In conditiile cresterii pretului petrolului, versiunile Diesel par atractive

Loganul isi schimba forma si motorul

de Adrian Nuta     Averea
Miercuri, 31 august 2005, 0:00


Dacia se pregateste sa lanseze pe piata noi modele. In mai putin de o luna vom putea conduce modelul Logan pe motorina, iar peste sase luni vom vedea la fata modelul break. Acesta din urma se fabrica deja la uzina de la Mioveni si este supus in aceste saptamani testelor finale.

Desi francezii spun ca se adreseaza unei alte clase de consumatori, pretul modelului, cu 500-1000 de euro mai mare decat in cazul versiunilor pe benzina, ar putea atrage multi romani, care se vor gandi ca este preferabila o masina cu un consum mai redus.

De pe benzile de montaj de la Dacia au iesit deja primele modele de Logan Break, care vor fi supuse probelor de pista, informeaza Rador. Modelul este prevazut sa intre in productia de serie in februarie 2006. Prototipul breakului a fost realizat inca din 2002 de specialistii (aceiasi care au realizat si berlina) de la Technocentre Renault de langa Paris.

Constantin Stroe, vicepresedintele Consiliului de Administratie Dacia - Renault, a refuzat sa comenteze in vreun fel informatia. De altfel, secretomania a fost caracteristica fabricii argesene si la lansarea modelului de berlina. Desi informatii si poze-spion au aparut in diverse publicatii auto, cei de la Dacia s-au agatat de "no comment".

Conform agentiei Rador, de cateva zile, de la uzina de la Mioveni, de langa Pitesti, au inceput sa plece trailere cu noul model, dar, pentru pastrarea secretului, masinile sunt transportate in huse.

Logan Break va veni sa completeze gama Logan, pe langa aceasta masina fiind prevazuta realizarea unei furgonete la nivelul anilor 2006-2007. Furgoneta ar trebui sa inlocuiasca actualele Dacii pick-up.

Odata cu anuntata introducere a normelor Euro IV incepand din ianuarie 2007, acestea nu mai pot fi produse pentru ca introducerea unor noi motorizari compatibile cu batranele Dacii costa prea mult.

Pe baza breakului ar putea fi realizat si un model sport-wagon (cu o distanta mai mare fata de nivelul solului decat masinile obisnuite), de tipul celui realizat de Peugeot pentru versiunea 307.

Breakul sau modelul sport-wagon ar putea fi dotate cu tractiune integrala. Francezii nu au luat inca o hotarare definitiva in privinta acestui nou model.

Un alta versiune a Loganului va fi construita in Brazilia: este vorba de o versiune scurta (in doua volume). Renault nu intentioneaza sa produca acest model in Romania. Ei spun ca au studiat gusturile consumatorilor romani si au tras concluzia ca acestia prefera masinile in trei volume (cu portbagaj mare), care sunt autoturisme dedicate familiei.

Pana la aparitia acestor modele, intr-o luna vom asista la lansarea Loganului pe motorina. Dacia Logan va fi echipata cu un motor turbodiesel de 1,5 litri si 65 CP.

In conditiile cresterii incontrolabile a pretului petrolului, consumul mediu anuntat de 4,2 litri la 100 de kilometri pare sa fie atractiv pentru consumatori. De altfel, numarul masinilor Diesel comercializate in Romania creste luna de luna, deja mai mult de 50% din autovehicule importate au aceste motorizari.

Loganul Diesel va costa cu circa 500 de euro mai mult decat cel cu motorizari de 1,6 litri pe benzina, la aceleasi dotari. Astfel, modelul cel mai dotat pe motorina va costa circa 9000 de euro. Loganul Diesel va fi comercializat incepand cu 1 octombrie.

Dacia intra si pe piata austriaca

Incepand cu luna ianuarie, in Austria se va gasi, pentru 7.900 de euro, replica firmei Renault la ofensiva chineza asteptata a unor masini ieftine, informeaza cotidianul austriac Der Standard. Anuntul intrarii Loganului pe piata austriaca a fost facut de seful din Austria al firmei Renault, Alain Schoneborn.

In primul an vor fi comercializate 600 de unitati, ceea ce inseamna 0,2% din piata de autovehicule a Austriei. In Germania, Loganul se comercializeaza din luna iunie a acestui an, fiind mai ieftina decat in Austria din motive de impozitare - 7.200 de euro.

In pofida succesului Daciei in Europa de Est si Sud-Est, unde in primul semestru al anului 2005 au fost vandute 80.000 Logan, piata automobilelor ieftine "va ramane mica", opineaza Schoneborn.

In orice caz, Renault a castigat in fata ofensivei masinilor ieftine din China in Europa. Filiala coreeana a Renault, Samsung Motors, va promova in 2007, pentru piata europeana, o masina de teren la pret convenabil. Renault a vandut in Austria, in perioada ianuarie-iulie, 11.999 de automobile.


















46 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi