Teodor Baconschi: Investitorii turci, interesati de constructia de spitale, infrastructura rutiera si procesarea produselor agricole

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 30 decembrie 2011, 14:41 Actualitate | Esenţial

"Partenerii turci ar dori sa se implice in constructia de noi spitale in Romania, infrastructura rutiera, in agricultura si procesarea industriala a produselor agricole", a declarat pentru HotNews.ro ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, aflat in Turcia ca invitat de onoare la reuniunea anuala a ambasadorilor turci. El a indicat si sectorul financiar - bancar din Romania drept posibila tinta pentru investitii turcesti.

"E loc de mult mai multe investitii turcesti in Romania, dar si de exporturi mai ambitioase de produse romanesti pe piata turca", a spus Baconschi.

Baconschi, care a avut si o intilnire bilaterala cu omologul sau Ahmet Davutoglu, a mai declarat ca "relatia romano-turca se afla la un nou inceput extrem de ambitios. Vizita presedintelui Basescu la Ankara a permis semnarea unei declaratii politice de parteneriat strategic. Sintem impreuna in NATO, cooperam la Marea Negra, Turcia e principalul nostru partener comercial in afara UE".

"Le-am expus ambasadorilor turci in special politica noastra regionala: Marea Neagra, Balcanii Occidentali, Parteneriatul Estic... Turcia e un vecin important, cu care avem tot interesul sa cooperam, sa ne concertam politic, mai cu seama ca si ei participa prin instalarea unor radare la sistemul de aparare anti-racheta", a adaugat Baconschi.

Teodor Baconschi a discutat si despre posibila infiintare a unui curs de limba romana la Facultatea de Litere a Universitatii Trakya din Edirne.

Reamintim ca Teodor Baconschi a efectuat in 29-30 decembrie 2011 o vizita de lucru in Turcia, la invitatia omologului Ahmet Davutoglu. Seful diplomatiei romane a sustinut, in calitate de invitat de onoare, o alocutiune in cadrul "Conferintei anuale a ambasadorilor", fiind pentru prima data cand un ministru de Externe roman este invitat sa participe la o astfel de reuniune. In septembrie 2011, ministrul turc al Afacerilor Externe fusese invitat de onoare la Reuniunea anuala a diplomatiei romane.





















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

1569 vizualizari

  • -2 (10 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 30 decembrie 2011, 14:50)

    MRSmrs [utilizator]

    Mda...asta in timp ce spitalele vechi se inchid din cauza ''reformei in sanatate'' :))
    • +3 (9 voturi)    
      Poate ca unele trebuie inchise (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:12)

      BEDE [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      Daca este vorba de cladiri de peste 100 de ani, care au mai si trecut prin cutremure, probabil ca e mai bine sa se demoleze si sa se construiasca altele noi.
      Apoi, daca sunt spitale in niste comune unde nu sunt nici medici si nu prea sunt sanse sa vina medici, ce altceva sa faca decat sa le inchida?
      Nu ca as iubi guvernul, pt ca in general mi-e scarba de ceea ce face, dar totusi unele trebuie demolate si altele inchise...
      • +4 (4 voturi)    
        mai usor cu investitorii turci pe scari (Vineri, 30 decembrie 2011, 22:32)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui BEDE

        1.nu cred ca nu mai au unde sa investeasca in Turcia, la fel ca investitorii rusi in Rusia !
        2,tot un *investitor * turc a luat serele de la 30 Decembrie si a pus lacatul pe ele,aducand pe piata produse turcesti
        3.au 2-3 spitale bune in Turcia facute de americani ,nu de turci,iar medicii sunt /erau evrei!
        4.in constructii au cea mai slaba calitate ,aduceti chilieni sa ne invete constructii ,nu analfabeti turci !
        5.cu noi sau fara noi tot nu vor intra in UE oricat s-ar da peste cap Basescu!
        6.sa dea inapoi ce au furat din Romania din razboaiele purtate in Romania, unde nu au venit ca investitori,ci ca jefuitori ,sau e totuna ?
        7.lectiile Istoriei nu trebuiesc uitate!
      • 0 (2 voturi)    
        Unele trebuie musai sa se inchida! (Vineri, 30 decembrie 2011, 22:36)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        Exista spitale vechi de bine peste suta de ani, in care te duci sa te tratezi de stomac si pleci bolnav de plamani de la igrasie si mucegai. Similar, exista spitale relativ noi, construite de comunisti, din betoane, in care iarna ingheti, si pe care nu le poti incalzi nici daca faci o centrala nucleara langa, asa-s de proaste cladirile.

        In plus, spitalele astea mai is si construite de multe ori in zone relativ centrale, cu valoare imobiliara. Chestie care nici n-ar fi rea, doar ca sunt limitate pe toate partile, in cazul in care au nevoie sa se extinda.

        Si nu-s de loc putine spitalele in situatia asta. Asa ca io nu vad absolut nici un rau daca astea se darama si se construiesc altele noi in loc, gandite de la bun inceput sa aibe cladiri sanatoase, si sa poata fi extinse.
        • +1 (1 vot)    
          Hmmm (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 12:13)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          1).Spune un singur spital inchis care are peste 100 de ani,
          2).Celelalte spitale nu au fost construite de ''comunisti'' ci de muncitori constructori...sa inteleg ca apartamentele care se vand la pret de vila sunt groaznice dar oamenii nu vor sa le cumpere pe cele capitaliste(superioare, vezi doamne), facute de ''dezvolatatori'' privati.
          3).Unde ai vazut un spital demolat iar apoi reconstruit?
          Costa mai mult cu demolare decat sa faci unul nou de la zero...
          Apropo: stii tu macar un spital nou construit in ultimii 20 de ani?
          4).La ce folosesct spitale noi daca nu se mai fac angajari in sanatate?!
          Poate doar sa fie private...
      • 0 (0 voturi)    
        o idee buna de investitii e sectorul imobiliar (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 17:03)

        steve [anonim] i-a raspuns lui BEDE

        am gasit o oportunitate buna de a investi cumparand case in tari occidentale, de ex. Italia.
        dominrome com
        sau domuskalabria com
        doua site-uri unde poti vedea casele, sa-ti alegi unde doresti sa locuiesti, etc In Calabria sunt peisaje de vis, o mare limpede.... superb loc!!!
    • -2 (8 voturi)    
      e normal! (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:16)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

      de ce sa zici la spital Multumesc, cand poti zice Aferim? cat despre spaga, ea va disparea, inlocuita de bacsis.
    • +2 (6 voturi)    
      Nu intelegi fenomenul. (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:17)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      Turcii vor investi in spitale noi,particulare.In primul rand,un spital vechi merita demolat si unul nou sa nu fie facut pe acelasi amplasament.Daca vrei sa mergi la spital sa te vindeci.In rest numai de bine si un An Nou Mai Bun.Nu te grabi in aprecieri.De obicei romanii nu sunt prosti.Fii roman.
    • -1 (11 voturi)    
      Ha ha ha! (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:18)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      Exact :))

      Dar nu iti face griji! Le vor construi si pe acestea, iar apoi le vor inchide! Important e ca banii sa ajunga acolo unde trebuie!

      Sa nu te miri cand vei vedea ca exista oameni care chiar pot crede minciunile acestui ministru! E contrar logicii elementare sa spui ca vor fi construite spitale in Romania cand cele deja existente sunt inchise, iar in cele deschise sunt din ce in ce mai putin doctori!
  • -1 (7 voturi)    
    yep (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:03)

    Slevin [anonim]

    Orice investitie straina e benefica evident.
    Dar stiu ca turcii au deja cateva spitale prin Bucuresti. Iar la infrastructura, sa ne uitam ce au facut impreun cu Bechtel la autostrada Transilvania.
    • 0 (0 voturi)    
      hai sic ir (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 19:51)

      Janosh [anonim] i-a raspuns lui Slevin

      Ienicerii au pierdut marea ocazie de a face din nou Budapesta pashalic.

      Daca terminau la timp Autobanda A3, sigur primeau ca cadou si celelalte Auri, In special ABudapesta-A3-ABrasov -ABucuresti-AGiurgiu-AIstambul-AInaltaPoarta.

      De, ce sa le faci daca au cedat in favoarea grecilor fanarioti !
      Aveam si noi acuma capitala la Budapesta, asa precum stie tot americanul(inclusiv haia de la Vechtel).
  • +6 (12 voturi)    
    Vecini aliati (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:04)

    hot news [utilizator]

    Asta ne trebuie.
    Din punctul meu de vedere avem nevoie de 2 lucruri:

    1. Sa ne mentinem directia pro Vest pentru a ne apropria cat mai mult de valorile lor (UE si SUA).

    2. Sa ne asiguram ca in caz de razboi avem pe cine conta.

    La ambele puncte cred ca am avansat spre bine in ultimii ani.

    Oricum bravo Dl. Baconschi.
    • 0 (2 voturi)    
      da (Vineri, 30 decembrie 2011, 23:23)

      da [anonim] i-a raspuns lui hot news

      da, situatia s-a mai ameliorat. mai ales ca si Ucraina a inceput sa fie mai prietenoasa cu Romania, intrucat se simte, deja, "strans imbratisata" de Rusia. dupa momentele firbinti avute cu Ucraina (canalul bistroe, insula serpilor si platoul continental - procesul de la haga - toata stima lui Bogdan Aurescu!), momentul a fost depasit. ne prinde bine un vecin prieten, cu atat mai mult cu cat sarbii incep sa fie o dezamagire in ceea ce priveste drepturile minoritatii romanesti.

      mai trebuie sa tinem aproape si cu Bulgaria (o tara de regula prietena cu Turcia), cu care nu (mai) avem prea multe de impartit.

