Marile lanturi de retail au inceput sa se extinda agresiv in Romania. Supermarketurile invadeaza localitatile cu pana la 100.000 de locuitori, iar hypermarketurile se bat pe orasele importante.

A plouat cu supercomplexuri comerciale in acest an. Daca in anul 2004 in Romania existau numai cinci hypermarketuri, acum numai in Capitala activeaza mai mult de zece. Potentialul pietei romanesti a atras nume sonore din retailul european, precum Kaufland, Tangelmann – care au sosit in 2005 in Romania. Totodata, au inceput si transferurile. Un grup britanic de retail este interesat de preluarea Praktiker.

MARCA KAUFLAND. Ieri, grupul german de retail Schwarz a deschis primul magazin Kaufland din Romania, in Bucuresti, in zona Colentina – Bucur Obor. "Vom concura direct cu Billa, Carrefour, Metro, Selgros, dar si cu toate celelalte companii care sunt deja prezente sau care vor intra in viitor pe piata romaneasca.

Vanzarile de un miliard de euro pe care Metro Cash & Carry Romania le-a realizat anul trecut reprezinta o valoare posibila si pentru noi. De altfel, in Cehia avem deja rezultate comparabile", a afirmat directorul general al Kaufland Romania, Gunter Grieb. Compania planuieste sa construiasca o retea de 40 de magazine in Romania. Primele orase: Ramnicu-Valcea, Timisoara, Alba-Iulia.

CITY MALL. Din 22 octombrie, bucurestenii vor putea sa se distreze si sa faca cumparaturi in City Mall. Acesta va avea o suprafata construita de 38.000 de metri patrati, spatiile comerciale insumand circa 24.500 de metri patrati. Imobilul are trei niveluri subterane (unde sunt amenajate circa 400 de locuri de parcare) si cinci supraterane.

Parterul si primul etaj sunt rezervate galeriilor comerciale, iar la nivelurile superioare sunt amenajate spatii de distractie si petrecere a timpului liber. Un supermarket Primavara va functiona pe o suprafata de 1.000 mp. Cele mai mari centre comerciale din Bucuresti sunt mall-urile Plaza Romania, Bucuresti Mall, Jolie Ville si Unirea Shopping Center.

CARREFOUR. Si Carrefour se extinde cu repeziciune. Retailerul francez a deschis recent un hypermarket la Ploiesti si altul este in pregatire la Galati. Alte orase aflate in vizorul Carrefour sunt Cluj-Napoca si Constanta, dupa ce compania a inaugurat in toamna trecuta primul sau magazin din provincie, la Brasov.

In total, compania detine trei magazine in Bucuresti si cate unul la Ploiesti, Brasov. Un alt magazin este in pregatire in cadrul proiectului Baneasa, unul dintre cele mai mari din Europa.

CORA. Compania Louis Delhaize a deschis in aceasta luna cel de-al doilea magazin Cora in Bucuresti, in zona Lujerului-Militari. Grupul francez analizeaza posibilitatea extinderii in Timisoara si Iasi, dupa ce se va inaugura anul viitor un centru comercial la Cluj-Napoca.

PENNY MARKET. Tot in acest an, grupul german Rewe va oferi primele 11 magazine Penny Market in orasele Ploiesti, Campina, Tecuci, Focsani, Onesti, Craiova, Caracal, Constanta, Medgidia, Alexandria si Rosiori de Vede. Supermarketurile vor avea o suprafata de vanzare de 750 de metri patrati, un sortiment de 1.200 de articole si 30 de angajati.

Grupul Rewe este deja prezent pe piata de retail din Romania, prin intermediul retelelor Billa (13 magazine), Selgros (opt magazine) si XXL Mega Discount (4 magazine).

TENGELMANN. Compania Plus Discount, membra a grupului german de distributie Tengelmann, va deschide, in acest an, in cateva orase din tara, inclusiv in Bucuresti, primele 15-20 de supermarketuri dintr-un total programat de 120 de magazine.

PIATA IN DEZVOLTARE

Cei mai importanti jucatori de pe piata sunt Carrefour cu patru hypermarketuri, Rewe cu 15 supermarketuri Billa si patru magazine XXL Mega Discount, Metro cu 21 de magazine cash & carry.

Lor li se adauga noile lanturi care si-au anuntat deja intentiile de extindere pe piata romaneasca in acest an – Rewe cu magazinele Penny Market, Tengelmann cu reteaua Plus, iar grupul Schwarz cu hypermarketurile Kaufland. Multe asemenea magazine se vor deschide in Bucuresti si in orasele importante in urmatorii patru sau cinci ani.