Fernando Alonso a condus cursa din Franta pana in turul 32. Atunci, el a intrat pentru a doua oara la boxe, iar Michael Schumacher a trecut in frunte. Aceasta a fost, de altfel, si ordinea in care au sosit primii doi piloti. Ultima pozitie a podiumului a fost ocupata de catre Rubens Barrichello, care a reusit o cursa foarte frumoasa, dupa ce a plecat de pe pozitia a zecea a grilei de start.

Brazilianul a obtinut locul trei dupa ce l-a depasit pe Jarno Trulli, de la Renault, in chiar ultima curba dinaintea liniei de sosire. Pentru McLaren, cursa din Franta a fost una speciala, pentru ca aici si-au facut aparitia, pentru prima oara, noile monoposturi, denumite MP4-19.

Din pacate pentru echipa McLaren, pilotii acestei scuderii, David Coulthard si Kimi Raikkonen, nu au terminat decat pe pozitiile sase si sapte. "Dupa a doua oprire la boxe, am hotarat sa mergem pe o strategie cu patru opriri. Mecanicii mei au fost foarte rapizi si astfel m-au ajutat sa-mi pastrez pozitia in fruntea clasamentului.

Trebuie sa recunosc ca nu eram prea optimist in ceea ce priveste victoria, dar pana la urma a iesit bine", a spus Michael Schumacher. Ross Brawn a recunoscut ca a riscat foarte mult atunci cand a hotarat sa adopte tactica cu patru opriri.

"In timpul cursei ne-am tot gandit cum putem trece de Alonso si, dupa ce am facut cateva calcule, am vazut ca nu puteam pierde locul doi, asa ca am incercat", a declarat Ross Brawn. Cei de la Renault se pot considera perdanti in Franta, pentru ca au avut in mana primul si al treilea loc, dar au pierdut de fiecare data. "In ceea ce-l priveste pe Trulli, nu-mi pot explica ce s-a intamplat.

O sa vorbesc cu el si o sa vad cum a fost posibil sa-i ofere locul trei lui Barrichello. Schumacher, in schimb, a adoptat o tactica perfecta si s-a orientat foarte bine. Ne-am dat seama de ceea ce intentiona sa realizeze, dar nu l-am putut impiedica sa-si duca la bun sfarsit planul", a declarat "seful" scuderiei Renault, Pat Symonds.