Grupul de publicitate Ogilvy Romania a trecut la inceputul anului printr-un cutremur. Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti, cei doi sefi ai importantei agentii, au plecat fara o justificare oficiala. Presa a avansat atunci ipoteza unor afaceri nu tocmai curate ale grupului de publicitate cu guvernul Nastase si cu PSD. Filiala din Romania n-a dat nici un comunicat de presa.

Acum, cunoscutul grup de publicitate este dispus sa porneasca pe un drum nou, cu Manuela Necula in pozitia de Head of Country (sef pe tara). Alex Herdt, CEO (Chief Executive Officer, echivalentul directorului) Ogilvy pe Europa centrala si de est, a oferit in exclusivitate pentru “Evenimentul zilei” citeva detalii cu privire la politica de viitor a reprezentantei din Romania.

Totusi, boss-ul agentiei continua sa refuze sa comenteze in vreun fel plecarea fostilor sai colaboratori.

De ce si cum au plecat Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti?

Am avut o intelegere mutuala cu privire la plecarea lor. Motivele despartirii au fost punctele de vedere diferite si scopurile strategice diferite.

In ce consta diferenta?

In esenta, e vorba de viitorul companiei. In Romania, ne-am concentrat in trecut pe partea de media (cumparare de spatii publicitare), care este foarte importanta pentru noi. Insa cumpararea de reclama are un caracter eminamente comercial si strategic. Este doar o parte din implicarea Ogilvy in Romania. Acum, urmeaza sa ne concentram si pe partea de advertising (creatie).

Ogilvy este o agentie de creatie, iar acest lucru a fost neglijat in trecut. Este si motivul pentru care am ales-o pe Manuela Necula pentru a conduce Ogilvy Romania. Are experienta in aceasta zona si va fi capabila sa o dezvolte.

In acest caz, de ce ati decis sa supervizati personal firmele Ogilvy care se ocupa de media?

Ogilvy Romania este un grup foarte complicat. Are mai multe companii si ar fi dificil pentru o singura persoana sa se ocupe de toate. Solutia actuala, care nu va fi una permanenta, porneste de la faptul ca Manuelei Necula ii trebuie timp sa se ocupe de partea de creatie.

Asta inseamna ca nu veti pastra sistemul cu doi manageri, unul pentru partea de cumparare de spatii publicitare si altul pentru partea de creatie?

Pe termen mediu, probabil ca nu. Desi nu e nimic batut in cuie. Manuela este, in orice caz, Head of Country (sef pe tara), ceea ce inseamna ca reprezinta companiile Ogilvy din Romania. Companiile care intermediaza cumpararea de spatii publicitare vor raporta la mine din punct de vedere financiar.

S-a vorbit despre faptul ca, in Romania, se practica discount-uri foarte mari pentru reclama. In ultima instanta, asta da nastere la concurenta neloiala, fiindca reducerile excesive si confidentiale pun agentiile in situatia de a-si fura singure caciula. Ce va face in viitor Ogilvy Romania?

Politica noastra va fi una foarte transparenta. Exista doua feluri de discount-uri. Primele sint cele legate de deal-uri cu clienti internationali, care lucreaza cu Ogilvy si in alte tari. Al doilea tip de discount-uri e cel legat de volumul consumat in Romania. Asta e tot. Am avut audituri din partea unor clienti si sintem deschisi la orice fel de audituri din partea clientilor.

Tot referitor la partea de spatii publicitare. In Romania exista doua practici mai putin obisnuite. In deal-urile de publicitate sint cuprinse, pe hirtie sau prin intelegeri verbale, stiri despre produsele carora li se face reclama. O alta uzanta este tariful special pentru un reportaj publicitar nemarcat ca publicitate de ziar. Ce intentionati sa faceti in acest sens?

Pozitia noastra este clara: partea editoriala trebuie separata de cea comerciala. Sint sigur ca pozitia este impartasita si de Gabriela Lungu, sefa companiei de PR a Ogilvy Romania.

Revenind la plecarea Mihaelei Nicola si a lui Zoltan Szigeti, la vremea respectiva - sfirsitul lui ianuarie - nu a existat un comunicat sau o pozitie oficiala.

Tocmai am formulat aceasta pozitie. Si nu cred ca era nevoie de un comunicat fiindca, asa cum v-am spus mai devreme, trecutul e trecut. Ne concentram pe viitor.

Concentrindu-ne pe viitor, sint zvonuri pe piata de publicitate conform carora Manuela Necula este doar o solutie temporara.

E cu totul fals. Manuela este o solutie pe termen foarte lung. Atunci cind numim un Head of Country (sef pe tara - n.r.), o facem dupa o deliberare foarte atenta. Manuela face o treaba grozava.

Si acum, din nou in trecut: Exista informatii neconfirmate cu privire la implicarea Mihaelei Nicola si a lui Zoltan Szigeti in...

Nu am venit pentru a discuta despre Zoltan si Mihaela. Daca va intereseaza Ogilvy ca si companie, sint foarte fericit sa raspund oricaror intrebari. Inca o data, nu doresc sa vorbesc despre trecut. Cu riscul ca interviul sa fie prea scurt.

Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti au plecat din cauza asocierii cu PSD

Conform informatiilor aparute in presa, Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti au plecat de la Ogilvy Romania din cauza unei asocieri prea strinse cu PSD. Este vorba de contracte in valoare de citeva milioane de euro pentru publicitate guvernamentala, care au fost puse in legatura cu serviciile facute PSD-ului in calitate de persoane fizice sau prin agentii de publicitate neafiliate companiei.

Ogilvy Romania a obtinut fonduri guvernamentale pentru diferite campanii de promovare a unor masuri sociale sau servicii de alt tip. Conform ultimului numar al saptaminalului “Capital”, Mihaela Nicola s-a numarat printre oamenii de imagine ai PSD, impreuna cu un numar de angajati ai Ogilvy Romania.

O alta informatie neconfirmata, pe care “Evenimentul zilei” o preia in lipsa unei explicatii oficiale din partea Ogilvy, se leaga de nereguli financiare constatate la celebrul grup de publicitate.

Cu toata lipsa de transparenta, plecarea Mihaelei Nicola si a lui Zoltan Szigeti arata intentia Ogilvy de a se orienta catre punctul forte al agentiei la nivel international, creatia publicitara. Asocierea cu PSD a celor doi nu a fost un caz izolat.

Importanti beneficiari ai contractelor guvernamentale au fost alte doua mari agentii multinationale, Grey Worldwide si McCann-Erickson. Bogdan Enoiu, seful acesteia din urma, a recunoscut, de altfel, ca a lucrat in echipa de campanie a PSD ca organizator de evenimente.