Un studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG), in care sunt comparate performantele sistemelor feroviare din Europa, plaseaza Romania in categoria retelelor de cale ferata care nu dispun de un nivel de siguranta suficient, alaturi de Polonia si Slovenia, relateaza Le Figaro. La polul opus, tarile cu un indice bun al performantei sunt: Elvetia, Franta, Germania, Suedia si Austria.

Gara de Nord Foto: Agerpres

Prin "performanta" sistemului feroviar al unei tari, BCG intelege nivelul traficului suportat de acesta, calitatea serviciilor si siguranta pasagerilor.

Indicele performantei feroviare in Europa a fost creat prin analizarea cailor ferate din 24 de tari europene. In urma cercetarii, acestea au fost impartite in trei categorii:

1. tari cu un nivel ridicat al performantei retelei feroviare: Elvetia, Franta, Germania, Suedia si Austria.

2. tari cu o calitate medie a serviciilor si a gradului de utilizare a retelei: Finlanda, Marea Britanie, Olanda, Republica Ceha, Spania, Belgia, Italia, Luxemburg, Norvegia

3. tari ale caror sisteme feroviare sunt deficitare la capitolul siguranta: Irlanda, Slovenia, Romania, Polonia

"Punctualitatea trenurilor, rezistenta la intemperii, serviciile [...] sunt adesea pincipalele preocupari ale cetatenilor", a explicat Sylvain Duranton, director asociat la BCG si co-coordonator al activitatii feroviare la nivel global.

Studiul BCG raporteaza totodata performanta sistemelor feroviare nationale raportata la nivelul investitiilor publice facute in fiecare tara. Astfel, Elvetia investeste 222 de euro anual pe cap de locuitor, Franta cheltuieste 70 de euro, Germania 80 de euro iar Suedia 86 de euro.