Clasamentul BCG al performantei sistemelor feroviare din Europa: Romania, printre tarile cu o cale ferata deficitara la capitolul siguranta

de Corina Ionel     HotNews.ro
Marţi, 18 septembrie 2012, 12:59 Actualitate | Esenţial

Gara de Nord
Foto: Agerpres
Un studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG), in care sunt comparate performantele sistemelor feroviare din Europa, plaseaza Romania in categoria retelelor de cale ferata care nu dispun de un nivel de siguranta suficient, alaturi de Polonia si Slovenia, relateaza Le Figaro. La polul opus, tarile cu un indice bun al performantei sunt: Elvetia, Franta, Germania, Suedia si Austria.

Prin "performanta" sistemului feroviar al unei tari, BCG intelege nivelul traficului suportat de acesta, calitatea serviciilor si siguranta pasagerilor.

Indicele performantei feroviare in Europa a fost creat prin analizarea cailor ferate din 24 de tari europene. In urma cercetarii, acestea au fost impartite in trei categorii:

1. tari cu un nivel ridicat al performantei retelei feroviare: Elvetia, Franta, Germania, Suedia si Austria.

2. tari cu o calitate medie a serviciilor si a gradului de utilizare a retelei: Finlanda, Marea Britanie, Olanda, Republica Ceha, Spania, Belgia, Italia, Luxemburg, Norvegia

3. tari ale caror sisteme feroviare sunt deficitare la capitolul siguranta: Irlanda, Slovenia, Romania, Polonia

"Punctualitatea trenurilor, rezistenta la intemperii, serviciile [...] sunt adesea pincipalele preocupari ale cetatenilor", a explicat Sylvain Duranton, director asociat la BCG si co-coordonator al activitatii feroviare la nivel global.

Studiul BCG raporteaza totodata performanta sistemelor feroviare nationale raportata la nivelul investitiilor publice facute in fiecare tara. Astfel, Elvetia investeste 222 de euro anual pe cap de locuitor, Franta cheltuieste  70 de euro, Germania 80 de euro iar Suedia 86 de euro.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1141 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Corina esti in eroare profunda. (Marţi, 18 septembrie 2012, 13:24)

    spysoby [utilizator]

    Nu stiu cine a facut clasamentul asta dar e varza.CFR mai nou CFR Calatori etse unul din cele mai sigure din lume.Sigurul incident major a fost acum citiva ani la Buzau (cind un tren de persoane a deraiat pentru ca s-au furat piese de la macaz.) si o persoana a murit.Germania,Franta si Elvetia au avut catastrofe feroviare.Asa ca faptele vorbesc de la sine.
    • 0 (0 voturi)    
      cu viteza medie de 60km/h (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:01)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui spysoby

      este greu sa deraieze un tren. daca totusi se intampla, iti dai seama in ce stare sunt liniile. cand ai mers intr-un tren ultima oara?
    • 0 (0 voturi)    
      parere nesustinuta (Marţi, 18 septembrie 2012, 15:00)

      hash [utilizator] i-a raspuns lui spysoby

      Pentru a putea trage vreo concluzie, ar trebui mai intai sa vedem care este numarul de accidente raportat la frecventa de utilizare a caii ferate. Metricile sa vorbeasca :)

      Acum, sa speculam putin: care credeti ca este numarul de garnituri care circula pe caile ferate din Elvetia, Germania, fata de acelasi numar in cadrul cailor ferate romane?

      Facem raportul numarului de accidente si ne iese o metrica .. cu care putem compara, in aceleasi conditii, performantele celor 2 sisteme.

      Faptul ca dvs. spuneti ca s-a intamplat un sungur accident, fata de Germania, este irelevant. Pana si vitezele medii cu care circula trenurile in cele 2 tari sunt diferite. Premizele de la care plecati sunt diferite.

      Iata de ce argumentatia dvs. 'faptele vorbesc de la sine' este falsa. Ia puneti sa circule in Romania acelasi nr. de trenuri ca in Germania, ponderat cu lungimea totala a caii ferate, la aceeasi viteza si .. vedeti ce obtineti in materie de accidente :)

      Ar fi bine ca data viitoare cand va mai exprimati public o parere sa veniti cu argumente. Pentru ca altfel, cine nu cunoaste va aproba, cine se pricepe va ignora .. si doar nu vreti aprecierea ignorantilor, nu-i asa?
  • 0 (0 voturi)    
    Mai usor cu critica (Miercuri, 19 septembrie 2012, 10:37)

    spysoby [utilizator]

    Cu trenul circul destul de des;ce incelegi prin starea liniilor.Viteza de circulatie e data de mai multi factori ;in general de rangul trenului(minus restrictiile).Poti face sa mearga cu cu 200km la ora dar intrebarea esti au romani bani sa platesca un astfel de bilet..Statisc vorbind utilizind chiar metrica lui "hash" tot stam mai bine decit nemtii.Lungimea cai ferate Romane este comparabila cu a Germaniei .Iar numarul de trenui nui dat decit de necesitati (de rentabilitate pina la urma).Este foarte relevant numarul de acidente pe calea ferata.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă