Constructia celui de-al doilea pod rutier si de cale ferata intre Romania si Bulgaria, in zona Calafat ? Vidin, va incepe luna viitoare, iar proiectul va fi finalizat in cursul lui 2008, potrivit ministrului Transporturilor, Miron Mitrea. Constructia va fi amplasata pe coridorul IV de transport pan-european.

Podul va fi construit in regim de autostrada, cu doua benzi pe sens si cate o cale ferata in fiecare sens. Punctul de control pe linia de cale ferata va fi in Bulgaria, in timp ce autoritatile din Romania vor monitoriza traficul rutier.

Partea romana va finanta proiectul tehnic al infrastructurii rutiere si feroviare de pe teritoriul romanesc, in valoare de 48 milioane de euro, iar statul vecin va asigura finantarea pentru proiectarea si constructia propriu-zisa a podului, precum si pentru lucrarile de infrastructura de pe teritoriul bulgar.

Premierii roman si bulgar, Adrian Nastase si Simeon Saxa-Coburg Gotha, au participat ieri la ceremonia de aniversare a 50 de ani de la deschiderea podului rutier si de cale ferata Giurgiu-Ruse.

Podul a fost inaugurat la 20 iunie 1954 si era, la acea vreme, unul dintre cele mai lungi din Europa, cu o deschidere totala de 2,2 kilometri. Adrian Nastase si Simeon Saxa-Coburg Gotha s-au intalnit, simbolic, la jumatatea podului si au participat la ceremoniile organizate atat pe malul bulgar, cat si pe teritoriul romanesc.

Premierul roman a subliniat ca Podul Giurgiu-Ruse si viitorul pod care va fi construit intre Calafat si Vidin sunt extrem de importante din punct de vedere al dezvoltarii infrastructurii intre cele doua tari. Adrian Nastase a spus ca aceste poduri vor deveni, dupa aderarea celor doua state la Uniunea Europeana, in 2007, poduri interioare ale UE.

?Ne leaga nu numai o stransa prietenie, ci si interesele comune pentru viitor?, a spus Nastase.