Accidentul din Muntenegru: Viteza autocarului era de 80 de km/h - presa

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 28 iunie 2013, 10:56 Actualitate | Esenţial

Anchetatorii au stabilit ca autocarul roman implicat in accidentul din Muntenegru se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, respectiv de doua ori mai mult decat limita admisa pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, relateaza cotidianul Vijesti, citat de Mediafax.

"Dispozitivul care inregistreaza datele la bordul autocarului arata ca viteza acestuia, inainte de accident, era de 80 km/h, ceea ce inseamna de doua ori viteza admisa pe aceasta portiune de drum", potrivit politiei.

Tahograful a fost demontat joi de pe caroseria autocarului. Potrivit unor surse citate de publicatia muntenegreana, dispozitivul digital nu pare sa fie avariat, iar cauza accidentului ar urma sa fie cunoscuta saptamana viitoare. Investigatorii nu stiu nici in acest moment cine se afla la volanul autocarului in momentul producerii accidentului.

Procurorul Vojislav Grujic anuntase anterior ca tahograful autocarului urma sa fie scos joi. "Nu este o ancheta simpla, de aceea nu trebuie sa existe nicio eroare", a declarat Grujic, informeaza site-ul postului public RTCG.

Un autocar cu turisti romani a cazut intr-o prapastie, in Muntenegru, duminica seara, in urma accidentului pierzandu-si viata 18 persoane, iar alte 29 fiind ranite. Potrivit concluziilor preliminare ale anchetei, accidentul s-a produs la iesirea autocarului dintr-un tunel rutier. In momentul iesirii din tunel, asfaltul era umed pentru ca plouase, dar lumina soarelui era foarte puternica, existand probabilitatea ca soferul sa fi fost orbit cateva secunde. In aceste conditii, la care se adauga viteza care nu era adaptata la acel segment de drum, soferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a patruns pe contrasens, pentru ca exista o curba usoara, a rupt balustrada de securitate a podului si a cazut in prapastie. Potrivit site-ului cotidianului Dan, anchetatorii analizeaza aceasta ipoteza pe baza declaratiilor supravietuitorilor si altor martori.

Autoritatile din Muntenegru au gasit tahograful autocarului romanesc cazut in prapastie, iar datele dispozitivului vor fi decriptate pentru a se stabili parametrii de circulatie in momentul accidentului si cine se afla la volan. "Am gasit tahograful. Dispozitivul va fi util in demersul de stabilire a cauzei accidentului", a declarat procurorul Vojislav Grujici, citat de site-ul ziarului Vijestima.

Autoritatile muntenegrene incearca sa stabileasca circumstantele in care autocarul romanesc a cazut in prapastie. Numerosi supravietuitori sustin ca soferul circula cu viteza destul de mare. Limita de viteza pe acel segment de drum este de 40 de km/h.












9644 vizualizari
  • +26 (26 voturi)    
    mda (Vineri, 28 iunie 2013, 11:13)

    Shampax [utilizator]

    merg destul de des pe dincolo in concediu, si 99% din masinile care ma clacxoneaza in tunele, sate, poduri pentru ca merg cu viteza legala si ii deranjeaza, sunt tiruri si autocare. romanesti.
    • +17 (17 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 28 iunie 2013, 11:53)

      Ionutzelu [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      Am fost in 2011 in Muntenegru si vrem sa mai mergem. Si eu si sotia am ramas impresionati de frumusetea si dificultatea drumurilor muntenegrene.
      Gazda noastra din Budva (sarb) ne-a spus la un moment dat ca desi sarbii si muntenegrenii ii plac pe romani (din varii motive, mai mult sau mai putin istorice, printre care si acela cu incalcarea embargoului ;) ) in ultimii ani autocarele cu romani au devenit o problema. Sunt prea multe si circula haotic. Nu e o problema, ne-a spus, sa veniti cu masinile voastre, sa conduceti bine, dar autocarele sunt cel putin enervante si foarte periculoase.
      Ai dreptate cu romanii care depasesc si claxoneaza, e valabil si in Bulgaria pe care am strabatut-o nord-sud, est-vest.
    • +6 (6 voturi)    
      Stai linistit...cretini is... (Vineri, 28 iunie 2013, 15:27)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Shampax

      Peste tot!
      Insa noi ne evidentiem din pacate ca natie in acest domeniu al soselelor..
      Dupa un concediu placut in AU...la intratrea in HU,pe o restrictie de viteza datorita unor lucrari,cine claxona si turba la volan?
      Compatriotul meu din SM...
      Si inca o scena groteasca...pe banda de siguranta venea un nene tot din RO..austriacul din fata mea a pus mana pe telefon si a anuntat politia...in 2 min l-au inhatat..
  • -5 (25 voturi)    
    Soferul meserias (Vineri, 28 iunie 2013, 11:15)

    cato [utilizator]

    Era un sofer, nu bun, foarte bun.
    • +13 (13 voturi)    
      ai un plus... (Vineri, 28 iunie 2013, 12:14)

      ember [utilizator] i-a raspuns lui cato

      ...pentru sarcasm. Iar pentru Shampax: exact asta se intampla si in romania, am mai spus-o la un alt articol pe tema acestui accident.
      daca in romania conduci regulamentar esti privit ca un anchilozat care incurca lumea. soferii 'de meserie' romani sunt cei mai periculosi participanti la trafic - stiind ca noi riscam mai mult decat ei daca ne ciocnim cu citroenul de duba sau autocarul firmei la care lucreaza sunt pregatiti sa te arunce de pe drum in orice moment.
    • +2 (8 voturi)    
      eu nu am inteles gluma (Vineri, 28 iunie 2013, 12:29)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui cato

      de ce era sofer bun? Ca a derapat?
      • 0 (2 voturi)    
        Fiindca mergea la limita! (Vineri, 28 iunie 2013, 13:55)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Vremea insa a depasit profesionalitatea soferului: la intrare si in tunel drumul era uscat, la iesire era umed... cu toate ca afara lucea soarele.
      • +7 (7 voturi)    
        explicatie (Vineri, 28 iunie 2013, 13:56)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Cato citeaza de fapt din nu stiu ce personaj: un coleg de munca de-al soferului a declarat ca asta nu era bun, ci foarte bun.
  • +16 (24 voturi)    
    Viteza care ucide! (Vineri, 28 iunie 2013, 11:18)

    Martinezu [utilizator]

    Asa cum ma asteptam accidentul nu are absolut nimic cu " neregulile" gasite la firmele implicate. NU are absolut nimic cu interventia tardiva sau la timp a autoritatilor romane. Totul ca de obicei e o mare galusca de presa o presa isterica.
    Vinovatul ca in marea majoritate a cazurilor ete viteza si neatentia.
    Dar oare ete soferul mai vinovat decit noi toti cei care conducem cu " putin" peste limita admisa pe diferite sectoare? Citi dintre noi incetinim intr-o zona dreapta pt ca indicatorul sa zicem rata 30/h?
    Aici cred ca tine de conditia noastra a tuturor ( a romanilor mai ales). Sintem obisnuiti sa " calcam" mai tare acolo unde stim ca nu ne vede nimeni. E o chestiune mai profunda. Vine cred din nepasarea noastra fata de lege. Legea si regulile ei pt noi, majoritatea, sint facultative. De aici si lungile si lamentabilele scuze in fata politistului. Vine daca vreti din acea regula de a semnaliza pe ceilalti de existenta radarului pe sosea. Strainii ( vesticii imi spuneau ca admira si int oarecum surprinsi de " solidaritatea noastra). Ei nu intelegeau ca noi sintem solidari la " rau". Respectul fata de lege pleaca din momentul in care arunci pe jos o hirtie in loc s-o cari pina la cos.
    Putem sa declaram 5 zile pe aptamina doliu national dar in zadar. Ne trebuie o forta care a aplice la singe legea si vom reduce aceste catastrofe.
    • +18 (18 voturi)    
      Corect! (Vineri, 28 iunie 2013, 11:43)