      politic, trebuie sa nu acceptam decuplarea de Bulgaria in privinta Schengen. poate asta ne aduce o intarziere de cateva luni la intrarea in Schengen, dar ruptura ar crea o falie intre Romania si Bulgaria. nu am avea de castigat.
  • -3 (7 voturi)    
    Mintea cea de pe urma a romanului (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:31)

    Atreus [anonim]

    De cand am spus eu ca trebuie sa privim spre orient daca mai vrem sa vedem crestere economica? Spre vest nu putem decat sa mergem la un paharel de ginars cu merkel si sarko... Intr-o "locatie" exotca
  • -2 (8 voturi)    
    de ce nu mai pot crede... (Vineri, 30 decembrie 2011, 15:38)

    catalin_mattei [utilizator]

    nu mai pot crede in aceste declaratii pt ca pana acum ele s-au dovedit a fi doar vorbe.. imi aduc aminte de vizita in China si asteptarile partii romane la finalul acesteia.. si cu ce ne-am ales?... probabil ca vor fii unii care spun ca e prea devreme pt a se vedea rezultate concrete.. o fi si asta dar increderea deja atinge cote de avarie
  • +1 (7 voturi)    
    turcii in constructii (Vineri, 30 decembrie 2011, 16:03)

    vercingetorix [utilizator]

    inainte sa ne batem cu pumnul in piept ca vin investitori turci sa CONSTRUIASCA la noi, n-ar fi rau daca ne-am interesa sa vedem pagubele provocate de cutremurele din Turcia si cate cladiri sunt construite conform standardelor
  • +4 (8 voturi)    
    haios... (Vineri, 30 decembrie 2011, 16:05)

    LupuMoralist [anonim]

    zecile de morti la cutremurele de 3-4 grade care au loc in Turcia ii recomanda pe turci ca fiind niste constructori priceputi...
    • +3 (5 voturi)    
      turcii (Vineri, 30 decembrie 2011, 16:45)

      marius [anonim] i-a raspuns lui LupuMoralist

      turcii sunt cunoscuti in domeniul constructiilor in Romania ca fiind neseriosi, cladirile realizate de ei nerespectand nici cele mai elementare notiuni de armare a elementelor de rezistenta
  • +2 (6 voturi)    
    ce mai ramane? (Vineri, 30 decembrie 2011, 16:25)

    aferim [anonim]

    sa ajute si la constructia catedralei neamului...da chiar s-a rasturnat lumea cucurucucuuu in sus....domnu baconschi nu-i rugati sa ne faca si niste cimitire?
    • +7 (7 voturi)    
      daaa (Vineri, 30 decembrie 2011, 17:54)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui aferim

      i sa faca\ fabrici de paine ca lucratorii nostrii nu stiu si borcane de muraturi ca nici asta nu stim!
    • 0 (0 voturi)    
      Buna asta cu... (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 15:48)

      Doc [anonim] i-a raspuns lui aferim

      cimitirele :))
  • +2 (2 voturi)    
    VIN TURCII.... (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 10:13)

    barghieru [utilizator]

    Niciodata n-am vazut "lucruri" bune din Turcia.Pe din afara frumoase,iar inauntru nimic(adica calitate proasta).Toata productia ieste de doi bani,cum si turcii fatzarnici la toate timpurile.Tot ce produc ieste de folosinta unica,nu poti conta,ca va dura in timp.Buna de pus la vazul lumii(productia turciasca) si numai.
  • +1 (1 vot)    
    De ce turci ? (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 15:15)

    mr hyde [anonim]

    Domnule Baconschi , dar investitori din Dane amrac , Suedia , Germania sau Japonia gasiti ? Adica investitori seriosi din tari cu traditie indistriala si nu producatori de kabap sau decladiri care se darama la un stranut ...Nu am nimic cu turcii dar nici nu sunt o natiune care sa fi dat omenirii prea multe in afara de kebap sau dans din buric ...Si mai stit dle Baconschi ca multi cetateni turci conduc firme de apartament care dau lectii de evaziune fiscala in Romania si in special in domeniul carnii de pasare , sau colegul dvs Dl Blejnar nu v-a spus asa ceva ? Daca ma gandesc mai bine nu avea nici un interes sa va spuna ...
  • +1 (1 vot)    
    urare (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 17:54)

    ion [anonim]

    Tuturor iubitorilor de turci, ca si fraierilor care cred in ei, le urez ca sa lucreze toata viata numai avandu-i pe ei ca patroni ! Astia-s smecheri doar in rom, in sensul ca toti ciobanii asiei sunt mari patroni pe aici, adica imbarligatori si evazionisti fiscal grupa mare, ca asa-zisi afaceristi si adevarati stapani de sclavi, ca angajatori, dar vad ca mai nou reprezinta pt unii si speranta ridicarii economice a tarii !!! Succesuri !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi