Axel Springer se pregateste sa preia ProSiebenSat.1 Media

„Fuziunea uriasilor“, in atentia autoritatilor federale antitrust

de Matei Martin     Averea
Marţi, 9 august 2005, 0:00


Consiliul Federal al Concurentei va ancheta preluarea ProSiebenSat.1 Media de catre grupul editorial Axel Springer.

Grupul german de presa Axel Springer a anuntat vinerea trecuta ca va prelua controlul asupra concernului audiovizual ProSiebenSat.1 Media, in cadrul unei tranzactii in valoare de 2,5 miliarde de euro, care va conduce la crearea celui de-al doilea mare grup de media din Germania.

Presedintele Axel Springer, Mathias Doepfner, si-a realizat astfel visul de a construi un grup integrat de mass-media, care se sprijina deopotriva pe televiziune si presa scrisa.

Axel Springer, care detinea deja 12% din ProSieben, a convenit sa achizitioneze restul de 88% din actiunile companiei de la niste investitori privati condusi de multimilionarul american Haim Saban.

Intr-un interviu acordat ziarului „Sueddeutsche Zeitung“, presedintele autoritatii federale antitrust, Ulf Boege, a afirmat ca va analiza cu multa atentie impactul acestei fuziuni asupra sectorului mass-media, precum si pozitia dominanta a celui mai bine vandut tabloid din tara, „Bild“, detinut de Axel Springer.

„Va trebui sa examinam cu atentie situatia, iar decizia va fi luata peste circa patru saptamani. Va fi insa nevoie si de o a doua etapa, care ar putea sa dureze trei luni“, a precizat Boege.

Axel Springer controleaza deja o buna parte din presa scrisa germana, avand in portofoliu in jur de 180 de titluri, printre care si cele mai influente doua ziare: „Die Welt“ (cotidian conservator) si „Bild“ (tabloid).

Fuziunea dintre o companie cu legaturi in randul conservatorilor si cel mai mare grup privat de televiziune din Germania, care detine 10 canale, intre care posturile generaliste cu difuzare nationala Pro 7 si Sat 1, postul de stiri N24, Kabel 1 si altele, a generat temeri in randul jurnalistilor, sindicatelor si politicienilor stangisti.

Fuziunea celor doi uriasi media este comentata pe larg in aproape toate ziarele germane, dar si de mediile europene.

„Este o concentrare dubioasa. Springer nu ar trebui sa se bucure prea curand. Sunt sigur ca autoritatile vor analiza fuziunea“, a precizat Ludwig Stiegler, parlamentar in cadrul formatiunii social democrate a cancelarului Gerhard Schroeder, pentru revista „Der Spiegel“.

Christoph Keese, editor la „Welt am Sonntag“, detinut tot de grupul Springer, a afirmat ca nu se incearca influentarea opiniilor si deciziilor redactionale. „Conducerea nu ne influenteaza. Exista principii comune, insa nu exista aspecte politice“, a precizat Keese.

In ceea ce priveste posibilele restructurari, purtatorul de cuvant al trustului, citat de cotidianul „Frankfurter Allegemeine“ a afirmat ca pana acum nu au fost luate decizii concrete.

Inca de vineri, presedintele consiliului de administratie al Axel Springer, Matthias Doepfner, afirmase ca fuziunea cu ProSiebenSat1 ar avea in vedere o „continuitate maximala“.

Mai mult ca sigur, noua organigrama a trustului nu va fi data publicitatii decat dupa primirea avizului final din partea Consiliului Federal al Concurentei, asteptat de abia spre sfarsitul anului.















54 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi