Ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, si-a nuantat luni declaratiile si a precizat nu se poate preciza deocamdata tipul de avion multirol care va fi achizitionat de Romania, acest lucru urmand a fi cunoscut in momentul in care va fi semnat contractul, scrie Agerpres.

"Vom putea spune acest lucru in momentul in care vom semna contractul. Vom demara etapa negocierilor si abia la sfarsitul acestei etape putem sa avem certitudini. Negocierile se vor purta, intr-o prima etapa, cu un singur furnizor. Daca vom avea succes, categoric ne vom opri aici. Daca nu vom avea succes si daca piata produselor multirol se va ingusta, atunci vom deschide negocieri si cu altii. Finantarea va fi cu certitudine de la bugetul de stat, pentru ca se pune problema sustinerii unui program multianual de finantare cu impact minimal de 0,1% din buget", a declarat Corneliu Dobritoiu, dupa intalnirea cu membrii comisiilor de specialitate din Parlament.

El a spus ca le-a prezentat membrilor Comisiilor reunite de aparare, ordine publica si siguranta nationala "o analiza de stare succinta".

"Am facut o scurta introducere in tema, o analiza de stare succinta, analiza in urma careia rezulta ca trebuie sa derulam rapid niste etape pentru a ne aseza ferm in picioare cu o relevanta strategica pe masura, ca stat. Am prezentat conceptia de dezvoltare a capacitatilor aeriene pana in 2030. E o conceptie graduala, care vizeaza pe o perioada initiala desfasurarea unei achizitii, urmata de operare in comun atat a MIG 21 LanceR cu a avionului care va intra in dotare si o perioada finala, care speram noi, in alte conditii economice, sa ne asigure accesul catre un aparat de generatia a V-a", a afirmat Dobritoiu.

Ministrul Apararii, Corneliu Dobritoiu, a declarat joi seara, la TVR 1, ca s-au identificat resurse in buget pentru achizitia celor 12 avioane F-16 la mana a doua din Portugalia si "vom incepe sa platim de anul viitor, pana in 2016, cand vom beneficia de ele".

Ministrul a explicat ca pretul propriu-zis al aparatelor se ridica la maximum 120 de milioane de dolari, dar ca diferenta de costuri (pana la 600 de milioane de dolari) o reprezinta suportul logistic.