Cu „zori” şi chimono pe scena Operei. Zborul pasional şi tragic al unui...fluture născut pentru iubire va încheia luna martie pe scena Operei Naţionale Române din Timişoara. Melomanii sunt invitaţi miercuri, 30 martie, de la ora 19, să o reîntâlnească pe „Madama Butterfly”, operă de Giacomo Puccini pe un libret de Luigi Illica şi Giuseppe Giacosa (bazat pe o povestire de John Luther Long şi o piesă de David Belasco).

​Artista coreeană Lee Soon JaeFoto: Opera Romana Timisoara

Acţiunea operei are loc la începutul secolului al XX-lea, în Japonia, lângă portul Nagasaki, iar regizorul Mario de Carlo (Italia), autor al mai multor montări de răsunet pe scena lirică timişoreană, a reconstituit în acest spectacol atmosfera niponă a epocii, în detalii pline de farmec. Schiţele sale de costume, expuse în acest moment în holul Operei timişorene, dezvăluie drept sursă de inspiraţie preţioase stampe japoneze, în replici luxuriante: artiştii îşi joacă rolurile încălţaţi în „zori”, sandale tradiţionale împletite din paie de orez sau decupate în lemn de bambus, învesmântaţi în bogate chimono-uri în culori aprinse, sau în hakame largi, prinse în obi (brâuri de mătase), cu evantaie în mâini.

Tot din misterioasa Asie vine şi interpreta rolului titular (Cio-Cio san, nume care înseamnă „fluture), artista coreeană Lee Soon Jae, în premieră pe scena Operei Naţionale din Timişoara. Rolul locotenentului american de marină Pinkerton va fi jucat de Stelian Negoescu. Conducerea muzicală îi aparţine dirijorului David Crescenzi (Italia). Spectacolul este cântat integral în limba italiană şi titrat în limba română.

Premiera absolută a operei „Madama Butterfly” a avut loc în 28 mai 1904, la Brescia/Italia.