Starea bebelusului uitat in incubator este grava, iar pronosticul medicilor este rezervat

de M.B. HotNews.ro
Luni, 16 noiembrie 2009, 15:25 DoctorH - DoctorH Actualitate

Potrivit medicilor de la spitalul de copii Grigore Alexandrescu, prognosticul este rezervat privind starea de sanatate a fetitei nou-nascute, victima neglijentei unei asistente. Bebelusul este in supraveghere la Sectia de terapie intensiva, fiind sub medicatie. Bebelusul a fost supus, luni, unei interventii chirurgicale de transplant de piele, medicii luand hotararea de a face operatia.

Bebelusul de cateva zile a ajuns la Spitalul "Grigore Alexandrescu" din Bucuresti, cu arsuri grave, dupa ce o asistenta de la Materniatea "Bucur" din Bucuresti, unde s-a nascut, l-a uitat in incubator, in noaptea de vineri spre sambata. Parintii acestuia spun ca sunt decisi sa dea in judecata cadrele medicale.

Prof dr. Dan Enescu, chirurgul care a efectuat operatia, a calificat interventia drept una complicata, care implica riscuri. Anterior, Enescu afirmase ca acest caz este unul "extrem de grav".

Profesor doctor Alexandru Ciocalteu, managerul Spitalului "Sf. Ioan" - institutie care are in subordine Maternitatea Bucur, a declarat, luni, ca asistentei care era de serviciu in noaptea de 13 spre 14 noiembrie i s-a desfacut contractul de munca.

In cazul sefului Sectiei neonatologie si al asistentei sefe s-a luat masura reducerii salariilor si a indemnizatiilor cu 10% timp de trei luni. In cazul acestora doi, in plus, Ciocalteu a hotarat schimbarea din functii.

Bebelusul, nascut in 11 noiembrie la Maternitatea Bucur din Capitala, a ajuns, sambata, la Spitalul de copii "Grigore Alexandrescu" cu arsura profunda pe 20% din suprafata corpului, dupa ce a fost uitat de o asistenta in incubator.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
2775 vizualizari
  • +9 (9 voturi)    
    Vai de copiii nostri! (Luni, 16 noiembrie 2009, 15:35)

    axel [anonim]

    Ce inseamna sa nasti in Romania?! Dupa 9 luni grele si cand crezi ca greul a trecut, intr-un spital romanesc se moare cu zile. Din neglijenta personalului si lipsa aparaturii necesare.
  • +12 (12 voturi)    
    Puscarie (Luni, 16 noiembrie 2009, 15:58)

    gabriel olteanu [anonim]

    persoanele direct implicate ar trebui sa intre in puscarie, pentru vatamare corporala, neglijenta in serviciu si ce mai intra aici...doamne fereste sa nu intre la omor....restul conducerii maternitatii ar trebuie destituita de urgenta.
    este din ce in ce mai greu sa ai un copil si din cauza unei idioate iti nenorocesti viata ta si a familiei
    incalificabil! caz penal!(editat de HotNews.ro)
  • +13 (13 voturi)    
    Doar atat? (Luni, 16 noiembrie 2009, 15:58)

    OVE [anonim]

    Un copilas care nu poate sa se apere, a fost pus la prajit. A urlat ore intregi! A suferit cumplit, si suferinta sa e abia la inceput!
    Probabil parintii nu au dat spaga corespunzator si permanent asistentelor.
    Trebuia sa fie ultima zi a bebelusului la spital inainte sa ajunga acasa prima oara!

    Ca multi alti copii din tara asta abrutizata, pentru care plansul unui copil nu mai inseamna nimic.
    Chiar suntem tara lui Dracula?
    Nici o crima nu mai merita pedeapsa corespunzatoare?
  • +2 (2 voturi)    
    pronosport (Luni, 16 noiembrie 2009, 16:03)

    pronosport@hotnews.ro [anonim]

    atunci e prognosport...
    Altfel, Ajuta-L Doamne!
  • +5 (5 voturi)    
    intrebare (Luni, 16 noiembrie 2009, 16:09)

    Gogu [anonim]

    Asistenta respectiva e inca in viata...?
    • +3 (3 voturi)    
      :| (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:19)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

      Corecta intrebarea. Avand in vedere ca am copil, daca cineva ii va face rau atunci acel cineva va plati cu viata, va muri de mana mea indiferent de consecinte. Las pe urma statul sa faca "dreptate", dreptatea adevarata prefer sa mi-o fac singur.
  • +6 (8 voturi)    
    Sistem criminal (Luni, 16 noiembrie 2009, 16:14)

    un nenica [anonim]

    Le urez acelor doctori sa-si vada odraslele mutilate de derbedei care sa-si ia ca pedeapsa doi ani cu suspendare, calcate pe trecerea de pietoni si sa se mute trecerea, sa si le vada dependente de droguri si sa vada ca nu au cu cine vorbi, sa se mute in blocuri construite cu aprobari luate pe spaga...
    Le urez toate astea ca sa vada ca fac parte din acea suma de factori externi care ne fac viata amara si ne declanseaza instinctele criminale.
    As vrea sa stie ca ne-am prins ca ei sunt complici cu astistentele, ca stim ca fiecare asistenta da spaga mai departe la asistenta sefa care la randul ei catre medici si asa mai departe.
    O asistenta sefa la un spital din Bucuresti castiga 5000 eur/luna. Partea ei.Din spaga. Din spaga pe care noi o dam ca sa nu fim lasati sa murim.
    Cand o sa-i vedem la puscarie pentru ca OMOARA?
    • +3 (3 voturi)    
      @un nenica (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:06)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui un nenica

      Caror medici le urezi tu numai de bine?
      Ca cel putin aici treaba e foarte clara:Neglijenta criminala a unei ASISTENTE... Circumstatele ei, evetuale, ar fi date de un MANAGEMENT defectuos al spitalului. Nu-i nici un medic in cauza. Nu ca ei ar fi sfinti. Nu sunt.

      Iar daca vorbesti de sistem, trebuie sa afli ca si TU esti parte a lui....

      Cat despre in cazul in speta: Dumnezeu sa ajute sufletele incercate iar Justitia sa-si faca treaba.
  • +7 (9 voturi)    
    @axel (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:09)

    rakkone [utilizator]

    Pai ce lipsa echipament? Acum au avut echipament si cu echipamentul folosit an pururea au nenorocit o familie si mai presus de familie au nenorocit un suflet nevinovat.

    Raman la parerea mea, extremista sau nu, pana cand nu se va plati cu viata pentru greseli grave sau crime nu reparam mizeriile din jurul nostru: ai ucis, te eliminam; ti-ai bagat picioarele extrem de grav si cineva moare din pricina asta, te taiem de pe lista lu mos Craciun pentru totdeauna, etc. Fight fire with fire, pe langa ca facem justitie (sa nu aud mizerii socialiste gen cu un rau nu indrepti un alt rau), privesti lumea printr-o alta aura cand stii ca poti plati mai mult decat iti poti permite pentru faptele tale
    • +1 (1 vot)    
      doi copilasi in incubator (Luni, 16 noiembrie 2009, 18:52)

      axel [anonim] i-a raspuns lui rakkone

      Pe EVZ au spus ca erau 2 copii in incubator si cand unul s-a miscat l-a impins pe celalalt spre margine unde s-a ars. Incubatorul era si fff vechi si cu 2 bebei inauntru. Incredibil!
  • +3 (3 voturi)    
    copii (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:10)

    serbanica [anonim]

    Sincer, asistenta respectiva nu avea cum sa iasa din spital... ma gandesc acum la clipa in care mi-am vazut copilul prima data. Cum sa mi se spuna cateva ora mai tarziu ca a fost uitat in incubator. Cred ca o strangeam la propriu de gat pe persoana responsabila ! Fara nici o exagerare !
  • +2 (6 voturi)    
    indignare (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:20)

    saab [anonim]

    Ca de obicei, observ multa lume indiganta, insa putini zaresc mai mult de 1m in fata lor, sau mai bine zis nu zaresc padurea din cauza copacilor.
    Nimeni nu comenteaza ca sistemul sanitar de la noi este distrus si muribund, atat din cauza coruptiei cat si a lipsei banilor.
    Nimeni nu a facut o reforma adevarata in sistem; ce a incercat Nicolaescu o data cu alinierea la UE a fost doar pura apa de ploaie.
    Aveti idee cate putori inutile paraziteaza Ministerul Sanatatii de ani buni? ( de ministru nu mai vorbesc). dar de directorii de spitale vopsiti in manageri care mulg banii spitalelor nu ziceti nimic? despre cum se obtin diplomele de medic si titlurile universitare in facultatile romane, iarasi tacere? Cu legendara spaga care trebuie data de incapand cu medicul si terminand cu infirmierele v-ati impacat?
    De Colegiul Medicilor care sanctioneaza doar cu avertisment si cele mai grave fapte, ce mai ziceti?


    Numai ca poporul nu baga nimic de seama, urletele incep doar pentru cazurile individuale ajunse in presa. Restul putreziciunii ramane ascuns privirilor pana cand o sa mai iasa putin puroi la iveala, probabil la un eveniment asemanator dezvaluit cu surle si trambite de presa de scandal.

    Decat sa va indignati cu manie proletara doar pentru situtiile nasoale INDIVIDUALE, mai bine v-ati gandi la intregul context in care este plasata actiunea.
    Sistemul sanitar are nevoie de o reforma din temelii si trebuie inceputa de sus. Ca doar de acolo se impute totul. Restul sunt doar consecinte neplacute si victime colaterale.
    • +6 (6 voturi)    
      Sistemul, sistemul (Luni, 16 noiembrie 2009, 18:32)

      Emma [anonim] i-a raspuns lui saab

      e de vina, niciodata oamenii, nu? Pe copilul ala nu "sistemul" l-a uitat in incubator, ci o tampita de asistenta iresponsabila, o capra careia i se rupe de ce ar trebui sa fie datoria ei. Ea, capra, trebuie adusa in fata unui tribunal, judecat si condamnata la puscarie (fara suspendare) pentru vatamare din culpa si neglijenta in serviciu. Si dupa ce asa se va intampla cu mai mult3e capre de aceeasi factura, precum si cu medici din categoria nesimtitilor, sa vezi tu ce repede se reformeaza "sistemul". Ca pana nu o sa le tremure fundul de frica sa nu-si piarda slujba, dreptul de a profesa si eventual si cativa ani din viata, nu se vor schimba oamenii si nici "sistemul". Ca tot injuram sistemul - pai sistemul sunt oamenii, nu niste martieni. Asa ca oamenii care fac tampenii trebuie sanctionati.
      • -1 (3 voturi)    
        n-ai inteles (Luni, 16 noiembrie 2009, 18:26)

        saab [anonim] i-a raspuns lui Emma

        Da, in cazul de fata e de vina doar o tampita de asistenta, nu-i asa? Si cine a angajat-o? crezi ca e la prima abatere, la primul act de nepasare criminala? n-a bagat nimeni de seama pana acum?
        Crezi ca in sistem nu mai sunt inca 10.000 de persoane asemeni ei despre care nu aflam nimic pana cand nu mai moare cineva?
        Invatati sa priviti mai departe. Sistemul e format din oameni, insa problemele nu vor fi rezolvate daca vanam cazuri individuale. ci daca abordam solutii pentru a o reforma drastica in masa.
        Fireste, cei vinovati in cazul de fata trebuie sa fie pedepsiti conform legii, insa nu e suficent daca nu tragem invatamintele din acesta poveste tragica.
  • +3 (3 voturi)    
    Puscarie (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:24)

    Xample [anonim]

    Femeia aia ar trebui sa intre la puscarie ptr vatamare corporala din culpa nu doar sa fie data afara.
    Asta ar servi si drept exemplu pentru cei care uita de responsabilitatile de la locul de munca.
  • +4 (4 voturi)    
    concept gresit (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:29)

    florentza [anonim]

    nu cred ca trebuie sanctionati atit doctorii, cit mai mult asistenta inconstienta.

    sau, mai bine, sanctionat intregul sistem, care nu le permite mamelor sa se implice mai mult in supravegherea copiilor, in zilele in care stau in maternitate. daca i-ar fi spus mamei ca bebelusul este la incubator / foto nu stiu ce aparat, ea ar fi fost atenta si ar fi stiut cind trebuie bebelusul scos de acolo. dar nu, intregul personal medical considera ca mamele sunt niste retardate, doar pentru ca nu au asistat la sute de nasteri.
  • 0 (2 voturi)    
    Hai la lupta cea mare (Luni, 16 noiembrie 2009, 17:52)

    mimu [anonim]

    In primul rand, incubatorul mentine o temperatura constanta, deci un incubator care functioneaza normal nu are cum sa produca arsuri..... S-ar putea sa fie vorba si de un aparat defect...
    In al doilea rand, sunt perfect de acord ca personalul care a comis o asemenea grozavie trebuie sanctionat pe masura greselii facute.....
    Dar as avea o intrebare catre stimatii cetateni care propun tot felul de executii.... Sa-mi spuna si mie in care tara din lume mai primesc ei asistenta medicala (si la ce nivel) cu 30 - 40 de euro pe luna cat platesc majoritatea (daca platesc asigurari) in Romanica???
    • +3 (3 voturi)    
      romanii au salarii de 300E pe luna (Luni, 16 noiembrie 2009, 18:57)

      axel [anonim] i-a raspuns lui mimu

      procentul pentru asigurarea medicala este similar cu alte tari .. proportia se pastreaza. Numai ca in Ro platesti degeaba ca nu primesti nimic in schimb. Mai grav e ca platesti ... si cumperi de fapt MOARTE.

      Ii platesti pe unii sa te omoare?! Interesant, nu?
      • -2 (2 voturi)    
        Ideea e ca NU ii platesti, de fapt (Luni, 16 noiembrie 2009, 19:51)

        mimu [anonim] i-a raspuns lui axel

        "Procentul" nu e deloc similar, se vede ca vorbesti in necunostinta de cauza..... Si pana la urma, problema e ca, de fapt, costurile tratamentelor sunt similare..... Si arata-mi mie cati romani ar fi dispusi sa plateasca asigurari suplimentare... V-ati invatat asa cu totii..... nu mai comentati de spaga ca voi o intretineti, decat sa dati 100 de lei pe luna in plus ca asigurare, mai bine dati 500 de lei la doctor o data la cativa ani cand aveti nevoie....
        • -1 (1 vot)    
          sunt platiti prea mult (Luni, 16 noiembrie 2009, 20:26)

          axel [anonim] i-a raspuns lui mimu

          ... pentru ceea ce fac. Daca nu vor sa munceasca pe salariul oferit, sa nu accepte jobul. Odata ce l-ai acceptat, accepti si drepturile si obligatiile.

          La noi bugetarii isi recunosc doar drepturile. Si cand vine vorba de indatoririle lor, iti arunca in fata faza ca pe salariul respectiv nici nu merita sa se ridice de pe scaun. Nu ii obliga nimeni sa faca un job prost platit, sa il refuze decat sa incurce oamenii sau sa ii omoare!

          Si platim totusi destul din salariu pentru sanatate. Dar au grija altii sa fure si ceaiul din zahar si noua prostimii ne raman paturile ruginite si peretii scorojiti. Ca 'mnealor, stimabilii nostri conducatori, se trateaza la Viena!
  • +4 (4 voturi)    
    sistem tembel (Luni, 16 noiembrie 2009, 18:53)

    florentza [anonim]

    intreg personalul medical din maternitati considera ca parintii sunt niste inapoiati mintal, doar pentru ca nu au asistat la sute de nasteri. daca mama ar fi fost informata ca bebelusul e la fototerapie si ca tb intors de pe o parte pe alta din 2 in 2 ore, nu s-ar fi produs o asemenea drama. dar nu, mamele sunt acolo doar ca sa alapteze bebelusii, nu sa participe activ la primele lor zile de viata. in asta rezida, de fapt, greseala sistemului. nu-i iau apararea asistentei deloc, dar oricit de supra-solicitata ar fi, nu s-ar intimpla ceva similar daca mamele ar putea sa stea linga bebelusi.
    • +2 (2 voturi)    
      Eheeee (Luni, 16 noiembrie 2009, 22:28)

      Alma [anonim] i-a raspuns lui florentza

      Pai cine sa te invete asa ceva stimate domn? Asistentele care nu sunt in stare sa te indrume corect catre alaptat? Care te lasa sa mergi taras ca sa iti efectueze igiena? Nu aveti idee cat de prost m-am simtit ca mama in primele zile dupa ce am nascut! Asitentele se jucau cu nervii mei .Trebuia sa decartez corespunzator.
      Si fata mea a stat la 'ultraviolete' . Pt ca trebuie. Fara alte explicatii...
      \La noi nici cursuri de Lamaze nu se fac....
  • 0 (0 voturi)    
    Incubator (Luni, 16 noiembrie 2009, 19:49)

    Nicolae [anonim]

    Oameni buni,

    Cred ca greseala este in alta parte.
    Cum functioneaza un incubator pt.noi nascuti?
    Este un cuptor in care depui bebelusul ca pe o placinta si daca nu esti atent risti sa se arda?
    Este posibil ca acest echipament sa nu aiba sisteme de reglaj si securitate a temperaturii?
    Este posibil sa nu aiba un sistem de limitare cu alarmare la expirarea timpului de expunere?
    Fratilor,traim in secolul XXI.
    Poate cineva sa-mi raspunda la aceste intrebari?
    • 0 (0 voturi)    
      Da... (Luni, 16 noiembrie 2009, 22:31)

      Alma [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Si eu presupun ca aparatul era defect. Ar fi trebuit sa aiba un termostat.
      Apropos de sistem ...cum era doar o asistenta in zona? Neonatologul de garda unde umbla? Isi facea somnul>? infiormierele ce faceau? ca deh daca tiuia chestia aia trebuiau sa tipe si ele,
      Fata mea a stat la ultraviolete si veneau mereu si o scoteau de acolo. Avea ochii acoperiti in permanenta. Si mereu se uitau la ea...nu doart cand eram eu pe faza.Asta pt ca nu toti copii au nevoie...
      Si asa i s-a cojit pielicica 1 luna,,,
      Dar ma rog ...eu am nascut la Polizu'
  • 0 (0 voturi)    
    ministerul sanatatii????? (Luni, 16 noiembrie 2009, 23:13)

    ms [anonim]

    Ce echipemente performante a achizitionat recent din banii nostri Ministerul Sanatatii! Probabil ca s-a platit triplu decat face acest incubator. Asistenta e f vinovata, dar un incubator are senzori de temperatura, senzori de masurare al temperaturii pielii bebelusului. Este inadmisibil ca securiatea bebelusilor sa fie lasata doar in mana unor asistente, fara nicio masura de siguranta ca in cazul in care ele sunt neglijente sa nu se intample asa ceva. Din pacate, banii se cheltuiesc de minister fara nicio jena, doar ca sa le intre firmelor lor in buzunar. Rusine!
  • +1 (1 vot)    
    Catre tatal copilasului... (Marţi, 17 noiembrie 2009, 2:35)

    miculgigant [anonim]

    Stimate domn,
    Ii doresc multa sanatate copilului dvs. Sunt convins ca se va face bine, va creste mare si va va aduce numai bucurii.
    Cred ca e cazul ca, intr-un viitor oarecare, sa aflati unde sta asistenta respectiva, s-o pinditi cu citiva prieteni, sa-i puneti un sac in cap si s-o loviti un pic cu niste ciocane. Nu rau, sa n-o omoriti!!! Doar asa, cit sa-i rupeti citeva membre, citeva coaste, s-o doara un an jumate!!! Ar fi excelent daca v-ati face rost si de un alibi, cred ca multe persoane ar depune marturie ca, in momentul cind se facea dreptate, dvs. erati cu ele la un pahar de bere.
    Inca o data, MULTA SANATATE COPILASULUI!!!
    • +2 (2 voturi)    
      asta nu rezolva nimic (Marţi, 17 noiembrie 2009, 9:34)

      hash [utilizator] i-a raspuns lui miculgigant

      trebuie un proces, public, mediatizat si toate cele in care sa cada capete. sa serveasca drept exemplu, si care sa forteze statul sa regandeasca sistemul sanatatii.
  • 0 (0 voturi)    
    bebelusi ars (Marţi, 17 noiembrie 2009, 15:31)

    Iulia [anonim]

    Buna ziua, am aflat de acest mare necaz. Speram ca bebelusul sa scape si sa fie doar o trista amintire. Va scriu pt ca am avut sansa sa nas de doua ori in Franta. Cred ca in afara de neglijenta asistentei sistemul este devina. Pentru fetita mea care a facut icter in primele zile au adus un incubator mobil si au lasat-o langa mine. Apoi pt ca nu a fost asa de puternic au bagat-o la un incubator cu UV mai mare iar o asistenta era in permanenta si in plus accesul mamelor era tot tipul permis. Cred ca in romania faptul ca mamele sunt separate de bebelusi e ca o ingradire si o metoda de a putea cere spaga daca vrei sa il vezi. De parca nu ar fi dreptul nostru de parinte.
  • 0 (0 voturi)    
    risk management (Marţi, 17 noiembrie 2009, 21:53)

    MS [anonim]

    Am citit cu interes tot ce s-a scris pana acum. Privesc lucrurile dintr-o perspectiva poate putin diferita.
    Da, sunt de acord ca asistenta este vinovata de neglijenta si asta poate avea efecte dezastruase asupra nou nascutului care isi poate pierde viata sau in cel mai fericit/nefericit caz va fi un copil cu nevoi speciale.
    Nu trebuie uitata nici familia copilului care traieste o drama si incearca sa acuze vinovatul.
    acum dati-va un pas inapoi, lasati emotiile deoparte si incercati sa vedeti CE S-A INTAMPLAT DE FAPT?
    Se numeste risk management si LIPSESTE CU DESAVARSIRE din sistemul medical romanesc .
    Ar trebui sa se analizeze :
    -de ce era asistenta atat de ocupata
    -de ce incubatorul nu era dispus cu sistem de siguranta:alarma ,termostat
    -de ce erau doi copii in acelas incubator?
    -de ce nu exista o rota prin care la intervale regulate se verifica copii
    -de ce parintii nu au aces/ vedere la sala unde sunt nou nascutii
    -de ce nu au fost anuntati imediat de situatia copilui si s-a aflat abia dimineata
    ma opresc aici petru ca asta e doar varful aisbergului.Oameni buni, opritiva prin a cauta vinovatul. El exista si va trebui sa raspunda .Intrebarea este cat este vina asistentei si cata vina are spitalul, medicul de garda samd.
    Asistenta e vinovata :sa o omoram! Se va intampla din nou.Intr-un alt spital alt oras.
    Degeaba dai cu var daca se darama peretii!
  • 0 (0 voturi)    
    Aberaţiile din sistem ne fac rău (Vineri, 20 noiembrie 2009, 15:15)

    diana [anonim]

    Trebuie să se întâmple o tragedie pentru a realiza că în spitale nu se pot da acele zile de concediu fără plată. Degeaba intervine sindicatul, în final, asistenta va fi principala răspunzătoare de ceea ce s-a întâmplat, atât penal cât şi moral. În toate spitalele din România aparatura medicală este depășită şi se folosește aşa; implicit, dacă se constată nereguli, este răspunzător cel care știa şi nu a luat măsuri- dar noi continuăm să sperăm că vom trăi mai bine! Când, peste 15 ani???


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana

Top 5 articole cele mai ...







Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi