Consiliul de Onoare al Ordinului 'Steaua Romaniei' a decis retragerea distinctiei acordate lui Laszlo Tokes

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 20 noiembrie 2013, 18:27 Actualitate | Esenţial

Laszlo Tokes
Foto: Agerpres
Consiliul de Onoare al Ordinului National 'Steaua Romaniei' a decis miercuri, cu cinci voturi pentru si o abtinere, retragerea distinctiei acordate europarlamentarului Laszlo Tokes, scrie Agerpres.

Urmeaza ca propunerea de retragere sa fie inaintata presedintelui Traian Basescu.

"Consiliul de onoare a votat propunerea de retragere a ordinului 'Steaua Romaniei'. Au fost sase prezenti (membri ai Consiliul - n.r.), un absent. Votul a fost: cinci 'pentru' si o abtinere. Motivarea acestei hotarari va fi redactata si data publicitatii in timp util", a declarat academicianul Ionel Haiduc, presedinte al Consiliului de Onoare al Ordinului National 'Steaua Romaniei'.

Cat priveste faptul ca avocatul lui Tokes a afirmat ca va ataca decizia, pentru ca europarlamentarului nu i-a fost respectat dreptul la aparare, Haiduc a precizat ca este dreptul lui.

"Domnul Tokes a refuzat sa vorbeasca si sa dialogheze cu Consiliul. A pretins ca avocatul sa-l reprezinte, ceea ce nu corespunde regulamentului. Aici nu era vorba de un proces juridic in care sa fii reprezentat, membrul Ordinului trebuia sa participe la un dialog cu colegii sai", a adaugat academicianul.

El a subliniat ca decizia finala este a presedintelui Romaniei, seful statului fiind cel care poate aproba sau nu retragerea distinctiei, prin decret.

La randul sau, Mircea Geoana, membru al Consiliului, a aratat ca singurul care are calitatea sa retraga distinctia acordata lui Tokes este presedintele tarii, propunerea Consiliului fiind consultativa.

Consiliul de Onoare al Ordinului National 'Steaua Romaniei' s-a intrunit miercuri, de la ora 16,00, pentru a lua o decizie in legatura cu cererea de retragere a acestei distinctii europarlamentarului Laszlo Tokes, dupa trei amanari.

Europarlamentarul Laszlo Tokes a participat miercuri la sedinta Consiliului de Onoare al Ordinului National 'Steaua Romaniei', dorind sa fie asistat de avocatul lui, fapt acceptat de membrii Consiliului doar daca acesta nu va lua cuvantul.

Tokes a afirmat ca nu a fost de acord ca avocatul sau sa nu ia cuvantul, motiv pentru care au plecat amandoi de la sedinta Consiliului.

"Deja nu imi pasa nici sa raman decorat, nici sa imi fie retrasa decoratia, deja sunt deziluzionat ca nu pentru asta am luptat, ca dupa 24 de ani de la caderea comunismului sa fiu tras la raspundere pentru niste pretexte si afirmatii care nu intra in competenta dansilor, ci reprezinta libertatea mea de expresie", a raspuns Tokes, intrebat ce va face in cazul in care se va decide retragerea decoratiei.

Din Consiliul de Onoare al Ordinului 'Steaua Romaniei' fac parte detinatori ai acestui ordin, cu grade diferite: acad. Ionel Haiduc - in grad de Mare Cruce (presedinte), g-ral Constantin Degeratu - in grad de Mare Cruce, Serban Bradisteanu - in grad de Mare Ofiter, Costin Georgescu - in grad de Mare Ofiter, Mircea Geoana - in grad de Comandor, Gabriela Firea - in grad de ofiter si Ecaterina Andronescu - in grad de cavaler.

La sfarsitul lunii august, vicepresedintele PSD Corina Cretu, care detine Ordinul National 'Steaua Romaniei', a solicitat in mod public retragerea decoratiei lui Laszlo Tokes, printr-o scrisoare transmisa Consiliului de Onoare al Ordinului.

La scurt timp, presedintele PSD, premierul Victor Ponta, a anuntat ca lideri ai PSD si UNPR detinatori ai Ordinului 'Steaua Romaniei' solicita retragerea decoratiei lui Tokes.    Solicitarea a fost facuta ca urmare a unor declaratii facute de Tokes in luna iulie, la Tabara de Vara de la Baile Tusnad.    La inceputul lunii septembrie, presedintele Traian Basescu declara ca in cazul in care Consiliul de Onoare al Ordinului ''Steaua Romaniei'' cere ridicarea decoratiei acordate europarlamentarului Laszlo Tokes, atunci va emite decretul.

In decembrie 2009, presedintele Traian Basescu l-a decorat cu Ordinul National ''Steaua Romaniei'' in grad de Cavaler pe Laszlo Tokes.

