Ancheta in Elvetia, dupa ce o tanara care lua contraceptive a suferit o embolie pulmonara si a decedat

de R.P.     HotNews.ro
Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 15:11 DoctorH - DoctorH Actualitate

Institutul elvetian de control al medicamentelor Swissmedic a anuntat deschiderea unei anchete in cazul decesului unei tinere. Femeia a murit in luna septembrie, in urma unei embolii pulmonare, afectiune care ar putea fi legata de pilula contraceptiva "Yaz" a grupului farmaceutic Bayer, a precizat institutul.

De cealalta parte, Bayer a comunicat ca a fost deschisa si o ancheta judiciara in acest caz, insa a explicat ca grupul nu poate face niciun comentariu in acest stadiu al cercetarilor, transmite AFP.

Tanara a inceput sa ia pilulele cu 10 luni inaintea decesului, a precizat Swissmedic intr-un comunicat. Daca legatura va fi dovedita, acesta ar fi primul deces inregistrat in Elvetia din cauza pilulei "Yaz", a declarat purtatorul de cuvant al Swissmedic, Joachim Gross. "Trombozele si emboliile sunt complicatii rare, dar cunoscute in raport cu hormonii sexuali feminini, cum ar fi pilulele contraceptive", se arata intr-un comunicat al Bayer.

Pilula contraceptiva "Yaz" a fost lansata in 2006 in Statele Unite, din mai 2008 a fost pusa in vanzare in Uniunea Europeana, pentru ca la inceputul lunii septembrie a anului trecut sa intre pe piata elvetiana.

Suspiciuni au planat si asupra contraceptivelor "Yasmin", pilule dezvoltate tot de Bayer si cu caracterisitici asemenanatoare celor ale "Yaz". La inceputul anului 2009, o tanara a intrat in coma, dupa o embolie pulmonara. Swissmedic a decis atunci sa efectueze o evaluare a tuturor pilulele contraceptive. Rezultatele sunt asteptate la finele lunii octombrie, potrivit purtatorului de cuvant al institutului.

Potrivit Bayer, "Yaz" si "Yasmin" sunt pilule contraceptive cu un dozaj slab de hormoni, cu doua substante active importante: etinilestradiol, un estrogen frecvent utilizat in contraceptivele orale, si drospirenona, hormon sintetic care seamana foarte mult cu progesteronul.


Citeste mai multe despre   



















1729 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Solutia finala (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 15:46)

    Weather [utilizator]

    Contraceptivul ideal:în mod cert o mama moarta nu va mai face copii
    • +2 (2 voturi)    
      Antiweather! (Duminică, 27 septembrie 2009, 11:07)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui Weather

      O femeie moarta.
  • -2 (4 voturi)    
    normal (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 17:29)

    Shaolin [anonim]

    daca contraceptivele au fost prizate pe nas...
    • +3 (5 voturi)    
      vai de capul tau. (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 19:30)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Pe toate contraceptivele scrie ca pot crea embolii, cancere, infarct si alte minuni. Ideea e sa faci analize inainte sa incepi sa le iei si la sase luni dupa ce ai inceput sa le ei. Si nu toate femeile iau contraceptive ca sa nu raman insarcinate (oricum nu sunt 100% eficiente) ci si din alte motive (dureri mai putin intense, regularizarea menstruatiei si alte motive terapeutice). Dar e greu de priceput pentru unul care stie doar de trasul pe nas.
      • 0 (2 voturi)    
        mea culpa (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 20:18)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Mirela F

        'ei' - iei, 'raman' - ramana
  • -3 (5 voturi)    
    bv (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 20:41)

    ps [anonim]

    @ Mirela F
    esti f. educata tanti!
    sunt curios cum arata o femeie dupa ce a luat toata viata contraceptive, cum se simte organismul ei dupa ce a fost bombardat si neutralizat zeci de ani.
    Nu mai credeti in porcariile lansate de catre producatorii farmaceutici si girate de catre medicii platiti de ei....sau, poate preferati s ava otraviti singuri si mai si platiti pt. asta.
    Tembela ajunge lumea asta.
    • 0 (0 voturi)    
      ?! (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 21:48)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui ps

      Nu am spus ca toate femeile trebuie sa ia contraceptive, eu chiar nu am incredere in ele si nu le folosesc.
      Nu cred ca le ia cineva toata viata. Doar ca uneori sunt prescrise in scop terapeutic. Sunt femei care vomita, lesina si fac tot soiul de chestii nasoale la ciclu. Pastilele uneori regleaza simptomele. Ideea e ca nu trebuie luate decat cu prescriere de la medic si sub atenta supraveghere.
      Chiar m-ai inteles gresit. Eu chiar am zis mai sus ca produc neoplazii, embolii si altele asemenea. Se pare ca nu ai citit suficient de bine. Si mersi pentru apelativul 'tanti' care denota cat esti tu de educat/a.
    • 0 (0 voturi)    
      ?! (Sâmbătă, 26 septembrie 2009, 23:30)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui ps

      Nu am indemnat la folosirea contraceptivelor. Nu am zis ca sunt minunate. Eu, personal, nu am incredere in ele.

      Exista, insa, persoane care reactioneaza urat in primele zile ale menstruatiei (vomita, lesina, au caderi de calciu si alte probleme destul de urate). In cazuri din astea trebuie facute analize si luate contraceptive sub supravegherea medicului, nu de capul nostru.

      Nu stiu cate femei au citit ce contin pastilele, nu stiu cate au citit ce reactii pot avea ( de la embolii la neoplazii), nu stiu cate femei stiu care sunt contraindicatiile.

      Nu ia nimeni toata viata (in primul rand o femeie nu are menstra toata viata) deci nu vei vedea o astfel de persoana.

      Multumesc pentru apelativul 'tanti'... e dovada educatiei tale.
      • 0 (0 voturi)    
        :D (Duminică, 27 septembrie 2009, 13:30)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Mirela F

        Scuze pentru al doilea. Am crezut ca primul nu va fi publicat... :D my bad!
    • +1 (1 vot)    
      @ps (Duminică, 27 septembrie 2009, 9:45)

      lala [anonim] i-a raspuns lui ps

      nici o femeie sanatoasa la cap nu va lua contraceptive zeci de ani. pe de alta parte, nici un medic sanatos la cap nu-ti va recomanda contraceptive dupa 35 de ani mai ales daca esti fumatoare. arunca un ochi intr-un cabinet ginecologic sa vezi cate tinere minore vin pentru chiuretaje si poate o sa-i revizuiesti teoria conspiratiei.
      au murit oameni si de la aspirina, nu inteleg de unde mirarea.
    • +1 (1 vot)    
      atunci (Duminică, 27 septembrie 2009, 12:05)

      at [anonim] i-a raspuns lui ps

      hai sa faceti copii cu duzina, sa nu aveti cu ce-i creste, sau, ca o mare parte din femeile romance, sa folositi avortul ca si contraceptiv. Ca un organism care a pierdut cativa copii o fi in stare mai buna.

      Mirela F are perfecta dreptate: toate contraceptivele au posibile riscuri - ca orice medicament de altfel - si d-aia trebuie urmate instructiunile. Mai ales fumatul si sedentarismul cresc riascul cheagurilor de sange.
    • +1 (1 vot)    
      Ignorantii la ei acasa (Duminică, 27 septembrie 2009, 12:22)

      maximlemetru [anonim] i-a raspuns lui ps

      Mirela F, nu-ti face sange rau. Prostia nu doare. Iar prostia lui @Shaolin sau @ps sunt asa de cumplite, ca amandoi ar trebui sa umble pe strada tinandu-se de cap.
      Daca si a vorbi romaneste corect a ajuns o vina, de ce sa ne miram?
  • +1 (1 vot)    
    contraceptive (Duminică, 27 septembrie 2009, 11:16)

    VULPY [anonim]

    Conraceptivele pot ataca ficatul-
    -in mod fatal,inclusiv cancer?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri