In ciuda faptului ca toata presa si-a exprimat dezacordul cu privire la decizia Biroului Electoral Central, prin care se interzice publicarea in presa scrisa, cu 48 de ore inaintea alegerilor locale, de materiale, opinii sau comentarii cu caracter electoral, BEC isi mentine pozitia, sustinind ca decizia este acoperita de prevederile legale.

Clubul Roman de Presa, Agentia de monitorizare a presei, APADOR-CH, Fundatia pentru o Societate Deschisa sint institutiile care considera decizia BEC o incalcare grava a dreptului la libera exprimare.

APADOR-CH si Agentia pentru monitorizarea presei mai afirma ca presa scrisa nu poate fi reglementata de Biroul Electoral Central, intrucit, conform legislatiei de organizare si functionare a BEC, "Hotaririle Biroului Electoral Central sint obligatorii pentru toate birourile electorale din tara, precum si pentru toate organismele cu atributii in materie electorala, de la data aducerii la

cunostinta in sedinta publica".

In comunicatul BEC emis ieri se afirma: "In legatura cu articolele aparute in presa, prin care se sustine ca hotarirea Biroului Electoral Central de a interzice ziarelor sa publice articole cu teme electorale in zilele de 5 si 6 iunie 2004 ar constitui un abuz, fac urmatoarele precizari:

Aceasta hotarire a fost adoptata de catre Biroul Electoral Central, cu unanimitate de voturi, respectindu-se intocmai dispozitiile art. 57, art. 58 si art. 67 din Legea nr.

67/2004, pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, in care se stabilesc activitatile cu caracter electoral care pot fi desfasurate de catre candidati, partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si de catre cetateni, in campania electorala, cit si pe durata acestei campanii.

Incheierea campaniei electorale presupune interzicerea tuturor actiunilor cu caracter electoral, indiferent de mijloacele prin care acestea sint realizate".

Articolul 67 din Legea 67/2004 prevede urmatoarele: "Cu 48 de ore inainte de ziua votarii sint interzise:

a) prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorala;

b) invitarea sau prezentarea candidatilor in programe, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 69 alin. (4);

c) comentarii privind campania electorala.