Potrivit decretului semnat de seful statului la acea data, conferirea decoratiei s-a facut ''cu prilejul implinirii a 20 de ani de la Revolutia din Decembrie, in semn de inalta apreciere a curajului si a demnitatii de care a dat dovada, declansand, prin exemplul personal, revolta istorica a poporului roman impotriva dictaturii comuniste''.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

6536 vizualizari

  • -13 (17 voturi)    
    hehe (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 18:48)

    Mazeta [utilizator]

    Dacă Gabriela Resources Firea a primit ordinul Steaua României, eu zic că îl poate păstra și domnul Laszlo, prietenul lui Traian. O stea în plus nu strică niciodată.
    • +6 (10 voturi)    
      Nulitati... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:04)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pai daca niste nulitati precum G. Firea si C. Georgescu au primit ordinul ala...
      Desi nici cu Degeratu sau Andronescu nu mi-e rusine.
      Suntem in criza de personalitati daca astia sunt cei mai de remarcat romani. Pana si Geoana e acolo...
  • +11 (11 voturi)    
    Consiliul de onoare? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:00)

    denvarel [utilizator]

    Al celei mai titrare decoratii romane este format din:

    Ionel Haiduc - in grad de Mare Cruce (presedinte),

    g-ral Constantin Degeratu - in grad de Mare Cruce,

    Serban Bradisteanu - in grad de Mare Ofiter, (acuzat de favorizarea infractorului si de o frauda de 4 milioane euro)

    Costin Georgescu - in grad de Mare Ofiter, (Un SRI-st cam dubios, s-a opus legii Ticu si a demisionat imediat ce a pierdut nea Nelu puterea)

    Mircea Geoana - in grad de Comandor, (ce cauta Geoana aici nu inteleg... A primit ordinul pentru pierderea alegerilor?)

    Gabriela Firea - in grad de ofiter (cu merite deosebite pentru istericale si manipularea opiniei publice la A3)

    Ecaterina Andronescu - in grad de cavaler. (acoperitoare plagiatelor universitare si bramburitoarea perfecta a invatamantului romanesc)

    5 din 7 au primit distinctia pentru merite discutabile sau au facut-o de rusine de nenumarate ori.

    Si acum problema: din 7 membrii ai Consiliului de Onoare unul a lipsit, unul s-a abtinut si 5 au votat pentru. Haiduc a fost prezent.

    Si acum ghici ghicitoarea mea. Cine a lipsit si cine s-a abtinut? Restul de 5 au votat pentru!
    • +5 (7 voturi)    
      Oare de ce? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 21:16)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Ma intrebam si eu ca prostul: De ce i-a fost acordata distinctia suprema in stat lui Firea?

      Si am gasit un raspuns (oare?)

      "DECRET

      privind acordarea unor decoratii nationale unor persoane

      În temeiul art. 94 lit. a) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României, precum si al art. 4 alin. (1), al art. 6 lit. A pct. II si III si al art. 11 alin. (1) pct. I din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României,

      la propunerea primului-ministru,

      Presedintele României d e c r e t e a z ã :
      Articol unic. - Cu ocazia Zilei Nationale a României, 1 Decembrie, se conferã decoratii nationale, astfel:
      ....
      f) Ordinul national Steaua României în grad de Ofiter.
      ...
      5. Gabriela Vrânceanu Firea, secretar de stat;
      ...."

      Deci Firea a luat distinctia suprema in stat pentru ca a fost 1 Decembrie. Si pentru ca a vrut Isarescu (el era atunci PM).
      Va rog sa cititi, negru pe alb, aproape de fiecare data aceste decoratii sunt justificate in actele normative: "Se confera ordinul ... pentru merite deosebite in...."
      La "Lotul Firea" nu exista nici o justificare. Doar pentru ca era Ziua Nationala 1 Decembrie! Si pentru ca a propus Isarescu!

      Si cireasa de pe tort:
      Firea a primit decoratia (pentru ce oare?) in 2000. Tokes, a primit-o in 2009 pentru meritele in Revolutia din 1989! La 9 ani dupa Firea!!!!!!!!

      Dac vreti sa-i mai caut si pe ceilalti, as incepe cu Geoana, dati cu plusuri.
      La fiecare 10 plusuri mai fac documentatia pentru inca unul! Nu-mi place sa muncesc degeaba....
  • +1 (7 voturi)    
    F.f.f..... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:00)

    polonyca [utilizator]

    .....bine !!!! Asa se cuvenea......in sfarsti , a facut ceva cu adevarat bun pt tara si ...USL !!!!!
  • +2 (16 voturi)    
    Prin declaratiile (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:04)

    Kepler [utilizator]

    pe care le-a facut la Baile Tusnad este clar ca scopul sau a fost altul si in 1989, acela de a dezmembra Romania. Prin urmare, membrii ordinului au procedat cit se poate de corect. De notat este ca Tokes nu si-a facut mea culpa si invoca doar libertatea de expresie!
    Deci sa aiba aceasta libertate dar fara ordin!!!
  • +5 (13 voturi)    
    Simbolul revolutiei (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:06)

    Daniels22026 [utilizator]

    Tokes trebuie lovit pentru ca isi sustine interesele minoritatii nationale. Dar noi nu sustinem oare interesele majoritatii?!

    Mai trebuie lovit Tokes pentru ca vorbeste despre autonomie. Dar noi romanii nu vorbim oare despre regionalizare si autonomie?!

    Tot Tokes trebuie lovit ca nu are incredere in administratia romaneasca. Dar noi avem incredere in administratia romaneasca?!

    Tokes a fost decorat ca cetatean roman, pentru a fi fost initiatorul, scinteia de la care a pornit revolutia. Tokes e simbolul revolutiei romanesti. E ungur, dar a acceptat decoratia romaneasca.

    Meritele sale de la revolutie au ramas nestirbite. Omul isi merita decoratia acum, ca si in trecut. Si-a reprezentat prea pasional minoritatea etnica, Dar decoratia a fost si este meritata, pentru curaj. Ungurul Laslo Tokes a fost si este simbolul revolutiei romanesti din 1989.

    Presedintele Basescu nu trebuie sa satisfaca cererea Consiliul de Onoare al Ordinului National 'Steaua Romaniei". Daca verificati atent, componenta consiliului, veti constata ca majoritatea sint uslamisti. Oamenilor astora nu le pasa de nimic.
  • -1 (9 voturi)    
    Mdea... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:25)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Rog HN sa-mi ierte limba, da o fac doar pentru a ma face mai bine intzeles, bine? Deci, stimatu meu Daniel, Laslo Tokes va fi simbolu revolutiei romane in momentu in care 22 de milioane de valahi+some change vor accepta asta. Ce vrau io sa zic ie ca niste fartatzi de-ai nostri, din Pind, sant cand greci cand etiopieni sau mai stiu io ce... Se intampla in sanu UE, asta ca sa n-ai emotzii... Las-o ashea cum a cazut. Tokes ar putea concura pentru cea mai fidela intruchipare a falusului, de exemplu, dar nu ca simbol al revolutziei de la '89. De acord? Pe cuvantu meu daca m-am suparat pe tine...
    • +4 (8 voturi)    
      E simbolul nostru (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 21:00)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      Daca matale nu-l vezi pe Tokes ca pe un simbol, trebuie sa te contrazic.

      Nea Hoisan, eu am fost in strada la revolutie. Nu am cerut avantaje materiale pentru asta. Si ca mine sint milioane de romani si unguri. Nici nu meritam avantaje materiale. Noi am obtinut ce ne-am dorit, libertate in primul rind. Iar Tokes ne reprezinta. E simbolul nostru. El a fost scinteia. E mai roman decit multi romani. Eu asa il percep, si ii iert toate declaratiile in favoarea natiei sale. Nici macar noi romanii nu ne iubim prea mult intre noi.

      Daca vrei sa lovesti pe cineva, ia asociatiile de revolutionari libidinosi. Aia nu ne reprezinta. Sint revolutionari dubiosi, cu diplome, mercenari de santaje post-revolutie. Ia-le toate drepturile, diplomele si medaliile. Fa-i de ris. Vinde-i cui vrei.
      • 0 (2 voturi)    
        Cateva precizari... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 22:24)

        Nea Hoisan [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        1. Din punctu meu de vedere singuru lucru care conteaza cu adevarat atunci cand trece o revolutzie peste tine este sa intzelegi ce ti se intampla si sa actzionezi in consecintza. Nimic mai mult... "participare", "milioane de rumani si unguri", etc sant vorbe goale de contzinut.

        2. Ie adevarat, rumanii nu se iubesc intre iei de ceva timp, fo 2000 si ceva de ani. Scuza-mi intrebarea naroada, tocmai descoperi apa calda?

        3. Rogu-te, raspunde la o intrebare; intr-o disputa televizata, campanie prezidentziala, in timpul unei confruntari televizate, un actual posibil pushcariabil intreaba un actual fost pushcarias; "Adriane, cu ce-a greshit poporu asta de trebuie sa aleaga un preshedinte dintre doi comunisti?"
    • +3 (7 voturi)    
      Si inca ceva (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 21:12)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      Nea Hoisan, mult timp dupa revolutie, Tokes a fost defaimat de comunistii nationalisti. A fost zugravit drept un provocator. Exact pentru a lovi in revolutie, pentru a ne umili pe toti, pentru a ne intoarce la perioada comunista.

      Ceea ce se intimpla acum, este razbunarea comunistilor de atunci. Daca studiezi componenta consiliului care propune asemenea magarie, vei descoperi ca toti sint uslamisti. Niste nenorociti. Ei nu lovesc numai in Tokes. Lovesc cu buna stiinta in revolutie, in condamnarea comunismului, in democratie si libertate. Stiu bine ce fac aceste vipere viclene.
      • -1 (1 vot)    
        Daniele... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 22:36)

        Nea Hoisan [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Nu-i mai impartzi in uslamishti, basishti, etc. Sant totzi o apa si-un pamant. Si un secret: comunishtii de atunci ierau prima-ntai fatza de ashtia de astazi. Sti de ce? Ierau gata ingrashatzi. Astazi? Baselu are doua capre flamande, copy-paste ie avid sa iasa-n fatza, crinutza ie lider regional, mi'aitza, regele dobitocilor, are si iel nishte capre fomiste-n batatura iar 22 de milioane de gushteri, unguri si secui inclusi, trag sa-i sature pe papleaci.
        Deci, da, ai dreptate.
  • +5 (7 voturi)    
    Nedumerire (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 20:21)

    STEFAN A. [utilizator]

    Si domnul Adrian Nastase e decorat cu Steaua Republici . A facut si puscarie dar nu a cerut nimeni sa fie retrasa decoratia . Nu am habar sa fie domnul Tokes condamnat dar in tara minunilor e mai de valoare un puscarias decit un om fara cazier judiciar ?
  • +7 (7 voturi)    
    Adevarul ca Tokes nu a fost fair play fata de tara (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 20:38)

    rov [utilizator]

    Dar cred ca aproape toti din lista ar trebui revocati de la decoratii. Mai lipseste beeecali si pizzti.
    RUSINE!
  • +2 (4 voturi)    
    Desteapta-te, Romane! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 22:50)

    Padre Corrado [utilizator]

    Fraților,
    Credeti-ma ca nu sunt nici Funar și nici Vadim (ambii niște iluștri mascarici), dar nu pot sa nu îmi dau seama, în calitate de roman, de eforturile din ultima vreme ale Ungariei în direcția 'Transilvania'. E vizibil cu ochiul liber și de la multe poste. Celor care (inca) mai vad în Laszlo Tokes un reprezentant al revoluționarilor din '89 și care nu sunt agenți infiltrati, le spun cu inima deschisa: Fraților, treziti-va! În zilele noastre, războiul se duce cu alte arme. Baioneta și tunul au fost înlocuite de televizor și Facebook. Manipularea presei funcționează în toate sensurile, nu doar în cele mărunte, ale "mogulilor" sau ale politicienilor. Sunt de multe ori uimit de "orbirea" oamenilor de lângă mine fata de minciunile vehiculate de presa. Trădarea de tara nu mai reprezinta o prioritate nici măcar pentru serviciile specializate - care fapt ma întristează intr-o și mai mare măsură, dat fiind faptul ca respect inteligenta acestor oameni. Sa fim vigilenți, va indemn cu sinceritate pe toți cei onești dintre dvs, in fata intereselor străine prezente în România.
    • 0 (0 voturi)    
      Gresesti,Padre! (Joi, 21 noiembrie 2013, 13:15)

      EagleEye [utilizator] i-a raspuns lui Padre Corrado

      Pana voi stati cu ohii pe Ungaria si pe Tokes,USL-ul imparte tara si ii da baronilor.Asa cum ai zis si tu:Desteapta-te,romane!Lasati ungurii si vedeti de treaba pentru ca nu ungurii sunt dusmanii nostri ci politicienii romani!
  • +1 (1 vot)    
    libretatea ta de expresie... (Joi, 21 noiembrie 2013, 13:49)

    luci30 [utilizator]

    si gindire,incalca libertatea mea.Eu n-am sa ma duc niciodata la vecinul meu ungur,sau la vecinul meu iehovist in casa si sa-l sicanez pe teme de apartenenta la o etnie sau credinta.Este libertatea lor de-a fii cetateni romani de etnie sau religie diferita de-a majoritatii,precum la fel de liberi sunt sa-si caute implinirea in alte democratii si constitutii.Faci un joc murdar pt. ambele etnii(romana/maghiara)ca sa-ti mearga bine doar TIE.
  • 0 (0 voturi)    
    este o mare mizerie... (Vineri, 22 noiembrie 2013, 14:12)

    ..13 [utilizator]

    USL incearca sa murdareasca totul in jur.

    Nu se mai poate respira in RO., trist rau de tot!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version