rand a parintilor. De-abia dupa aceea a duhovnicului, profesorilor, anturajului samd.

              In fine, fata se intoarce acasa- totul s-a terminat cu bine. Parintii insa sa mediteze foarte bine (am inteles ca sunt separati) la ce ii ofera copilului. E posibil ca copilul sa vrea sa se calugareasca pentru ca a vazut ca viata de "mirean" ofera...divort. Si nu vrea sa experimenteze asa ceva.
    • +1 (1 vot)    
      amsori (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 18:00)

      Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Imi pare rau, insa ce am scris mai sus e parerea mea, care nu va fi schimbata de nici un numar de minusuri date de la cei ce, din diverse motive, religioase au ba, nu sunt de acord cu mine.

      Intre timp am mai citit pe alt site, si am inteles ca parintii fetei sunt divortati. Oare preotul juca rolul figurii paterne atunci?

      PS Reformulez ce am scris in primul mesaj: doar pe mama fetei am vazut-o la tv, pe tata numai l-am auzit raspunzand intrebarilor, pe digi24 parca.
    • -1 (5 voturi)    
      Bai taticu, (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 18:14)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      matale ai auzit de Taina Spovedaniei?
      Dupa tonul in care ti-ai scris post-ul habar n-ai.
      Aici e doua variante:
      1. fata e labila si a cazut pe mina unui dezaxat (in cel mai bun caz peshte);
      2. incearca o experienta mistica; stiu ca exista, nu ma intereseaza ce-i cu ea si asta nu inseamna ca dau cu cornul.
      Cuvintul cheie aici e DISCRETIE. Daca si-a pus mintea toata politia o sa-i dea de cap in timp record. Cit despre implicarea Dlui.PM.as avea eu ceva de spus dar nu mai trece post-ul.
      • 0 (0 voturi)    
        father forgive me for i have sinned (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:50)

        Eugen_ [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

        Bai taticu, tocmai asta incercam sa transmit, insa tre' sa ai antenele scoase ca sa receptionezi.

        Pentru tine si pentru altii e mai importanta "taina spovedaniei" (numa' dupa faptul ca le-ai scris cu initiale mari si vedem cu cine discutam) decat faptul ca un copil poate ajunge pe mana unui dezaxat, cum bine ai spus. Pentru mine mai important, mai uman si mai sfant mi s-ar fi parut ca "duhovnicul" (sau trebuie scris cu initiala mare si asta?) sa fi avut o discutie cu parintii si sa le spuna de planurile fetei. Am scris si in primul comentariu de ce cred eu ca n-a facut-o.

        Ia zi, credinto, inmanarea catre anchetatori a mesajului email (!) trimis de fata preotului nu incalca "taina spovedaniei"? Sau frica de lege e mai mare decat frica de cine o fi acolo sus?
  • +15 (19 voturi)    
    Idobitocirea religioasa a Romanie (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 17:14)

    Canadian13 [utilizator]

    ...cu acordul tacit al politicienilor din ultimii 20 de ani, contributiile desantate la manastiri (uneori din banii contribuabiilor) care mai de care mai fastuoase si mai impopotzonate , Catedrala Mantuirii(???) neamului si alte brasoave care nu au nimci de-a face cu credinta incep sa-si afle roadele.
    Manastirile alea trebuiesc umplute, atunci de ce sa nu recrutam activ , nu ?
    Romania este o natiune becalizata, unde nesimtit care fura se doneaza la Biserica si apoi (cred ei) isi fac uitate pacatele.
    Sper din toata inima ca acele maicute care o vor primi isi dau seama ca sunt pe cale sa nenoroceasca un suflet care are nevoie de ajutor psihologic si se vor atodenunta.
    • +5 (7 voturi)    
      subscriu (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 18:31)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui Canadian13

      se pare ca ne intoarcem in evul mediu
      • +2 (2 voturi)    
        dark age (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:38)

        cipset [anonim] i-a raspuns lui lulu1

        Intr-o tarisoara in care copilasii la scoala sunt indoctrinati religios (cu buna obladuire a parintilor responsabili - doar ce rau poate sa le faca, nu???), ne mai miram ca adolescentii ajung mai degraba la popi in loc sa vorbeasca cu un consilier psihologic/terapeut?
        2014 ? avem drum liber catre fundamentalismul religios!!!
  • +6 (10 voturi)    
    da (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 17:22)

    tot [utilizator]

    Si eu cred ca popa este cheia.///
  • +6 (8 voturi)    
    la varsta de 15 ani (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 17:47)

    Ar3s [utilizator]

    locul fetei este, inca, langa mama. Langa parinti. Este locul unde trebuie sa gaseasca siguranta si respect. Este si locul unde trebuie sa gaseasca o viziune sociala, un viitor.
    Am citit si alte articole referitoare la acest subiect. Parintii sunt increzatori. Asta inseamna ca tanara va fi gasita.
  • +4 (6 voturi)    
    iesire pe "sticla" (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 18:06)

    miluch [utilizator]

    Cum de a ratat dl. Ponta aceasta ocazie nesperata de a iesi pe "sticla" si de a ne explica dumnealui, ritos, ca nenorocirea acestei familii este rezultatul guvernarii portocalii si a "dictaturii" Basescu?
  • +2 (4 voturi)    
    Cred (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 18:37)

    tudor74 [utilizator]

    Cred ca tot maidnezii sunt de vina ! Greu va reusi careva sa gaseasca un alt rau primordial pt Rromania.
  • +1 (1 vot)    
    Politia Romana e vanduta (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 19:53)

    Zentrix [utilizator]

    Vin din America dupa o lunga perioada acolo. Aterizez la Otopeni, imi iau bagajul de cala si merg acasa. Surpriza...! Imi lipsea tableta, DSLR-ul (culmea, aveam husa de la DSLR in bagaj dar goala). Ma duc inapoi la Otopeni. Politia: "Da' chiar vreti sa depuneti plangere??" Si revin dupa cateva zile:"Da, am vazut ca sunteti ambitios dar out of records nu se va gasi nimic".
    Stiti ca in Otopeni sunt zeci de furturi in bagaje inregistrate zilnic si "out of records" se rezolva 0% din ele. Si cand te duci sa reclami esti privit ca un ciudat care nu e in apele lui ?
    Daca aceasi Politie va cauta minora va spun eu....dau in scris, nu mai auzim de ea.
    • 0 (0 voturi)    
      Tu de asta ai auzit ? (Duminică, 16 februarie 2014, 0:49)

      Canadian13 [utilizator] i-a raspuns lui Zentrix

      http://www.youtube.com/watch?v=f0gic8DymlI
  • +1 (1 vot)    
    + (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 20:13)

    tot [utilizator]

    ma bucur ca au gasit o pe fata! am avut dreptate cu popa!
  • +1 (1 vot)    
    crendinta anilor 50 in secolul 21 si efectele ei (Sâmbătă, 15 februarie 2014, 20:13)

    vali2 [utilizator]

    Deci ca efect a faptului ca e foarte credincioasa ea a ajuns sa-si doreasca sa plece de-acasa?? Tot ceea ce se confirma e faptul ca in credinta inoculata tinerei sunt niste derapaje grave legat de modelul omului in viata.

    In primul rand, vinovata e biserica prin faptul ca nu si-au actualizat deloc dogma la secolul 21. Si inainte sa sara credinciosii cu reply-uri acide, i-as uga sa asculte tot ceea ce se zice si numai la o liturghie. Decum la o nunta sau botez (gen femeie spurcata 7 zile dupa nastere, interzicerea avortului.. etc)

    As indrazni sa dau vina si pe parintii care nu i-au limitat accesul la religie avand in vedere ca la 12 ani, din acelasi motiv, fata a vrut sa fuga de acasa.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică