Directorul executiv al companiei Fiat, Sergio Marchionne, a declarat ca producatorul italian va lansa 20 de noi modele in perioada 2005-2008 si va investi 9,6 miliarde de euro in divizia de autovehicule si 3,6 de miliarde de euro in cercetare si dezvoltare, transmite Reuters.

Directorul executiv al companiei Fiat, Sergio Marchionne a declarat in fata sindicatelor ca se doreste fabricarea a 1,35 de milioane de masini in 2008, fata de un milion in acest an.

Sindicatele sunt de acord cu planul de redresare al Fiat. Presedintele sindicatului UILM al muncitorilor din siderurgie, Ciovanni Contento, a declarat ca "acum este un climat total schimbat".

Acesta a adaugat ca "este clar o faza de tranzitie, pentru ca vor mai exista disponibilizari, dar uzinele vor functiona in viitor la 100% din capacitate". Marea majoritate a fabricilor care produc autoturisme Fiat ar trebui sa lucreze la intreaga capacitate pana in 2008.

Uzina Mirafiori din Torino, care acum lucreaza la 71% din potential, va prelua o parte din productia viitorului model Punto si va fabrica un nou model in urmatorii patru ani.

Fabrica Termini Imerese din Sicilia, care functioneaza acum la aproape jumatate din capacitate, va atinge doar 80% din productia maxima posibila pana in 2008.

Producatorul italian doreste restilizarea modelelor la fiecare trei ani, totalul face-lift-urilor urmand sa atinga 23 pana in 2008, si introducerea de noi masini pentru toate clasele, sub emblema marcilor Fiat, Lancia si Alfa Romeo.

Va fi introdusa o noua versiune a lui Cinquecento, fabricata la uzina Fiat din Polonia, pentru a profita de avantajul mainii de lucru ieftine, prin care se incearca obtinerea unui profit rezonabil.

In 2002 Fiat Auto a avut cea mai mare pierdere.In trimestrul al doilea al acestui an, compania italiana a pierdut 88 milioane euro, ceea ce reprezinta o importanta reducere comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand pierderile s-au cifrat la 238 milioane euro.

Marchionne spera ca planul de redresare sa aduca un profit operational in 2006, chiar daca piata de profil inregistreaza o crestere destul de redusa, iar concurenta intre producatori este stransa.

Marchionne a mai adaugat ca se asteapta ca principala piata a Fiat, cea din Europa de Vest, sa consemneze o reducere a vanzarilor cu 1,5% in acest an, dar sa creasca ulterior cu 0,4% anual.

In ceea ce priveste piata italiana, vanzarile auto sunt estimate sa scada cu 5% in 2005, si sa revina de anul viitor la un ritm ascendent de 1,5% in fiecare an.