Fondul Romano-American pentru Investitii (RAEF) a devenit actionar al retelei Domo Retail, una dintre primele trei companii din Romania care vinde produse electronice si electrocasnice. RAEF a semnat cu firma romaneasca un acord de finantare de 10 milioane dolari, in urma caruia s-a ales cu un pachet de 20% din actiunile retailer-ului.

Totodata, cele doua companii au anuntat lansarea Estima Finance, societate care va prelua activitatea de creditare in reteaua Domo.

Batalia pe piata retailer-ilor de electronice si electrocasnice este cu atit mai strinsa, cu cit se estimeaza ca in 2007 aceasta va atinge un miliard de euro. Miza este suficient de mare pentru ca actorii de pe piata sa fie tot mai deschisi fata de investitorii cu conturi grase.

Prezenta fondurilor straine de investitii pe aceasta piata nu mai este o noutate, deschizator de drumuri fiind Oresa Venture, care a investit in Flanco in urma cu sapte ani, investitie urmata de cea a fondului Danube. Infuziile consistente de capital au permis retelei Flanco sa lanseze anul trecut o firma specializata in dezvoltarea creditelor de consum, Credisson.

Mai mult, luna trecuta, Flanco anunta ca a atras un nou investitor strain: fondul DBG Eastern Europe, care a preluat actiuni in valoare de peste 13 milioane de euro De altfel, ieri, Horia Manda, reprezentantul Romanian Capital Advisors (RCA), societate care administreaza RAEF, a declarat ca luna viitoare compania va lansa un nou fond de investitii, Balkan Mezzanine Fund, ce va viza Romania si

Bulgaria.

Intr-o prima faza, fondul va investi 20 milioane de euro, urmind sa ajunga la 60 milioane de euro. “Fondul va finanta si achizitiona companii cu potential de crestere”, a explicat Manda.

RAEF mizeaza pe Domo

“Parteneriatul cu RAEF deschide o noua etapa pentru Domo, astfel incit infuzia de capital va permite dublarea cifrei de afaceri pina la finalul anului 2007”, a spus Lorand Szarvadi, presedintele Domo.

Cum punctul forte al companiei il reprezinta vinzarile cash (in ultimele luni, ponderea ratelor s-a stabilizat in jurul a 50%), conducerea RAEF sustine ca acest lucru a cintarit greu cind a hotarit sa investeasca.

“Puterea si stabilitatea unei companii de acest gen constau in vinzarile cash. In plus, o data cu introducerea sistemului de finantare Estima, acest retailer are un insemnat potential de crestere”, a declarat Neculai Sandu, reprezentantul RAEF care a structurat investitia in Domo.

La vremuri noi, haine noi

Investitia RAEF ii motiveaza pe reprezentantii Domo sa spere ca aceasta se va numara in curind printre primele doua retele de profil din tara. Noii actionari au divulgat foarte putin din strategia pe care o vor aplica, insa au explicat ca nu vor merge pe politici de genul “cele mai mici rate ori cele mai mici dobinzi”, impuse deja pe piata de concurentii directi.

“Nu intotdeauna ceea ce este mai ieftin este si rentabil pe termen mediu ori lung. Noi vom promova transparenta costurilor”, a afirmat Horia Manda. Noua conducere a Domo a anuntat ca, la inceputul lunii viitoare, va relansa site-ul companiei care va deveni un magazin virtual.

Carti de vizita

Domo - Pe piata retailer-ilor de profil, Domo detine o cota de 16%, insa in ce priveste dimensiunea retelei este a doua ca marime. Actionarii Domo se asteapta sa incheie anul cu o crestere de 20% fata de perioada similara din 2003.

Anul trecut, cifra de afaceri a fost de 87 milioane euro si se estimeaza ca anul acesta va ajunge la 103 milioane euro, in conditiile in care intreaga piata se cifreaza la 640 milioane euro.

RAEF - Infiintat de Congresul SUA, fondul s-a implicat in finantari de peste 150 milioane dolari. RAEF este administrat de RCA care a investit in Motoractive (cea mai mare firma independenta de leasing din tara), Domenia Credit (prima institutie de credit ipotecar din Romania), Certinvest (managementul activelor bancare).

Estima Finance, specializata in credite de consum

RAEF si Domo au anuntat lansarea Estima Finance, companie specializata in credite de consum, care va prelua, intr-o prima faza, activitatea de creditare din reteaua Domo. Astfel, incepind cu 1 ianuarie 2005, clientii Domo vor obtine imprumuturi direct in magazin, creditul acordindu-se pe loc.

“Creditele vor fi acordate la punctul de vinzare, in baza unui numar minim de documente. Clientii vor putea opta pentru cea mai buna oferta, intrucit programele de finantare sint construite impreuna cu mai multe banci.

Vrem sa devenim un jucator-cheie pe piata de profil si sa extindem serviciile la alte retele nationale de magazine specializate in amenajari interioare, mobila ori IT”, a declarat Mihnea Mocanu, presedintele companiei.