Dupa ce in 2003 a raportat pierderi de 13 milioane de euro, Romtelecom a reusit sa intre pe profit anul trecut, au anuntat ieri oficialii firmei in cadrul unei conferinte de presa. In 2004, Romtelecom a inregistrat un profit net de 107 milioane de euro, aferent unei cifre de afaceri de 839,1 milioane euro.

"Minunea" a fost posibila prin amanarea unor investitii majore si printr-un proces de restructurare bazat pe disponibilizari voluntare. Astfel, fiecare din salariatii Romtelecom care au iesit la pensie inainte de vreme au primit in medie circa 8.500 euro in contul platilor compensatorii. Programul de restructurari voluntare a costat Romtelecom nu mai putin de 50 milioane de euro, aproape 6.

000 de salariati parasind compania in cursul anului trecut. Desi cresterea productivitatii angajatilor cu 33 la suta a permis companiei sa-si creasca profitabilitatea, Romtelecom are in fata o perioada in care va fi nevoita sa traga din greu pentru a face fata concurentei din partea telefoniei mobile.

Anul trecut, numarul de linii de telefonie fixa Romtelecom a crescut cu doar 0,2 la suta pana la 4,337 milioane de linii, in timp ce Connex a depasit deja pragul de 5 milioane, atragand in cursul lui 2004 mai mult de 1,4 milioane clienti noi. Mai mult, numarul de minute vorbite in reteaua Romtelecom a scazut cu 3 la suta. "Oricat de neplacut ar fi, concurenta de pe piata este o realitate.

E imposibil pentru un fost monopol de stat sa-si mentina cota de piata. Scaderea traficului din retea este rezultatul concurentei", a declarat James Stuart Hubley, directorul general al companiei.

Romtelecom planuieste sa revina in forta pe piata, avand in plan pentru a doua jumatate a anului sa lanseze pachete de servicii mult mai flexibile - asemanatoare abonamentelor cu optiuni oferite de operatorii mobili.

De asemenea, pe lista de prioritati sunt inscrise modernizarea si extinderea retelei, accesul la internet la viteze mari, investitii care vor costa Romtelecom peste 500 de milioane de euro in urmatorii trei ani. Insa, inca din ultimele doua luni ale anului, compania se lupta din greu cu aprecierea leului. "Avem tarifele stabilite in euro, insa facturile sunt platite in lei.

De la luna la luna incasam mai putini lei. Aprecierea leului ne-a costat, din octombrie 2004 pana in prezent, 30-40 de milioane de euro", sustine Hubley.