Un grup de investitorii din industria miniera, in frunte cu seful companiei Pallinghurst, Brian Gilbertson, planuieste sa investeasac circa 1,5 miliarde de dolari in exploatarea resurselor naturale la nivel global.

Pallinghurst Resources, care opereaza ca un fond de investitii, a achizitionat deja, de la grupul producator de bunuri de larg consum Unilever, renumita marca Faberge pe care vrea sa o transforme intr-un important producator de diamante si bunuri de lux, relateaza Reuters.

"Noi suntem mineri, asa ca suntem pe cale sa angajam o echipa de specialisti in sectorul de bunuri de lux pentru a reabilita Faberge ca lider in industria bunurilor de lux", a declarat Sean Gilbertson, fiul lui Brian Gilbertson si asociatul acestuia la Pallinghurst Resources.

„Tranzatia cu Universal a fost efectuata in luna ianuarie 2007, pentru o suma care va ramane confidentiala si cu scopul de a o folosi in sectorul pietrelor pretioase. Noi vrem sa cream cel mai mare furnizor de pietre pretioase de marca din lume”, a adaugat el, precizand ca unul dintre obiective este si reabilitarea Faberge ca principalul nume in industria mondiala de bunuri de lux.

Faberge Gemstones va fi o companie diferita, cu licenta de la compania-mama Faberge, insa detinuta de Pallinghurst. Compania Faberge a fost creata in 1842, de catre bijutierul Gustav Faberge, care si-a castigat faima deoarece desena oua incrustate in pietre pretioase pentru tarii rusi.

Feberge a fost mai ales o marca de produse cosmetice, cat timp a fost detinuta de Unilever, insa grupul anglo-olandez a permis, de asemenea, vanzarea unor alte produse cu numele Faberge, sub licenta.

In prezent, cel mai mare producator de diamante din lume este De Beers, detinut, in proportie de 45% de grupul minier Anglo American.