Ministrul moldovean al Transporturilor Vasile Botnari a declarat ca va cere despagubiri firmei romanesti care a moderinzat trenuri moldovenesti, in contextul in care trei dintre cele patru garnituri se afla in continuare in depou, iar CFM suporta pierderi zilnice, relateaza ProTV Chisinau, citat de Mediafax.

Potrivit postului, motoarele s-au defectat, iar vopseaua s-a "cojit" deja, in contextul in care modernizarea celor patru trenuri a costat opt milioane de lei moldovenesti (aproximativ 492.500 de euro), un proiect din timpul mandatului de ministru al Transporturilor al liberalului Anatol Salaru. Acesta nu a putut sa fie contactat, precizeaza postul.

Dupa ce ProTV Chisinau a difuzat un reportaj despre trenurile modernizate in Romania care stau in depouri, ministrul Transporturilor a efectuat o "inspectie" la Caile Ferate.

Botnari s-a declarat foarte nemultumit de faptul ca trei dintre cele patru trenuri modernizate sunt defecte. El si-a exprimat nemultumirea fata de faptul ca vopseaua de pe trenuri "s-a sters deja", dupa un an de la "renovare". In plus, garniturile nu consuma mai putin, asa cum s-a anuntat initial.

Potrivit postului, nici mecanicii nu sunt "incantati" de trenurile modernizate.

Trenurile au fost modernizate la o uzina in Pascani. Reprezentantii acesteia afirma ca vor remedia defectiunile.

Primul tren modernizat se afla si el in depou, de aproximativ doua luni. Dupa ce s-a defectat de mai multe ori, specialistii nu pot spune ce problema are, potrivit televiziunii, care adauga ca una dintre cele trei garnituri a fost reparata deja si este pregatita sa fie pusa in circulatie sambata.

Pana in prezent, pierderile nu au fost estimate, insa unii oficiali afirma ca acestea vor fi prezentate uzinei producatoare.

Al cincilea tren modernizat urmeaza sa ajunga la Chisinau pana la inceputul lui septembrie. Valoarea contractului privind moderinzarea celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.