      Marian G. [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Si acum or sa-ti sara in cap toti soferii "meseriasi" care iti vor spune ca ei depasesc viteza legala pentru ca nu avem infrastructura. Pe principiul "da-mi infrastructura ca sa merg repede, ca eu nu pot merge incet". Si aia care spun ca politia sta la panda sa-i prinda cand incalca regulile de circulatie. Asta pe principiul "ce nenorociti sunt aia, tocmai acolo unde puteam sa merg cu viteza peste cea legala, acolo s-au ascuns, ca sa-mi dea mie amenda ca nu respect regulile. Ce tupeu!"
      • +12 (12 voturi)    
        Soferii romani incalca toate regulile (Vineri, 28 iunie 2013, 12:58)

        Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Marian G.

        Nu-i vorba numai de viteza. Eu am fost de cateva ori afara si numai in vest (Ungaria, Austria, Germania, GB). N-am vazut o masina pe trotuar. Nu stiu cum o fi in orient. Oricum in Bucuresti risti sa fii calcat pe trotuar, nu numai pe trecerea de pietoni. Si evident, totu'-i din cauza infrastructurii.
    • +8 (12 voturi)    
      Forta aia se numeste Ministerul de interne (Vineri, 28 iunie 2013, 11:50)

      , NeverToTheLeft [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      si oamenii care sunt angajati acolo!
      Ori, atata timp cat ei sunt primii care incalca regulile, ce sa mai asteptam?
      Reguliel sunt incalcate, pentru ca sefii lor incalca regulile, pentru ca sefii sefilor lor, fac acelasi lucru... pana sus!
      Si apoi se incepe cu scuze sau cu acuze.
      Sau mai rau cu derogari de la regula, cu amendarea regulilor, ...
      Mai este si ceea ce Orwell a defint mai demult: "toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale decat altele... four legs gooood, two legs baaaad!"
      • +3 (3 voturi)    
        Era s-o patesc cu politistul roman (Vineri, 28 iunie 2013, 14:19)

        adcrone [utilizator] i-a raspuns lui , NeverToTheLeft

        Acum citeva zile veneam spre Bucuresti dinspre Alexandria. Era cam miezul noptii. Intr-o comuna, am fost depasit in curba, pe linie continua, de masina politiei (nu era in misiune), iar la revenirea pe banda 1 era cit pe ce sa ma acroseze. Eram cu toata familia in masina, 2 copii mici, etc. Nici nu vreau sa ma gindesc ce se putea intimpla.
        Si unde se grabea nesimtitul? Nicaieri. A intrat la benzinarie un pic mai incolo.
        • +1 (1 vot)    
          Poate nu mai putea tine... (Vineri, 28 iunie 2013, 17:21)

          JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui adcrone

          ... prostata isi spunea cuvantul.
          :-)

          Acum sincer, mai bine faci pe tine decat sa pui viata altora in pericol.
    • +1 (13 voturi)    
      fals (Vineri, 28 iunie 2013, 12:33)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      vorbesti despre tine, dar nu generaliza si la alti romani.
      Pe un tronson cu viteza maxima de 40km/h, nu am condus niciodata cu viteza dubla...it mai dau 10, max 15km/h mai mult decat legea, dar cam atat.
      Soferul ala avea viteza dubla, asa ca e vinovat din plin.
      • +7 (9 voturi)    
        QED (Vineri, 28 iunie 2013, 12:45)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Pai eu ce ziceam? Dupa parearea ta, daca ar fi avut 15 km mai mult era nevinovat,. Sau vinovat putin.
        Legea la tine este putin interpretabila. Cu putin mai la vale merge.
        Am asistat mai demult la o intimplare.
        Un grup de oameni traverseaza Splaiul Unirii pe rosu. Pentru ca in acel moment nu treceau masini.
        Grup numeros bineinteles. O babuta batrina ( scuzati pleonasmul) vazind cireada trece si ea.
        Vine un ARO, si o face praf pt ca saracuta a ramas ultima...Cine e vinovat? Vinovata era chiar cireada de cuvantatoare in opinia mea.
        Bunul simt si legea merg mina in mina dar noua majoritatea ne lipsesc. Tu poate ai putin din amindoua.
        • -4 (10 voturi)    
          nu ai inteles (Vineri, 28 iunie 2013, 13:55)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          daca avea viteza doar cu15km/h mai mult, nu se producea accidentul. La viteze mari pierzi controlul..., adica cand depaseste limita legala cu 40-50km/h, nu cu 10 km/h. Daca soferul autobuzului avea max 55 km/h, nu derapa, si nu pierdea controlul.
          cat despre legea rutiera, afla ca si ea aplica sanctiuni in functie de intervalul cu care ai depasit viteza maxima admisa:
          -pt depasiri de10-20km/h este o pedeapsa mai mica (amenda+puncte de penalizare)
          -pt depasirea cu 40-50 km/h este o pedeapsa mai mare
          -depasire cu mai mult de 50km/h este caz penal.
          Asa ca da, este diferenta mare intre a depasi viteza maxima legala cu 1km/h sau cu 50km/h
          • +7 (7 voturi)    
            eternele scuze! (Vineri, 28 iunie 2013, 14:38)

            Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Îmi e lehamite de asemenea mentalități. Este ILEGALĂ depășirea limitei maxime de viteză, și nu sînteți „mai puțin ilegal” dacă depășiți cu 10 km/h și „mai foarte ilegal” dacă depășiți cu 50 km/h. Nici la +10, nici la +50 km/h nu puteți frîna la timp dacă se întîmplă ceva neprevăzut în fața dumneavoastră.
            Nu țin să trăiți dumneavoastră ca să propagați mentalitatea dreptății gri, dar poate aveți respect pentru cei pe care riscați să-i nenorociți - ceea ce șoferul respectiv se pare că nu a avut. Apropo, dacă la +50 km/h sigur omorîți pe cineva, la +10 km/h s-ar putea „doar” să-l mutilați pentru restul vieții. Dar, desigur, sînteți „mai puțin ilegal”...
            • -3 (5 voturi)    
              nope... (Vineri, 28 iunie 2013, 16:07)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

              cand ai depasit viteza maxima cu 10km/h, poti sa faci ceva: sa franezi, sa ocolesti, dar la +50km/h nu mai poti face nimic.
              Pe de alta parte, daca tu ai pe bord viteza de 60km/h, in realtiate ai aprox 54km/h, pt ca vitezometrul de pe masina arata mereu mai mult decat viteza reala....si la o diferenta de +4-5km/h intri in eroarea radarului, nici macar nu te vede radarul ca ai depasit viteza.
              Dar la +50km/h da, nu ai ce sa faci, e deja inconstienta.
              • +4 (4 voturi)    
                q.e.d. (Vineri, 28 iunie 2013, 17:03)

                Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Cum spuneam, alte scuze în favoarea „mai puțin ilegal”.
                Cînd ai depășit viteza maximă înseamnă că ai încălcat legea.

                Dar e de înțeles cum s-a ajuns ca, în RO, conceptul de justiție să fie inadmisibil de flexibil.
  • +17 (27 voturi)    
    Se schimbă puţin datele problemei (Vineri, 28 iunie 2013, 11:24)

    corvus coraX [utilizator]

    Asta înseamnă că şoferul este vinovat. Clar! A murit şi el. Şi el a fost inclus printre cei 18 "decedaţi morţi" pentru care s-a ţinut doliu naţional. În concluzie, s-a ţinut doliu naţional şi pentru un criminal din pricina căruia au murit 17 persoane nevinovate..
    • -14 (24 voturi)    
      Sunt mai multi vinovati (Vineri, 28 iunie 2013, 11:49)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Am auzit ca tunelul era neluminat si la iesirea din el se gasea un copil pe carosabil...
      • +22 (26 voturi)    
        :)) (Vineri, 28 iunie 2013, 12:20)

        Marian G. [utilizator] i-a raspuns lui mcris

        Iar autocarul nu avea farurile aprinse si circula cu 80 km / h tocmai ca sa previna un accident. De altfel, podul respectiv este o rampa de pe care sar autocare in fiecare zi. Copilul este pus acolo de muntenegreni special pentru a provoca accidentele. Asa "am auzit"!
        Astfel de scuze sunt penibile!
    • +11 (15 voturi)    
      Exact... (Vineri, 28 iunie 2013, 12:48)

      Runa [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      ... si a fost inmormantat si mediatizat ca un erou, pe cand el nu este altceva decat un criminal, in ale carei maini statea viata a zeci de persoane!
  • +6 (8 voturi)    
    Monitorizare prin GPS (Vineri, 28 iunie 2013, 12:19)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    realizata de catre ISCTR. Montarea unui asemenea sistem sa fie obligatorie pe autovehiculele care transporta persoane.

    In functie de zona pe unde mergi sa fii avertizat daca depasesti limita de viteza. Chiar orice telefon de clasa medie stie sa ruleze aplicatii de navigatie si sa ofere asemenea avertizari, ce mama naibii.

    In cazul incalcarii limitei se se aplice puncte de penealizare dupa un sistem similar punctelor de penalizare din Codul Rutier.

    La un anumit numar de puncte de penalizare sa se aplice avertisment, iar in caz de recidiva, reducerea salariului/desfacerea contractului de munca si sanctionarea transportatorului.

    Daca nu exista sanctiuni pe o anumita perioada de timp, soferului sa i se ofere o prima, iar transportatorului, facilitati fiscale, spre exemplu.

    Informatiile privind sanctiunile si premierile sa fie publice.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu-i mai simplu un scanner? (Vineri, 28 iunie 2013, 12:40)

      zwilling [utilizator] i-a raspuns lui Jimmy Hoffa

      La cat costa un autocar cred ca nu-i un capat de tara sa se monteze pe el un scanner pentru indicatoarele cu limita de viteza (exista deja pe limuzine din clasa premium) si eventual (de ce nu?) limitarea electronica a vitezei autocarului la cea indicata de scanner.
      • +2 (4 voturi)    
        Solutia ta e pentru problema (Vineri, 28 iunie 2013, 13:16)

        Jimmy Hoffa [utilizator] i-a raspuns lui zwilling

        zonelor cu limita temporara de viteza. Treaba e ca indicatoarele trebuie sa fie amplasate la distante mai mici intre ele si pe la intersectii a.i. sistemul "sa vada" indicatorul din timp.
        Problema este ca un asemenea sistem se gaseste deocamdata pe autoturisme din clasa premium, pe cand un sistem GPS, eventual si cu o camera video atasata este mult mai accesibil.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 28 iunie 2013, 14:49)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Jimmy Hoffa

      Sau cel putin firmele de transport sa fie obligate sa verifice tahograful si sa sanctioneze soferul daca depaseste viteza normala pe un segment de drum. E clar ca pe un drum de munte nu ai cum sa mergi cu 80 km/h (cel mult ocazional cateva secunde pentru o depasire). In mod sigur n-a fost prima data cand a mers cu viteza, daca cineva ar fi verificat sistematic nu se ajungea aici.
  • +5 (11 voturi)    
    2 sfaturi (Vineri, 28 iunie 2013, 13:25)

    un dac [utilizator]

    Cu parere de rau pentru acest accident tragic, cred ca trebuie trase doua concluzii:
    1. nu mai mergeti in circuite "10 tari in 10 zile". daca dispare cererea, dispare si oferta. este inuman ce se intampla cu majoritatea circuitelor, totul este o goana dupa nimic.
    2. daca totusi mergeti, faceti observatie soferului pentru orice incalcare a legii (viteza, mers pe contrasens, nerespectarea timpului legal de condus etc).

    Cred ca presa ar trebui sa puna mai mare pret pe aceste doua concluzii.
  • +13 (13 voturi)    
    tahograful nu minte (Vineri, 28 iunie 2013, 14:07)

    hcoanda [utilizator]

    E apreciat ca muntenegrenii au lansat ipoteza copiilor care au fost evitati de "bravul" sofer (apropos ce sa caute niste copii singuri pe mijlocul podului?!).Pe de alta parte, din tabara noastra a venit "solutia" miraculoasa cu lumina orbitoare la iesirea din tunel.Dar tahograful nu minte iar cauza principala a fost viteza.


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică